Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

- Linie, trasy, rozkłady
suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 17 sie 2022, 13:44

Kaszmir pisze: 17 sie 2022, 12:39Na bazie niesłusznych założeń można wszystko udowodnić ;) Primo, co było wielokrotnie wspominane: tak, "50" docelowo będzie co 5 minut - w tym miejscu właściwie można skończyć dyskusję bo założenia Twojego posta są zatem nieprawdziwe.

(BTW, wciąż zaskakuje że niektórzy rozważają utrzymanie f7,5 na "50" - linia ta już we wrześniu 2021, podczas pandemii i przed rokiem akademickim, notowała takie zapełnienia że trzeba było przyspieszyć powrót f5. A teraz niektórzy chcieliby by w roku akademickim, przy trasie docelowo wydłużonej z obu stron - do Borku oraz do Górki Narodowej - i tym samym jeszcze większej liczbie pasażerów, linia miała niższe f? Naprawdę?)
Docelowo znaczy kiedy? Bo raczej na pewno nie od tego roku szkolnego/akademickiego - okej, jeszcze wrzesień czy październik (póki jest remont Krowodrzy) dałoby radę oblecieć, bo jest mniej wagonów w użyciu. Ale jak od listopada wróci Krowodrza i stały przydział wagonów (czyli jakoś 240 brygad jak pamiętam), do tego dolicz wydłużenie 10tki (1-2 brygady), dolicz samo wydłużenie 50tki do Borku przy f-7,5 (kolejne 2-3 brygady) = już się robi jakieś 245 brygad.

Ponadto pzypominam, że dawniej f-5 na 50 tylko do samego Kurdwanowa powodowało wzrost o dodatkowe 4 brygady (z 13 do 17 - teraz przy wydłużeniu do Borku trzeba byłoby doliczyć w szczycie pewnie jeszcze 1) = robi ci się już ponad 250 brygad. Czym i kim chcesz to obsłużyć? Już na jesieni 2020, gdy po obostrzeniach nagle wysypał się worek z wzkm (bo trzeba było zużyć niewydaną kasę) MPK średnio wyrabiało z wypuszczaniem 249 brygad (np. gdy motorniczy zjeżdżał awaryjnie do zajezdni, to zamiast dostać od ręki podmianę, musiał czekać, aż jego wagon zostanie naprawiony, bo na placu nie było prawie nic wolnego).

A od tego czasu wagonów w MPK znacząco nie przybyło (w 10.2020 było 296 składów, obecnie mamy 308, z czego odstawione 2 Stadlery po wypadkach, czyli jak na razie 306), nowych Stadlerów jeszcze nie widać jeszcze na horyzoncie, to melodia dopiero przyszłego roku, zaś stare 105tki czy wiedeńce powoli dogorywają, co widać po częstszych zatrzymaniach. Ponadto braki personalne - owszem w tramwajach nie ma takich tragedii jak w autobusach, ale znaleźć 20 kolejnych motorniczych (wzrost o 10 brygad = 10 osób na zmianę A + 10 na zmianę B) raczej nie ma szans tak od ręki.
Secundo, tak, poza szczytem potrzeba więcej miejsca. Primo to przerwy dla prowadzących (jeśli linia X w szczycie ma np. po 10-12 minut na obu końcówkach, to poza szczytem trzeba gdzieś zrobić przynajmniej 15). Po drugie, część końcówek działa w szczycie na granicy wydolności i o ile przez 3-4 godziny szczytu jeszcze jakoś to przechodzi, tak poza szczytem jest potrzeba poustawiania tego wszystkiego z powrotem. Tu jako przykład podawano np. DT od strony Pawiej, gdzie "17+19" mają ciasno i niższe f poza szczytem jest zbawienne.
Jak wspominałem, krótkie przerwy w szczycie (10-12 min) mają tylko linie, na których jeżdżą szczytówki (mówimy o roku szkolnym, a nie obecnym rozkładzie wakacyjnym) - takie jak 13 czy 50 z f-5. Na pozostałych liniach gdzie jest stałe f-7,5 albo f-15 przerwy się nie zmieniają (co najwyżej dochodzi do przesunięć, o których wspomniałem = np. zamiast przerw 12+16 robi się 10+18 albo 13+15).

Co do Towarowego, to gdzie tam masz niższe f poza szczytem, jak zamiast 17tki wjeżdża ci skrócona 3? :lol: Po drugie żadnej ciasnoty tam nie ma - w godzinach szczytu 17 i 19 spokojnie są w stanie odbyć 15 minutowe przerwy na DT. Sama pętla mieści bez problemu 2 krótkie wagony, trzeci wagon może sobie stać przez te 4-5 minut na przystanku końcowym i oczekiwać na zwolnienie miejsca na pętli - więc nawet i 20min przerwy tam zrobisz.

Obecna sytuacja z krótszymi przerwami wynika tylko i wyłącznie z tego, że na 50 masz również Pesy, które nie mieszczą się na przystanku końcowym, więc od razu po wysadzeniu pasażerów wagon MUSI wjechać na pętlę, nie może sobie stać i czekać. A jak na pętli stoi 50 Pesa + 19tka, to kolejna Pesa już nie da rady wjechać (bo albo podjedzie bardziej do przodu i zastawi przejście dla pieszych, albo znowu stanie ostatnim członem na rozjazdach i zablokuje ewentualny skręt na przystanek w stronę Krowodrzy (np. zjazd awaryjny).
Tertio, nie tylko linie z brygadami szczytowymi mają zmiany poza szczytem. Piszesz jakbyś nie uwzględnił, że tramwaje to sieć naczyń połączonych. Dochodzi m.in. kwestia koordynacji. Nawet teraz, w wakacje, są tego przykłady - "22" czy "2" to linie z taką samą f cały dzień, a jednak poza szczytem mają przesunięcia postojów i odjazdów. Czemu? Właśnie ze względu na koordynację z "1" która poza szczytem jeździ rzadziej.
Czy w szczycie 22 ma przerwy 10+12 minut, a poza szczytem nagle dostaje przerwy 20+25 minut? Bo o takiej sytuacji mówimy, że w szczycie masz na obu końcach krótkie przerwy (jak dawniej na 50 przy f-5 było z OBU stron po 7-8min, dopiero poza szczytem przy f-7,5 robiło się po 15min przerw) - a nie o 1-2-3 minutowych przesunięciach odjazdów.

Tak samo w przypadku 2 - zostało to zrobione NIE PO TO, żeby zrobić przerwy dla motorniczych (bo o tym pisałeś w swoim poprzednim poście):
Tak, łatwiej pomieścić szczytówkę niż całodzienną linię bo poza szczytem dochodzi np. kwestia dłuższych przerw dla motorniczych.
tylko w celu synchronizacji z linią 1 - żeby nie było sytuacji, że obie linie odjadą z Salwatora w odstępie 6 minut, a potem 14 minut przerwy (tylko, żeby były równe odjazdy co 10 minut).

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Scania_9640 » 17 sie 2022, 16:10

Jak chodzi o przerwy motorniczych na końcówkach, to warto wspomnieć, że na Dworcu Towarowym są źle ułożone rozkłady do tego stopnia, że 19 odjeżdża opóźniona po kilka minut, ponieważ 50 odjeżdża przed nią a 19 nie ma jak jej wyminąć. Nie wiem dokładnie kiedy tak jest i w jakich godzinach, słyszałem od znajomego motorniczego więc dopytam szczegółowo.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 19 sie 2022, 12:41

Otwarcie Trasy Łagiewnickiej – zmiany tramwajowe od września
https://krabok.wordpress.com/2022/08/19 ... -wrzesnia/

Z niespodzianek:
- "3"do Bratysławskiej, w weekendy co 10 minut,
- "6" do Cichego Kącika uznana jako trasa stała,
- "11" przycięte godziny kursowania,
- "12" likwidacja,
- "49" zawieszone, w zamian "74" do Nowego Bieżanowa,
- "70" f7,5/15/20.
* „2”, „5”, „44”, „49” – zawieszone,

* „8”, „16”, „22” – powrót na stałe trasy,

* „12”, „71”, „73”, „78” – zostaną zlikwidowane,

* „1” – nowa tymczasowa trasa: Salwator – … – Rondo Kocmyrzowskie – Plac Centralny – Kombinat – Wzgórza Krzesławickie,

* „3” – nowa tymczasowa trasa: Nowy Bieżanów – … – Dworzec Towarowy – Bratysławska (wszystkimi kursami na pełnej trasie, czyli co 7,5 minuty, również poza szczytem), w weekendy wzrost częstotliwości do 10 minut,

* „6” – nowa stała trasa: Mały Płaszów – Estakada - Wielicka – Krakowska – Św. Gertrudy – Plac Wszystkich Św. – Cichy Kącik, będzie kursować we wszystkie dni tygodnia, w godzinach: 5-20 (dni powszednie), 6-18 (soboty), 9-18 (święta),

* „10” – nowa stała trasa: Pleszów – Łagiewniki – Trasa Łagiewnicka – Kurdwanów,

* „11” – nowa stała trasa: Mały Płaszów – Estakada – Wielicka – Kurdwanów – Trasa Łagiewnicka – Łagiewniki – Czerwone Maki, będzie kursować w godzinach: 5-21 (dni powszednie), 6-21 (soboty), 9-21 (święta),

* „17” – nowa tymczasowa trasa: Czerwone Maki – … – Rondo Mogilskie – Lubicz – Cmentarz Rakowicki, linia na stałe będzie kursować we wszystkie dni tygodnia w pełnym wymiarze godzin,

* „18” - nowa tymczasowa trasa: Czerwone Maki - ... - Długa - Dworzec Towarowy,

* „19” – powrót na stałą trasę (Borek Fałęcki – Dworzec Towarowy), będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu,

* „20” – nowa tymczasowa trasa: Mały Płaszów – … – Teatr Bagatela – Filharmonia – Salwator,

* „50” – nowa stała trasa: Krowodrza Górka – … – Kurdwanów – Trasa Łagiewnicka – Borek Fałęcki, na razie tymczasowo skrócona do Dworca Towarowego (remont trasy do Krowodrzy Górki), w porach kursowania co 7,5 minuty (dni powszednie) oraz co 10 (weekendy) co drugi kurs skrócony wariantowo do Kurdwanowa,

* „70” – przywrócenie linii na trasie sprzed wakacji: Bratysławska – Cichy Kącik, co 7,5 minuty w godzinach szczytu, co 15 poza oraz co 20 w weekendy,

* „74” – nowa trasa linii tymczasowej: Kopiec Wandy – Kombinat – jak linia „4” – Teatr Słowackiego – jak linia „3” – Nowy Bieżanów, będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu.

komunikacjakrk
Miłośnik
Posty: 86
Rejestracja: 19 lut 2020, 16:48

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: komunikacjakrk » 19 sie 2022, 12:45

Kaszmir pisze: 19 sie 2022, 12:41 Otwarcie Trasy Łagiewnickiej – zmiany tramwajowe od września
https://krabok.wordpress.com/2022/08/19 ... -wrzesnia/
Czyli na 3 będą dwukierunkowe GT8?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 19 sie 2022, 12:48

komunikacjakrk pisze: 19 sie 2022, 12:45Czyli na 3 będą dwukierunkowe GT8?
Na "3" będą dwukierunkowce. Komunikat nie precyzuje które.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Bayer2003 » 19 sie 2022, 12:55

Kaszmir pisze: 19 sie 2022, 12:41 Otwarcie Trasy Łagiewnickiej – zmiany tramwajowe od września
https://krabok.wordpress.com/2022/08/19 ... -wrzesnia/
Niestety chore pomysły ZTP, z ograniczeniem dojazdu z Ruczaju do Podgórza oraz jedną linią tramwajową z ciągu kurdwanowskiego do Centrum na czele chyba wygrały. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na inne niedociągnięcia tego układu linii, który moim zdaniem nie ma prawa dobrze funkcjonować:
  • "3" na Bratysławską - GT8N (lub inne dwukierunkowce) nie wyrobią od Bieżanowa do Centrum, nawet pomimo wsparcia "74" (które zapewne będzie ciągle opóźnione)
  • "12" zlikwidowana - dlaczego i komu ona w czym przeszkadzała? Jeszcze rok temu w ZTP dominowała narracja, że linia ta kiedyś wróci. Czy Kapelanka na zawsze pozostanie z trzema liniami tramwajowymi? Niestety pokazuje to, że i w tramwajach mamy jawne cięcia, nie polegające tylko na zawieszeniach :cry:
  • Ogromne ograniczenie kursów na Mogilskiej (brak "12", "5" oraz zrobienie jednej linii z "44" i "49") - będą problemy z zabieralnością na liniach które pozostały...
  • Pozostawienie obsługi Tunelu z 12 kursami na godzinę w jedną stronę w godzinach szczytu (jeszcze ostatniej jesieni były to 24 kursy na godzinę) - tutaj również niezabieralność mamy gwarantowaną :(
Zarzutów jest oczywiście więcej, jednak moim zdaniem wszystko to oznacza w tramwajach ogromne cięcia (i to wcale nie ciche). Najbliższy rok niestety wydaje się być najtrudniejszym dla pasażerów od czasów maksymalizacji.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: fysztof » 19 sie 2022, 13:11

No cięcia solidne...
"3" w GT8 - będzie fajnie! Skąd taki pomysł?! Jedzie z nami pilot jeszcze???
"44" w praktyce wycięte (zostawiono jej tylko fragment od Wieczystej do Kopca Wandy wchłonięty w "49" vel "74")
"5" w piachu - dlaczego?

No i taka retrospekcja...
Kaszmir pisze: 15 cze 2022, 9:22 Np. czy "24", tak jak było wielokrotnie proponowane, dostanie wzmocnienie, przynajmniej na odcinku Kurdwanów - centrum? Nie wyobrażam sobie zostawienia jej z f15.(...)
Mam wciąż nadzieję, że "24" dostanie wzmocnienie.
Właśnie dlatego całokształt zmian związanych z TŁ jest chory. Można sobie nie wyobrażać, można żyć nadzieją - a można być realistą.

W ogóle podziwiam fantazję twórców tych zmian: "6" (choć ponad dwa lata nie mogła) oraz "11" będą kursować radośnie i w sobotę i w niedzielę, bo tu nas stać. A "125" demolujemy, "193" ogryzamy, "142" właściwie ubijamy, "5" nie ma, "22" ogołocone już bez obciachu (wobec likwidacji "12") itd. itp.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2022, 13:14 przez fysztof, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 19 sie 2022, 13:12

oraz jedną linią tramwajową z ciągu kurdwanowskiego do Centrum
Opiszę sytuację. Jak wspomniano w piśmie które tu wrzucano, ZTP jest skłonne by wzmocnić ciąg wzdłuż "24", prawdopodobnie jako proponowana przez nas "7" Kurdwanów - Poczta Gł. - Cichy Kącik. Będą obserwować napełnienia "24" i zdecydują, co zrobić za parę tygodni (koniec września?). ZTP samo nas zachęciło, byśmy dalej lobbowali za "7".

Dlatego prośba do Was: uwieczniajcie tłok na "24", najlepiej zdjęciami z godziną i miejscem zrobienia, i przesyłajcie do nas. Przyda nam się dokumentacja do skuteczniejszej walki :)
Bayer2003 pisze: 19 sie 2022, 12:55
  • "12" zlikwidowana - dlaczego i komu ona w czym przeszkadzała?
"12" była pustakiem. Dobrze, że jej brygady przeznaczono na bardziej potrzebne trasy: na powrót "44" (w 2020) oraz na TŁ (wydłużenie "10", "50").
Bayer2003 pisze: 19 sie 2022, 12:55
  • Ogromne ograniczenie kursów na Mogilskiej (brak "12", "5" oraz zrobienie jednej linii z "44" i "49") - będą problemy z zabieralnością na liniach które pozostały...
Z "5" się zgodzę. Pewnie uznali, że skoro nie może jechać przez Kocmyrzowską ani do DT/KG, to zostawianie jej tylko na środkowym odcinku nie ma sensu. Tak czy owak, zgodzę się że jej szkoda. Wg mnie uczciwe byłoby przywrócenie jej od Bieńczyc do Cm. Rakowickiego, a w zamian "17" na Wieczystą.

Co do Mogilskiej, nie przesadzajmy - "12" czy "49" woziły tam pojedynczych pasażerów, zresztą obu nie było gdy wdrażano maksymalizację.
Bayer2003 pisze: 19 sie 2022, 12:55
  • Pozostawienie obsługi Tunelu z 12 kursami na godzinę w jedną stronę w godzinach szczytu (jeszcze ostatniej jesieni były to 24 kursy na godzinę) - tutaj również niezabieralność mamy gwarantowaną :(
Zgoda, acz jak to zawsze bywało w takich sytuacjach, linia od ronda Mogilskiego do UE ("17") podbierze część pasażerów jadących do Dworca.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Bayer2003 » 19 sie 2022, 13:22

Kaszmir pisze: 19 sie 2022, 13:12 Opiszę sytuację. Jak wspomniano w piśmie które tu wrzucano, ZTP jest skłonne by wzmocnić ciąg wzdłuż "24", prawdopodobnie jako proponowana przez nas "7" Kurdwanów - Poczta Gł. - Cichy Kącik. Będą obserwować napełnienia "24" i zdecydują, co zrobić za parę tygodni (koniec września?). ZTP samo nas zachęciło, byśmy dalej lobbowali za "7".

Dlatego prośba do Was: uwieczniajcie tłok na "24", najlepiej zdjęciami z godziną i miejscem zrobienia, i przesyłajcie do nas. Przyda nam się dokumentacja do skuteczniejszej walki :)
Tylko taka "7" musi jechać przez Koronę, żeby miała sens. Takie są potrzeby pasażerów i taka relacja była chętnie wybierana przez nich przez prawie 22 lata. Gdyby nie była ona zawieszana przy byle okazji, potoki podzieliłyby się bardziej równo niż w przypadku "6" i "24".
Kaszmir pisze: 19 sie 2022, 13:12 12" była pustakiem. Dobrze, że jej brygady przeznaczono na bardziej potrzebne trasy: na powrót "44" (w 2020) oraz na TŁ (wydłużenie "10", "50").
Przecież w 2020 roku (wrzesień-październik) "12" i "44" współistniały :o. Co do wydłużenia linii "10" i "50" to chyba nie powinno się ono odbywać kosztem innych linii?
Kaszmir pisze: 19 sie 2022, 13:12 Z "5" się zgodzę. Pewnie uznali, że skoro nie może jechać przez Kocmyrzowską ani do DT/KG, to zostawianie jej tylko na środkowym odcinku nie ma sensu. Tak czy owak, zgodzę się że jej szkoda. Wg mnie uczciwe byłoby przywrócenie jej od Bieńczyc do Cm. Rakowickiego, a w zamian "17" na Wieczystą.
Byłoby to z pewnością o wiele lepszym pomysłem ;).
Kaszmir pisze: 19 sie 2022, 13:12 Co do Mogilskiej, nie przesadzajmy - "12" czy "49" woziły tam pojedynczych pasażerów, zresztą obu nie było gdy wdrażano maksymalizację.
Zawsze ci pojedynczy pasażerowie nie wsiadali wtedy do linii takich jak "4" czy "52", gdzie nawet niewielka grupa dodatkowych pasażerów może spowodować przepełnienie.
Kaszmir pisze: 19 sie 2022, 13:12 Zgoda, acz jak to zawsze bywało w takich sytuacjach, linia od ronda Mogilskiego do UE ("17") podbierze część pasażerów jadących do Dworca.
Część zapewne tak, jednak mimo wszystko 12 p/h w szczycie i 8 p/h poza szczytem to w Tunelu za mało i będzie to sprawiać problemy. Mam chociaż nadzieję, że na linii "50" będą dominowały PESY, jednak nwm czy obecnie można na to liczyć.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kot_feliks » 19 sie 2022, 13:24

Czyli Mały Płaszów wieczorami zostaje tylko z jedną linią i brakiem połączenia przez estakadę? Za to w ciągu dnia będzie miał tramwaj w tej relacji co 7,5 minuty? :mrgreen: A estakada zostaje juz od ok. 19 be tramwajów w kierunku Podgórza? :mrgreen:

Wieczorami rewelacyjny punkt przesiadkowy dla kończących tam autobusów :lol:

Ciekawie to wygląda w kontekście skrócenia 125 i przetrasowania 128 przez Przewóz. Bo rozumiem, że skracamy 125 i dodajemy 425, aby zapewnić w miarę sensowny dojazd do punktu przesiadkowego, w którym za bardzo nie będzie się na co przesiąść, bo wieczorem będzie... jedna linia z f20 :roll:

Czyli wieczorem np.:
- 128 do MP;
- stamtąd 20 co 20 min do... Saskiej;
- stamtąd dopiero coś na estakadę;

Rekordzista mensy by tego nie wymyślił.

I nie mówię, że utrzymywanie stada linii tramwajowych wieczorem jest ok, bo nie jest. Ale w takim układzie autobusy wieczorami powinny dojeżdżać do Lipska x Saska.

Panie, ja to mam dobry dojazd:
- wsiadam w autobus i jadę nim na Mały Płaszów, bo dalej zmienili trasę i nie przesiądę się już na tramwaj;
- na Małym Płaszowie czekam 20 minut na 20, aby podjechać na Lipska x Saska;
- jak już tam dojadę, to robię rundkę wokół skrzyżowania, bo ktoś zapomniał o PdP i idę na 9/50;
- wsiadam do 9/50 i wysiadam na Kablu, tak wiem, że w przeciwnym kierunku trochę, ale w drugą stronę nic nie jeździ;
- tutaj w końcu już mam tramwaj do siebie i 2h później jestem na Podgórzu;

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: lolek-12 » 19 sie 2022, 13:48

Na linię 7 mają być pieniądze, ale na parę kursów dla 6 i 11 wieczorami w weekend to już szkoda kasy? Ja jestem zdania, że całe to przekładanie 6 i 11 generuje większe koszty i kolejne problemy tak jak szykujące się przepełnione 24. Pewnie z powodu obcięcia 19stki też będą kolejne problemy z przepełnieniami na 8. Nie uważacie?

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: mkm3 » 19 sie 2022, 13:58

Kaszmir pisze: 19 sie 2022, 13:12 ZTP samo nas zachęciło, byśmy dalej lobbowali za "7".
To są za, ale mamy ich jeszcze zachęcać?
Kaszmir pisze: 19 sie 2022, 13:12 uwieczniajcie tłok na "24", najlepiej zdjęciami z godziną i miejscem zrobienia, i przesyłajcie do nas
Sorry, ale to będzie walka z problemem, który sam się tworzy jako konsekwencja beznadziejnych zmian w ramach otwarcia TŁ. Ruszyli jeden element, osunęła się sterta innych - tunel z mniejszą liczba kursów, niezabieralna 24, być może niezabieralna 8 z Borku... a wszystko, bo ktoś się uparł, że 11 musi jechać przez Kurdwanów, tak jakby jadący na Kurdwanów nie mogli zrobić przesiadki 11+10 lub 11+6 lub 11+50. Na Płaszowie tymczasem tworzy się niepotrzebną nadpodaż. Jeśli to ostatnie ma służyć pasażerom 125 to tańszym rozwiazaniem jest podciągnąć 125 do Lipskiej.
Bayer2003 pisze: 19 sie 2022, 12:55 Zarzutów jest oczywiście więcej, jednak moim zdaniem wszystko to oznacza w tramwajach ogromne cięcia (i to wcale nie ciche).
A mogłoby być dobrze, gdyby w ramach tych środków lepiej ułożyć siatkę...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 19 sie 2022, 14:11

mkm3 pisze: 19 sie 2022, 13:58tunel z mniejszą liczba kursów
Przecież zmiany w rejonie tunelu nie mają nic wspólnego z TŁ i wynikają z zamknięcia trasy do KG i ograniczonej pojemności pętli na DT.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kot_feliks » 19 sie 2022, 14:12

Ej, czy ja dobrze rozumiem, że:

(1) W tunelu poza godzinami szczytu zostaje jedynie 50? :mrgreen: :lol:

(2) Poza godzinami szczytu Borek ma dojeżdżać do Mogilskiego, tunelu, dworca itd. przez Kurdwanów i estakadę? :mrgreen:
Kaszmir pisze: 19 sie 2022, 14:11 Przecież zmiany w rejonie tunelu nie mają nic wspólnego z TŁ i wynikają z zamknięcia trasy do KG i ograniczonej pojemności pętli na DT.
Jak nie mają? Gdyby nie przetrasowanie '11', miałbyś w tunelu cały dzień + weekend 19 + 50. A tak będzie jedynie 50 + wydmuszka 19 jedynie w godzinach szczytu :)

A jeśli nie ma $, to jakiś pomysł, po co zabierać '22' ze Wzgórz i dawać tam '1'? (a, no przepraszam, aby zastąpić na 2 m-ce 142 :mrgreen: )

Podsumowując - z ciekawych rzeczy:
- tunel pod dworcem zostaje poza godzinami szczytu jedynie z '50';
- estakada zostaje wieczorami bez kursów w kierunku Podgórza;
- na Małym Płaszowie wieczorami będziemy mieli "punkt przesiadkowy", w którym nie za bardzo będzie można się na coś przesiąść, ale dlatego właśnie wywalamy autobusy z Lipska x Saska;
- wywalamy '142', więc ze Wzgórz zabieramy '22' i wydłużamy tam '1', aby poprzez wycieczkę krajoznawczą po NH autobus zastąpić tramwajem;
- z Borku wywalamy '19' poza godzinami szczytu i w weekendy, więc ludzie mają sobie radośnie jeździć przez Kurdwanów;
- na Klinach z niektórych rejonów wywalamy dowozówkę do tramwaju;
- w NH skracamy jedną z dwóch linii jadących dokładnie tą samą trasą tłumacząc, że utyka w korkach i że można jechać drugą, bo tak chcieli pasażerowie;
- na Mogilskiej, głównej trasie łączącej NH z centrum, będziemy mieli tylko jedną mocną linię i w kierunku Starego Kleparza jedynie 4 poc/h ('4'), podczas gdy w kierunku Westerplatte 16 poc/h ('10', '52', '74')? :shock:

- coś jeszcze? :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 19 sie 2022, 14:16 przez kot_feliks, łącznie zmieniany 1 raz.

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kowalik » 19 sie 2022, 14:36

Czyli 74 już się nie zmieściła na Kurdwanowie, że pojedzie do Bieżanowa? Czyli zostaje 50 i 24.. Przy cięciach na autobusach to będzie ciekawie.. A czy są szanse na większą ilość Pes na 50, skoro dojdzie potok z Borku?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości