Aleja Gen. Andersa

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
tomta1
Ekspert
Posty: 655
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Aleja Gen. Andersa

Post autor: tomta1 » 01 cze 2020, 20:55

Cukier pisze: 27 maja 2020, 11:04 Na Mogilskiej też coś się już zmieniło? Zakładam że chodzi o ten metrowy biedachodnik przy Cystersów.
Jeszcze nie. Ale tam, oprócz tego, co pisał kot_feliks, dochodzi wyłączenie sygnalizacji oraz nakaz prawoskrętu z Cystersów w Mogilską w stronę Huty. Metrowy biedachodnik pozostanie metrowym biedachodnikiem, bo przebudowy żadnej nie będzie, ale część piesza poszerzy się o dodatkowe trzy metry pasa ruchu.

ABC
Znawca
Posty: 107
Rejestracja: 13 kwie 2020, 20:31

Re: Aleja Gen. Andersa

Post autor: ABC » 04 cze 2020, 18:11

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... %2As%2As-R

Wczoraj na przejściu z dwoma pasami ruchu było potrącenie. A kierowcy i radni protestują - niech podziękują tym, którzy wyprzedzają i.nie.umieją ustąpić pierwszeństwa pieszym.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Aleja Gen. Andersa

Post autor: kot_feliks » 05 cze 2020, 20:29

tomta1 pisze: 01 cze 2020, 20:55 Jeszcze nie. Ale tam, oprócz tego, co pisał kot_feliks, dochodzi wyłączenie sygnalizacji oraz nakaz prawoskrętu z Cystersów w Mogilską w stronę Huty. Metrowy biedachodnik pozostanie metrowym biedachodnikiem, bo przebudowy żadnej nie będzie, ale część piesza poszerzy się o dodatkowe trzy metry pasa ruchu.
W sumie to nawet my nie byliśmy takimi hardcorami przy "Alei Mogilskiej", bo akurat w tym miejscu w propozycji były... dwa pasy ;) Jeden pas miał być na odcinku od Przy Rondzie do +/- wiaduktu kolejowego, ale na skrzyżowaniu z Cystersów miały być akurat dwa, wraz z wyłączoną sygnalizacją:
- lewy na wprost;
- prawy tylko do prawoskrętu;
- za skrzyżowaniem znowu jeden pas; ;)

I to miało mieć w praktyce nawet większą przepustowość, niż wywalczone przez ówczesny ZIKiT dwa pasy + sygnalizacja :mrgreen:

Generalnie chodziło o to, aby całego ruchu na wprost nie blokowało np. jedno auto chcące skręcić w prawo, blokowane znowuż przy większym ruchu pieszych. Czyli case analogiczny np. do buspasa na ATW w kierunku N. Kleparza na skrzyżowaniu z Karmelicką, który jest notorycznie blokowany przez prawoskręt.

tomta1
Ekspert
Posty: 655
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Aleja Gen. Andersa

Post autor: tomta1 » 09 cze 2020, 6:30

kot_feliks pisze: 05 cze 2020, 20:29I to miało mieć w praktyce nawet większą przepustowość, niż wywalczone przez ówczesny ZIKiT dwa pasy + sygnalizacja :mrgreen:
No patrz, tak dziwnym trafem wydzielenie inżynierii ruchu z ówczesnego ZIKiT-u do roli niezależnej jednostki, praktycznie bez zmiany kadry (duży przypływ młodych pracowników, minimalne roszady wśród dotychczas zatrudnionych) spowodowało taką zmianę nastawienia… ;)
kot_feliks pisze: 05 cze 2020, 20:29Generalnie chodziło o to, aby całego ruchu na wprost nie blokowało np. jedno auto chcące skręcić w prawo, blokowane znowuż przy większym ruchu pieszych. Czyli case analogiczny np. do buspasa na ATW w kierunku N. Kleparza na skrzyżowaniu z Karmelicką, który jest notorycznie blokowany przez prawoskręt.
Tylko że zwężenie do jednego pasa pozwoli na utworzenie „kieszeni” dla pojazdów skręcających w prawo – właśnie by nie blokowali jazdy na wprost. No i natężenie ruchu pieszych na Mogilskiej nijak się ma do tego na Karmelickiej. Choć pewnie to też kwestia tego, że na Mogilskiej po prostu nie ma parametrów do chodzenia. Nie ma parametrów -> nie ma pieszych. Jak teraz chodniki będą szersze, to pewnie i pieszych się więcej pojawi. Jakoś szałowo pewnie nie będzie (bo nie ma zbyt dużo miejsc, do których mogliby chodzić), ale sądzę że trochę się ich pojawi.

A, tylko przy tych zmianach z Cystersów będzie jedynie prawoskręt. Więc jak ktoś chce jechać do centrum, to przez aleję Pokoju. Ale może to i lepiej, ma lepsze parametry niż Mogilska, a i nie prowadzi ona tak bardzo do centrum.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Aleja Gen. Andersa

Post autor: kot_feliks » 09 cze 2020, 21:50

tomta1 pisze: 09 cze 2020, 6:30Tylko że zwężenie do jednego pasa pozwoli na utworzenie „kieszeni” dla pojazdów skręcających w prawo – właśnie by nie blokowali jazdy na wprost.
No pod warunkiem, że przed samym skrzyżowaniem z Cystersów miałbyś dwa pasy*, a to właśnie tam jest najwęższy fragment chodnika. Nie wiem, czy to nie będzie trochę wylewanie dziecka z kąpielą, bo jeden pas na Mogilskiej + miejsca postojowe na jezdni + więcej zieleni = mega spoko, tylko żeby 10 m średnio uczęszczanego chodnika, nie zabiło całych zmian...

* no chyba, że chodzi Ci o to, że auto skręcające w prawo z lewego pasa będzie miało na tyle miejsca, że stojąc przed PdP nie będzie blokować przejazdu na wprost? Pytanie, czy to polscy kierowcy ogarną :mrgreen: ;)

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Aleja Gen. Andersa

Post autor: Cukier » 10 cze 2020, 15:52

Sporo pojazdów tam skręcających to autokary, które tak czy siak muszą skręcać z lewego i zatrzymując się przed przejściem niewątpliwie ciąg główny nadal będą blokować.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 22 gości