KONSTAL 105N/Na

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Bayer2003 » 03 maja 2022, 23:15

impuls pisze: 03 maja 2022, 22:46 Na pewno rozpoczęto naprawę HZ278. Stoi na zewnątrz przed nową Halą z folią zamiast drzwi i wyciętym pasem blachy pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami. Trochę to wygląda jakby remont został przerwany. Dokładnie nie wiem o co chodzi.
Być może po prostu zajezdnia zajęła się naprawami N8S przed ich koniecznym wykorzystaniem na liniach dwukierunkowych (od kilku dni żaden nie wyjechał) i pozostałe remonty faktycznie przerwano? Skoro wagon do remontu w ogóle wzięto to raczej powinien zostać on skończony.
impuls pisze: 03 maja 2022, 22:46 Za to HZ279 już nie stoi pod Wiatą tylko na torze obok skasowanych wcześniej HZ285 i HZ287. To niedobry znak, ale nie jest to informacja że wagon skasowano.
W Podgórzu RZ216+RZ217 też stały już na betonie, a eksploatowane są do dzisiaj i mają się dobrze (nawet za dobrze, niedawno oklejono je reklamą sklepu z chińszczyzną wątpliwej jakości). Nic bym nie przesądzał, pytanie jak z miejscem w nowohuckiej zajezdni?
impuls pisze: 03 maja 2022, 22:46 Wygląda na to, że zajezdnia w Hucie ma problem z nadpodażą wagonów. Zamówienia ze strony miasta maleją a trzeba nadal utrzymywać bardzo dużą ilość pociągów 159. 1/3 teraz będzie pozostawać w zajezdni.
Niestety jest to efekt licznych i bezzasadnych cięć (m.in. utrzymywanie zawieszenia jednej z linii tramwajowych bez powodu przez ponad 1,5 roku). Nie oznacza to jednak, że warto rozpoczynać kasację - wcześniej lub później "12" powinna powrócić, a i remonty kiedyś się skończą. Stadlerów z nowej dostawy jak na razie nie widać i skasowanie zbyt dużej liczby wagonów może za kilka miesięcy zakończyć się problemami z obsługą wszystkich linii (zwłaszcza, że planowane jest otwarcie Trasy Łagiewnickiej co, jeżeli przebiegnie bez cięć, może dołożyć kilka brygad). Obecna sytuacja jest mocno tymczasowa - już po otwarciu Ptaszyckiego liczba brygad obsługiwanych przez nowohucką zajezdnię zauważalnie wzrośnie.
impuls pisze: 03 maja 2022, 22:46 Strasznie sypią się wagony i 105Na i E1+c3. Bez przerwy trzeba poprawiać powłoki lakiernicze i szpachlować wymieniać fragmenty blachy. Zapewne to samo dotyczy mechaniki.
Z pewnością 105Na nie są w najlepszym stanie, a większość E1+c3 już z daleka prosi o złomowisko, jednak w zdecydowanie najgorszym stanie są solowe E1, które nawet od HZ278+HZ279 są gorsze pod każdym względem (w tym niestety bezpieczeństwa, w większości nie przeszły one nawet "modernizacji").
impuls pisze: 03 maja 2022, 22:46 W perspektywie jest dostawa nowych wagonów i kolejna fala remontów. Wprawdzie oddana zostanie Trasa Łagiewnicka i powróci Ptaszyckiego, ale zaraz zamkną Solidarności, ograniczenia będą też na Wzgórzach.
Mimo wszystko (oczywiście jeżeli nie będzie cięć, również tych "remontowych") 240 brygad prawdopodobnie uda się przekroczyć pomimo tych remontów. Kasacji nie warto rozpoczynać, już raz przez ich zbytnie przyspieszenie MPK musiało obsługiwać 251 brygad za pomocą 296 wagonów, czego realizacja była niestety okropna.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: impuls » 10 maja 2022, 21:45

Wygląda na to, że udało się uratować dymiącego RZ239. Wagon był dzisiaj w tradycyjnym zestawie na rozruchu. Natomiast gorsza sprawa jest RW111. Ten się zajarał parę dni temu na pętli w Łagiewnikach na "10". Przód ma nieźle nadpalony, min blachę oraz okopconą przednią szybę. Wagon wymaga dużej naprawy i ingerencji wymiany elektryki. Może pójść do kasacji.

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: brovar » 18 maja 2022, 14:46

impuls pisze: 03 maja 2022, 22:46 Strasznie sypią się wagony i 105Na i E1+c3. Bez przerwy trzeba poprawiać powłoki lakiernicze i szpachlować wymieniać fragmenty blachy. Zapewne to samo dotyczy mechaniki.
Ostatnio motorniczy Podgórskiego Konstala rozmawiał ze zmiennikiem, że silniki są na wykończeniu i jak się za szybko jedzie, to wybija podstację. :D
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 215
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: mikolaj.boron » 18 maja 2022, 18:23

Przeglądnąłem zdjęcia z wypadku na Klimeckiego. HZ207+HZ208 wyglądają bardzo źle, wagony na pewno pójdą na złom. Szkoda, że kolejny Lajkonik będzie uziemiony. I tu mam pytanie, ktoś wie który to wagon?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Bayer2003 » 18 maja 2022, 18:26

mikolaj.boron pisze: 18 maja 2022, 18:23 Przeglądnąłem zdjęcia z wypadku na Klimeckiego. HZ207+HZ208 wyglądają bardzo źle, wagony na pewno pójdą na złom. Szkoda, że kolejny Lajkonik będzie uziemiony. I tu mam pytanie, ktoś wie który to wagon?
HY843. Co do HZ208 to moim zdaniem jest on do uratowania (tutaj pytanie co zrobi MPK), jednak HZ207 niemal na pewno trafi na złom.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: brovar » 18 maja 2022, 18:30

Poszkodowany lajkonik to #HY843, natomiast Konstale #HZ207 i #HZ208 są z 1985r i miały robione NG w 2006r.
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: impuls » 18 maja 2022, 20:52

HZ208 też ma pogięty dach, i to bardzo, całą kabinę, też trafi na złom. Może kiedyś takie wagony wyciągano ale nie teraz. Natomiast uszkodzenie HY843 jest poważniejsze niż HY858. Zderzak niemal na samym dole, pognieciona podłoga. Tutaj może być konieczna wymiana członu. Chyba że zrobią tak jak w Ostawie. Z dwóch wypadkowych jednego. Powyżej pisałem o HW111 - obecnie jest już rozbebeszony z elektroniki, idzie na złom.

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: brovar » 18 maja 2022, 22:58

Ciekawe jak prezentuje się belka grzbietowa #HZ208 po tym wypadku, to może przesądzić o losach tego wagonu.
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: kucyk » 19 maja 2022, 6:35

Na zajezdni już słychać głosy, że cały skład pójdzie na złom. Na razie będzie często oglądany przez prokuraturę, specjalistów od wypadków komunikacyjnych, ubezpieczyciela. Wszystko z powodu wczorajszego wypadku. To tzw. oględziny. ;)

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: impuls » 19 maja 2022, 10:15

Wagony HZ207+HZ208 zostały zakupione w 1985 roku do Zajezdni w Podgórzu jako 814+815. To były jedne z najstarszych 105-ek w obecnym zasobie MPK. Od samego przybycia zostały spięte w trójskład (ufok) jako 814+815+816. W takim zestawieniu istniały przez niemal cały okres eksploatacji. Z racji tego, że ufoki nie jeździły w weekendy robiły trochę mniej kilometrów niż inne wagony z tego samego rocznika. Być może dlatego jeszcze się uchowały przed kasacją. W 2015 zmieniono im numeracje na RZ207+RZ208. W lecie 2020 roku w momencie dostaw Stadlerów skład odstawiono i pozbawiono elektroniki min. GPS ale nie tylko. Był już prawie przeznaczony do kasacji ale podjęto decyzję o przekazaniu go do Zajezdni w Hucie. Goły elektronicznie został w jesieni 2020 roku przekazany do Huty i tam ponownie uzbrojono go w elementy elektroniki choć już GPS nie dostał. Widywany był raczej rzadziej niż inne składy, ostatnio wyłącznie na "49". Na "11" go nie wypuszczano.

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: pawel200020 » 19 maja 2022, 16:05

RT002 stoi solo na ślepym torze przed halą, pewnie ściągają aparaturę z rt001 na sezon KLM :D

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: kucyk » 28 maja 2022, 21:22

Według strony miłośnika MW skład Konstali z Nowej Huty: #HZ207-HZ208 został skreślony ze stanu. Zatem kasacja. 8-)

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: pawel200020 » 03 lip 2022, 17:37

Skład ex RT001 + RT002 został przeniesiony do Huty, otrzymał stare numery i książeczkę serwisową zv266 (numer zv jak inne zabytki)

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 215
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: mikolaj.boron » 03 lip 2022, 18:01

pawel200020 pisze: 03 lip 2022, 17:37 Skład ex RT001 + RT002 został przeniesiony do Huty, otrzymał stare numery i książeczkę serwisową zv266 (numer zv jak inne zabytki)
Teraz pytanie, który skład posłuży jako techniczny. Skoro ten otrzymał historyczne numery mam nadzieję, że przestaną wciskać na niego pantograf do odladzania sieci.

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: pawel200020 » 03 lip 2022, 19:52

mikolaj.boron pisze: 03 lip 2022, 18:01 Teraz pytanie, który skład posłuży jako techniczny. Skoro ten otrzymał historyczne numery mam nadzieję, że przestaną wciskać na niego pantograf do odladzania sieci.
Raczej na 90% już techniczny to on nie będzie, w TR jest robiona chopperowa 105t'ka (chyba ta pomarańczowa z GOP'u) być może ona przejmie rolę techniczego wagonu a na doczepę dostanie np hz207 :p

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości