Dzisiaj odbyła się premiera najnowszego polskiego wodorowego autobusu
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/202 ... odorowego/
https://www.nesobus.pl
NesoBus (Grupa Polsat Plus)
Re: NesoBus (Grupa Polsat Plus)
Ciekawie wyglądający autobus, który z powodzeniem mógłby być eksploatowany w Krakowie na liniach, gdzie jeżdżą autobusy 12m. Jest to z pewnością rozwiązanie lepsze od autobusów elektrycznych, pytanie tylko jak będą wyglądać jego ceny w porównaniu z wodorowcami innych producentów?Tancin pisze: ↑30 maja 2022, 17:50 Dzisiaj odbyła się premiera najnowszego polskiego wodorowego autobusu
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/202 ... odorowego/
https://www.nesobus.pl
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: NesoBus (Grupa Polsat Plus)
NesoBus już w trakcie testów u operatorów KM. Gdańsk, Gdynia, a od wczoraj (27.06) Wrocław. Testy we Wrocławiu potrwają do 1 lipca. Spotkać będzie moża jego m.in. na linii 129, 122
Jak producent się chwali:
Nesobus „Nie Emituje Spalin i Oczyszcza" powietrze. Ma zasięg do 450 km, tankowanie trwa tylko 15 minut. Dzięki temu w pełni ekologiczny Nesobus nie traci wielu godzin na ładowanie baterii.
Główną zaletą wodorowego napędu w komunikacji publicznej jest jego zeroemisyjność. Jak podaje producent NesoBusa, w ciągu całego cyklu eksploatacji, który szacuje się na około 800 tys. kilometrów, pojazd emituje jedynie 59 ton dwutlenku węgla. Przeciętny autobus z silnikiem diesla dostarcza do atmosfery niemal 800 ton CO2.
Parametry techniczne NesoBusa:
Wymiary: 12 m długości; 2,55 m szerokości i 3,4 m wysokości - typowe dla autobusu dla miast do 93 miejsc, w tym do 37 miejsc siedzących, przystosowany do osób niepełnosprawnych.
Napęd elektryczny z ogniwem wodorowym od firmy Ballard, silniki elektryczne w piastach od ZF.
Zbiorniki z wodorem zapewniające zasięg do 450 km, szybkie i krótkie tankowanie - do 15 minut, dzięki czemu autobus nie traci czasu na długie ładowanie i przestoje w pracy.
Zwiększenie pola widzenia kierowcy począwszy od zastosowania modułowych świateł ledowych z doświetleniem zakrętów czy czujników zmierzchu i padającego deszczu po monitoring 360°.
Zastosowanie systemów bezpieczeństwa dla czynnej poprawy toru jazdy typu EBS 3-ciej generacji, ABS, ASR, ESC, czujników ciśnienia w kołach, czy też maksymalne wyciszenie autobusu w środku.
Wydajne ogrzewanie i klimatyzacja
Multimedia: instalacja WiFi i dostęp do sieci 5G, 3 porty podwójne USB oraz 3 miejsca ładowania indukcyjnego smartfonów czy laptopów, 5 wyświetlaczy wewnątrz z informacjami dla pasażerów, 6 zewnętrznych bocznych i po jednym z przodu i tyłu, system nagłaśniający, monitoring.
Na podstawie: https://transinfo.pl/infobus/tournee-ne ... i-wroclaw/
https://transinfo.pl/infobus/po-gdansku ... u-polsatu/
https://mpk.wroc.pl/nesobus-polski-auto ... -wroclawiu
Jak producent się chwali:
Nesobus „Nie Emituje Spalin i Oczyszcza" powietrze. Ma zasięg do 450 km, tankowanie trwa tylko 15 minut. Dzięki temu w pełni ekologiczny Nesobus nie traci wielu godzin na ładowanie baterii.
Główną zaletą wodorowego napędu w komunikacji publicznej jest jego zeroemisyjność. Jak podaje producent NesoBusa, w ciągu całego cyklu eksploatacji, który szacuje się na około 800 tys. kilometrów, pojazd emituje jedynie 59 ton dwutlenku węgla. Przeciętny autobus z silnikiem diesla dostarcza do atmosfery niemal 800 ton CO2.
Parametry techniczne NesoBusa:
Wymiary: 12 m długości; 2,55 m szerokości i 3,4 m wysokości - typowe dla autobusu dla miast do 93 miejsc, w tym do 37 miejsc siedzących, przystosowany do osób niepełnosprawnych.
Napęd elektryczny z ogniwem wodorowym od firmy Ballard, silniki elektryczne w piastach od ZF.
Zbiorniki z wodorem zapewniające zasięg do 450 km, szybkie i krótkie tankowanie - do 15 minut, dzięki czemu autobus nie traci czasu na długie ładowanie i przestoje w pracy.
Zwiększenie pola widzenia kierowcy począwszy od zastosowania modułowych świateł ledowych z doświetleniem zakrętów czy czujników zmierzchu i padającego deszczu po monitoring 360°.
Zastosowanie systemów bezpieczeństwa dla czynnej poprawy toru jazdy typu EBS 3-ciej generacji, ABS, ASR, ESC, czujników ciśnienia w kołach, czy też maksymalne wyciszenie autobusu w środku.
Wydajne ogrzewanie i klimatyzacja
Multimedia: instalacja WiFi i dostęp do sieci 5G, 3 porty podwójne USB oraz 3 miejsca ładowania indukcyjnego smartfonów czy laptopów, 5 wyświetlaczy wewnątrz z informacjami dla pasażerów, 6 zewnętrznych bocznych i po jednym z przodu i tyłu, system nagłaśniający, monitoring.
Na podstawie: https://transinfo.pl/infobus/tournee-ne ... i-wroclaw/
https://transinfo.pl/infobus/po-gdansku ... u-polsatu/
https://mpk.wroc.pl/nesobus-polski-auto ... -wroclawiu
Re: NesoBus (Grupa Polsat Plus)
Dziś odbyło się pierwsze tankowanie NESOBusa w Koninie na terenie Elektrownii Konin, a jest to zwiążane z dzierżawą Solarisa wodorowego.
Natomiast w przyszłym roku ma powstać fabryka dla tych pojazdów:
Natomiast w przyszłym roku ma powstać fabryka dla tych pojazdów:
Na podstawie: https://transinfo.pl/infobus/pierwsze-t ... lbVRzBjz90W 2023 roku w Świdniku (Lubelskie) ma powstać fabryka takich pojazdów. Będzie ona mogła stworzyć 100 autobusów rocznie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość