Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

- Linie, trasy, rozkłady
kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: kucyk » 14 maja 2022, 13:00

Michał pisze: 13 maja 2022, 23:12 Udostępniam odpowiedź ZTP Kraków oraz gminy Słomniki na mój wniosek dot. linii aglomeracyjnej Kraków - Słomniki

https://drive.google.com/file/d/1qvBJOy ... sp=sharing
Jednym zdaniem. Jesteś pojedynczym osobnikiem chcącym km (MPK) w swojej gminie. Miasto sprawę zwala na województwo. Gmina zapewne środków na coś takiego nie ma więc ma to gdzieś. Woli busiarzy bo pewnie taka opcja jest tańsza a i porozumienia "pod stolikiem" są faktem. Zatem tematu nie ma. :cry:

Michał
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: Michał » 14 maja 2022, 13:43

kucyk pisze: 14 maja 2022, 13:00 Jednym zdaniem. Jesteś pojedynczym osobnikiem chcącym km (MPK) w swojej gminie. Miasto sprawę zwala na województwo. Gmina zapewne środków na coś takiego nie ma więc ma to gdzieś. Woli busiarzy bo pewnie taka opcja jest tańsza a i porozumienia "pod stolikiem" są faktem. Zatem tematu nie ma. :cry:
Jedynym z pewnością nie. Oczywiście nie znam opinii wszystkich mieszkańców i nie wiem jaki ich odsetek byłby faktycznie tym zainteresowany.

Województwo zapewne uzna że kolej jest wystarczająca na tym terenie i należy zorganizować linie dowozowe do stacji. Takie dowozówki jednak będą zachęcające dla mało kogo, więc oprócz terenów z dala od głównych dróg i linii kolejowych nie mają zbytnio sensu. Zwłaszcza jeśli nie będą bezpłatne, co obrazuje linia z Michałowic do Łuczyc z marginalną ilością pasażerów.

Poczekam na odpowiedź z pozostałych urzędów, co jednak nawet przy ich pozytywnym stosunku do tego, linia przez DK7 bez Słomnik będzie chybionym pomysłem.

Pozostaje zorganizowanie petycji i szersze poruszenie tego tematu wśród mieszkańców, ale nie wiem czy to dużo zmieni.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: tomta1 » 14 maja 2022, 22:02

ZTP się nie popisało: nieprawidłowe przywoływania jednostek redakcyjnych aktów prawnych, nieprawidłowe przywoływanie ich publikatorów, Kraków nie jest powiatem krakowskim grodzkim. Zresztą całe pismo jest napisane niby w stylu petent-friendly (przedostatni akapit jest zapisany bezpośrednio do Ciebie), ale w zasadzie to całe pismo jeszcze bardziej gmatwa, niż wyjaśnia – bo w jednym piśmie masz informację, że organizatorem jest województwo, potem że jest podpisane porozumienie międzygminne, a w ramach niego organizatorem jest ZTP, a na końcu – że jest to zadanie gminy. Więc niby „Oznacza to, że organem właściwym do rozpatrzenia Pana wniosku jest gmina, w której Pan mieszka”, ale w sumie po takim bogatym opisie osoba spoza branży nie będzie pewna, czy na pewno powinna w tej sprawie pisać do gminy.

A co do Słomnik, to fajnie by było dowiedzieć się, na jakiej podstawie stwierdzają, że aktualny transport zbiorowy wzdłuż DK7 zapewniany przez busiarzy „zaspokaja zdecydowaną większość potrzeb mieszkańców gminy” -> czy mają zdefiniowane te potrzeby, jak są one skwantyfikowane i w jaki sposób sprawdzają stopień i charakter ich realizacji oraz jakość tych połączeń. Bo wszyscy wiedzą, że to są brednie. Ale możemy wymusić na urzędzie, by się przyznał do tego samego.

Michał
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: Michał » 25 maja 2022, 15:44

tomta1 pisze: 14 maja 2022, 22:02 A co do Słomnik, to fajnie by było dowiedzieć się, na jakiej podstawie stwierdzają, że aktualny transport zbiorowy wzdłuż DK7 zapewniany przez busiarzy „zaspokaja zdecydowaną większość potrzeb mieszkańców gminy” -> czy mają zdefiniowane te potrzeby, jak są one skwantyfikowane i w jaki sposób sprawdzają stopień i charakter ich realizacji oraz jakość tych połączeń. Bo wszyscy wiedzą, że to są brednie. Ale możemy wymusić na urzędzie, by się przyznał do tego samego.
Udostępniam dalsze pisma ws. linii MPK Słomniki - Kraków:

https://drive.google.com/file/d/1xpbKRe ... sp=sharing

Odpowiedź od Gm. Zielonki i Michałowice - w skrócie: jesteśmy na TAK, jeśli NIE będziemy jej finansować.
Gm. Iwanowice nie udzieliła jak dotąd odpowiedzi na wniosek.

Na początku wakacji będę chciał utworzyć stronę na FB poświęconą MPK wzdłuż DK7 z petycją online. Zobaczymy czy uda się skutecznie ją rozpromować, jakie będzie zainteresowanie wśród mieszkańców. Myślę także o ręcznym zbieraniu podpisów od pasażerów busów na Dworcu Gł. Wschodnim i w Słomnikach.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: tomta1 » 25 maja 2022, 20:18

Transport busiarski zaspokaja zdecydowaną większość potrzeb mieszkańców gminy. Ale nie wiemy jakich potrzeb, bo ich nie określiliśmy :lol:

Michał
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: Michał » 29 cze 2022, 14:14

Na dzisiejszej sesji Rady Gminy Iwanowice, P. Wójt RL przekazał, że planowane jest pozyskanie dofinansowania z Funduszu Autobusowego do października br. na linię Sieciechowice - Przestańsko - Nowy Poskwitów - Widoma - Michałowice P&R.

Wspomniał także o kosztach wzkm u "prywaciarza" - ok. 3/4 zł, i MPK ok. 9 zł. I podał w wątpliwość istnienie linie 277, a w przypadku rezygnacji gm. Michałowice z niej - Iwanowice nie będę jej na pewno utrzymywać.

Szykuje się regres komunikacji publicznej w gminie. 277 będzie zapewne zlikwidowana a w jej miejsce już wcześniej planowana dowozówka do Michałowic, a na agloekspress przez DK7 do Słomnik nie ma co liczyć. Istnienie linii busowej Władysław - Michałowice pokazuje, że pomimo jej bezpłatności, jazda busem i potem przesiadka jest dla mało kogo atrakcyjna, dla większości dojazd prywatnymi przewoźnikami w wątpliwych warunkach do Krk będzie dalej preferowaną możliwością lub dojazd samochodem:)

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: tomek_m » 29 cze 2022, 16:54

Taa, tylko niech się zmieni władza w Polsce i utnie dofinansowanie z funduszu autobusowego to dopiero będzie regres i dowozówki jak szybko powstały tak szybko znikną. I wówczas nie będzie ani MPK ani dowozówek :twisted: Szkoda tylko że ktoś "mądry inaczej" w Warszawie ustalił, że z tego funduszu można pozyskać dofinansowanie na linię obsługiwaną przez jakiegoś Ziutka busiarza, ale już na dofinansowanie do KMK nie ma takiej możliwości.

To jest myślenie krótkowzroczne, zniknie dofinansowanie to będzie eldorado marszrutek jak na Ukrainie.

simon625
Pasażer
Posty: 48
Rejestracja: 03 sty 2022, 13:05

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: simon625 » 29 cze 2022, 17:17

Dlaczego niby dofinansowanie ma zniknąć skoro cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród samorządów, a kwota ma być co roku zwiększana? Władza w Polsce się nie zmieni, o to się nie martw ;)

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: tomek_m » 29 cze 2022, 17:28

simon625 pisze: 29 cze 2022, 17:17 Dlaczego niby dofinansowanie ma zniknąć skoro cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród samorządów,
Skoro władza daje to samorządy biorą.
simon625 pisze: 29 cze 2022, 17:17 Władza w Polsce się nie zmieni, o to się nie martw ;)
Yhy poprzednicy też tak mówili przed 2015 :twisted:
Kiedyś się zmieni na pewno. A wówczas przyjdzie inny obóz polityczny i powie że trzeba szukać oszczędności w budżecie i utną bez problemu.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: tomta1 » 29 cze 2022, 17:55

Michał pisze: 29 cze 2022, 14:14 Wspomniał także o kosztach wzkm u "prywaciarza" - ok. 3/4 zł, i MPK ok. 9 zł.
No super, tylko to powinno być raczej pytanie, jakie Gmina powinna zadać Krakowowi, czy nie ma możliwości zlecenia przewozów aglo innemu przewoźnikowi, który nie będzie jeździł może za 4 zł, ale za 6 zł, a nie empekowskie 9 zł.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: tomek_m » 29 cze 2022, 18:21

W 2024 kończy się kontrakt z Mobilisem, to może przy okazji rozpisywania kolejnego (w przyszłym roku?) warto byłoby rozpisać również drugi na Aglo?

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: Adrian14 » 29 cze 2022, 18:27

Spoko, przy tych cenach paliwa w przyszłym roku będzie 10zl 😁😁😁 z drugiej strony nie ma co porównywać busiarza z MPK.

Michał
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: Michał » 26 lip 2022, 17:46

Odpowiedź od UG Iwanowice na temat gminnej komunikacji publicznej Władysław - Michałowice:
Ad. 1 Dotychczas wydano 1900 kart [mieszkańca uprawniających do korzystania z bezpłatnych przejazdów].

Ad. 2 Przez okres od 1 kwietnia do 30 czerwca 2022 r., opierając się na ilości odczytów kz kart oraz sprzedanych biletów przewieziono 14 025 osób. Zatem średnio dziennie to 152 osoby. Przychód z biletów sprzedanych wyniósł 2 463,08 zł
W tym okresie były 62 dni robocze (22 kursy w jednym kierunku) i 29 dni sob/ndz/św (11 kursów w 1 kier.). Wychodzi 3 366 kursów w każdą stronę, czyli średnio ~ 4 pasażerów na kurs.

Ostatnio okazało się, że zgodnie z ustawą nie może być rozróżnienia w bezłatnych przejazdach komunikacją między mieszkańcami i niemieszkańcami. W związku z czym dla każdego przejazd busami będzie bezpłatny.
Ad. 3 Transport realizowany przez linie uruchomione przez gminę są w większości oceniane pozytywnie. Są pewne elementy które możemy na tym etapie bazując na nabytym doświadczeniu poprawić przy uruchomieniu kolejnych linii. Są to min. częstotliwość kursowania w godzinach szczytu i poza nim. Poza tym, koordynacja w zakresie rozkładów uruchomionej linii a linii 307 (MPK) została zrealizowana jednakże nie został prawidłowo przewidziany (do końca nie przewidywalny) element jakim są opóźnienia spowodowane korkami przy wjeździe i wyjeździe z Krakowa. Naszym zdaniem potrzeba transportowa na tych liniach jest realizowana prawidłowo niemniej biorąc również pod uwagę że nie do końca wszyscy są zadowoleni z obecnych godzin kursowania.

Ad. 4 Będziemy omawiać czy brać pod uwagę wymóg [zapewnienia przez przewoźnika do obsługi linii pełnoprawnego niskopodłogowego autobusu miejskiego w kolejnych przetargach], ze względu na koszty jakie mogą generować takie zapisy. Nie każdy przewoźnik ma w swoim taborze taki autobus co wiązało by się z koniecznością jego zakupu a zatem koszty mogły by zostać zaliczone w kwotę oferty.
„5. Czy trasa i rozkład linii komunikacji publicznej będzie dostępny w aplikacjach internetowych (np. Google Maps, Jakdojade)?”
Ad. 5 Nie potrafię na tym etapie odpowiedzieć na to pytanie jednak weźmiemy to pod uwagę.
„6. W ubiegłej XLVI Sesji Rady Gminy Iwanowice z dnia 29 czerwca br. Sz. P. Wójt R. Lisowski poruszył problem organizowania komunikacji miejskiej na terenie gminy Iwanowice z powodu wysokich cen wozokilometrów obsługiwanych przez MPK. Czy w związku z tym Urząd Gminy Iwanowice prowadzi rozmowy z Miastem Kraków na temat wybrania innego przewoźnika w najbliższych przetargach obsługującego teren aglomeracji za niższą cenę wzkm z zapewnieniem jednej taryfy biletowej?”
Ad. 6 Nie były prowadzone takie rozmowy.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: tomek_m » 26 lip 2022, 18:36

Michał pisze: 26 lip 2022, 17:46 W tym okresie były 62 dni robocze (22 kursy w jednym kierunku) i 29 dni sob/ndz/św (11 kursów w 1 kier.). Wychodzi 3 366 kursów w każdą stronę, czyli średnio ~ 4 pasażerów na kurs.
Czyli zainteresowanie żenująco niskie. Co zresztą często widzę ile osób wysiada z tego busa celem przesiadki na "307". A niejednokrotnie przyjeżdża zupełnie pusty na pętlę "Michałowice P&R". Ale nic dziwnego jak na tej samej trasie ten sam przewoźnik realizuje komercyjne połączenie bezpośrednio do Krakowa.

Michał
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: Michał » 02 wrz 2022, 23:20

Od 5 września br. nowa linia dowozowa do Michałowic P&R - M3. Wola Więcławska - Więcławice - Michałowice P&R.
Gmina Michałowice uzyskała dotację z FRPA w wysokości 20 664 zł (całość powyższego zamówienia - 80 000 zł). Będzie kursowała 5 razy w ciągu dnia, od 7:20 do 18:06

https://www.michalowice.malopolska.pl/z ... e,art-2487

Szczegóły w BIP Michałowice:
https://bip.malopolska.pl/ugmichalowice ... owice.html

Warty zobaczenia jest:
Zal. Nr 1-5 do umowy.pdf (pdf, 1,336.94KB)
, gdzie opisane są linie T1, T2, T3 o których nie miałem pojęcia, że istnieją/istniały.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 7 gości