Może Zawiłą wespół z Jugowicką należałoby oprzeć na jakiejś nowej dowozówce, np. Kurdwanów - Halszki - Jugowicka - Borek Fałęcki Zawiła - Kobierzyn - Czerwone Maki?outofrange pisze: ↑17 mar 2022, 22:30 Zastanawiam się, czy Zawiła też nie wymaga połączenia z Wieliczką i Kurdwanowem. Może 344 wg propozycji tylko wydłużyć końcówkę z Maków do Pod Fortem? 204 zbiera też trochę pasażerów w Kobierzynie, na Babińskiego. Może warto coś zostawić, np. takie przedłużone 344.
Niepołomice, Drwinia
-
- Znawca
- Posty: 106
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Niepołomice, Drwinia
Re: Niepołomice, Drwinia
Zastanawiam się, czy w ogóle będzie autobus na Jugowickiej. Mówimy tylko o jednym przystanku, n/ż, położonym 400 m od Góry Borkowskiej. Spora część mieszkańców i tak jest w zasięgu Zakopiańskiej albo... SKA Swoszowice. Utrzymywanie specjalnie linii dla tego przystanku wydaje się niepewne. Chyba że mówimy o autobusie pokroju "149", kursującym raz na godzinę albo rzadziej. Jednak wtedy tym bardziej mało kto będzie z niego korzystał.
Jeśli z Cz. Maków pojechałby autobus wzdłuż TŁ, to nie jestem też pewny co do potrzeby tworzenia osobnej linii na Zawiłej. Z Cz. Maków będzie autobus do Kurdwanowa, a z Borku tramwaj. Na Zawiłej może lepiej wzmocnić "151/451" albo "121".
Coraz mniej jestem też przekonany czy powinno się łączyć potoki miejskie i aglomeracyjne. Z tym są same problemy, choćby to że nad taką linią Kraków ma mało kontroli bo wszystko trzeba zatwierdzać z drugą gminą. Gdyby wyszło, że "344" ma wzięcie na odcinku miejskim i przydałyby się dodatkowe 1-2 kursy/h, to nie za bardzo jest jak to zrobić. Wieliczka musi się zgodzić na zwiększenie f, czyli na większe dopłaty, czemu może być niechętna. Można niby stworzyć linię wspomagającą, jednak to znacznie wyższe koszty bo musi mieć taką samą f jak linia bazowa, celem koordynacji.
Tu bym bardziej głosował za utworzeniem osobnej linii, np. Czerwone Maki - TŁ - Nowosądecka - Wielicka - Nowy Bieżanów (albo Rżąka, itp.) I raczej przez Nowosądecką niż Malborską bo na tej pierwszej są większe potoki oraz płynniejszy przejazd.
PS. Reszta dyskusji o Jugowickiej przeniesiona do tematu o układzie linii po otwarciu TŁ - adm. K
Jeśli z Cz. Maków pojechałby autobus wzdłuż TŁ, to nie jestem też pewny co do potrzeby tworzenia osobnej linii na Zawiłej. Z Cz. Maków będzie autobus do Kurdwanowa, a z Borku tramwaj. Na Zawiłej może lepiej wzmocnić "151/451" albo "121".
Jeśli wyjdzie że w "301" jest tłok, to "344" go w ogóle nie odciąży, nie bardziej niż obecne "204/244". Czyli tłok w "301" zostanie.
Coraz mniej jestem też przekonany czy powinno się łączyć potoki miejskie i aglomeracyjne. Z tym są same problemy, choćby to że nad taką linią Kraków ma mało kontroli bo wszystko trzeba zatwierdzać z drugą gminą. Gdyby wyszło, że "344" ma wzięcie na odcinku miejskim i przydałyby się dodatkowe 1-2 kursy/h, to nie za bardzo jest jak to zrobić. Wieliczka musi się zgodzić na zwiększenie f, czyli na większe dopłaty, czemu może być niechętna. Można niby stworzyć linię wspomagającą, jednak to znacznie wyższe koszty bo musi mieć taką samą f jak linia bazowa, celem koordynacji.
Tu bym bardziej głosował za utworzeniem osobnej linii, np. Czerwone Maki - TŁ - Nowosądecka - Wielicka - Nowy Bieżanów (albo Rżąka, itp.) I raczej przez Nowosądecką niż Malborską bo na tej pierwszej są większe potoki oraz płynniejszy przejazd.
PS. Reszta dyskusji o Jugowickiej przeniesiona do tematu o układzie linii po otwarciu TŁ - adm. K
Re: Niepołomice, Drwinia
Jak pisane tu było wielokrotnie, "301" w weekendy jest przepełniona.
Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Rafał Komarewicz złożył interpelację w sprawie skierowania pojazdów przegubowych na "301" w weekendy. Należy dodać, że w tym roku nie będzie LR1 ze względu na nową ofertę w postaci "301".
Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Rafał Komarewicz złożył interpelację w sprawie skierowania pojazdów przegubowych na "301" w weekendy. Należy dodać, że w tym roku nie będzie LR1 ze względu na nową ofertę w postaci "301".
Re: Niepołomice, Drwinia
Prawda jest taka, że 301 jest naprawdę popoluarną linią. Wczoraj jechałem nią wieczorem ok 22 w stronę Niepołomic i mimo wszystko zapełnienie było na poziomie 80-90%.
Re: Niepołomice, Drwinia
Przeguby na tej linii powinny być cały tydzień.
Re: Niepołomice, Drwinia
A może PKK nagłośni problem na Facebooku? Nieraz się coś medialnie udało załatwić.
Re: Niepołomice, Drwinia
Tak, zaczęliśmy niedawno pchać w ZTP temat przegubowców na aglo, m.in. "301", "304", może "310". Urzędnicy też są świadomi problemów. Na razie czekamy aż będą wyniki z czerwcowych badań potoków, i potem będziemy decydować co dalej.
Re: Niepołomice, Drwinia
Wielicka Informacja Komunikacyjna nagłośniła temat. Treść w linku: https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... ak57pQv93l
Zachęcamy do udostępniania.
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie nie widzi możliwości wysłania przegubowców do Niepołomic, bo „do obsługi linii aglomeracyjnych nie są kierowane autobusy przegubowe, co jest związane ze stawką przewozową ”Możliwe jest natomiast zwiększenie częstotliwości kursowania linii 301 w soboty i dni świąteczne. Wieliczka JEST GOTOWA podjąć rozmowy na temat współfinansowania dodatkowych kursów. Szczegóły w artykule dp: https://dziennikpolski24.pl/weekendowy- ... 1-16465389
Zachęcamy do udostępniania.
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie nie widzi możliwości wysłania przegubowców do Niepołomic, bo „do obsługi linii aglomeracyjnych nie są kierowane autobusy przegubowe, co jest związane ze stawką przewozową ”Możliwe jest natomiast zwiększenie częstotliwości kursowania linii 301 w soboty i dni świąteczne. Wieliczka JEST GOTOWA podjąć rozmowy na temat współfinansowania dodatkowych kursów. Szczegóły w artykule dp: https://dziennikpolski24.pl/weekendowy- ... 1-16465389
-
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Niepołomice, Drwinia
Nie powinni patrzeć na te wyniki, bo będą zaniżone, studentów za dużo nie było, maturzystów też no i zdecydowanie mniejsze potoki. Ja np na 222 miałem max 34 osoby co odbiega dużo od średniej normy nawet.
Re: Niepołomice, Drwinia
Autobus w weekendy w dużej mierze napełniony pasażerami z Krakowa udającymi się w "plener".
W ZTP czekają na wniosek Gminy Wieliczka i Gminy Niepołomice.
... naprawdę ręce opadają jak się to słyszy. Doskonale wszyscy wiemy, że nieraz w KM marnowały się duże środki, nie było pomysłu, ostatnio nadmiar przegubowców w MPK trafiał na przypadkowe linie np: "123". Tutaj chodzi o weekend i zastąpienie trzech krótkich wozów przegubami! Przepełnienia są jednoznaczne i potrzeba szybkiej reakcji... no ale jest jak widzimy. Pisma, wnioski, interpelacje... Jak ci wszyscy ludzie mają się przesiadać z samochodów prywatnych na autobusy? Czy to jest normalne???
W ZTP czekają na wniosek Gminy Wieliczka i Gminy Niepołomice.
... naprawdę ręce opadają jak się to słyszy. Doskonale wszyscy wiemy, że nieraz w KM marnowały się duże środki, nie było pomysłu, ostatnio nadmiar przegubowców w MPK trafiał na przypadkowe linie np: "123". Tutaj chodzi o weekend i zastąpienie trzech krótkich wozów przegubami! Przepełnienia są jednoznaczne i potrzeba szybkiej reakcji... no ale jest jak widzimy. Pisma, wnioski, interpelacje... Jak ci wszyscy ludzie mają się przesiadać z samochodów prywatnych na autobusy? Czy to jest normalne???
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 217
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: Niepołomice, Drwinia
To skoro Mobilis nie miał problemów z puszczaniem przegubów do Niepołomic to może pora zmienić operatora w weekendy?
Re: Niepołomice, Drwinia
Oddać 301 Mobilisowi i po sprawie.
Re: Niepołomice, Drwinia
Na 249 z rezerwy był przegub, czy na 252. Rezerwy KTR puszczać i tyle
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 0 gości