STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
Ale Wy piszecie o Tinie czy Lajkonikach II? O ile rozumiem sprawę Tiny bo ma nowe wózki, zapewne nową aparaturę itp. więc muszą one przejść próby, testowania i homologację. To nie rozumiem sprawy Lajkoników II które różnią się tylko dodatkowym miejscem na wózki kosztem miejsc siedzących? To jakaś porażka z twierdzeniem o homologacji dla takiego pojazdu.
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
No wlaśnie - czemu w nazwie wątku jest Tina, skoro nowe Stadlery to również będą Tango?
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 217
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
Dziś w kronice był pokazany Ry875 od środka, ma tapicerkę z autobusów i więcej miejsca dla wózków i stojących, przy 2 drzwiach jest jak w NGT8
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
Dokładnie w 4:33pawel200020 pisze: ↑31 maja 2022, 18:50 Dziś w kronice był pokazany Ry875 od środka, ma tapicerkę z autobusów i więcej miejsca dla wózków i stojących, przy 2 drzwiach jest jak w NGT8
https://krakow.tvp.pl/60493341/31052022-1430
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
Sam sobie odpowiedziałeś: "różnią się tylko dodatkowym miejscem na wózki kosztem miejsc siedzących". Nowe ułożenie wóżków, to i nowa homologacja. Takie mamy prawo.kucyk pisze: ↑31 maja 2022, 17:15 Ale Wy piszecie o Tinie czy Lajkonikach II? O ile rozumiem sprawę Tiny bo ma nowe wózki, zapewne nową aparaturę itp. więc muszą one przejść próby, testowania i homologację. To nie rozumiem sprawy Lajkoników II które różnią się tylko dodatkowym miejscem na wózki kosztem miejsc siedzących? To jakaś porażka z twierdzeniem o homologacji dla takiego pojazdu.
Co do tego pytania, to początkowo nie było wiadomo, co ma przyjść - sprzeczne informacje występowały. Wkrótce temat zostanie przesortowany i posty dot. Lajonika II zostaną przeniesione na osobny temat.
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
Tyle, że ja pisałem o dodatkowym miejscu dla wózków dziecięcych, inwalidzkich a nie nowych "wóżkach" napędowych o których Ty wspominasz.
Czy rzeczywiście są w Lajkonikach II nowe wózki i ich inne położenie aby przeprowadzać nową homologację?
Szczerze bardzo w te rewelacje wątpię.
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
Dodatkowe miejsce na wózki dziecięce (oraz ewentualnych stojących pasażerów, gdy nie będzie wózków) = chociażby zmiana nacisków na oś.
A wtedy nie jest to TAKI SAM wagon jak poprzednie, bo ma inne parametry.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
No niestety skoro MPK wspomniało, że potrzebna będzie homologacja to nie ma co liczyć na ścieżkę na skróty. Może przy odrobinie szczęścia uda się ją uzyskać w okolicy września/października i na nowy rok szkolno-akademicki będzie kilka niskopodłogowców więcej (oczywiście przy założeniu że jeszcze kilka wyślą)?
Najbardziej zainteresowały mnie te siedzenia - jeśli są miękkie tak jak w autobusach to wreszcie będzie można jechać dłużej niż kwadrans bez bólu pleców, Lajkoniki I są pod tym względem najgorszym typem taboru.
Najbardziej zainteresowały mnie te siedzenia - jeśli są miękkie tak jak w autobusach to wreszcie będzie można jechać dłużej niż kwadrans bez bólu pleców, Lajkoniki I są pod tym względem najgorszym typem taboru.
-
- Ekspert
- Posty: 1824
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
Pesy mają zdecydowanie gorsze siedzenia - twardsze i węższe. Lajkoniki mają całkiem przyjemne siedzenia, nawet bym powiedział, że wygodniejsze niż NGT6/8pasazer_mobilisu pisze: ↑01 cze 2022, 12:38 No niestety skoro MPK wspomniało, że potrzebna będzie homologacja to nie ma co liczyć na ścieżkę na skróty. Może przy odrobinie szczęścia uda się ją uzyskać w okolicy września/października i na nowy rok szkolno-akademicki będzie kilka niskopodłogowców więcej (oczywiście przy założeniu że jeszcze kilka wyślą)?
Najbardziej zainteresowały mnie te siedzenia - jeśli są miękkie tak jak w autobusach to wreszcie będzie można jechać dłużej niż kwadrans bez bólu pleców, Lajkoniki I są pod tym względem najgorszym typem taboru.
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
Jeśli w kwestii prowadzenia czy resetowania nic się nie zmieni dla motorniczych, to szkoleń nie będzie. Wszak przecież mamy 3 serie Bombardierów NGT6, a nie ma osobnych szkoleń na 601-614, osobnych na 615-626 i osobnych na 627-650. Motorniczowie mają uprawnienia NGT6 - to jeżdżą wszystkimi wagonami
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
W TTSS wyświetla się w Siedlcach wagon o nr
??708
??708
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
RY829 (?) z połamanym pantografem stoi od strony Rzemieślniczej.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
RY825 ma połamany pantograf, 829 jeździ liniowo.
Przy okazji warto wspomnieć, że w poniedziałek minął rok od przyjazdu testowej Tiny HY799.
Przy okazji warto wspomnieć, że w poniedziałek minął rok od przyjazdu testowej Tiny HY799.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trzy- ... 46858.html
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
W zajezdni Podgórze od strony Rzemieślniczej manewruje właśnie laweta z kolejnym Lajkonikiem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość