Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

- Linie, trasy, rozkłady
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1394
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Bayer2003 » 24 maja 2022, 17:30

Różne propozycje można wymyślać, jednak lekarstwo nie może być gorsze od choroby, co już powoli zaczyna być widać przy niektórych pomysłach. Linia "11" na swojej obecnej trasie ma się dobrze i doskonale widać, że nie da się jej niczym zastąpić, nawet mimo licznych rekompensat. Dlatego właśnie powstała strona https://ratujmylinie11.github.io/, na którą serdecznie zapraszam wszystkich, chcących uratować obecną trasę tej popularnej linii ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

suchy
Ekspert
Posty: 766
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 24 maja 2022, 21:12

fysztof pisze: 24 maja 2022, 13:54 Pomysły zmiany trasy linii "2" popieram, ale według nieoficjalnych informacji, które tu już były przytaczane - ponoć nie ma na to szans ze względu na sprzeciw radnych dzielnicowych... Czy jest na to jakiś oficjalny dokument? Ja osobiście nie spotkałem jeszcze.
A od kiedy to radni dzielnicowi są od układania tras czy rozkładów? Wydawało mi się, że to są kompetencje ZTP... :? Ciekawe, dlaczego w innych sprawach ZTP nie słucha tak ochoczo RD czy pasażerów, tylko robi po swojemu...

Ale nawiązując tutaj do mojego ciągłego ględzenia o przeprowadzeniu badań - gdyby ZTP wykonał takowe kompleksowo w całym mieście, to nawet gdyby jacyś radni RD zaczęli protestować, że "oni nie chcą zmian w swojej dzielnicy", to urząd miałby na to prostą i łatwą odpowiedź - "Sory, ale z badań potoków i ankiet wyszło, że pasażerowie potrzebują inną trasę linii XX".
Zbierając to w całość - i biorąc pod uwagę kwestie zamiany numerków 2 i 10 dla łatwiejszego ogarnięcia po huckiej stronie KM - optuję za takim układem jak poniżej. Choć to i tak plan B, a plan A to niezmiennie tylko wydłużenie "10" i "50".

2: Cm. Rakowicki - Lubicz - (po obecnej trasie "10") - Łagiewniki - TŁ - Kurdwanów - estakada - Mały Płaszów
6: likwidacja
[8: docelowe wzmocnienie do f=10 w weekendy]
10: Dworzec Towarowy - Długa - Basztowa - Lubicz - (po obecnej trasie) - Pleszów
[11: zawieszenie w weekendy, jeśli "8" dostałoby f=10]
13: Bieżanów Nowy - Filharmonia - Cichy Kącik
20: Salwator - Filharmonia - Straszewskiego - (po obecnej trasie) - Mały Płaszów
24: wzmocnienie do f=7,5 (najlepiej przez cały dzień, a minimum w szczycie)
44: Bronowice - Bagatela - Basztowa - (po obecnej trasie) - Kopiec Wandy
50: Krowodrza Górka - (po obecnej trasie) -Kurdwanów P+R - TŁ - Borek Fałęcki (wydłużone kursy z f=15)
Masz kilka mankamentów w swojej propozycji
- jak zawiesisz 11tkę w weekend, to oprócz 578 (który kursuje tylko co 30 minut i nie staje na każdym przystanku) nie masz ŻADNEGO połączenia z Maków w kierunku Łagiewnik,
- wywalasz 13tkę na Cichy Kącik = na całym ciągu bronowickim zostawiasz samą tylko 8kę co 7,5min w kierunku PWŚ - nie za mało trochę?
- w zamian wzmacniasz 24 do 7,5min, dokładasz 44 (zapewne co 15minut), oprócz tego masz 4 i 14 co 15min = w stronę Dworca kierujesz aż 20 kursów/h, a wg słów Kaszmira, do których się odnosiłeś, miało być 12/h do Filharmonii + 16/h do Dworca ;)

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: ant_sm » 24 maja 2022, 21:43

suchy pisze: 24 maja 2022, 21:12
Ale nawiązując tutaj do mojego ciągłego ględzenia o przeprowadzeniu badań - gdyby ZTP wykonał takowe kompleksowo w całym mieście, to nawet gdyby jacyś radni RD zaczęli protestować, że "oni nie chcą zmian w swojej dzielnicy", to urząd miałby na to prostą i łatwą odpowiedź.
Ja się z Tobą zgadzam, ale to jest mimo wszystko łatwo mówić jak powinno być. Te badania, które są na aglomeracji kosztują 440 tys zł łącznie z ankietami. Zakładając, że około 300 tys zł to same pomiary, to przekładając na pomiary w mieście pewnie trzeba to pomnożyć razy 4-5 (szacuję, bo nie wiem ile roboczo godzin jest, może więcej trzeba przyjąć). Wtedy wychodzi kwota 1,2 - 1,5 mln zł. Myślę, że od razu pojawiłyby się głosy wsrod radnych i mieszkańców czy taki wydatek jest zasadny albo dlaczego w przetargu wygrała firma, która jest powiązana z osobą taką i taką jak to było w 2014 roku. A biorąc rosnące koszty i zapewne czekające nas cięcia to kwota ta na pewno mogłaby zostać lepiej zagospodarowana.

edek3253
Specjalista
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: edek3253 » 24 maja 2022, 21:46

Nieraz ZTP i ogólnie urzędnicy robili coś wbrew mieszkańcom i radzie dzielnicy, więc nie rozumiem tego bronienia i strachu przez zmianą trasy linii 2. Pewnie standardowo ludzie popsioczą tydzień, dwa i potem zapomną. Przecież często tak się u nas robi zmiany, czego przykładem może być niedługo linia 11.

Również się zgadzam, że na TŁ wystarczy 10 i 50 bez kombinowania.

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 215
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: pawel200020 » 03 cze 2022, 13:22

Wiadomo kiedy można spodziewać się "oficjalnego" komunikatu ws zmian? Przyznam że jestem ciekawy czy 11 ostatecznie zostatnie pchnięta ma TŁ ;)

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1031
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: yosujiro » 03 cze 2022, 13:48

Tramwaje mają tam pojechać w połowie lipca, dobrze będzie jak komunikat pojawi się tydzień wcześniej.

Kowalik
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kowalik » 03 cze 2022, 17:53

O ile w temacie linii tramwajowych są już jakieś ustalenia. O tyle w temacie linii autobusowych wszystko pozostaje owiane tajemnicą, bądź spekulacjami. Może ktoś już posiada jakieś bardziej oficjalne przecieki i mógłby się nimi podzielić?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1394
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Bayer2003 » 03 cze 2022, 18:47

Kowalik pisze: 03 cze 2022, 17:53 O ile w temacie linii tramwajowych są już jakieś ustalenia. O tyle w temacie linii autobusowych wszystko pozostaje owiane tajemnicą, bądź spekulacjami. Może ktoś już posiada jakieś bardziej oficjalne przecieki i mógłby się nimi podzielić?
Obrazek
Z odpowiedzi, którą otrzymałem od ZTP jednoznacznie wynika, że na ważniejszą linię autobusową na Trasie Łagiewnickiej nie ma co liczyć. Próbuje się przepchnąć gniota w postaci przekierowania "11", co tak naprawdę przekreśla możliwość skierowania ważniejszego autobusu tamtędy. Nie oznacza to jednak, że Trasą Łagiewnicką nic nie pojedzie. Głównymi kandydatami wydają się linie "133", "135", "244" oraz "433" - coś z tego z pewnością zostanie przekierowane, jednak na pewno nie wszystko. Na częsty autobus z prawdziwego zdarzenia na pewno nie ma jednak szans :(.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kowalik
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kowalik » 03 cze 2022, 19:40

To rzeczywiście smutna informacja. Mogli zostawić tą 11 w spokoju, a do czasu budowy rozjazdów na Bieżanowskiej uruchomić linię autobusową z Bieżanowa do Czerwonych Maków. Przy okazji można byłoby sprawdzić jakie będą potoki na tej relacji.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1394
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Bayer2003 » 09 cze 2022, 23:02

Niestety informacja o przekierowaniu linii "11" była dopiero początkiem niekorzystnych zmian. W dniu dzisiejszym miejski radny, Jacek Bednarz w odpowiedzi na pytanie jednej użytkowniczki Facebooka o rekompensatę dla Płaszowa za "11" napisał tak:
Obrazek
Jak widać, na "11" dziwne pomysły ZTP się nie kończą i kolejną ofiarą staje się linia "6", a zwłaszcza jej pasażerowie, którzy stracą teraz bezpośrednie połączenie ciągu kurdwanowskiego z Koroną. Ciekawe jakie niemiłe niespodzianki jeszcze przygotował dla pasażerów Zarząd Transportu Publicznego, jednak póki co nie wygląda to dobrze :(.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

fysztof
Ekspert
Posty: 708
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: fysztof » 09 cze 2022, 23:41

Wydłużyć "10" i "50", wzdłuż całej TŁ puścić autobus od Maków po Bieżanów i wszyscy byliby szczęśliwi... no ale w ZTP na siłę wiedzą lepiej:-/

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 312
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: obserwator » 10 cze 2022, 0:51

Bayer2003 pisze: 09 cze 2022, 23:02 Jak widać, na "11" dziwne pomysły ZTP się nie kończą i kolejną ofiarą staje się linia "6", a zwłaszcza jej pasażerowie, którzy stracą teraz bezpośrednie połączenie ciągu kurdwanowskiego z Koroną. Ciekawe jakie niemiłe niespodzianki jeszcze przygotował dla pasażerów Zarząd Transportu Publicznego, jednak póki co nie wygląda to dobrze :(.
I całe szczęście że przy okazji ZTP zrobi porządek z linią "6". Dzięki temu przynajmniej przejmie obecnych pasażerów "11" i przestanie marnować wzkm oraz brygady na Kurdwanowie. Kurdwanów powinien dostać rekompensatę na Starowiślną, jak ma obecnie, a najlepiej jakby wzmocnili linię "24". Po likwidacji "12" i zmianach na "6" zostaje nam jako pustak tylko linia "2", choć i tutaj być może mamy dobrą prognozę zmian ze strony ZTP, bo tak samo jak linia "6", linia "2" obecnie nie jeździ.

Co do samej "11"- może się przyjmie jako połączenie międzydzielnicowe. Jeżeli nie- linia powinna wtedy pójść do kosza tak jak ZTP zrobiło z "12" i jak "6" na dotychczasowej trasie (przynajmniej na razie nieoficjalnie).
Aż mi się przypomina sytuacja gdy otwierano Estakadę i połowa ekspertów i malkontentów pisała że "50" na Estakadzie wystarczy z f~10, a druga połowa pisała że jest to odcinanie Kurdwanowa od ważnych punktów i nie powinna tam trafić :lol:

fysztof
Ekspert
Posty: 708
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: fysztof » 10 cze 2022, 8:21

Nie no, kapitalny punkt widzenia... Zrobić porządek z linią "6", czyli w praktyce z perspektywy Kurdwanowa - wywal ją stamtąd nie dając nic w zamian. Fajny sposób na robienie porządków! Widzę, że w ogóle jesteś zwolennikiem tej metody - do kosza. Proponuję oprócz 6, 2, 12 skasować jeszcze 16, potem 5, 17 i kilka kolejnych linii, które glonojadami nie są. Przecież marnują wozokilometry, prawda?

Co do estakady, to ja sobie zbyt wiele takich głosów nie przypominam - uważam, że trochę dorabiasz teorię pod własne potrzeby. Tu akurat od początku było wiadomo, że linia 50 po to powstaje, by docelowo przez estakadę pojechać i w dużej mierze wcześniej dublowała się z 24.

Teraz kłopot polega na tym, że w zamian za wycięcie "6" Kurdwanów i Piaski nie dostaną nic - bo to, że napiszesz "Kurdwanów powinien dostać rekompensatę na Starowiślną", to po pierwsze:
a. realiści dobrze wiedzą, że ZTP ma to w nosie i figę a nie rekompensatę da
b. sama Starowiślna nic nie daje, bo tak naprawdę potrzebny jest dojazd do ścisłego centrum i przy okazji Korony, który obecnie zapewnia 6
c. cokolwiek innego niż 6 (np. wzmocnienie 24) jest dużo droższe, więc patrz podpunkt a.
W zamian za wywalenie "6" na Kurdwanowie pojawi się "11"... i tyle. Owszem, ta relacja jest fajna, ale w praktyce dużo sprawniej i szybciej obsłużyłyby ją autobusy kursujące przez Nowosądecką i wzdłuż TŁ. Wobec tego po co psuć inne relacje, skoro tę potrzebę można zrealizować mniej inwazyjnie i do tego w lepszy sposób? Tylko po to, by uprawiać propagandę i klaskać, jak to TŁ jest świetna?

Kolejny samo-wykluczający argument już i Ty przedstawiłeś: "co do samej 11- może się przyjmie jako połączenie międzydzielnicowe. Jeżeli nie- linia powinna wtedy pójść do kosza tak jak ZTP zrobiło z 12". Komunikacja miejska to nie zabawka!!! "Może się przyjmie, może nie". Jakie to dla Ciebie ma znaczenie, prawda? Linia 12 też nie powstała z powietrza i jako nadmiar, tylko poprzez pocięcie "22". Wobec czego takie zabawy jak uwalenie 12 odbyły się kosztem pasażerów tamtej linii. Trudno to inaczej określić niż świadomym zniechęcaniem i wygaszaniem popytu...
Kłopot w tym, że w ten sposób żadnego zaufania do KM nie zbudujesz i jak zniechęcisz część osób, to tylko trudniej będzie później ich ponownie namówić. Zresztą co do proponowanej trasy "11" - już obecnie ZTP się uparł, że "6" w weekendy ma nie kursować, mimo że przez to Kurdwanów został tylko z f=20 do centrum i każdy cieplejszy weekend pokazuje, że to błąd. Wobec tego jeśli południe Krakowa nie zasługuje na przyzwoite połączenie z rynkiem, Wawelem, bulwarami, Błoniami - to na jaką cholerę i pod jakimi uzasadnieniami ma w weekendy funkcjonować linia "11"? Co jest takiego niesamowitego, żeby w weekendy Kurdwanów i Piaski miały jeździć na Ruczaj???
Ostatnio zmieniony 10 cze 2022, 8:25 przez fysztof, łącznie zmieniany 2 razy.

edek3253
Specjalista
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: edek3253 » 10 cze 2022, 8:23

Najlepiej zostawić 11 w spokoju, a jedynie 10 i 50 wydłużyć. Zatem nie wiem dlaczego tak sie upierają zmieniać 11stkę.

fysztof
Ekspert
Posty: 708
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: fysztof » 10 cze 2022, 8:34

Upierają się na zmianę trasy "11" tylko i wyłącznie dla propagandy, by w gazetach przy otwarciu pięknie brzmiało ile to linii pojedzie nowym torowiskiem. Nic merytorycznego za tym nie stoi. Takie jest moje zdanie. Potrzeby nowego odcinka aż nadto wypełnią wydłużone 10 i 50.
Zresztą zaczynam mieć przekonanie graniczące z pewnością, że brak oficjalnych komunikatów jest już świadomym działaniem ZTP. Gdyby bowiem plany podano publicznie, zrobiłby się hałas i szum i ZTP miałby zdecydowanie trudniej je przeforsować i dodatkowo zamiast ach'ów i och'ów pisałoby się, jak to właśnie psuje się w pewnych miejscach komunikację... a jak nic oficjalnego nie ma, to za pięć dwunasta zmiany się ogłosi i butem przepchnie metodą faktów dokonanych. Sprawdzone metody...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości