miloszkasperczyk pisze: ↑01 sie 2022, 21:23
Więc może nie ma sensu pchać tego kursu od Skały na siłę przez Owczary żeby go nie zapychać jeszcze dodatkowymi pasażerami.
Nie, po prostu do Skały powinna pojechać linia mająca jak największą zdolność do przejęcia skalskich potoków. Najlepiej nowa, ale "287" jest również rozsądnym kandydatem. "337" ma coraz lepsze zapełnienia.
Kaszmir pisze: ↑01 sie 2022, 21:32
Za to zyskają połączenie km w stronę Skały. Wiadomo, na pewno dużo więcej osób jedzie do Krakowa, jednak na pewno są też osoby zmierzające właśnie na północ.
Nigdy nie widziałem nikogo, kto by wsiadł w gminie Zielonki do busa w stronę Skały albo wysiadł w gminie do busa z północy, pomijając samego siebie. A jeżdżę na północ całkiem często, dodatkowo wsiadam na najbardziej potokogennym przystanku w Zielonkach.
Można to też bardzo prosto zbadać - KMŁ jeżdżą ze Skały do Krakowa, można wysłać udip. Owszem, to jeden kurs dziennie, ale da jakikolwiek obraz.
miloszkasperczyk pisze: ↑01 sie 2022, 22:40
Przyda się przede wszystkim uczniom liceum mundurowemu w Skale do którego dojeżdża dużo osób nawet z Krakowa, mieszkańcom wsi w północnej części GZ w dotarciu do sklepów w Skale i Biedronki w Cianowicach.
Z wymienionych tu miejsc realnie potoki mogą być jedynie do cianowickiej Biedronki. Sklepy w Skale zapewne z powodzeniem zastąpić można poprzez Żabkę i Avitę w Brzozówce oraz sklepy w Zielonkach i Krakowie (może i dalej, ale autobus dwukrotnie częściej). Liceum mundurowe nie wydaje się być wielkim generatorem potoków w świetle tego, ile jest szkół w Krakowie.
mkm3 pisze: ↑02 sie 2022, 8:33
Przy tej okazji można wprowadzić też inne zmiany:
267 przekierować przez Glogera
287 wydłużyć przez Zielonki UG do Zielonki Jaskinia Zielonkowska (tutaj z tego co kojarzę jest nawet pętla).
Byłoby to jakieś odciążenie 337.
"227" nie odciąża prawie wcale "337" (może o kilka osób na kurs) i jeździ puste. W jaki sposób odciążyć miałyby "287" czy "267", które w porównaniu do "227" mają więcej wad i żadnych zalet?
Kaszmir pisze: ↑02 sie 2022, 9:45
W pełni popieram wydłużenie "287"! Obecnie wydaje się marnować swój potencjał.
Potencjał to ona ma, ale wykorzystany zostanie jedynie przy wydłużeniu na wschód, w stronę Bibic, ewentualnie do Skały.
Dlaczego? Bo nikt nie wybierze okrężnego "287" mając do dyspozycji częstsze "227" czy "337" jadące prosto do Krakowa zamiast krążenia po Marszowcu. Szczególnie, że "287" nawet w weekendy się spóźnia ze względu na korek na Mackiewicza.
Do Bibic z kolei jest 3 minuty szybciej trasą "287".
Kaszmir pisze: ↑02 sie 2022, 9:45
Natomiast "267" chyba bym zostawił na obecnej trasie, czyli przez Witkowice i Marszowiec. Podejrzewam, że był jakiś powód dla którego wytyczono taką trasę - może połączenia wewnątrzgminne?
Chciano pewnie zapewnić połączenie os. Marszowiec z centrum gminy. I tak wtedy "267" nie miała prawa być atrakcyjna nawet przez Glogera - reszta linii kończyła na Kleparzu ze znacznie lepszą częstotliwością, więc jedynie Maszyce i Grębynice miały interes w wyprostowaniu jej.
miloszkasperczyk pisze: ↑02 sie 2022, 9:49
Myślę że korzystniej byłoby przekierować 287 do pętli w Trojanowicach. Mieszkańcy wsi dostaliby dodatkową linię do dosyć rzadko jeżdżącego 207.
Trojanowice nie generują potoków nawet na zapełnienie "207", nowa linia to byłby totalny nadmiar dobrobytu. Realnie na górze wsi mieszka pewnie z 400 osób.
Adrian14 pisze: ↑02 sie 2022, 12:46
A może lepiej byłoby połączyć 287 z 280. I zwiększyć częstotliwość: Krowodrza/Kleparz - Marszowiec - Bibice i dalej jak 280 do Owczar.
Jakieś uzasadnienie?