Rozkłady powakacyjne 2022

- Linie, trasy, rozkłady
fysztof
Ekspert
Posty: 711
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: fysztof » 17 sie 2022, 21:49

Są już pierwsze artykuły w mediach: artykuł w DP.
Pozostaje podgrzewać i gdzie tylko się da wskazywać konkretnie kto jest w UM, ZTP, MPK osobiście za ten bajzel odpowiedzialny. Bo bez konkretnych osób i funkcji, które do tego doprowadziły, cała maszynka PRowa zrzuci winę na kierowców. A tłustym lisom włos z głowy nie spadnie...

suchy
Ekspert
Posty: 774
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: suchy » 17 sie 2022, 23:01

tomek_m pisze: 17 sie 2022, 15:52 Cały zarząd MPK na czele w prezesem powinien natychmiast wylecieć z hukiem i wilczym biletem na dokładkę, oraz bez odprawy. To nie tak że tylko prezydent miasta jest winny, bo zarząd przedsiębiorstwa ma bezpośrednią władzę nad pracownikami.
kbieniu7 pisze: 17 sie 2022, 16:37 Dokładnie, to jest porażka kierownicza. W normalniej firmie powinien polecieć zarząd. A jako ratunek przetarg na nowe pakiety linii od przewoźników prywatnych...
Ej, nie żebym bronił, ale wiecie, że braki kadrowe nie są problemem tylko i wyłącznie naszego krakowskiego MPK, ale takie braki występują również w innych miastach Polski - i to nawet u przewoźników prywatnych? Czy za to też ma odpowiadać i wylecieć zarząd MPK Kraków :?:
POZNAŃ pisze:Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne potwierdza - dochodzi do sytuacji wypadania kursów spowodowanych brakiem kierowców i według własnych zestawień firmy, dziennie wypada około 10 brygad autobusów, co daje niespełna 5 proc. wszystkich kursów realizowanych przez MPK Poznań.
https://gloswielkopolski.pl/wypadaja-ku ... 1-16606905
SZCZECIN pisze:Prezydent przyznał także, co nie jest tajemnicą, że pieniądze na paliwo to nie wszystko. Jest poważny problem związany z brakiem kierowców. Codziennością są takie luki kadrowe, że na trasy nie wyjeżdżają wszystkie autobusy (podobnie jest zresztą z tramwajami).
Problemem jest oczywiście niezbyt atrakcyjne wynagrodzenie, które nie sięga 4 tys. zł.
https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7 ... usowa.html
WROCŁAW LINIE D.L.A. pisze:Źródło tkwi w braku kierowców. A brakuje ich z paru względów. Wielu z nich po pandemii przeszła z DLA do firm transportowych, które, realizując usługi za granicą, płacą dużo więcej. Część z nich wolała z kolei kierować autobusami wycieczkowymi, bo to jest mniej intensywna praca.
https://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,pa ... 66370.html
WARSZAWA podmiejskie pisze:Brakuje pełnej obsady kierowców autobusów na liniach lokalnych pod Warszawą. PKS Grodzisk Mazowiecki, który je obsługuje, informuje, że wojna zatrzymała Ukraińców.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... busow.html

judash
Ekspert
Posty: 608
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: judash » 17 sie 2022, 23:13

Problem w tym, że ZTP zamieni ten blamaż w ideologię sukcesu. Nic, tylko Holecką powinni sobie zatrudnić. Z pewnością powie, że pewna postać dwukrotnie pojawiająca się za pętlą w Małym Płaszowie skutecznie blokowała najazd "125" w kierunku Rydygiera. Nie jest to śmieszne, bo propagandę TVP widać na krakow.pl. Na portalu miejskim czytelnik nie dowiedział się o wynikach głosowania w sprawie wotum zaufania. Ale w sumie - tam Jacek i tu Jacek.
Poza tym widzę te tłumy mieszkańców Złocienia proszących o skrócenie "125". Degrengolada tego miasta postępuje. Spoko, mam auto, na które mnie stać. Na szczęście. Współczuję tym zmuszonym oraz "ekologom".

krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: krawiec » 17 sie 2022, 23:32

A co z 482? Wróci w weekendy?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5807
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Kaszmir » 17 sie 2022, 23:37

kot_feliks pisze: 17 sie 2022, 20:42Imho nie za mało, pod warunkiem, że ta linia miałaby np. f10. I takie rozwiązanie (skrócenie 125 do MP, ale w zamian WZMOCNIENIE 128) byłoby imho lepsze od obecnego układu, bo obecnie masz 125 dublujące tramwaj / x innych autobusów, a żenujący poziom obsługi w relacji Prądnik Cz. - Meissnera - Lema - Saska.
"128" będzie wzmocnione z f20 do f15. Jednak nawet gdyby dano f10, wg mnie to nie to samo. "125" zapewniał dojazd ze Złocienia i Nowohuckiej do rond Grzegórzeckiego oraz Mogilskiego, a w drugą stronę z Huty do Rybitw. Ta linia miała olbrzymie wzięcie w obie strony, dość powiedzieć że skierowano na nią przegubowce, a rano miała dodatkowe kursy bo ludzie się nie mieścili do pojazdów. Teraz Złocień nie będzie nawet miał jak się przesiąść na "50".

Swoją drogą, "125" pocięte, a "128" dalej radośnie będzie kończyć trasę na Płaszowie, zamiast być pociągnięte dalej...
kucyk pisze: 17 sie 2022, 20:53A czego możemy się spodziewać odnośnie linii "163"? Też cięcia w Hucie? :evil:
Niestety "163" będzie pocięte z obu stron: Nowy Bieżanów Południe - Ćwiklińskiej - ... - Szpital Rydygiera. Jedyny plus to drobna zmiana częstotliwości - z f24/30 na f20/20.
krawiec pisze: 17 sie 2022, 21:13BTW. To pewne, że 163 będzie skrócone do Szpitala Rydygiera?
Tak, tak jest w oficjalnym komunikacie który poszedł już do Przewoźników. Pewnie na dniach go opublikują. O ile nie będzie zmian na ostatnią chwilę, nieplanowanych.
kot_feliks pisze: 17 sie 2022, 21:17Czy 163 +193 to w NH nie miała być przypadkiem wspólnie jedna mocna linia zamiast dawnego 153 (pytanie retoryczne) :mrgreen:
Ano miała. Acz jest pewien pozytyw. Wszystkie trzy linie - "123", "163", "193", będą mieć teraz f20 przez cały dzień powszedni. Zatem na wspólnych odcinkach będzie dało się zrobić koordynację f10 "123+163" oraz "123+193".
krawiec pisze: 17 sie 2022, 23:32A co z 482? Wróci w weekendy?
Nie. W weekendy zostaje samo "182" z f30...

simon625
Pasażer
Posty: 48
Rejestracja: 03 sty 2022, 13:05

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: simon625 » 17 sie 2022, 23:50

suchy pisze: 17 sie 2022, 23:01 Ej, nie żebym bronił, ale wiecie, że braki kadrowe nie są problemem tylko i wyłącznie naszego krakowskiego MPK, ale takie braki występują również w innych miastach Polski - i to nawet u przewoźników prywatnych? Czy za to też ma odpowiadać i wylecieć zarząd MPK Kraków :?:
Tak, ale w Krakowie te braki kadrowe są zdecydowanie najbardziej widoczne i odczuwalne. W wakacje zawsze dużo kierowców szło na turystykę, teraz pytanie ilu z nich wróci po wakacjach. Bo zarobki zarobkami, ale atmosfera też jest bardzo ważna, a ta w MPK ponoć jest fatalna. Każdy radzi sobie jak może. W GOP-ie jeździ sporo kierowców ze wschodu (Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Gruzja), a w MPK problemem jest zatrudnienie Polaka, więc co dopiero kogoś z zagranicy. Tak, więc zarząd MPK musi wylecieć bo to, że są takie rozkłady to jest ich wina. ZTP chciało przywrócić normalny rozkład powakacyjny. Widać do czego doprowadza monopol MPK, dlatego konieczne jest oddanie części linii przewoźnikom prywatnym.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: kot_feliks » 18 sie 2022, 0:16

suchy pisze: 17 sie 2022, 23:01 Ej, nie żebym bronił, ale wiecie, że braki kadrowe nie są problemem tylko i wyłącznie naszego krakowskiego MPK, ale takie braki występują również w innych miastach Polski - i to nawet u przewoźników prywatnych? Czy za to też ma odpowiadać i wylecieć zarząd MPK Kraków :?:
Oczywiście, że nie są problemem tylko mpk, ale:
- tylko w MPK ten problem urosł do takiej skali;
- tylko w Krakowie mamy propagandę sukcesu i wmawianie ludziom, że g... pachnie i należy je jeść;

Przeczytaj jeszcze raz artykuły, które sam podlinkowałeś:

"Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne potwierdza - dochodzi do sytuacji wypadania kursów spowodowanych brakiem kierowców i według własnych zestawień firmy [...]"

"Prezydent przyznał także, co nie jest tajemnicą, że pieniądze na paliwo to nie wszystko. Jest poważny problem związany z brakiem kierowców. Codziennością są takie luki kadrowe, że na trasy nie wyjeżdżają wszystkie autobusy (podobnie jest zresztą z tramwajami).[...]"

"Brakuje pełnej obsady kierowców autobusów na liniach lokalnych pod Warszawą. PKS Grodzisk Mazowiecki, który je obsługuje, informuje, że wojna zatrzymała Ukraińców."

A u nas PR, selfiaczki, i mówienie, że jak masz autobus 2x rzadziej, to dla Twojego dobra, bo o to prosiłeś :lol:

tomek_m
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: tomek_m » 18 sie 2022, 0:35

suchy pisze: 17 sie 2022, 23:01 Ej, nie żebym bronił, ale wiecie, że braki kadrowe nie są problemem tylko i wyłącznie naszego krakowskiego MPK, ale takie braki występują również w innych miastach Polski - i to nawet u przewoźników prywatnych? Czy za to też ma odpowiadać i wylecieć zarząd MPK Kraków :?:
Ale mam wrażenie (i nie tylko ja) że ten problem jest największy w Krakowie.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1044
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: yosujiro » 18 sie 2022, 0:50

Jak patrzę na te planowane zmiany, to odnoszę wrażenie, że znowu Huta dostaje najbardziej po du*ie... I jeszcze zamiast wycinać odcinki gdzie jest pustawo, to wywalają te, gdzie obłożenie jest naprawdę dobre...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5807
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Kaszmir » 18 sie 2022, 1:56

Spisałem całokształt zmian wysłany do Przewoźników. Tu link do pełnego artykułu (z podziałem na rejony), a poniżej skrócone podsumowanie najważniejszych korekt:
https://krabok.wordpress.com/2022/08/17 ... yjne-2022/

"148", "183", "451”: likwidacja,

"105+405”: łącznie w szczycie co 15 minut (dawniej co 10),

"121”: zmiana trasy: Kliny Poranne – … – Forteczna – Bartla – Pod Fortem – Bartla – Zawiła – Borek Fałęcki, zmniejszenie częstotliwości do 60 minut przez cały tydzień (dawniej co 45-48),

"123”: zmiana częstotliwości w dni powszednie do 20 minut cały dzień (dawniej co 15 w szczycie i co 30 poza),

"124+424”: każda co 40 minut przez cały tydzień (dawniej co 24 minuty w szczycie i co 30 w pozostałych porach i dniach),

"125”: nowa, krótsza trasa: Mały Płaszów – Półłanki – Nad Drwiną – Domagały – Agatowa – Bieżanowska – Barbary (powrót: Mała Góra) – Teligi – Kostaneckiego – Miejskie Centrum Opieki, kursy wariantowe przez przystanek „Nad Drwiną” oraz do Wydziału Farmaceutycznego UJ, zwiększenie częstotliwości do 20 minut poza szczytem (dawniej co 30), zmniejszenie taboru z autobusów przegubowych na standardowe,

"128”: zmiana trasy: Prądnik Czerwony – … – Saska – Przewóz – Lipska – … – Zajezdnia Płaszów, zwiększenie częstotliwości w dni powszednie do 15 minut w szczycie i 20 poza (dawniej odpowiednio 20 i 30),

"139”: w szczycie co 15 minut (dawniej co 7,5 acz sytuacja może się zmienić od października),

"142”: skrócenie trasy: Na Stoku – Poległych w Krzesławicach – Darwina – Blokowa – Mrozowa – Kombinat, kursy wariantowe przez Walcownię,

"151”: zmiana trasy: Judyma Szkoła – Forteczna – Borkowska – Zawiła – Żywiecka – Kościuszkowców – Borek Fałęcki (powrót przez Górę Borkowską, w obie strony oznaczona jako „151”),

"156”: w szczycie co 45 minut (dawniej co 24),

"163”: skrócenie trasy: Nowy Bieżanów Południe – Ćwiklińskiej – … – Obrońców Krzyża – Szpital Rydygiera, zwiększenie częstotliwości w dni powszednie do 20 minut cały dzień (dawniej co 24 w szczycie i co 30 poza),

"193”: skrócenie trasy: Aleja Przyjaźni – Aleja Róż – … - Powstańców – Prądnik Czerwony, zwiększenie częstotliwości w dni powszednie do 20 minut cały dzień (dawniej co 24 w szczycie i co 30 poza),

"194”: w szczycie co 10 minut (dawniej co 7,5 acz sytuacja może się zmienić od października),

"425”: nowa linia: Mały Płaszów – Półłanki – Agatowa – Złocień, co 20 minut w dni powszednie oraz co 40 w weekendy.

+ pocięcie weekendowych rozkładów do częstotliwości co pół godziny na „105+405”, „106+136”, „129”, „138”, „139”, „144”, „152+352”, „159”, „164”, „168”, „169+469”, „172”, „173”, „179”, „182”, „184”, „189”, „192”, „194”, „501”, „502”, „503”, „511” (kursy sobotnie).

Adrian14
Ekspert
Posty: 813
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Adrian14 » 18 sie 2022, 8:06

Ciekawe, bo akurat np zmniejszenie częstotliwości 121 nie ma nic wspólnego z brakami kadrowymi. Dalej na linii będzie jeździł 1 autobus (czyli oszczędności personalne żadne). Czyli to trochę korzystanie z zainstanialej sytuacji aby wprowadzić swoje cięcia.

Co do braków naprawdę nie tylko u nas jest tak źle. We Wrocławiu brakuje obecnie 200-250os.

Najbardziej mnie ciekawi ile z tych zmian powróci do normalności jak MPK uzyska odpowiednią liczbę kierowców.

rumcajs
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 28 lut 2020, 0:50

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: rumcajs » 18 sie 2022, 8:52

Adrian14 pisze: 18 sie 2022, 8:06 Ciekawe, bo akurat np zmniejszenie częstotliwości 121 nie ma nic wspólnego z brakami kadrowymi. Dalej na linii będzie jeździł 1 autobus (czyli oszczędności personalne żadne). Czyli to trochę korzystanie z zainstanialej sytuacji aby wprowadzić swoje cięcia.
Pytanie czy 121 nie będzie miało jakichś łączeń.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: kot_feliks » 18 sie 2022, 9:48

Z najciekawszych to chyba:
Kaszmir pisze: 18 sie 2022, 1:56 Spisałem całokształt zmian wysłany do Przewoźników. Tu link do pełnego artykułu (z podziałem na rejony), a poniżej skrócone podsumowanie najważniejszych korekt:
https://krabok.wordpress.com/2022/08/17 ... yjne-2022/

"148", "183", "451”: likwidacja,

"105+405”: łącznie w szczycie co 15 minut (dawniej co 10),

"121”: zmiana trasy: Kliny Poranne – … – Forteczna – Bartla – Pod Fortem – Bartla – Zawiła – Borek Fałęcki, zmniejszenie częstotliwości do 60 minut przez cały tydzień (dawniej co 45-48),

"123”: zmiana częstotliwości w dni powszednie do 20 minut cały dzień (dawniej co 15 w szczycie i co 30 poza),

"124+424”: każda co 40 minut przez cały tydzień (dawniej co 24 minuty w szczycie i co 30 w pozostałych porach i dniach),

"125”: nowa, krótsza trasa: Mały Płaszów – Półłanki – Nad Drwiną – Domagały – Agatowa – Bieżanowska – Barbary (powrót: Mała Góra) – Teligi – Kostaneckiego – Miejskie Centrum Opieki, kursy wariantowe przez przystanek „Nad Drwiną” oraz do Wydziału Farmaceutycznego UJ, zwiększenie częstotliwości do 20 minut poza szczytem (dawniej co 30), zmniejszenie taboru z autobusów przegubowych na standardowe,

"128”: zmiana trasy: Prądnik Czerwony – … – Saska – Przewóz – Lipska – … – Zajezdnia Płaszów, zwiększenie częstotliwości w dni powszednie do 15 minut w szczycie i 20 poza (dawniej odpowiednio 20 i 30),

"139”: w szczycie co 15 minut (dawniej co 7,5 acz sytuacja może się zmienić od października),

"142”: skrócenie trasy: Na Stoku – Poległych w Krzesławicach – Darwina – Blokowa – Mrozowa – Kombinat, kursy wariantowe przez Walcownię,

"151”: zmiana trasy: Judyma Szkoła – Forteczna – Borkowska – Zawiła – Żywiecka – Kościuszkowców – Borek Fałęcki (powrót przez Górę Borkowską, w obie strony oznaczona jako „151”),

"156”: w szczycie co 45 minut (dawniej co 24),

"163”: skrócenie trasy: Nowy Bieżanów Południe – Ćwiklińskiej – … – Obrońców Krzyża – Szpital Rydygiera, zwiększenie częstotliwości w dni powszednie do 20 minut cały dzień (dawniej co 24 w szczycie i co 30 poza),

"193”: skrócenie trasy: Aleja Przyjaźni – Aleja Róż – … - Powstańców – Prądnik Czerwony, zwiększenie częstotliwości w dni powszednie do 20 minut cały dzień (dawniej co 24 w szczycie i co 30 poza),

"194”: w szczycie co 10 minut (dawniej co 7,5 acz sytuacja może się zmienić od października),

"425”: nowa linia: Mały Płaszów – Półłanki – Agatowa – Złocień, co 20 minut w dni powszednie oraz co 40 w weekendy.

+ pocięcie weekendowych rozkładów do częstotliwości co pół godziny na „105+405”, „106+136”, „129”, „138”, „139”, „144”, „152+352”, „159”, „164”, „168”, „169+469”, „172”, „173”, „179”, „182”, „184”, „189”, „192”, „194”, „501”, „502”, „503”, „511” (kursy sobotnie).
Przy 124/424 ścięcie do f40... chyba kogoś poj... :mrgreen:

Urbino18
Pasażer
Posty: 43
Rejestracja: 21 cze 2020, 0:36

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Urbino18 » 18 sie 2022, 10:34

Co do planowanych zmian, ja chciałbym się tylko dowiedzieć, dlaczego w ramach planowanych zmian - Złocień jako jedyny obrywa po wszystkich połączeniach jakie tylko są tutaj dostępne? Warto tutaj zaznaczyć, że od 2014 roku (tj. od 8 lat, w ciągu których realizowano mnóstwo inwestycji mieszkaniowych) nie zaszły żadne pozytywne zmiany w komunikacji poza uruchomieniem "605", o które i tak trzeba było zabiegać przez ponad rok, bo osiedlu po pandemii nawet nie przywrócono połączenia nocnego. Ktoś wspomni, że w 2018r. wydłużono "163" - tak, lecz zrobiono to w głównej mierze kosztem innej linii, a dla osiedla zmiana ta zasadniczo nic nie wniosła, bo większość osób podróżowało najdalej do Alei Róż. I właśnie w takiej sytuacji osiedle jest odzierane z oferty na każdej linii!
1. Należy pamiętać, że samo "125" to nie tylko kwestia obsługi Złocienia, ale także Rybitw, Saskiej i Ronda Grzegórzeckiego - i ważnym punktem jest tutaj to, że "125" spina te wszystkie punkty jednocześnie, bo między wszystkimi z nich występują niemałe potoki. Likwidacja tej linii oznacza niestety, że na niektórych relacjach trzeba się będzie przesiadać nawet 2 razy - choćby jadąc z Rybitw na Francesco Nullo. Jednak najważniejszym zadaniem linii jest to, że dojeżdża ona do Ronda Grzegórzeckiego - zapewniając tam wygodne przesiadki choćby do Dworca Kolejowego, czy w kierunku północnych rejonów miasta - i to właśnie do tego przystanku utrzymują się największe potoki z południa miasta. Jak duże? Ano na tyle duże, że linia wymagała pojazdów przegubowych i dodatkowych kursów w godzinach porannych.
2. Pogorszenie oferty na Saskiej - z dwóch linii w kier. Al. Pokoju zostanie tylko "128", lecz jadąc od Płaszowa, skręci ona w prawo - i choć pojedzie ona częściej, w dalszym ciągu, układ taki będzie zmuszać do kolejnych przesiadek, z linii która wypadkowo będzie oferować mniej kursów, niż dotychczasowe "125"+"128".
3. Połączenie do kolejnego ważnego punktu przesiadkowego jakim jest Prokocim Szpital, również obrywa - bo zamiast dotychczasowych 5 kursów/h, będą 3. Owszem "125" będzie tutaj zsynchronizowane ze "163", lecz ten drugi dojedzie tylko do Nowego Bieżanowa Południe.
4. Można byłoby wykorzystać SKA3, tyle, że ten jeździ z mocno ograniczoną częstotliwością, przez większość dnia co 60 minut, a w niektórych porach nie kursuje z racji na wyłączenie ruchu pociągów i co najważniejsze nie wchodzi w zakres KMK.

Skoro info poszło już do przewoźników, to trochę już pisanie palcem po wodzie, ale dlaczego nie można było zorganizować tego w następujący sposób - opcja 1:
-> 125: ZŁOCIEŃ - jak dotychczas - RONDO MOGILSKIE (niewykorzystywany słupek 07) lub dalej - Lubomirskiego - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD o ile jest tam jeszcze miejsce - w przypadku pierwszej propozycji długość trasy o 100m większa od proponowanej przez ZTP, w przypadku drugiej - dłuższa o 1km.
-> 144: PRĄDNIK BIAŁY (ładowarka) - jak dotychczas - Prokocim Szpital - Teligi, Ćwiklińskiej, Mała Góra, Bieżanowska, Półłanki, Agatowa - ZŁOCIEŃ
-> 153: BIEŻANÓW POTRZASK - jak dotychczas - Prokocim Szpital - Kostaneckiego, Jakubowskiego - MIEJSKIE CENTRUM OPIEKI
-> 163: zgodnie z propozycją ZTP (Nowy Bieżanów Południe <> Szpital Rydygiera)
-> 173: AZORY - jak dotychczas - Prokocim Szpital - Kostaneckiego, Jakubowskiego, Orwid, Wielicka, Rydygiera - RŻĄKA (w zastępstwo za 144) - ładowanie na Nowym Bieżanowie Południe
-> 183: zgodnie z propozycją ZTP - likwidacja
-> Nie uruchamiamy 425
-> Częstotliwości wszystkich wymienionych linii takie jak w propozycji ZTP

Opcja 2:
-> 125: jak w opcji 1
-> 143: likwidacja
-> 144: PRĄDNIK BIAŁY (ładowarka) - jak dotychczas - Bieżanowska - Bieżanowska (w zastępstwie za 143), Półłanki, Agatowa - ZŁOCIEŃ
-> 153: jak w opcji 1
-> 163: jak w opcji 1
-> 173: jak w opcji 1
-> 183: BIEŻANÓW (w zastępstwie za 143) - Zarzyckiego, Jasieńskiego, Sucharskiego, Bieżanowska, Barbary (powrót: Mała Góra), Ćwiklińskiej, Aleksandry - NOWY BIEŻANÓW POŁUDNIE lub: - Ćwiklińskiej, Teligi, Kostaneckiego, Jakubowskiego - MIEJSKIE CENTRUM OPIEKI. Częstotliwość f~30/20+40 - dzięki czemu na Sucharskiego możliwa koordynacja z "234" do f~15/20
-> Nie uruchamiamy 425
-> Częstotliwości pozostałych linii jak wg. propozycji ZTP

W obydwu opcjach - najważniejszym punktem jest utrzymanie "125" do II obwodnicy! - poza tym oczywiście korzystniejszy byłby układ w opcji 1. - w skrócie, wymieniamy na południowych końcówkach 144 i 173 (aby umożliwić ładowanie taboru elektrycznego), z czego 144 wydłużamy do Złocienia, a 173 w zamian za 144 idzie na Rżąkę. W ramach zwolnienia miejsca na Miejskim Centrum Opieki, skracamy tam "153" - które wszystkie ważne punkty przesiadkowe na takiej trasie obsłuży.

Co do opcji 2. - w miejsce zlikwidowanego 143 wpuszczamy na Bieżanowską 144, natomiast na fragment od pętli Bieżanów do przyst. Bieżanów Pomnik w zamian dajemy 183, które jest zsynchronizowane z 234 do f~15/20. Ponownie 173 idzie w zamian za 144 na Rżąkę. W tej propozycji traci odcinek Nowy Prokocim - Prokocim Szpital oraz Prokocim Szpital - Bieżanowska - jednak z tego pierwszego jest możliwość podjechać tramwajem do Prokocimia Szpitala - w roku szkolnym ze średnią częstotliwością f~2,5 (przy 24 kursach/h), a na odcinku Prokocim Szpital - Bieżanowska - identyczną relację zapewniałyby również 173, 301, 304 oraz 503. Ze względu na to właśnie opcja pierwsza byłaby korzystniejsza.

Niestety, ale w zasadzie wprowadzenie zmian proponowanych pierwotnie przez ZTP na wniosek MPK, oznacza tylko jedno: witaj autko, a reakcja ze strony mieszkańców wyraża się na osiedlowych grupach między innymi takimi komentarzami: "Może od razu wróćmy się do lat 90. i czasów samotnej 108"
Ostatnio zmieniony 18 sie 2022, 11:01 przez Urbino18, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5807
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Kaszmir » 18 sie 2022, 10:51

Urbino18 pisze: 18 sie 2022, 10:341. Należy pamiętać, że samo "125" to nie tylko kwestia obsługi Złocienia, ale także Rybitw, Saskiej i Ronda Grzegórzeckiego - i ważnym punktem jest tutaj to, że "125" spina te wszystkie punkty jednocześnie, bo między wszystkimi z nich występują niemałe potoki. Likwidacja tej linii oznacza niestety, że na niektórych relacjach trzeba się będzie przesiadać nawet 2 razy - choćby jadąc z Rybitw na Francesco Nullo. Jednak najważniejszym zadaniem linii jest to, że dojeżdża ona do Ronda Grzegórzeckiego - zapewniając tam wygodne przesiadki choćby do Dworca Kolejowego, czy w kierunku północnych rejonów miasta - i to właśnie do tego przystanku utrzymują się największe potoki z południa miasta. Jak duże? Ano na tyle duże, że linia wymagała pojazdów przegubowych i dodatkowych kursów w godzinach porannych.
2. Pogorszenie oferty na Saskiej - z dwóch linii w kier. Al. Pokoju zostanie tylko "128", lecz jadąc od Płaszowa, skręci ona w prawo - i choć pojedzie ona częściej, w dalszym ciągu, układ taki będzie zmuszać do kolejnych przesiadek, z linii która wypadkowo będzie oferować mniej kursów, niż dotychczasowe "125"+"128".
3. Połączenie do kolejnego ważnego punktu przesiadkowego jakim jest Prokocim Szpital, również obrywa - bo zamiast dotychczasowych 5 kursów/h, będą 3. Owszem "125" będzie tutaj zsynchronizowane ze "163", lecz ten drugi dojedzie tylko do Nowego Bieżanowa Południe.
Pełna zgoda. Od siebie dodam jeszcze, że "128" nie zapewni już przesiadki na "50" (było to ważne dla części pasażerów), z kolei "163" zbierał potoki z całego rejonu na południu (Prokocim, Rżąka, Bieżanów) w kier. Huty a teraz obsłuży tylko część pasażerów, w szczególności ominie węzeł przesiadkowy przy Prokocimiu Szpitalu.

Co do powodów zmian, ZTP mi wspominało że wzięli się za jedne z linii które notowały największe spóźnienia: "125", "163", "193". Wg mnie średnia argumentacja, zwłaszcza na "125".

Ze "125" i "128" zastanawiam się, czy nie lepsze było zachowanie mniej więcej ich tras, za to ścięcie w szczycie do f30 i wydłużenie "128" do Złocienia, bez uruchamiania "425". Brygadowo chyba wyszłoby podobnie co wg planów, a jednak całość połączeń byłaby lepiej zapewniona.

Co do "153", docelowo ma jechać do MCO jednak na razie trasa odpada bo nie miałoby zaplecza socjalnego. To ma być zbudowane na pętli, będzie oddane po zakończeniu remontu, za parę miesięcy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] i 5 gości