Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 04 maja 2022, 21:36

Zamiast puścić Stadlery chyba zainstalowali turbo w wiedniach na "10" :lol: , bo mają czasy mniejsze o dwie czy trzy minuty w każdą stronę i zdjęli jedną brygadę. Nie ma już 10-10. Na "74" brygady 01,02,03,04 to HW, 05,06,07,08 to HL a 09,10,11 to RW. Czyli kurs niski co 15 min. przez godzinę a później następny po dwóch godzinach.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 04 maja 2022, 21:56

impuls pisze: 04 maja 2022, 21:36 Zamiast puścić Stadlery chyba zainstalowali turbo w wiedniach na "10" :lol: , bo mają czasy mniejsze o dwie czy trzy minuty w każdą stronę i zdjęli jedną brygadę. Nie ma już 10-10.
Oszczędności widać na każdym kroku. Niestety, ale takie turbo (a raczej bardziej "tórbo") spowoduje tylko większe opóźnienia na tej, już dziś niezbyt punktualnej linii. Problem potęguje fakt, że "10" ma wspólny fragment trasy z "17" i "19", które do punktualnych linii nigdy nie należały, a po skierowaniu ich na przejazdówkę na Bratysławskiej ich opóźnienia są ogromne, co niestety na "10" będzie miało spory wpływ.
impuls pisze: 04 maja 2022, 21:36 Na "74" brygady 01,02,03,04 to HW, 05,06,07,08 to HL a 09,10,11 to RW. Czyli kurs niski co 15 min. przez godzinę a później następny po dwóch godzinach.
O wiele lepiej było na "74" skierować z Huty same HW, a na "10" puścić Stadlery, jednak niestety MPK chyba woli je trzymać w zajezdni :(. Trudno, pozostaje tylko mieć nadzieję, że po odłączeniu się "16" od "74", te eunuchy trafią właśnie tam.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 15 maja 2022, 20:41

Opierając się na wykorzystaniu taboru tramwajowego z października 2021
http://kmk.krakow.pl/pdf/bryg_tram_2021_10_29p.pdf
Postanowiłem ułożyć przydział brygad od 16.05.22. Co ważne nie przekroczyłem limitu z powyższego dnia w przypadku taboru HG, RG, HY, RY, HL, RP, HK. Ograniczyłem rolę taboru z E1 i trochę 105Na. GT8N pozostawiłem na obecnym poziomie.
Oto jak spokojnie mógłby jutro wyglądać tabor na liniach.

„1” 11 x HL, 5 x RP
„4” 8 x HG, 2 x RG
„5” 4 x HK, 2 x HL
„8” 15 x RP
„9” 7 x HY, 2 x RY
„10” 6 x HY, 3 x RY
„11” 4 x RZ, 2 x HL, 1 x RP
„13” 15 x RP
„14” 6 x HY, 2 x RP, 1 x RY
„17” 7 x RF
„19” 7 x RF
„20” 7 x HL, 5 x RP
„21” 3 x HL, 3 x HW(solo)
„22” 3 x HY, 5 x HW, 2 x RY
„24” 5 x HY, 3 x RY
„49” 6 x HZ
„50” 3 x HY, 3 x HG, 5 x RG
„52” 3 x HZ, 3 x RZ, 8 x HG, 5 x RG
„70” 2 x HK, 7 x RF
„73” 23 x RY
„74” 4 x HW, 4 x HL, 3 x RW
„R” 3 x HL, 2 x RF, 1 x RP
Wykorzystanie
HG 19/23, RG 12/14
HY 30/35, RY 34/39
HL 32/40, RP 44/50
HK 6/12, RF 23/28
HZ(2) 6/10, RZ(2) 4/5
HZ(3) 3/5, RZ(3) 3/5
HW 9/25, RW 3/11
HW(S) 3/11
Suma 231/311

ale nie będzie …

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 15 maja 2022, 21:20

impuls pisze: 15 maja 2022, 20:41 Opierając się na wykorzystaniu taboru tramwajowego z października 2021
http://kmk.krakow.pl/pdf/bryg_tram_2021_10_29p.pdf
Postanowiłem ułożyć przydział brygad od 16.05.22. Co ważne nie przekroczyłem limitu z powyższego dnia w przypadku taboru HG, RG, HY, RY, HL, RP, HK. Ograniczyłem rolę taboru z E1 i trochę 105Na. GT8N pozostawiłem na obecnym poziomie.
Oto jak spokojnie mógłby jutro wyglądać tabor na liniach.

„1” 11 x HL, 5 x RP
„4” 8 x HG, 2 x RG
„5” 4 x HK, 2 x HL
„8” 15 x RP
„9” 7 x HY, 2 x RY
„10” 6 x HY, 3 x RY
„11” 4 x RZ, 2 x HL, 1 x RP
„13” 15 x RP
„14” 6 x HY, 2 x RP, 1 x RY
„17” 7 x RF
„19” 7 x RF
„20” 7 x HL, 5 x RP
„21” 3 x HL, 3 x HW(solo)
„22” 3 x HY, 5 x HW, 2 x RY
„24” 5 x HY, 3 x RY
„49” 6 x HZ
„50” 3 x HY, 3 x HG, 5 x RG
„52” 3 x HZ, 3 x RZ, 8 x HG, 5 x RG
„70” 2 x HK, 7 x RF
„73” 23 x RY
„74” 4 x HW, 4 x HL, 3 x RW
„R” 3 x HL, 2 x RF, 1 x RP
Wykorzystanie
HG 19/23, RG 12/14
HY 30/35, RY 34/39
HL 32/40, RP 44/50
HK 6/12, RF 23/28
HZ(2) 6/10, RZ(2) 4/5
HZ(3) 3/5, RZ(3) 3/5
HW 9/25, RW 3/11
HW(S) 3/11
Suma 231/311

ale nie będzie …
Może jak ktoś by nagłośnił to, że niskie tramwaje będą na zajezdni marnować się 8 miesięcy i nie skierują ich na 10 oraz 22 to wtedy może by coś to dało i chociaż na połowę brygad wysłali ;)

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 17 maja 2022, 22:10

impuls pisze: 15 maja 2022, 20:41 „10” 6 x HY, 3 x RY
[...]
„14” 6 x HY, 2 x RP, 1 x RY
Imo lepiej, gdyby zamienić RP z "14" z RY na "10". "14" ma większe zapełnienia.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Jaky » 18 maja 2022, 17:32

Czytając poprzednie posty o braku tramwajów niskopodłogowych na 10 i 22. Przecież to logiczne (bo zauważcie, że ZAWSZE tak było), że Stadlery na 10 pojawią się najprawdopodobniej w momencie otwarcia Trasy Łagiewnickiej lub na krótko przed jej otwarciem. W poście MPK będzie coś w stylu "Nowy tramwaj na nowej trasie".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 18 maja 2022, 21:41

Jaky pisze: 18 maja 2022, 17:32Czytając poprzednie posty o braku tramwajów niskopodłogowych na 10 i 22. Przecież to logiczne (bo zauważcie, że ZAWSZE tak było), że Stadlery na 10 pojawią się najprawdopodobniej w momencie otwarcia Trasy Łagiewnickiej lub na krótko przed jej otwarciem. W poście MPK będzie coś w stylu "Nowy tramwaj na nowej trasie".
Też tak podejrzewam, przynajmniej na część brygad. Akurat potrzeby taborowe są mniejsze - raz że remont KG, dwa że będą wakacje, a potem zaczną przychodzić wagony z kolejnego przetargu.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 19 maja 2022, 16:47

Kaszmir pisze: 18 maja 2022, 21:41 Też tak podejrzewam, przynajmniej na część brygad. Akurat potrzeby taborowe są mniejsze - raz że remont KG, dwa że będą wakacje, a potem zaczną przychodzić wagony z kolejnego przetargu.
No nie wiem - wg umowy do końca tego roku ma przyjść podobno tylko kilka (ok 5-6) sztuk, cała reszta dopiero w 2023 ;) Więc po wakacjach potrzeby taborowe znów wzrosną, a nówek jeszcze nie będzie na tyle :)

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 19 maja 2022, 17:50

suchy pisze: 19 maja 2022, 16:47 No nie wiem - wg umowy do końca tego roku ma przyjść podobno tylko kilka (ok 5-6) sztuk, cała reszta dopiero w 2023 ;) Więc po wakacjach potrzeby taborowe znów wzrosną, a nówek jeszcze nie będzie na tyle :)
Do tego już 3 Lajkoniki zostały odstawione do - no właśnie nie wiadomo kiedy? Pesy w remontach, NGT8 chyba też? O wagony NGT6 też nie pytam bo wydaje mnie się, że również mają jakieś prace (klima?). Oj, ciężko widzę wzrost potrzeb taborowych w tym roku. :oops:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 19 maja 2022, 22:21

Tak jak pisałem, trasa do Krowodrzy będzie zamknięta do ok. końca roku. To duże oszczędności brygadowe, a w międzyczasie pojawi się już parę nowych wagonów.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 20 maja 2022, 16:17

kucyk pisze: 19 maja 2022, 17:50 Do tego już 3 Lajkoniki zostały odstawione do - no właśnie nie wiadomo kiedy? Pesy w remontach, NGT8 chyba też? O wagony NGT6 też nie pytam bo wydaje mnie się, że również mają jakieś prace (klima?). Oj, ciężko widzę wzrost potrzeb taborowych w tym roku. :oops:
Nie jest źle z remontami - wg strony Michała Wojtaszka w remoncie są obecnie 2 x NGT8 (809 i 814) i jedna hucka pesa (936). A klimę w NGT6 mają zamontować na razie tylko w 3 serii i to chyba do końca przyszłego roku jak pamiętam, więc też nie będzie naraz dużych wyłączeń.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 20 maja 2022, 16:59

suchy pisze: 20 maja 2022, 16:17 Nie jest źle z remontami - wg strony Michała Wojtaszka w remoncie są obecnie 2 x NGT8 (809 i 814) i jedna hucka pesa (936).
Nie jest też do końca tak jak podajesz - oprócz HG936 w remoncie jest także HG999, który PESĄ nie jest, jednak zawsze gdy był sprawny, zastępował ją na linii "52". Ponadto RY899 ciągle jest w Nowym Sączu i nie wiadomo kiedy ponownie wróci do Krakowa. Niby szczegóły, ale jednak wpływają one negatywnie na dostępność taboru 32m oraz 40m+.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
seven2101
Pasażer
Posty: 45
Rejestracja: 09 lip 2020, 7:45
Lokalizacja: Skawina

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: seven2101 » 20 maja 2022, 18:39

HG936 dziś widziany na 52

krakus
Znawca
Posty: 113
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: krakus » 20 maja 2022, 19:16

Jeśli chodzi o remonty bieżące w przypadku PESY to obecnie są to 912,919.

Dr2
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Dr2 » 06 cze 2022, 13:48

Na "50" dzisiaj istne szaleństwo - wypuścili aż 3xRG i 3xHG (HG927 HG930 HG934).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości