Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

- Linie, trasy, rozkłady
Michał
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Michał » 13 lip 2022, 13:18

Kaszmir pisze: 13 lip 2022, 0:57 Na razie to jednak rondo Barei zapewnia lepsze możliwości dojazdu do centrum.
I tu pytanie gdzie jest miejsce docelowe pasażerów - Nowa Huta czy raczej centrum? Niestety w zorganizowanych badaniach przez Stowarzyszenie Metropolia Krakowska nie dodano takiego pytania w ankietach...

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Tramwajolog14 » 13 lip 2022, 14:04

fysztof pisze: Jak nie będzie na tacy szczegółów, konkretów, dokładnych planów, to wciąż będzie to tylko życzenie:-(
Szczegóły są na fb w filmie posiedzenia komisji.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: fysztof » 13 lip 2022, 15:01

"Na dzień dzisiejszy - mapa drogowa - jesteśmy na etapie ustalania cennika ostatecznego, rozliczeń i sposobu pokrycia straty w początkowym okresie(...). Chcielibyśmy wczesną jesienią być gotowi do zaprezentowania tego w formie uchwały" - to cytat z Łukasza Franka.
Fajnie, że coś się dzieje, ale trudno to jeszcze nazwać etapem 'szczegółów, konkretów, dokładnych planów'. Wcześniej przez całe posiedzenie mowa jest tylko o tym, dlaczego jeszcze integracji nie ma, jakie są przeszkody itp. oraz jakie są rozważane scenariusze - ze wskazaniem na jeden, który "chcielibyśmy rekomendować" przy późniejszym zaznaczeniu, że musi odbyć się to "na bazie porozumienia między partnerami, które jest wypracowywane".
Czyli na razie jesteśmy na etapie dyskusji i zapewne przerzucania się, kto ma więcej dołożyć... Jeśli będzie chęć i wola, to a nuż uda się jesienią mieć te konkrety. Ale jeśli każdy (województwo, Kraków, inne miasta, inne regiony) będzie obstawał przy swoim, to wciąż daleko będzie. Zresztą wójt gminy Zielonki na tym właśnie spotkaniu już pokazał kierunek rozmów: "dlaczego ja mam finansować kolej", "chciałbym płacić tylko za swoich mieszkańców i za swoją gminę, a nie za cały system".
Także mnie nie przekonałeś, dalej jesteśmy na etapie określonym celnie przez dyrektora: 'chcielibyśmy'. Tak, chcielibyśmy...
Ostatnio zmieniony 13 lip 2022, 15:16 przez fysztof, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: mkm3 » 13 lip 2022, 15:14

P. Ł. Franek mówił, że dużym problemem są różnice w ulgach na kolei i w komunikacji autobusowej. Tu się zgadzam, że powinno to być ujednolicone. Może dałoby się nagłośnić ten temat? Trochę chore, że tak jak w przypadku uczniów jest różnica dosłownie 1 p.proc... (51% i 50%). Myślę, że należałoby wykorzystać okazję póki minister od infrastruktury jest z Małopolski...

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: ant_sm » 13 lip 2022, 15:43

mkm3 pisze: 13 lip 2022, 15:14 P. Ł. Franek mówił, że dużym problemem są różnice w ulgach na kolei i w komunikacji autobusowej. Tu się zgadzam, że powinno to być ujednolicone. Może dałoby się nagłośnić ten temat? Trochę chore, że tak jak w przypadku uczniów jest różnica dosłownie 1 p.proc... (51% i 50%). Myślę, że należałoby wykorzystać okazję póki minister od infrastruktury jest z Małopolski...
Wysokość ulg jest wynikiem nadużyć przy rekompensatach dla przewoźników za stosowanie ulg. Bo jak ktoś chciał bilet normalny to mu nabijali dwa ulgowe 50%, pasażer płacił tyle samo, a przewoźnik dostawał kasę za dwa bilety ulgowe. Ulga 51% uniemożliwia taki proceder. W komunikacji miejskiej tego problemu nie ma. Generalnie rozwiązaniem problemy byłoby po prostu sprzedawanie biletu kolejowego, który byłby honorowany w KMK i tyle.

Osobiście jestem sceptyczny do tego, że integracja wejdzie szybko, jeśli w ogóle właśnie ze względu na to co mówił wójt Zielonek, czyli kasy. Skoro gminy wzdłuż linii kolejowej w kierunku Oświęcimia przez Skawinę zastanawiają się czy dadzą radę i czy chcą dorzucić się do kolei żeby się pojawiła to o czym rozmawiamy...

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Zieleńczanin » 13 lip 2022, 23:21

Wójt Zielonek chyba zapomniał, że jego gmina nie kończy się na DK7 i trasie "217"...

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Prądnik Czerwony

Post autor: Krakowianin » 15 lip 2022, 9:34

Skierowanie linii autobusowych przez nowy wiadukt nad torami kolejowymi

Od jutra autobusy pojadą po nowym wiadukcie, a zmiany w rozkładach uwzględnią to w innym terminie.
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z uruchomieniem nowego wiaduktu nad torami kolejowymi, łączącego nowe rondo u zbiegu ul. Piasta Kołodzieja i Powstańców z miejscowością Batowice, od dnia 21.07.2022 r. (czwartek) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych:

linia 260 i 270 – będą kursować po nowych stałych trasach: Prądnik Czerwony – … – przystanek Powstańców Magazyny – Powstańców – nowy wiadukt nad torami kolejowymi – nowa drogą łącząca wiadukt z ul. Karola Wojtyły – Batowice: Karola Wojtyły – przystanek Batowice Spławy – … – Pielgrzymowice Pętla / Zastów Pętla;
obsługiwane przystanki pozostaną bez zmian (nowe przystanki w rejonie ronda u zbiegu ul. Piasta Kołodzieja i Powstańców oraz nowego wiaduktu kolejowego zostaną uruchomione w późniejszym terminie);
do czasu uruchomienia powyższych przystanków granica strefy taryfowej pozostanie bez zmian (między przystankami Powstańców Magazyny i Batowice Spławy);
linia 250 – będzie kursować po nowej trasie czasowo zmienionej (funkcjonującej w związku z zamknięciem ul. B1 w Węgrzcach): Prądnik Czerwony – Strzelców – Rondo Barei – Strzelców – Powstańców – nowy wiadukt nad torami kolejowymi – nowa drogą łącząca wiadukt z ul. Karola Wojtyły – Batowice: Karola Wojtyły – przystanek Batowice Spławy – … – Zastów Pętla;
przystanki nieczynne dla linii 250 (w obu kierunkach): Reduta, Węgrzce Sudół, Węgrzce B1, Dziekanowice Batowice SKA;
obsługiwane na zmienionym odcinku trasy przystanki pozostaną bez zmian (nowe przystanki w rejonie ronda u zbiegu ul. Piasta Kołodzieja i Powstańców oraz nowego wiaduktu kolejowego zostaną uruchomione w późniejszym terminie);
do czasu uruchomienia powyższych przystanków granica strefy taryfowej na trasie czasowo zmienionej pozostanie bez zmian (między przystankami Powstańców Magazyny i Batowice Spławy);
linia 797 – zastępcza linia autobusowa uruchomiona w związku z zamknięciem ul. B1 w Węgrzcach będzie kursować po nowej trasie:
podstawowej (obowiązującej dla wszystkich kursów w dni powszednie i w soboty): Prądnik Czerwony – Kraków: Strzelców – Powstańców – nowy wiadukt nad torami kolejowymi – nowa drogą łącząca wiadukt z ul. Karola Wojtyły – Batowice: Karola Wojtyły – Dziekanowice: Szmaragdowa – Długa – Dziekanowice Kapliczka – Długa – Szmaragdowa – Bosutów: Krakowska – Kościuszki – Boleń Pętla;
wariantowej, z podjazdami do Ronda Barei (obowiązującej dla wszystkich kursów w dni świąteczne): Prądnik Czerwony – Kraków: Strzelców – Rondo Barei – Strzelców – Powstańców – nowy wiadukt nad torami kolejowymi – nowa drogą łącząca wiadukt z ul. Karola Wojtyły – Batowice: Karola Wojtyły – Dziekanowice: Szmaragdowa – … – Boleń Pętla;
obsługiwane przystanki na podstawowym odcinku trasy pozostaną bez zmian (nowe przystanki w rejonie ronda u zbiegu ul. Piasta Kołodzieja i Powstańców oraz nowego wiaduktu kolejowego zostaną uruchomione w późniejszym terminie);
do czasu uruchomienia powyższych przystanków granica strefy taryfowej pozostanie bez zmian (między przystankami Powstańców Magazyny i Dziekanowice Szmaragdowa);
na wariantowym odcinku trasy (podjazdy do Ronda Barei) przystanki będą funkcjonować analogicznie jak dla linii 250, 260 i 270.
Rozkłady jazdy powyższych linii zostaną zmienione.

Uwaga! Powyższe linie będą korzystać z nowego wiaduktu już w dniach 16-20.07.2022 r. (sobota – środa), jednak bez uwzględnienia tej zmiany w rozkładach jazdy.

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/255-2022

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Przystanki

Post autor: yosujiro » 09 sie 2022, 7:33

Na dniach zostanie uporządkowana sytuacja z przystankami koło nowego wiaduktu na Powstańców. Po uruchomieniu zespołu Powstańców wiadukt zostanie zlikwidowany przystanek US NH w stronę Piasta Kołodzieja. Nie potrafię zrozumieć tej decyzji, bo jednak z US, czy bloków za nim na nowe rondo, czy do pętli jednak będzie trochę daleko. Naprawdę nie dało się go przesunąć bliżej Lidla? Wtedy nawet można by nadać tej parze status nż skoro się boją, że to będzie za mała odległość.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Przystanki

Post autor: Krakowianin » 09 sie 2022, 10:10

Uruchomienie przystanków autobusowych w rejonie nowego wiaduktu w Batowicach
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 13.08.2022 r. (sobota) zostanie uruchomiony nowy zespół przystankowy o nazwie Powstańców Wiadukt, zlokalizowany w rejonie nowego wiaduktu nad torami kolejowymi znajdującego się na przedłużeniu ul. Piasta Kołodzieja.

W zespole tym będą funkcjonować następujące przystanki:

Powstańców Wiadukt 01 – na ul. Powstańców, po zjeździe z ronda, w kierunku Cmentarza Batowice i Al. 29 Listopada (dla linii 193, 260 i 270 oraz tymczasowo linii 250 i 797);
Powstańców Wiadukt 02 – na ul. Piasta Kołodzieja, po zjeździe z ronda, w kierunku pętli Os. Piastów i Ronda Piastowskiego (dla linii 193);
Powstańców Wiadukt – w miejscowości Batowice, na nowym odcinku drogi powiatowej, po zjeździe z ronda zlokalizowanego po północnej stronie wiaduktu, w kierunku ul. Karola Wojtyły (dla linii 260 i 270 oraz tymczasowo linii 250 i 797).
Wszystkie przystanki o nazwie Powstańców Wiadukt będą mieć status “stały”.

Jednocześnie, w związku z lokalizacją przystanków tworzących zespół Powstańców Wiadukt zarówno na terenie Krakowa jak i Gminy Zielonki, wszystkie przystanki w tym zespole będą należeć zarówno do I jak i II strefy biletowej.

Wraz z uruchomieniem nowych przystanków zostanie zlikwidowany przystanek Urząd Skarbowy Nowa Huta 02 (dla linii 193 w kierunku pętli Os. Piastów i Ronda Piastowskiego). Przystanek o tej nazwie będzie odtąd funkcjonować tylko w kierunku ul. Powstańców.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/284-2022

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Przystanki

Post autor: Adrian14 » 09 sie 2022, 10:37

Czyli jadąc od Prądnika liniami 2x0 do przystanku Powstańców Wiadukt trzeba mieć bilet na strefy, ale jadąc 193 już nie?

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Przystanki

Post autor: Zieleńczanin » 09 sie 2022, 13:00

Myślę, że zarówno bilety tylko na strefę I, jak i tylko na strefę II będą ważne na tym przystanku.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przystanki

Post autor: Kaszmir » 09 sie 2022, 17:47

Zieleńczanin pisze: 09 sie 2022, 13:00Myślę, że zarówno bilety tylko na strefę I, jak i tylko na strefę II będą ważne na tym przystanku.
Dokładnie, po to umieszczono go jednocześnie w obu strefach. Czyli niezależnie czym się będzie jechało od Prądnika Czerwonego, można podjechać na bilecie miejskim :)

A decyzja o likwidacji przystanku przy US w kier. Piastów kontrowersyjna...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: Kaszmir » 11 sie 2022, 10:51

Uruchomienie nowej pary przystanków w miejscowości Kończyce
od 13.08.2022
260

Szanowni Pasażerowie,

Informujemy, że na wniosek Gminy Michałowice, od dnia 13.08.2022 r. (sobota) zostanie uruchomiona nowa para przystanków o nazwie Kończyce Rycerza Racibora, zlokalizowana w miejscowości Kończyce przy ul. Zawiszy Czarnego, pomiędzy przystankami Raciborowice Centrum i Kończyce.

Przystanki będą posiadać status “na żądanie”.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/285-2022

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: Kaszmir » 24 sie 2022, 13:13

Przywrócenie ruchu na ul. B1 w miejscowości Węgrzce
od 29.08.2022
250, 297, 797

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z przywróceniem ruchu na ul. B1 w Węgrzcach, od dnia 29.08.2022 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:

* linia 250 – zostanie przywrócona na stałą trasę;

* linia 297:
--- zostanie przywrócona na stałą trasę na terenie Gminy Zielonki z obsługą przystanków jak przed zamknięciem ul. B1;
--- na terenie Krakowa linia nadal będzie kursować po trasie czasowo zmienionej, wynikającej z budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej (szczegółowe informacje w odrębnym komunikacie);

* linia 797 – zostanie zlikwidowana.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/320-2022

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: Kaszmir » 24 sie 2022, 15:53

Zmiany nazw przystanków
od 27.08.2022
105, 142, 193, 260, 270, 405

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 27.08.2022 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany nazw przystanków (bez zmian numerów poszczególnych słupków tworzących dany zespół):

* Cmentarz Batowice – Cmentarz Prądnik Czerwony;
* Cmentarz Batowice Wschód – Cmentarz Prądnik Czerwony Wschód.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/314-2022

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości