To nie pierwszy tego typu pomysł, z którego kompletnie nic nie wyszło.
I może trochę szkoda, bo taki chwilowy strajk przyniósłby imho więcej korzyści, niż strat. Nie tylko z punktu widzenia kierujących, ale też MPK i KMK, bo miasto w końcu musiałoby zauważyć, że trzeba na to postawić większy priorytet.
Te liczby tylko pokazują, jak miesiącami (i latami) pewna firma robiła w ch... miasto O czym kto wiedział, to wiedział, i dla niektórych to nic nowegotomta1 pisze: ↑27 cze 2022, 19:02 Przecież MPK to firma fair play. Bardzo dba o pracowników, w trudnych sytuacjach staje po ich stronie…
A tak poza tym, jeden z Radnych Miasta Krakowa otrzymał od Prezydenta (czyli de facto od ZTP) w odpowiedzi na interpelację (nr 4061, jakby ktoś szukał) zestawienie liczby niezrealizowanych kursów przez operatorów za rok 2022:
Liczby dotyczące MPK są mało wiarygodne. W stosunku do obydwóch operatorów liczby te pochodzą zarówno z codziennych raportów tych spółek oraz doraźnych kontroli ZTP. Jednak tylko w stosunku do Mobilisu ZTP ma bieżący podgląd do systemu dyspozytorskiego, więc te liczby mogą być uznane praktycznie w 100% za wiarygodne, choćby dlatego, że miasto nie przepuści żadnej okazji, by nałożyć karę, którą faktycznie pokryje operator. W przypadku MPK, ZTP takiego podglądu nie ma. Ponadto, ZTP nie opłaca się naliczanie jakichkolwiek kar na MPK, gdyż w takim wypadku MPK sobie to odbije w cenie wozo- i pociągokilometra, gdyż w taki dysfunkcyjny sposób jest to obliczane. Niska wiarygodność wynika też stąd, iż skąd nagle w maju liczba niezrealizowanych kursów wzrosła ponad pięciokrotnie względem średniej czteromiesięcznej, a z winy operatora aż 21-krotnie? W ciągu miesiąca liczba kursów niezrealizowanych z przyczyn zewnętrznych wzrosła ponad 2,5-krotnie! Cóż się takiego stało, że nagle tak dużo kursów wypadło z przyczyn niezależnych od MPK? W Mobilisie dane za czerwiec są o 25–45% większe. A nie 250–2100%. Zupełnie nie ten rząd wielkości.
- Styczeń: MPK: 322, w tym 92 z winy operatora / Mobilis: 142, w tym 116 z winy operatora
- Luty: MPK: 351, w tym 43 z winy operatora / Mobilis: 125, w tym 60 z winy operatora
- Marzec: MPK: 408, w tym 45 z winy operatora / Mobilis: 158, w tym 79 z winy operatora
- Kwiecień: MPK: 557, w tym 40 z winy operatora / Mobilis: 284, w tym 81 z winy operatora
- Maj: MPK: 2095, w tym 1154 z winy operatora / Mobilis: 257, w tym 105 z winy operatora
Poza tymi różnicami o których piszesz, ciekawe jest też porównanie mdm % kursów niezrealizowanych z winy operatora do wszystkich przez niego niezrealizowanych:
- 01 -> 29%;
- 02 -> 13%;
- 03 -> 11%;
- 04 -> 7%;
- 05 -> 55%
Oraz powyższy udział kursów niezrealizowanych przez operatora we wszystkich kursach które wypadły, w zestawieniu MPK vs. mobilis
NIe bez powodów nie każdy autobus ma komputer, nie bez powodu nie każdy wyświetla się na mapie, nie bez powodu spora część komputerów jest popsuta itd.