Solaris Urbino 18 IV
-
- Pomiarowiec
- Posty: 124
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56
Solaris Urbino 18 IV
Solaris Urbino 18 IV
Dane techniczne
Klasa: MEGA, przegubowy, niskopodłogowy
Długość: 18000 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3150 mm
Masa własna: 16810 kg
Masa całkowita: 28000 kg
Liczba miejsc siedzących: 42/43
Liczba miejsc stojących: 98
Układ drzwi:
2-2-2-2 (pneumatyczne, dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz)
2-2-2-2 (II, III i IV para odskokowo-przesuwne otwierane na zewnątrz) [KTR]
Silnik spalinowy:
DAF-MX-11 240 [MPK]
DAF-MX-11 271 [KTR]
Moc silnika spalinowego:
240 kW/330 HP [MPK]
271 kW/368 HP [KTR]
Skrzynia biegów: ZF 6 AP 1700 B EcoLife
Zawieszenie: ECAS, przyklęk prawej strony o ok. 70 mm, podnoszenie o ok. 60 mm
Koła: 275/70 R 22,5 (przód solo, środek i tył bliźniak)
Prędkość maksymalna: 72 km/h
Numery taborowe
33x Zajezdnia Bieńczyce [BR501-BR510; BR557-BR579]
20x Zajezdnia Płaszów [PR778-PR797]
62x Zajezdnia Wola Duchacka [DR511-DR556; DR580-DR595] + 3x KTR [KR596-KR598]
Zapraszam do dyskusji
Dane techniczne
Klasa: MEGA, przegubowy, niskopodłogowy
Długość: 18000 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3150 mm
Masa własna: 16810 kg
Masa całkowita: 28000 kg
Liczba miejsc siedzących: 42/43
Liczba miejsc stojących: 98
Układ drzwi:
2-2-2-2 (pneumatyczne, dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz)
2-2-2-2 (II, III i IV para odskokowo-przesuwne otwierane na zewnątrz) [KTR]
Silnik spalinowy:
DAF-MX-11 240 [MPK]
DAF-MX-11 271 [KTR]
Moc silnika spalinowego:
240 kW/330 HP [MPK]
271 kW/368 HP [KTR]
Skrzynia biegów: ZF 6 AP 1700 B EcoLife
Zawieszenie: ECAS, przyklęk prawej strony o ok. 70 mm, podnoszenie o ok. 60 mm
Koła: 275/70 R 22,5 (przód solo, środek i tył bliźniak)
Prędkość maksymalna: 72 km/h
Numery taborowe
33x Zajezdnia Bieńczyce [BR501-BR510; BR557-BR579]
20x Zajezdnia Płaszów [PR778-PR797]
62x Zajezdnia Wola Duchacka [DR511-DR556; DR580-DR595] + 3x KTR [KR596-KR598]
Zapraszam do dyskusji
Re: Solaris Urbino 18 IV
Pora coś napisać w tym wątku, który dotąd był na ostatnim miejscu ostatniej strony
DR522 dostał z tyłu reklamę. Na SU IV w Krakowie jeszcze reklamy chyba nie było.
DR522 dostał z tyłu reklamę. Na SU IV w Krakowie jeszcze reklamy chyba nie było.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Solaris Urbino 18 IV
Ale ja zauważyłem dopiero wczoraj.
Re: Solaris Urbino 18 IV
Również tutaj dodaję informację o 3 nowych przegubach KTRa
Są to wozy o numerach KR596, KR597 i KR598.
1. Silnik:
DAF MX-11 271 271 kW/368 HP 10837 ccm
2. Skrzynia biegów:
ZF 6 AP 1700 B EcoLife
3. Drzwi:
2-2-2-2 (II, III i IV para odskokowo-przesuwne otwierane na zewnątrz)
Są to dane, jakie na ten moment posiadam/są mi znane.
Są to wozy o numerach KR596, KR597 i KR598.
1. Silnik:
DAF MX-11 271 271 kW/368 HP 10837 ccm
2. Skrzynia biegów:
ZF 6 AP 1700 B EcoLife
3. Drzwi:
2-2-2-2 (II, III i IV para odskokowo-przesuwne otwierane na zewnątrz)
Są to dane, jakie na ten moment posiadam/są mi znane.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Solaris Urbino 18 IV
To w jakim stanie są Urbino 18 z pierwszej dostawy to jakaś kpina. Wyją jakby miały zaraz paść. Przykładowo w DR541 w okolicach silnika coś stuka jakby ktoś wbijał gwóźdź.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Solaris Urbino 18 IV
Z każdej zajezdni już tak wyją, i się zastanawiam jaki to jest powód, bo w innych miastach aż tak tego nie słychać, pomimo kilkuletniej eksploatacji.damian_krk2 pisze: ↑04 sty 2022, 14:49 To w jakim stanie są Urbino 18 z pierwszej dostawy to jakaś kpina. Wyją jakby miały zaraz paść. Przykładowo w DR541 w okolicach silnika coś stuka jakby ktoś wbijał gwóźdź.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Solaris Urbino 18 IV
To, że zostały wyprodukowane w dużej ilości, w szybkim terminie i są tandetne.Scania_9640 pisze: ↑04 sty 2022, 15:01Z każdej zajezdni już tak wyją, i się zastanawiam jaki to jest powód, bo w innych miastach aż tak tego nie słychać, pomimo kilkuletniej eksploatacji.damian_krk2 pisze: ↑04 sty 2022, 14:49 To w jakim stanie są Urbino 18 z pierwszej dostawy to jakaś kpina. Wyją jakby miały zaraz paść. Przykładowo w DR541 w okolicach silnika coś stuka jakby ktoś wbijał gwóźdź.
Re: Solaris Urbino 18 IV
Jeśli się nie mylę to SU18 z pierwszej dostawy już w Krakowie nie ma
-
- Specjalista
- Posty: 218
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Solaris Urbino 18 IV
W poniedziałek do Krakowa z śląskiego serwisu ma wrócić jakiś SU 18, którego wozu brakuje aktualnie?
Re: Solaris Urbino 18 IV
Jadę właśnie PR786 i ma on wymienione okna. Może to jego nie było?mikolaj.boron pisze: ↑20 maja 2022, 18:40 W poniedziałek do Krakowa z śląskiego serwisu ma wrócić jakiś SU 18, którego wozu brakuje aktualnie?
Części otwierane okien są zamontowane odwrotnie niż były.
Poza tym z silnika co chwilę wydobywają się dźwięki źle świadczące o stanie silnika...
Re: Solaris Urbino 18 IV
PR780 również ma wymienione okna.
Re: Solaris Urbino 18 IV
Oni te okna wymieniają na gwarancji, ramki pękają.
Natomiast właściciel 786 od miesięcy opisuje silnik ale nic z tym nie robią.
Natomiast właściciel 786 od miesięcy opisuje silnik ale nic z tym nie robią.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości