Przystanki
Re: Przystanki
"Owiatowanie" przystanków trwa. Orłowskiego dla 160 i Spławy dla 110 w budowie.
-
- Miłośnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 19 lut 2020, 15:30
- Lokalizacja: IV Prądnik Biały - Prądnik Biały Zachód
Re: Przystanki
Został wykonany peron przystanku "Zesławice Ogródki Działkowe" w kierunku Zesławic. Póki co tylko ułożona kostka. Do tej pory nie było w tym kierunku nawet słupka przystankowego.
Re: Przystanki
Wygląda na to, że na przystanku tramwajowym "Bieżanowska" w stronę Kurdwanowa w miejsce wiaty autobusowej montowana jest druga tramwajowa. Czyżby powstawał przystanek podwójny? Jeśli tak, to świetnie!
Re: Przystanki
Lista wiat które będą wymienione do końca roku. Źródło: profil fb ZTP
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... 79QzpkFTpl
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... 79QzpkFTpl
Re: Przystanki
W wielu tych miejscach obecne wiaty są ok. To co zrobią ze starymi?
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Przystanki
Zamontowano wiatę na przystanku Balice Olszanica Bory w kierunku lotniska.
Re: Przystanki
Zamontowano wąską wiatę na przystanku Zabierzów PKP w kierunku Zelkowa. Jest oddalona o kilkanaście metrów na północ od obecnego przystanku.
Re: Przystanki
Prawoskręt z Wielickiej w Kostaneckiego będzie poszerzony - przy okazji poszerzona zostanie też zatoka przystankowa, która zostanie także wydłużona, a sam przystanek stanie się podwójny. Prace ruszą w drugiej połowie sierpnia.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/beda- ... 47122.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/beda- ... 47122.html
Re: Przystanki
Fajnie, że przystanek zostanie poprawiony i przy okazji pomyślano także o rowerzystach. To zdecydowanie na plus, także dwie wiaty;-)
Natomiast według mnie same zmiany powinny opierać się na innych założeniach, mianowicie tych co na alejach. Czyli przede wszystkim na zwężeniu istniejących pasów ruchu. Obecne mają 3,5 m - a przypominam, że to formalnie zwykła miejska ulica... a nie droga ekspresowa, gdzie takie szerokości się stosuje! Trudno się później dziwić, że wielu 'mistrzów prostej' ograniczeń prędkości nie przestrzega i trudno dziwić się, że Wielicka jest w czołówce w liczbie kolizji i wypadków, jeśli infrastruktura wręcz zachęca do 'depnięcia':-/ Nie chcę 'stygmatyzować', ale zwłaszcza wśród KWI, KLI i przeróżnych kurierów, 'WE' czy 'PO' jazda tamże po 100-120 km/h nie jest wcale taka rzadka...
Zwężenie pasów z 3,5 m do 3,0 to byłoby już z naddatkiem do poszerzenia zatoki i prawoskrętu. Nawet można gdyby zejść "tylko" do 3,25, to już będzie 2,75m na zatokę i prawoskręt - czyli znacząco adekwatniej.
Sam fakt, że autobus stojący na przystanku obecnie 'wystaje' i zmusza do zwolnienia to akurat na plus działa w kwestii bezpieczeństwa. Trochę jak 'antyzatoka'. Szkoda, że o tym aspekcie bezpieczeństwa się zapomina na krakowskich ulicach poza ścisłym centrum...
Natomiast według mnie same zmiany powinny opierać się na innych założeniach, mianowicie tych co na alejach. Czyli przede wszystkim na zwężeniu istniejących pasów ruchu. Obecne mają 3,5 m - a przypominam, że to formalnie zwykła miejska ulica... a nie droga ekspresowa, gdzie takie szerokości się stosuje! Trudno się później dziwić, że wielu 'mistrzów prostej' ograniczeń prędkości nie przestrzega i trudno dziwić się, że Wielicka jest w czołówce w liczbie kolizji i wypadków, jeśli infrastruktura wręcz zachęca do 'depnięcia':-/ Nie chcę 'stygmatyzować', ale zwłaszcza wśród KWI, KLI i przeróżnych kurierów, 'WE' czy 'PO' jazda tamże po 100-120 km/h nie jest wcale taka rzadka...
Zwężenie pasów z 3,5 m do 3,0 to byłoby już z naddatkiem do poszerzenia zatoki i prawoskrętu. Nawet można gdyby zejść "tylko" do 3,25, to już będzie 2,75m na zatokę i prawoskręt - czyli znacząco adekwatniej.
Sam fakt, że autobus stojący na przystanku obecnie 'wystaje' i zmusza do zwolnienia to akurat na plus działa w kwestii bezpieczeństwa. Trochę jak 'antyzatoka'. Szkoda, że o tym aspekcie bezpieczeństwa się zapomina na krakowskich ulicach poza ścisłym centrum...
Re: Przystanki
Generalnie zatoki służą samochodom a nie komunikacji miejskiej.
Re: Przystanki
Na pewno przekrój 2x3 i wynikające stąd ograniczenie prędkości do 70 km/h nie będzie miało najmniejszego wpływu na bezpieczeństwo, jeśli zlikwidujemy wydzielony pas do skrętu w prawo pełniący jednocześnie funkcję zatoki otwartej. No sorry, ale przy obecnych parametrach skrzyżowania, ten zatoko-pas jest konieczny.
Co nie znaczy, że obecna funkcja tego skrzyżowania jako przewymiarowanego węzła drogowego (i jednocześnie potworka przeciwpiechotnego) jest konieczna. Ale likwidując tamten pas komfortu dla pasażerów nie poprawisz, a możesz mocno wpłynąć na bezpieczeństwo, niestety negatywnie.
Co nie znaczy, że obecna funkcja tego skrzyżowania jako przewymiarowanego węzła drogowego (i jednocześnie potworka przeciwpiechotnego) jest konieczna. Ale likwidując tamten pas komfortu dla pasażerów nie poprawisz, a możesz mocno wpłynąć na bezpieczeństwo, niestety negatywnie.
Re: Przystanki
Ja nie mówię o likwidacji prawoskrętu, mówię że zmiana powinna nastąpić w wyniku zwężenia szerokości pozostałych pasów ruchu a nie przez dalsze dolewanie asfaltu. To jest miejska ulica a profil pasów ma z drogi ekspresowej!
Poza tym nawet jeśli, to nie zgadzam się z Twoją tezą - w jaki sposób spowolnienie i wymuszone uspokojenie ruchu wpłynęłoby negatywnie na bezpieczeństwo? A sam komfort dla pasażerów wynikający z braku zatoki akurat by się poprawił - wady zatok zaczęto już w wielu miejscach dostrzegać...
Poza tym nawet jeśli, to nie zgadzam się z Twoją tezą - w jaki sposób spowolnienie i wymuszone uspokojenie ruchu wpłynęłoby negatywnie na bezpieczeństwo? A sam komfort dla pasażerów wynikający z braku zatoki akurat by się poprawił - wady zatok zaczęto już w wielu miejscach dostrzegać...
-
- Ekspert
- Posty: 976
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Przystanki
Jak widać sa pewne priorytetyKaszmir pisze: ↑01 sie 2022, 13:14 Prawoskręt z Wielickiej w Kostaneckiego będzie poszerzony - przy okazji poszerzona zostanie też zatoka przystankowa, która zostanie także wydłużona, a sam przystanek stanie się podwójny. Prace ruszą w drugiej połowie sierpnia.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/beda- ... 47122.html
- 3,2 mln na poszerzenie pasa ruchu (podczas, gdy można go było poszerzyć zwężając nieznacznie org. ruchu przyległe pasy) - bez problemu;
- zwiększenie ilości kursów KMK, aby ludzie nie musieli czekać np. godzinę na autobus - a po co? nie ma $;
NIestety jedna z bardziej debilnych "inwestycji", polegające jedynie na bezsensownym przewaleniu $ :/ Ktoś jest w ogóle w stanie wytłumaczyć, czemu akurat do 3,50, a nie 3,25 albo 3,0m (poza tym, żę drożej)?
Jezdnia ma tam obecnie obok pasa do skrętu w prawo również cztery pasy ruchu, a szerokość całości to niewiele ponad 16m.
Wprowadzająć jedynie zmianę organizacji ruchu i robiąc pasy ruchu po 3,25m:
- nie wydajemy ani złotówki na przebudowę (jedynie koszt projektu org. ruchu + jego wprowadzenie w życie);
- nie jest potrzebny jakikolwiek remont;
- pas do skrętu w prawo miałby również 3,25m (ew. 3,00m);
- potrzebujemy jedynie trochę farby;
- wszystko jest zgodne z obecnymi przepisami;
- wszystko jest zgodne również z "postulatami" MPK i MIR (vide obecne remonty, gdzie przewoźnik chce 3,25m);
- w wielu miejscach w Krakowie, gdzie jest zarówno KMK, jak i duże natężenie ruchu, są już węższe pasy i nikomu się nic nie stało (Mogilska fragmentami, Konopnickiej przez Matecznym);
No ale lepiej przewalić 3,2 mln Jeszcze raz: ktoś jest w stanie sensownie wytłumaczyć, po co ten remont, poza zwykłym przewaleniem pieniędzy?
Re: Przystanki
Kasa nawet nie jest takim problemem jak brak wozów i kierowców.kot_feliks pisze: ↑02 sie 2022, 13:56- zwiększenie ilości kursów KMK, aby ludzie nie musieli czekać np. godzinę na autobus - a po co? nie ma $;
Pamiętajmy też, że remont (tego omawianego nie bronię, tylko ogólnie piszę) to jednorazowy wydatek. A linię jak uruchomisz / wzmocnisz, to trzeba uwzględnić wydatki co roku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości