Swoszowice, Golkowice

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: sorig » 21 mar 2022, 21:07

Nurtuje mnie od jakiegoś czasu, że tworzy się kolejne agloekspresy, które za każdym razem cieszą się przynajmniej przyzwoitą popularnością, a Swoszowice nadal nie zasługują nawet na jedną linię do centrum miasta.

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kierman » 21 mar 2022, 22:41

sorig pisze: 21 mar 2022, 21:07 Nurtuje mnie od jakiegoś czasu, że tworzy się kolejne agloekspresy, które za każdym razem cieszą się przynajmniej przyzwoitą popularnością, a Swoszowice nadal nie zasługują nawet na jedną linię do centrum miasta.
Znaczy było 184 i łączyło zarówno z centrum jak i z północnymi rejonami Krakowa (ja wiem, korki, opóźnienia, blabla, ale są linie, które także mają po kilkadziesiąt minut opóźnienia i jeżdżą dalej i są bardzo popularne).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 22 mar 2022, 13:18

Dokładnie. Swoszowice miały przez pięć lat linię do centrum - najpierw "184/484", potem "165". Mimo to, z tego co wiem, potoki i tak zawsze urywały się na Kurdwanowie - dalej mało kto jechał. Skoro zatem znacząca większość pasażerów to przesiadkowicze, to lepiej wyjść im naprzeciw - i dać krótsze linie, o lepszej punktualności. Z tego co wiem, sami pasażerowie oraz Dzielnicowi się o to starali.

Kwestią otwartą pozostaje wciąż zadośćuczynienie dla Kurdwanowa za zabranie "184/484" (oraz pocięcie "174" i "6") - lobbujemy już za tym by wzmocnić "179". W szczycie przydałoby się do f7,5.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: fysztof » 22 mar 2022, 15:17

Też zgadzam się z tym, że trzeba rozdzielić potrzeby. Swoszowice pod kątem ich potrzeb. Kurdwanów pod kątem ich potrzeb.
Co do Kurdwanowa, swoje trzy grosze do dyskusji przedstawiam tu. Mianowicie uważam, że 179 co najmniej powinno dostać f=7,5 w szczycie oraz f=10 poza. Dzięki temu można je będzie zgrać połowicznie z 174 (ma f=15/20) oraz poza szczytem także ze 164 (wypadkowo mogą dać wtedy od Kleparza po Sławka f=~10).

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: mkm3 » 23 mar 2022, 9:26

No i fajnie, że w końcu coś pojedzie pod przystanek kolejowy. I znowu się nasuwa pytanie - kiedy integracja taryfowa?

toja
Pasażer
Posty: 13
Rejestracja: 05 gru 2020, 20:21

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: toja » 23 mar 2022, 22:10

Wreszcie ktoś rozróżnił potrzeby Kurdwanowa i Swoszowic. Jednak zapomina się o potrzebach na Witosa (też Kurdwanów) i Nowosądeckiej (wielu pasażerów z Kurdwanowa). Częstotliwość 7,5 dla 179 nic im nie daje. Niezłym pomysłem jest 479 właśnie jako uzupełnienie zabranej 184/484. W dyskusjach nt. trasy Łagiewnickiej widziałem kolejny "świetny" pomysł na przyszłość: linie wielickie skierowane przez Malborską a przez Witosa - 3xx. Mam obawę, że z uczęszczanego przystanku Witosa niektórzy chcieliby zrobić n/ż. Z pewnością 3xx by się tam nie zatrzymywał. Jednak proszę zauważyć, że niejeden lekarz i niejedna pielęgniarka z tego rejonu pracują w jednym z dwóch ogromnych szpitali w Prokocimiu a co za tym idzie niejeden pacjent z nich korzysta.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: tomta1 » 24 mar 2022, 5:46

toja pisze: 23 mar 2022, 22:10 Jednak proszę zauważyć, że niejeden lekarz i niejedna pielęgniarka z tego rejonu pracują w jednym z dwóch ogromnych szpitali w Prokocimiu a co za tym idzie niejeden pacjent z nich korzysta.
To skandal, że jeden lekarz i niejedna pielęgniarka z Bronowic Wielkich pracują w jednym z dwóch ogromnych szpitali w Prokocimiu i nie mają do niego bezpośredniego dojazdu. Tak samo pacjenci.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 24 mar 2022, 12:11

Skierowanie "479" przez Witosa mocno pogorszy koordynację. Np. jadąc z centrum, popołudniu różnica przejazdu względem Klonowica wynosi nawet 4 minuty. Zatem w najlepszym razie "179/479" mogłoby mieć takt 5+10, raczej słabo. Trasa naokoło też zniechęca (podobnie jak ludzie wolą jechać "502" niż "152"), więc w efekcie w "179" mógłby być jeszcze większy tłok.

Nie rozumiem też kierowania "204/244" przez Klonowica i Malborską. To wpuszczanie linii w dodatkowe korki.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 19 maja 2022, 15:15

Otwarcie P&R przy SKA, a tym samym i zapowiedziane zmiany w układzie linii, przesunięte na początek III kwartału (lipiec?) - przyczyną opóźnienia w formalnościach, m.in. wykonanie przyłączy energetycznych.

Mieszkańcy ciągle czekają na otwarcie parkingu w Swoszowicach
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/miesz ... 46091.html

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Tramwajolog14 » 19 maja 2022, 21:55

Akurat się to zbiegnie z otwarciem Trasy Łagiewnickiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 19 maja 2022, 22:35

Tramwajolog14 pisze: 19 maja 2022, 21:55Akurat się to zbiegnie z otwarciem Trasy Łagiewnickiej.
I chyba jeszcze z końcem remontu Ptaszyckiego. Akurat "10" wróci na nową stałą trasę :D

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: ant_sm » 20 maja 2022, 7:35

Widzę, że chyba się takie coś jeszcze tutaj nie pojawiło. Z jednej ze Swoszowickich grup na Facebook:
Wykonując mandat radnego miejskiego staram się jak najwięcej tematów konsultować bezpośrednio z mieszkańcami. Temat komunikacji miejskiej jest jednym z ważniejszych tematów, który dotyczy bardzo dużej grupy osób. Dlatego zwracam się z prośbą o wyrażenie opinii, który wariant zmian komunikacji miejskiej będzie lepszy dla mieszkańców (lepszy nie oznacza dobry 🙁 )
WARIANT 1 - likwidacja linii 165 z jednoczesnym zwiększeniem częstotliwości kursowania linii 135,155, 214 i 254 do 30minut w dni powszednie w godzinach szczytu i 40 minut poza godzinami szczytu oraz 40 lub 80 minut w dni wolne.
Dzięki koordynacji poszczególnych linii, na odcinkach Swoszowice-Kurdwanów P+R oraz Swoszowice-Borek Fałęcki zapewniona zostałaby sumaryczna częstotliwość kursowania co 15 minut w dni powszednie w godzinach szczytu. Propozycja zmian: - linia 135 - będzie kursować po obecnej trasie z częstotliwością co 30 minut w dni powszednie i co 40 minut w godzinach wieczornych oraz dni wolne; - linia 155 będzie kursować po nowej stałej trasie: Bonarka-Sławka-...-Myślenicka-Merkuriusza Polskiego (powrót: Chałubińskiego-Szybisko)-Kąpielowa-droga prowadząca do stacji kolejowej "Kraków Swoszowice"-Swoszowice SKA z częstotliwością co 30 minut w dni powszednie i co 40 minut w godzinach wieczornych oraz w dni wolne; - linia 165 - zostanie zlikwidowana; - linia 214 - będzie kursować po obecnej trasie z częstotliwością co 30 minut w dni powszednie, co 40 minut w godzinach wieczornych i co 80 minut w dni wolne. Wybrane kursy nadal będą realizowane po trasie wariantowej (skróconej): Borek Fałęcki - Grabówki Pętla; - linia 254 - będzie kursować po nowej stałej trasie: Borek Fałęcki-...-Kąpielowa-Swoszowice SKA (podjazd do nowej pętli każdym kursem w obu kierunkach)-Kąpielowa-...-Golkowice Pętla/Grabówki Pętla, z częstotliwością co 30 minut w godzinach szczytu, co 60 minut w okresie międzyszczytowym, co 80 minut w godzinach wieczornych oraz w dni wolne. Wybrane kursy w dni powszednie (jeden kurs w godzinach porannych) i w dni świąteczne będą jak dotychczas realizowane na trasie Borek Fałęcki-Grabówki Pętla.
WARIANT 2 - likwidacja linii 155 z jednoczesną zmianą trasy linii 165 i zwiększeniem częstotliwości kursowania, a także zmniejszeniem częstotliwości kursowania linii 135 co 60 minut we wszystkie dni tygodnia oraz linii 254 co 120 minut w dni powszednie.
Propozycja zmian: - linia 135 - będzie kursować po obecnej trasie z częstotliwością co 60 minut we wszystkie dni tygodnia; - linia 155 - zostanie zlikwidowana; - linia 165 - będzie kursować po nowej stałej trasie: Os. Podwawelskie-Konopnickiej-Kamieńskiego-Malborska-Trybuny Ludów-Witosa-Halszki-Myślenicka-Merkuriusza (powrót: Chałubińskiego-Szybisko)-Kąpielowa-droga prowadząca do stacji kolejowej "Kraków Swoszowice"-Swoszowice SKA, z częstotliwością co 15 minut w dni powszednie w godzinach szczytu i co 30 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne; - linia 214 - będzie kursować z częstotliwością co 80 minut - linia 254 - będzie kursować po nowej stałej trasie: Borek Fałęcki-...-Kąpielowa-Swoszowice SKA (podjazd do nowej pętli każdym kursem w obu kierunkach)-Kąpielowa-...-Golkowice Pętla/Grabówki Pętla, z częstotliwością co 80 minut w dni powszednie i co 80 minut w godzinach wieczornych oraz w dni wolne. Wybrane kursy w dni świąteczne będą jak dotychczas realizowane na trasie trasie Borek Fałęcki-Grabówki Pętla.
Link: https://m.facebook.com/questions.php?qu ... 5767291967

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 20 maja 2022, 9:11

Dzięki za link!

W W1 Radny ma błąd w opisie - "254" ma być tak jak pozostałe linie co 40 minut poza szczytem (nie co 60) i skoordynowane z "214".

W2 dziwny i wg mnie jawnie niekorzystny. Chyba zaproponowany tak, żeby było cokolwiek do głosowania, ew. żeby pokazać coś złego dzięki czemu W1 od razu wyda się lepszy. Rozpisany czytelniej:
135: f60/60/60
155: likwidacja
165: Os. Podwawelskie - ... - Swoszowice - Swoszowice SKA, f15/30/30
214: f80/80/80
254: przez Swoszowice SKA f80/80/80

W skrócie: zabierzmy wszystkim, żeby sfinansować częste "165" między centrum Swoszowic a os. Podwawelskim. Golkowice, mające obecnie autobus co 20 minut ("135" i "254" w takcie), zostają z dwoma potworkami jeżdżącymi co godzinę albo rzadziej i bez koordynacji. Grabówki, Rajsko - autobus dwa razy rzadziej ("214" co 80 zamiast co 40 minut, podczas gdy kiedyś było nawet co 30!)

A i samo "165" bez rewelacji. Dalej kiepskawa trasa kończąca na os. Podwawelskim, a teraz jeszcze doszłaby niepasująca częstotliwość - dość powiedzieć, że linia od/do Nowosądeckiej dublowałaby się ze "164", a od/do Malborskiej ze "169/469", jednak... miałaby inny takt. Czyli jazda stadna.

Jeśli W2 to też propozycja ZTP, to trzymają strasznie nierówny poziom... Dobrze że większość głosów jest za W1, z drugiej strony co się dziwić przy takich częstotliwościach.

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 680
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: lukaszpdg » 20 maja 2022, 9:27

Kaszmir pisze: 20 maja 2022, 9:11 Jeśli W2 to też propozycja ZTP, to trzymają strasznie nierówny poziom... Dobrze że większość głosów jest za W1, z drugiej strony co się dziwić przy takich częstotliwościach.
Oba warianty to propozycje ZTP.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Zieleńczanin » 20 maja 2022, 16:32

W2 ma jasny cel - zniechęcenie ludzi do "165".
Ja za to chciałbym zaprezentować W3 - moją autorską propozycję, która kosztowo jest bardzo zbliżona do obecnego budżetu na KM w Swoszowicach:
"165" - likwidacja;
"135" - f~15/30/40/40 - 45/25/25 kursów dziennie;
"155" - skierowanie na trasę Łagiewniki - Swoszowice Poczta, f~15/30/40/40 - 45/25/25 kursów dziennie;
"214", "254" - wzmocnienie do f~30/30/40/40 - 33/25/25 kursów dziennie.
Różnica wyliczona przeze mnie to 400 wzkm tygodniowo - ok. 16 000 zł rocznie, czyli dość groszowa sprawa. A w zamian otrzymujemy:
- f~7,5/15/20/20 ze Swoszowic do dwóch węzłów przesiadkowych jednocześnie;
- f~15/15/20/20 od Landaua do Borku Fałęckiego;
- f~7+8+15/15/20/20 przy wydostawaniu się z Golkowic.
Jedynym problemem jest zapewnienie obsługi Swoszowic SKA - ale nie jestem przekonany, że jest ona bardzo potrzebna przy braku integracji taryfowej. Docelowo może pojechać tam "155".

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości