Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

- Linie, trasy, rozkłady
Kierman
Miłośnik
Posty: 53
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Kierman » 10 sie 2022, 13:48

Jeśli dobrze czytam tabelkę to Conecta przeszły na stan KTR

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1276
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: damian_krk2 » 10 sie 2022, 13:49

Jamnik pisze: 10 sie 2022, 13:19 MPK zaktualizowało ilostan taboru autobusowego:
https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/autobusy/

W sumie było bodajże 616+12. Teraz jest 612+18. Ktoś wie co skreśliło MPK, a co wpisano na stan KTRu?
Z ilostanu wynika jakby wpisano Conecta na stan KTR ale nie sądzę by tak było.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 537
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: yosujiro » 13 sie 2022, 11:00

Na 711 (bez zaskoczenia) będzie jeździł Mobilis

https://www.facebook.com/15800973422635 ... NT74baHql/

Jaky
Znawca
Posty: 120
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Jaky » 01 wrz 2022, 19:42

https://transinfo.pl/infobus/37-zjazd-i ... 1662051868

Bardzo ciekawe podsumowanie pierwszego dnia Zjazdu IGKM. Z takich najważniejszych rzeczy w Krakowie:
- Do 2026r. wszystkie tramwaje mają być niskopodłogowe (zapewne chodzi o co najmniej jeden niskowejściowy człon).
- Jest wspomniany nowy przetarg na 30 tramwajów z opcją na kolejne oraz przebudowa zajezdni Podgórze.
- Do 2026r. ma się pojawić 120 autobusów elektrycznych, 100 gazowych, 15 wodorowych, 5 autonomicznych. Docelowo Wola ma być w pełni elektryczna, Płaszów wodorowy, a Bieńczyce z resztą.
- Natomiast dyr. Franek m.in. zapowiedział spodziewany przetarg na nowego operatora linii autobusowych z racji kończącej się umowy z Mobilisem. Ma zostać ogłoszony na przełomie 2022/23.

suchy
Znawca
Posty: 148
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: suchy » 01 wrz 2022, 20:00

Jaky pisze: 01 wrz 2022, 19:42 - Jest wspomniany nowy przetarg na 30 tramwajów z opcją na kolejne oraz przebudowa zajezdni Podgórze.
Może tym razem jakieś dłuższe dwukierunki (w stylu 30m warszawskich Jazzów)? Na przeróżne remonty - jak obecna Bratysławska - przydałoby się coś pojemniejszego zamiast krótkich i ciasnych GT8 z jednym niskim członem :)

Awatar użytkownika
sorig
Znawca
Posty: 185
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: sorig » 01 wrz 2022, 20:02

suchy pisze: 01 wrz 2022, 20:00 Może tym razem jakieś dłuższe dwukierunki (w stylu 30m warszawskich Jazzów)? Na przeróżne remonty - jak obecna Bratysławska - przydałoby się coś pojemniejszego zamiast krótkich i ciasnych GT8 z jednym niskim członem :)
I na Azory, gdzie niby ma być trójkąt, ale wiadomo, że sprawniej zawracać bez manewrowania.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 926
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Bayer2003 » 01 wrz 2022, 20:21

suchy pisze: 01 wrz 2022, 20:00 Może tym razem jakieś dłuższe dwukierunki (w stylu 30m warszawskich Jazzów)? Na przeróżne remonty - jak obecna Bratysławska - przydałoby się coś pojemniejszego zamiast krótkich i ciasnych GT8 z jednym niskim członem :)
Lepiej 40m+, na wszystkie brygady linii "50" od Borku Fałęckiego do Górki Narodowej by się przydały.
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Zachęcam do podpisywania petycji https://tiny.pl/9b8r1 - wspólnymi siłami uda się uratować obecne trasy linii "11" oraz "6" ;)

Scania_9640
Ekspert
Posty: 988
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Scania_9640 » 01 wrz 2022, 20:25

Ja uważam, że bardziej przydałyby się dwukierunkowe 32m a może i nawet dłuższe.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3581
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Kaszmir » 01 wrz 2022, 21:10

Jaky pisze: 01 wrz 2022, 19:42- Natomiast dyr. Franek m.in. zapowiedział spodziewany przetarg na nowego operatora linii autobusowych z racji kończącej się umowy z Mobilisem. Ma zostać ogłoszony na przełomie 2022/23.
Tak, informacja o zamiarze przeprowadzenia przetargu była ogłoszona w lutym tego roku:
viewtopic.php?p=20821#p20821

Obecnie Mobilis ma ok. 6 mln wzkm rocznie. Nowy przetarg zakłada wzrost do 7-10, ostatnio gdy rozmawiałem z urzędnikami to brzmi że nawet raczej bliżej 10 niż 7. Także wzrost pracy przewozowej może być spory, oby.
sorig pisze: 01 wrz 2022, 20:02I na Azory, gdzie niby ma być trójkąt, ale wiadomo, że sprawniej zawracać bez manewrowania.
Tam się zmieniała koncepcja. Początkowo mówiono o trójkątowaniu, potem że jednak tego nie będzie. Nie jestem jednak pewny na czym stanęło teraz.

Tramwajolog14
Specjalista
Posty: 291
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Tramwajolog14 » 01 wrz 2022, 21:53

Bayer2003 pisze: 01 wrz 2022, 20:21 Lepiej 40m+, na wszystkie brygady linii "50" od Borku Fałęckiego do Górki Narodowej by się przydały.
Oj tak, Kraków najbardziej potrzebuje 40m+, na "50", ale też na uzupełnienie "52", czy może "24"? Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby np część z nich była dwukierunkowa.

suchy
Znawca
Posty: 148
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: suchy » 01 wrz 2022, 22:02

Tramwajolog14 pisze: 01 wrz 2022, 21:53 Oj tak, Kraków najbardziej potrzebuje 40m+, na "50", ale też na uzupełnienie "52", czy może "24"? Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby np część z nich była dwukierunkowa.
Nie wiem, czy przy naszej infrastrukturze (większość przystanków o długości max 45m) sprawdziłyby się 40m wagony dwukierunkowe. W części przypadków mogłoby się okazać, że przejazdówkę da się zamontować dopiero gdzieś na początku peronu (vide Mateczny w zeszłym miesiącu - łuk nie pozwalał na montaż przejazdu przed peronem). Przez to wagon nie byłby w stanie przejechać przez nią wszystkimi wózkami, tak żeby sprężyna odbiła i przestawiła iglice na sąsiedni tor.

Więc mogłoby się okazać, że kupiliśmy dwukierunkowe tramwaje, którymi nie da się wszędzie zawrócić i trzeba robić przejazdy np. 1-2 przystanki wcześniej, tam gdzie jest fizyczna możliwość (a nie kawałek dalej, gdzie jest to potrzebne pasażerom).

Tramwajolog14
Specjalista
Posty: 291
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Tramwajolog14 » 01 wrz 2022, 22:30

suchy pisze: 01 wrz 2022, 22:02 Nie wiem, czy przy naszej infrastrukturze (większość przystanków o długości max 45m) sprawdziłyby się 40m wagony dwukierunkowe. W części przypadków mogłoby się okazać, że przejazdówkę da się zamontować dopiero gdzieś na początku peronu (vide Mateczny w zeszłym miesiącu - łuk nie pozwalał na montaż przejazdu przed peronem). Przez to wagon nie byłby w stanie przejechać przez nią wszystkimi wózkami, tak żeby sprężyna odbiła i przestawiła iglice na sąsiedni tor.

Więc mogłoby się okazać, że kupiliśmy dwukierunkowe tramwaje, którymi nie da się wszędzie zawrócić i trzeba robić przejazdy np. 1-2 przystanki wcześniej, tam gdzie jest fizyczna możliwość (a nie kawałek dalej, gdzie jest to potrzebne pasażerom).
No, ale na takie Azory np by się już mogły przydać. Poza tym dwukierunkowe tramwaje na trasach jednokierunkowych nie przeszkadzają, a mogą być wykorzystane właśnie w sytuacjach z przejazdówkami, nawet jeśli nie wszystkimi.

kot_feliks
Specjalista
Posty: 448
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: kot_feliks » 01 wrz 2022, 23:23

Jaky pisze: 01 wrz 2022, 19:42[...]
- Do 2026r. ma się pojawić 120 autobusów elektrycznych, 100 gazowych, 15 wodorowych, 5 autonomicznych. Docelowo Wola ma być w pełni elektryczna, Płaszów wodorowy, a Bieńczyce z resztą.[...]
A czemu nie 500? I zapewne z 1000 nowych kierowców xd

Zapowiadał to może pan, który na sesji RMK nawet nie zająknął się na temat tego, dlaczego oficjalnie w kwietniu było tylko 40 niezrealizowanych kursów? ;)

Jaky
Znawca
Posty: 120
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Jaky » 02 wrz 2022, 8:39

kot_feliks pisze: 01 wrz 2022, 23:23 A czemu nie 500? I zapewne z 1000 nowych kierowców xd

Zapowiadał to może pan, który na sesji RMK nawet nie zająknął się na temat tego, dlaczego oficjalnie w kwietniu było tylko 40 niezrealizowanych kursów? ;)
Tak na marginesie tych wodorowych ma być ponoć nawet 150, dzięki współpracy ze spółką Trzmiela.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3581
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Kaszmir » 05 wrz 2022, 12:25

ZTP wrzuciło nowe ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na usługi przewozowe od 01.01.2025. Jest to postępowanie z MPK [tzw. podmiotem wewnętrznym] bo wtedy kończy im się umowa. Nowe zamówienie ma opiewać na 34-40 mln wzkm rocznie, to podobny zakres co obecnie (trzydzieści parę milionów), zatem rewolucji w pracy przewozowej raczej nie będzie.

Link: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=156326
Dokument ze szczegółami: https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/do ... 8353/karta (trzeba kliknąć "zobacz" z prawej, plik ściąga się na dysk)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość