Skała, Sułoszowa

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Skała

Post autor: mkm3 » 25 maja 2022, 20:42

yosujiro pisze: 24 maja 2022, 21:31 W poście można przeczytać, że chcą uruchomić we wrześniu, a nowy rok poniekąd jest najpóźniejszym terminem.
Za to w piśmie w zdjęciach można wyczytać, że albo od 1 września albo od 1 stycznia w zależności od możliwości budżetowych. Sam fakt, że widać, że rezolucję zgłasza klub Burmistrza (nie wiem po co, na pokaz?) sugeruje mi, że to dalsze odwlekanie sprawy i jakby już działania kampanijne.
Zieleńczanin pisze: 25 maja 2022, 20:06 "337" tego nie wytrzyma... Obecnie już zaczynają zdarzać się nawet glonojady.
Owszem. Gdyby wydłużyli częściowo 337 do Skały to kursy wariantowe powinny dostać nowy numer np. 327 i być obsługiwane autobusem przegubowym.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 27 maja 2022, 19:12

W najbliższy wtorek podczas sesji rady miasta i gminy Skała będzie podejmowana uchwała w sprawie wydłużenia linii 337 do Skały i uchwała w sprawie zmiany budżetu na rok 2022.

projekt uchwały: http://portalmieszkanca.skala.pl/zalacz ... 763943.pdf
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Skała

Post autor: edek3253 » 27 maja 2022, 20:16

Co to za cyrk. Wydłużenie wymaga jedynie zmiany budżetu i decyzji Burmistrza, a nie jakiejś śmiesznej rezolucji.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Skała

Post autor: sorig » 27 maja 2022, 20:21

Ciekawe, dlaczego koszt wydłużenia "267" i ilość wzkm, mimo że "337" ma prawie dwa razy więcej kursów, jest podobny.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Skała

Post autor: Tramwajolog14 » 28 maja 2022, 22:02


sorig pisze:Ciekawe, dlaczego koszt wydłużenia "267" i ilość wzkm, mimo że "337" ma prawie dwa razy więcej kursów, jest podobny.
Nie licz na to, że wszystkie kursy "337" pojadą do Skały ;)

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 28 maja 2022, 22:09

Nie licz na to, że wszystkie kursy "337" pojadą do Skały ;)
Ma zostać przedłużony co drugi kurs czyli 337 do Skały miałaby częstotliwość 30/60/60. Obawiam się że wydłużone kursy będą przepełnione do granic możliwości.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Skała

Post autor: sorig » 28 maja 2022, 23:28

miloszkasperczyk pisze: 28 maja 2022, 22:09 Ma zostać przedłużony co drugi kurs czyli 337 do Skały miałaby częstotliwość 30/60/60. Obawiam się że wydłużone kursy będą przepełnione do granic możliwości.
No właśnie, przy częstotliwości jak podana wyżej to nadal jest dwa razy więcej kursów dla 337 względem 267.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skała

Post autor: Kaszmir » 29 maja 2022, 1:23

Zastanawiam się też, czy mieszkańcom Skały będzie odpowiadać wjazd kieszeniowy "337" przez Owczary. To tylko parę minut i aż parę minut. A nie wyobrażam sobie, by połowa kursów miała zostać zabrana z dotychczasowej końcówki trasy.

judash
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Skała

Post autor: judash » 29 maja 2022, 10:10

Zrobić 337 do Skały, 237 do Owczar jak dawniej.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Skała

Post autor: sorig » 29 maja 2022, 14:12

@Kaszmir a czemu nie, Owczary to nie jest nie wiadomo jaki generator potoków, ot wieś jak każda inna. Autobus co 30 minut to i tak duże dobrodziejstwo w porównaniu z innymi wiochami. To że obecnie mają tyle kursów ile mają, wynika wyłącznie z tego, że 337 musi gdzieś zawracać.

W żadne wjazdy kieszeniowe się nie ma co bawić :P

W zamian można rozważyć 257, czas przejazdu podobny, ale to moim zdaniem nie ma racji bytu w potokach.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Skała

Post autor: Zieleńczanin » 29 maja 2022, 14:48

Ale czy naprawdę myślicie, że Zielonki zaakceptują, że połowa kursów "337" będzie sobie omijać Owczary? Jak dla mnie nie będzie akceptacji nawet dla wydłużenia połowy kursów z Owczar.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Skała

Post autor: sorig » 29 maja 2022, 15:16

Po pierwsze czemu nie, a po drugie - sądzę że ten temat mógł już zostać ustalony między gminami.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 29 maja 2022, 15:59

Zieleńczanin pisze: 29 maja 2022, 14:48 Ale czy naprawdę myślicie, że Zielonki zaakceptują, że połowa kursów "337" będzie sobie omijać Owczary? Jak dla mnie nie będzie akceptacji nawet dla wydłużenia połowy kursów z Owczar.
Gmina Zielonki wzięła udział w rozmowach z gminą Skała i ZTP. 11 maja wszystkie strony ustaliły 3 możliwe opcje utworzenia linii MPK do Skały. 1 opcja - wydłużenie 267, 2 wydłużenie co drugiego kursu 337 (bez pominięcia Owczar) i 3 utworzenie nowej linii np. 367. Akceptacja na wydłużenie jak najbardziej jest ale pominięcie Owczar na ten moment nie jest rozważane.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Michał
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Skała

Post autor: Michał » 29 maja 2022, 17:11

miloszkasperczyk pisze: 29 maja 2022, 15:59 Akceptacja na wydłużenie jak najbardziej jest ale pominięcie Owczar na ten moment nie jest rozważane.
To w taki razie to będzie beznadziejne rozwiązanie. Przecież Skała będzie generowała znacznie większy potok pasażerów niż Owczary. Jedyna sensowna opcja to minięcie Owczar tym co drugim kursem prosto przez DW. Dodatkowo f~30/60 w Skale uważam za śmiesznie niskie i wydłużone kursy 337 będą przepełnione albo część ludzi pozostanie przy busach. Jednocześnie w Owczarach spokojnie f~30/60 będzie w porządku.
Dojdzie to paradoksu że bardziej komfortowo (+szybciej) będzie w tych busach niż w MPK, którym jednak większość wybierze z racji na ulgi itp.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Skała

Post autor: Zieleńczanin » 29 maja 2022, 18:10

sorig pisze: 29 maja 2022, 15:16 Po pierwsze czemu nie, a po drugie - sądzę że ten temat mógł już zostać ustalony między gminami.
Podejrzewałem, że Zielonki będą niechętne wydłużeniu, bo to jest tak naprawdę strata dla gminy w tym, że część kursów może zacząć jeździć po prostu przepełniona, już teraz jest trochę kursów, w których dochodzi wręcz do glonojada. A dopłaty pozostaną zapewne na tym samym poziomie.
Michał pisze: 29 maja 2022, 17:11 To w taki razie to będzie beznadziejne rozwiązanie. Przecież Skała będzie generowała znacznie większy potok pasażerów niż Owczary. Jedyna sensowna opcja to minięcie Owczar tym co drugim kursem prosto przez DW. Dodatkowo f~30/60 w Skale uważam za śmiesznie niskie i wydłużone kursy 337 będą przepełnione albo część ludzi pozostanie przy busach. Jednocześnie w Owczarach spokojnie f~30/60 będzie w porządku.
Dojdzie to paradoksu że bardziej komfortowo (+szybciej) będzie w tych busach niż w MPK, którym jednak większość wybierze z racji na ulgi itp.
W porządku to może ogólnie jest, ale to po prostu jest zjazd z f~15/30 i będą protesty przeciwko temu. Owszem, Owczary nie generują potoków nawet na f~30 - ale po prostu Zielonki nic z tego nie mają, więc to zapewne zablokują.
No i Skała tak czy siak będzie generować potoki po prostu na nowy agloekspres... Chyba jedynym możliwym rozwiązaniem byłoby wzmocnienie "337" do nie wiem, f~10/20/20 i połowa kursów do Skały? Dla Owczar nie jest to duża strata, a przynajmniej daje szanse na to, że nikt nie będzie zostawać na przystankach. Ale to z drugiej strony wybitnie zwiększa koszty, bo dla samej Skały jest to z tego co liczę 38 700 zł tygodniowo, czyli ok. 2 miliony rocznie. Nie ma szans...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 17 gości