Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3363
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 06 sie 2021, 10:32

kot_feliks pisze: 06 sie 2021, 10:19Jedyne, nad czym się zastanawiam, to czy nie można było tutaj dorzucić również jakichś autobusów z Mobilisa (pytanie, czy była taka próba i również nie mają kierowców, czy nikt o tym nie pomyślał) :)
Brak kierowców to raz, a z drugiej strony może to być zwyczajnie zbyt skomplikowane - ogarnąć miks przewoźników na jednej linii (czyli rozdział brygad oraz przerwy dla kierowców) i przygotować rozkład w parę godzin, mogłoby być wyzwaniem.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 561
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: mkm3 » 06 sie 2021, 10:45

Zawsze można ewentualne przepełnienie ratować wtyczkami solo.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3363
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 06 sie 2021, 13:59

Od godz. 13 linia "750" co 5 minut. Nawet rozkład zdążyli zaktualizować - fajnie się prezentuje :)
#utrudnienia_pkk (od 6 sierpnia) Update: od godz. 13 linia "750" pojedzie częściej - co 5 minut. MPK zaktualizowało nawet rozkład:

Obrazek
https://www.facebook.com/PKKinfo/photos ... 8029625692

Scania_9640
Ekspert
Posty: 868
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Scania_9640 » 07 sie 2021, 8:53

Od rana ruch do Kurdwanowa przywrócony- szybko się uporali 😁

Scania_9640
Ekspert
Posty: 868
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Scania_9640 » 07 sie 2021, 8:55

Jaky pisze: 06 sie 2021, 9:52
pasazer_mobilisu pisze: 06 sie 2021, 7:41 Jak jest z Lajkonikami? Czy te dwa z bateriami sprawdziłyby się w tej sytuacji? Inaczej: czy kursując nie przeszkadzałyby w naprawach? Przy dwóch tramwajach nie ma sensu bawić się w taką linie zastępczą ale gdyby było ich kilka razy więcej to może sprawdziłaby się taka "tramwajowa dowozówka"?
A pytanie, czy te baterie wytrzymałyby taki dystans? Bo z Bieżanowskiej na Kurdwanów mamy 3km plus w drugą stronę, to razem daje ok. 6km.

Spokojnie około 10km zrobią na bateriach

tomta1
Specjalista
Posty: 346
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: tomta1 » 07 sie 2021, 19:57

Na pewno? To, że na testach (z tego, co mi wiadomo), przejechał pomiędzy zajezdniami na bateriach, nie oznacza, że zrobi tak w ruchu liniowym – na testach tramwaj był pusty…

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3363
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 28 paź 2021, 13:26

Od 6 listopada zmiany na Klonowica: obecny przystanek "Wola Duchacka" w kier. Kurdwanowa zmienia nazwę na "Pszenna", plus dojdzie analogiczny nowy przystanek do pary w stronę Bonarki.
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że dnia 6.11.2021 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu przystanków:

* zostanie uruchomiony nowy przystanek autobusowy Pszenna dla linii 174 i 179, zlokalizowany na ul. Klonowica, za skrzyżowaniem z ul. Pszenną, w kierunku ul. Sławka;
* zostanie wprowadzona zmiana nazwy przystanku Wola Duchacka dla linii 174 i 179, zlokalizowanego na ul. Klonowica w kierunku ul. Beskidzkiej i Os. Kurdwanów, na Pszenna (będzie to przystanek do pary z nowym przystankiem uruchomionym dla kierunku przeciwnego);
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/243-2021

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kitek » 10 gru 2021, 10:45

Odpowiedź na Interpelację dotyczącą możliwości skierowania w weekendy autobusów przegubowych na "174":

http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 1-30_1.PDF
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Scania_9640
Ekspert
Posty: 868
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Scania_9640 » 10 gru 2021, 22:18

Kitek pisze: 10 gru 2021, 10:45 Odpowiedź na Interpelację dotyczącą możliwości skierowania w weekendy autobusów przegubowych na "174":

http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 1-30_1.PDF
Niech zrobią teraz pomiary, a nie kilka miesięcy temu. W soboty na 174 jest taki tłok, że nie ma mowy o dystansie żadnym. MPK chętnie bierze udział w karaniu osób za maski, to niech też kara siebie za nieprzestrzeganie dystansu, zwłaszcza teraz, kiedy będzie 75%, to tym bardziej powinni wysłać przeguby na takie linie jak 129, 130 i 174 w weekendy.

Robert
Pasażer
Posty: 6
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 13 cze 2022, 20:51

Odgrzebując trochę temat - byłby ktoś zainteresowany "naciskaniem" do działania odpowiednich instytucji tj. ZTP, ZDMK i rady dzielnicy w sprawie inwestycji i lepszej obsługi komunikacją miejską rejonu Piaski Nowe/Bochenka?
W okolicy cały czas powstają nowe inwestycje mieszkaniowe a infrastruktura kuleje...
Jestem już po wstępnej wymianie pism z każdą z powyższych jednostek ale podchodzą do tego strasznie topornie i na zasadzie "nie da się.." nie jest w naszej gestii.." i takie odsyłanie jedni do drugich. I odrzucanie większości propozycji.
Znajdą się chętni na jakaś zmasowaną akcję żeby coś w końcu w tym temacie coś ruszyć? ;-)

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 271
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: obserwator » 13 cze 2022, 21:25

Jaką masz propozycję na poprawę obsługi tego rejonu?

Robert
Pasażer
Posty: 6
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 13 cze 2022, 21:58

Rozwiązań jest kilka - na pewno coś się da wypracować.
Np.
- wprowadzenie autobusów na ul Podedworze (część północna od. ul. Nowosądeckiej do ul. Bochenka) i na ul. Bochenka - wydaje się najbardziej logiczne (ja przykładowo proponowałem w jedną stronę 164: ul Podedworze - > ul. Bochenka - > ul. Łużycka, a w drugą przetrasowane 169 ul. Bochenka -> ul. Podedworze -> ul. Nowosądecka) ale na przeszkodzie stoi stan tego fragmentu ul. Podedworze i co ważniejsze - brak zgody zarządcy ulicy na kursowanie nią komunikacji zbiorowej :roll: :roll: :roll:
- wprowadzenie autobusów na ul. Podedworze (część południowa od ul. Cechowej do ul Szpakowej), na ul. Szpakową i ul Bochenka - propozycja samego ZTP (pewnie w formie przetrasowania tedy 469), na przeszkodzie stoi stan ul. Podedworze (oraz mostu na niej) i ul. Szpakowej :|
- zakup terenu i budowa pętli autobusowej - żeby korzystać tylko z ul. Bochenka (brak problemów z zarządcą drogi i w miarę przyzwoity stan - choć nie jest zbyt szeroka)
- sam zaproponowałem również opcje z kursami autobusami mini/midi od pętli Piaski Wielkie, trasą: Ul. Podedworze, ul Szpakowa, ul. Sporna, ul. Błotna, ul. Podlesie, ul Facimiech, ul. Polonijna, ul. Wlotowa, ul Na Kozłówce, ul. Nowosądecka (powrót ul. Wolska) do węzła Bieżanowska - nie uzyskała uznania rady dzielnicy, wąskie drogi bez chodników....
edit:
- można by też sprawdzić jak z opcją z zawracaniem na układzie: od. ul Łużyckiej - > ul. Bochenka -> łącznik ul. Bochenka z ul. Podedworze/ul. Szpakowa -> ul. Szpakowa -> ul. Bochenka - > powrót do ul. Łużyckiej (lub w odwrotnym kierunku) - tylko nie wiem jak z jazdą po brukowanej nawierzchni łącznika...

Proponowałem również żeby rada dzielnicy zorganizowała spotkanie z udziałem ZTP, ZDMK, mieszkańców, spółdzielni mieszkaniowych itp żeby wypracować jakieś rozwiązania i zaplanować plan działania i inwestycji - w odpowiedzi dostałem informację że rada stara się realizować budowę miejsc parkingowych, chodników itp ale problemami komunikacji w tym rejonie się nie zajmowała i nie planuje organizowania takiego spotkania... :roll: :x i oczywiście na odpowiedź na pismo trzeba było czekać 2 miesiące (i się o nią dopominać).
ZTP problemy widzi ale tłumaczy się że ma związane ręce sytuacją z infrastrukturą i zgodami.
ZDMK przesłał listę ulic które by chciał remontować ale nie od niego to zależy czy znajdą się fundusze i kiedy.

Kowalik
Pasażer
Posty: 39
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kowalik » 13 cze 2022, 23:15

Robert pisze: 13 cze 2022, 21:58 - można by też sprawdzić jak z opcją z zawracaniem na układzie: od. ul Łużyckiej - > ul. Bochenka -> łącznik ul. Bochenka z ul. Podedworze/ul. Szpakowa -> ul. Szpakowa -> ul. Bochenka - > powrót do ul. Łużyckiej (lub w odwrotnym kierunku) - tylko nie wiem jak z jazdą po brukowanej nawierzchni łącznika...
Również się kiedyś nad tym zastanawiałem. Naprzeciw wjazdu do Szpitala Świętego Rafała, co prawda zostały posadzone drzewa, między zatokami parkingowymi, ale tam idealnie by wpasowała się zatoka autobusowa dla postoju autobusu. Pytanie co z punktem socjalnym, ponieważ sąsiadująca działka będąca częścią Parku Drwinki nadal chyba jest w rękach dewelopera. Przy okazji przydałoby się ucywilizowanie okolicy, zważywszy że parking szpitala pęka w szwach i ten łącznik jest mocno zatłoczony. Dodatkowo trzeba by przebudować skrzyżowanie łącznika z ulicą Podedworze, bo tam byłoby ciężko się złożyć dla autobusu.
Trzeba będzie wypracować jakieś rozwiązanie poza drogami SM Piaski Nowe (fragment Podedworze), ponieważ tam panuje jakaś obsesja ograniczania ruchu i wszędzie zakazy ruchu dla pojazdów bez identyfikatora. I zapewne o ich brak zgody chodzi. Codzienne polowania Straży Miejskiej straszącej czetrocyfrowym mandatem robią swoje. Myślę, że bardziej elastyczne będą wspólnoty z nowych bloków. Swoją drogą wybory się zbliżają to trzeba na radnych naciskać.

fysztof
Specjalista
Posty: 316
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: fysztof » 14 cze 2022, 9:29

Mnie natomiast chodzi po głowie temat drugiej strony tej okolicy, czyli Kurdwanowa. Swego czasu była mowa o wzmocnieniach 179, nawet padały deklaracje o f=7,5 na tej linii. Jak wiemy figę z tego na razie wyszło, ale problem przepełnień nie zniknął i powraca w tym roku. Zastanawiam się, czy po wakacjach nie byłoby możliwe jego rozwiązanie - jak pełną parą ruszy rok szkolny, akademicki itp. Mianowicie - co myślicie o stworzeniu pary 179+579 na wzór 172+572?

Obecnie 179 ma f=12 w dni robocze oraz f=20 w weekendy. Przyszła mi do głowy propozycja zrealizowania układu: 179 z f=15 w dni robocze oraz póki co pozostawienie f=20 w weekendy w parze z 579 z f=15 w dni robocze w godzinach szczytów. Dla 579 do przemyślenia przystanki, ale na gorąco: Os. Kurdwanów, Halszki, Bujaka, Kurdwanów P+R, Zajezdnia Wola Duchacka, następnie od Ronda Matecznego do Nowego Kleparza przystanki jak 503, Politechnika, Dw. Główny Zachód.
Co jest na plus:
a. wzmocnienie relacji w godzinach szczytowych, w których najbardziej jest to odczuwalnie potrzebne
b. kluczowe przystanki otrzymują wzmocnioną ofertę f=7,5 - a pozostałe mają szansę wejść do 179 dzięki 'podebraniu' części obecnych pasażerów przez 579
c. możliwość stworzenia koordynacji na Kurdwanowie przynajmniej w szczycie - w układzie 179 + 174 + 579 do centrum oraz 579 + 174 + 179 od centrum (dzięki temu, że każde miałoby f=15)
Konkretnie chodzi o to, że np. z pętli os. Kurdwanów autobusy odjeżdżałyby w takcie co 5 minut. Czyli sama para 179+579 na początku drogi miałaby takt 5+10, ale dzięki przyspieszeniu 579 na trasie nieco 'doganiałoby' kursy 179 wyrównując w centrum takt. W drugą stronę analogicznie, to jest 579+179 odjeżdżają w miarę równych odstępach po czym na wysokości Woli D. 579 nieco 'ucieka' 179 dzięki czemu między nimi robi się dziura, w którą 'wskakuje' 174.
d. zmierzanie z częstotliwością linii do schematu przyjętego w trakcji tramwajowej (f=7,5/15)
e. przyspieszenie części kursów na wzór 503, które na Bieżanowie zdecydowanie się sprawdziło

Co jest na minus:
i. Zgubienie potencjalnej koordynacji 179 ze 164 w szczycie (bo obie mają f=12 wówczas), tyle że przy częstym 179+579 nie jest ona krytyczna.
ii. Osłabienie obsługi przystanków spoza trasy 579 (spadek w szczycie z f=12 do f=15), ale to w miarę delikatne osłabienie a w zamian powinno być łatwiej i luźniej z 179 skorzystać.
iii. Osłabienie całej relacji poza szczytem z f=12 do f=15 (to w celu znalezienia części środków na pomysł, wydaje się że powinno nie być bardzo uciążliwe).
iv. Wiadomo, trzeba kosztów - ale jeśli KM ma się rozwijać, to muszą się pojawiać;-)

Co można zmieniać w przyszłości:
- jeśli się sprawdzi i będzie zapotrzebowanie, żeglować albo najpierw w kierunku obu linii z f=20 poza szczytem (wpasowując w obecne trendy innych linii poza szczytem) albo do docelowego f=15 obu linii przez cały dzień
- poprawić buspasy na Kamieńskiego, między innymi wylot spod Bonarki, który obecnie mocno blokuje autobusy - swego czasu w tej kwestii rzuciłem taki pomysł
- koniecznie przy okazji planowania przebudowy ulicy Sławka uwzględnić buspas w kierunku Kamieńskiego

Jak uważacie, pomysł ma rację bytu?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3363
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 14 cze 2022, 11:32

Robert pisze: 13 cze 2022, 20:51Znajdą się chętni na jakaś zmasowaną akcję żeby coś w końcu w tym temacie coś ruszyć? ;-)
Nie zdążyłem Ci odpisać w naszej korespondencji mailowej, więc wrzucę tu. Myślę, że jeśli RD tak zignorowała sprawę, to może zainteresować media? Opisać problem i właśnie zaznaczyć, że Dzielnica robi spychologię zamiast pomóc mieszkańcom. Oraz / albo petycja?
Robert pisze: 13 cze 2022, 21:58Rozwiązań jest kilka - na pewno coś się da wypracować.
Dowozówki mnie nie przekonują, zwłaszcza te kluczące po uliczkach na wschód / południe od Bochenka. Docelowo w dalekiej przyszłości pewnie i tak stanie na "169/469" przez Nowosądecką - Podedworze - Bochenka - Cechową, zresztą chyba po to linia ta została skierowana do Piasków Wielkich. A na razie? Też skłaniałbym się ku wjazdom Łużycka - Bochenka z jakąś nawrotką. Może faktycznie zawracanie przez łącznik Bochenka z Podedworze? Może mały autobus mógłby jeździć po kostce? A jak nie, to gdziekolwiek, mały autobus nie potrzebuje dużo miejsca :)
fysztof pisze: 14 cze 2022, 9:29Mianowicie - co myślicie o stworzeniu pary 179+579 na wzór 172+572?
fysztof pisze: 14 cze 2022, 9:29Dla 579 do przemyślenia przystanki, ale na gorąco: Os. Kurdwanów, Halszki, Bujaka, Kurdwanów P+R, Zajezdnia Wola Duchacka, następnie od Ronda Matecznego do Nowego Kleparza przystanki jak 503, Politechnika, Dw. Główny Zachód.
Pomysł mi się bardzo podoba :) Jedynie sugerowałbym większe dogęszczenie przystanków na południu - inne "5xx" na końcach trasy zatrzymują się na (prawie) wszystkich przystankach by zebrać pasażerów z tych rejonów, dla których są dedykowane. W przypadku "579", powinno wg mnie zatrzymywać się na każdym przystanku od Kurdwanowa do Zaj. Wola Duchacka - w szczególności "Stojałowskiego" które jest pierwszym po pętli, oraz przystankach na Klonowica bo ciężar obsługi tej ulicy wisi na "179". Może ewentualnie "Wola Duchacka" byłaby do pominięcia skoro i tak jest jednokierunkowa, lecz tu niech wypowiedzą się osoby znające rejon. A potem od Kamieńskiego niech śmiga :)

Koordynacji ze "164" szkoda, acz ona i tak jest szczątkowa - właściwie tylko w szczycie popołudniowym i tylko w kier. centrum, czyli przeciwnie do głównych potoków. Tu docelowo pewnie i tak ważniejszy będzie takt "164" ze "169/469".

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość