18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

- Codzienne aktualności z Aglomeracji Krakowskiej
Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

Post autor: Jamnik » 18 maja 2022, 16:49

Rano BR741 był na 139, a teraz BR737 jest na 123.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: 18.05.2022

Post autor: kucyk » 18 maja 2022, 17:10

Chwilę temu na "9" był EU8N #HL 433 - rezerwa za uszkodzonego Lajkonika z Nowej Huty. Zaś na "49" #HL427 - za padniętego wiedeńca #HW142-542. ;)

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: 18.05.2022

Post autor: Michajlo » 18 maja 2022, 17:11

Trwa obecnie zatrzymanie na Klimeckiego w obie strony.
Linie kierowane objazdem.
Na miejscu 4 straże i 3 pogotowia oraz policja

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Dr2
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: 18.05.2022

Post autor: Dr2 » 18 maja 2022, 17:28

Do tego zatrzymanie przy Muzeum Lotnictwa>R.Mogilskie.

Przy Klimeckiego zderzyły się dwa tramwaje. Rannych jest 10 osób.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: 18.05.2022

Post autor: Bayer2003 » 18 maja 2022, 18:14

Dr2 pisze: 18 maja 2022, 17:28 Przy Klimeckiego zderzyły się dwa tramwaje. Rannych jest 10 osób.
Skład HZ207+HZ208 najechał na HY843. Wagon HZ207 jest zniszczony w takim stopniu, że prawie na pewno nie wróci już do ruchu. Mam nadzieję, że wszyscy ranni pasażerowie jak najszybciej powrócą do zdrowia, jednak kolizja wygląda bardzo nieciekawie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 18.05.2022

Post autor: Kaszmir » 18 maja 2022, 21:34

Motorniczy niestety ciężko ranny :(

Zdjęcie: Ewa
https://www.facebook.com/PKKinfo/photos ... 335341652/

Obrazek

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 680
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: 18.05.2022

Post autor: lukaszpdg » 19 maja 2022, 3:49

Bayer2003 pisze: 18 maja 2022, 18:14 Skład HZ207+HZ208 najechał na HY843.
Być może ten HZ207+208 miał problemy już od rana i stąd doszło do wypadku. Widziałem go około 6:50 przy Wlotowej jako PT, następnie zawrócił się w Prokocimiu i włączył się od tego przystanku jako "49".

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: 18.05.2022

Post autor: Michajlo » 19 maja 2022, 6:50

Dużo było słychać głosów że podobno hamulce mu odmówiły posłuszeństwa - na ile to prawda, nie wiem lecz jeżeli tak to troszkę źle to będzie wyglądać ze strony MPK, ostatnio dwa pożary wagonów, teraz hamulce...

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: 18.05.2022

Post autor: Jaky » 19 maja 2022, 9:20

Michajlo pisze: 19 maja 2022, 6:50 Dużo było słychać głosów że podobno hamulce mu odmówiły posłuszeństwa - na ile to prawda, nie wiem lecz jeżeli tak to troszkę źle to będzie wyglądać ze strony MPK, ostatnio dwa pożary wagonów, teraz hamulce...

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Byłbym ostrożny z takimi stwierdzeniami mając na uwadze, że pojazdy szynowe, w tym przypadku tramwaje, posiadają co najmniej kilka różnych rodzajów hamulców.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: 18.05.2022 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

Post autor: impuls » 19 maja 2022, 9:57

Na pewno specjaliści zbadają ten wypadek i orzekną co było przyczyną. Kilka szczegółów i własne hipotezy.
Tramwaj "49" miał krótki do pokonania przystanek na wydzielonym torowisku. Zatem motorniczy na pewno nie rozpędził tramwaju na maksa, ale mógł rozwinąć prędkość do 30-40km/h. W momencie uderzenia był już na przystanku dokładnie 30 metrów przed sygnalizatorem. Uderzenie spowodowało przesunięcie Stadlera o ok. 2 metry na przejście dla pieszych poza sygnalizator. Siła uderzenia musiała być spora patrząc na wygięcia. Tramwaj HZ207 wyleciał z szyn pierwszym wózkiem. Zatem to musiała być prędkość spora na pewno nie 10h, a bardziej 30h. Gdyby na przystanku nie było Stadlera taki tramwaj 30 metrów przed sygnalizatorem miałby trudności z wyhamowaniem. Dlaczego tramwaj będąc już na przystanku miał taką prędkość? Naturalną czynnością motorniczego jest, że w momencie zbliżania się do przystanku hamuje a już będąc na samym przystanku ma nogę na hamulcu. Zatem tu trzeba raczej wykluczyć gapiostwo, brak koncentracji czy zajmowanie się inną czynnością. Moim zdaniem w hipotezie jest albo nagłe pogorszenie stanu zdrowia motorniczego (np. zawał, udar) lub faktycznie niesprawność układu hamowania. Trochę to wygląda jakby drugi wagon 105Na napierał na pierwszy i nie wyłączyły się silniki trakcyjne.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

Post autor: pasazer_mobilisu » 19 maja 2022, 13:27

impuls pisze: 19 maja 2022, 9:57 Zatem to musiała być prędkość spora na pewno nie 10h, a bardziej 30h.
Co to za obyczaj podawania prędkości w godzinach? ;)

Mateusz399
Pasażer
Posty: 7
Rejestracja: 22 maja 2022, 13:45

Re: 18.05.2022 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

Post autor: Mateusz399 » 22 maja 2022, 15:15

impuls pisze: 19 maja 2022, 9:57 Na pewno specjaliści zbadają ten wypadek i orzekną co było przyczyną. Kilka szczegółów i własne hipotezy.
Tramwaj "49" miał krótki do pokonania przystanek na wydzielonym torowisku. Zatem motorniczy na pewno nie rozpędził tramwaju na maksa, ale mógł rozwinąć prędkość do 30-40km/h. W momencie uderzenia był już na przystanku dokładnie 30 metrów przed sygnalizatorem. Uderzenie spowodowało przesunięcie Stadlera o ok. 2 metry na przejście dla pieszych poza sygnalizator. Siła uderzenia musiała być spora patrząc na wygięcia. Tramwaj HZ207 wyleciał z szyn pierwszym wózkiem. Zatem to musiała być prędkość spora na pewno nie 10h, a bardziej 30h. Gdyby na przystanku nie było Stadlera taki tramwaj 30 metrów przed sygnalizatorem miałby trudności z wyhamowaniem. Dlaczego tramwaj będąc już na przystanku miał taką prędkość? Naturalną czynnością motorniczego jest, że w momencie zbliżania się do przystanku hamuje a już będąc na samym przystanku ma nogę na hamulcu. Zatem tu trzeba raczej wykluczyć gapiostwo, brak koncentracji czy zajmowanie się inną czynnością. Moim zdaniem w hipotezie jest albo nagłe pogorszenie stanu zdrowia motorniczego (np. zawał, udar) lub faktycznie niesprawność układu hamowania. Trochę to wygląda jakby drugi wagon 105Na napierał na pierwszy i nie wyłączyły się silniki trakcyjne.
1. Stadler ma kamerę nagrywającą sytuację za wagonem, więc śledczy już wiedzą, czy motorniczy z 49 tuz przed uderzeniem miał otwarte oczy, czy leżał nieprzytomny na pulpicie. Tu już zapewne odpowiedź jest znana.
2. W 105 Na jest kamera i można zobaczyć, czy w ogóle 49 obsłużyło przystanek na Zabłociu.

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

Post autor: Kolec » 22 maja 2022, 20:31

Jeśli rzeczywiście coś się działo pytanie czemu nikt z pasażerów nie użył hamulca bezpieczeństwa?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

Post autor: Scania_9640 » 22 maja 2022, 20:41

Kolec pisze: 22 maja 2022, 20:31 Jeśli rzeczywiście coś się działo pytanie czemu nikt z pasażerów nie użył hamulca bezpieczeństwa?
Przecież takiego wypadku nie da się przewidzieć, a moment uderzenia to ułamki sekund i nikt by nawet nie zdążył użyć hamulca bezpieczeństwa.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1230
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

Post autor: GoMeZz391 » 24 maja 2022, 12:25

Scania_9640 pisze: 22 maja 2022, 20:41 [...]
Przecież takiego wypadku nie da się przewidzieć, a moment uderzenia to ułamki sekund i nikt by nawet nie zdążył użyć hamulca bezpieczeństwa.
Jeśliby doszło faktycznie do utarty przytomności, to tu się kłania pytanie na ile przed zdarzeniem doszło do tego stanu i od tego zależy czy była szansa na użycie hamulca bezpieczeństwa.

Jak dla mnie dywagowanie na ten temat tu nie ma sensu, gdyż śledczy już raczej mają odpowiedź z zapisów monitoringu.
Teraz tylko pozostaje czekać na raport z badania przyczyn, co może zając nawet kilka miesięcy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości