Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5808
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 19 sie 2022, 14:53

Kowalik pisze: 19 sie 2022, 14:36Czyli 74 już się nie zmieściła na Kurdwanowie, że pojedzie do Bieżanowa?
"74" na Bieżanowie ma częściowo zastąpić "49", oraz pewnie wzmocnić "3" na której będą tymczasowo krótsze, dwukierunkowe wagony.
kot_feliks pisze: 19 sie 2022, 14:12Poza godzinami szczytu Borek ma dojeżdżać do Mogilskiego, tunelu, dworca itd. przez Kurdwanów i estakadę? :mrgreen:
Jak liczyłem to przejazd "50" będzie parę minut dłuższy niż "19". Rozkładowo, bo w praktyce może wyjść podobnie bo "50" nie stoi w korkach na Kalwaryjskiej.
kot_feliks pisze: 19 sie 2022, 14:12Jak nie mają? Gdyby nie przetrasowanie '11', miałbyś w tunelu cały dzień + weekend 19 + 50. A tak będzie jedynie 50 + wydmuszka 19 jedynie w godzinach szczytu :)
Ano nie mają. Gdyby nie przetrasowanie "11", miałbyś dalej tak samo tylko z odwrotnymi numerkami - całotygodniową "19" do Cm. Rakowickiego i szczytową "17" w Tunelu.
kot_feliks pisze: 19 sie 2022, 14:12A jeśli nie ma $, to jakiś pomysł, po co zabierać '22' ze Wzgórz i dawać tam '1'? (a, no przepraszam, aby zastąpić na 2 m-ce 142 :mrgreen: )
"1" jeździ dwukrotnie częściej niż "22".

Kowalik
Specjalista
Posty: 317
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kowalik » 19 sie 2022, 15:03

Kaszmir pisze: 19 sie 2022, 14:53 Jak liczyłem to przejazd "50" będzie parę minut dłuższy niż "19". Rozkładowo, bo w praktyce może wyjść podobnie bo "50" nie stoi w korkach na Kalwaryjskiej.
Tutaj raczej chodziło o okres poza godzinami szczytu i weekendy, gdzie pasażerowie z Borku nie mając alternatywy będą zasilać 50.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5808
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 19 sie 2022, 15:09

Kowalik pisze: 19 sie 2022, 15:03Tutaj raczej chodziło o okres poza godzinami szczytu i weekendy, gdzie pasażerowie z Borku nie mając alternatywy będą zasilać 50.
No i o tym piszę ;) Chodzi o brak "19" w tych porach i że przez to pasażerowie z Borku będą musieli jechać do rond linią "50", czyli naokoło. No to przeliczyłem i wyszło, że o ile czasowo jest ciut dłużej, tak w praktyce może wyjść na to samo bo "50" nie stoi w korkach.

Zaznaczę. Też mi szkoda "19" i uważam tę zmianę za niekorzystną. Jednak to nie jest tak, że do rond nie będzie dojazdu albo będzie on znacznie dłuższy.

kucyk
Ekspert
Posty: 1852
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kucyk » 19 sie 2022, 16:30

Tak patrzę w te rewelacje i nie wierzę. Życzę organizatorom takiej siatki jeszcze większego humoru. :twisted:

A tak na poważnie co myślę o tym co się będzie działo w moim rejonie - "3" w 26 metrowych, dwukierunkowych "bydłowozach" super. Oj będzie się działo od samej pętli w Bieżanowie. :roll:
Zabranie "49" i danie tylko w szczycie "74" zamiast na cały dzień aby wzmacniała "3". Oby nie wpadli na genialny plan wysłania kolejnych 26 metrowych wagonów na tą linię. :lol:

Brak "49" do wspomagania "9" może się odbić rykoszetem na tej drugiej. Jeszcze się okaże, że z "9" znikną 32 metrowe wagony.

Może skoro znikają wagony 32 metrowe z "3"/"73" to dałoby się ich trochę zagospodarować na "13"? Trochę by to poprawiło sytuację na odcinku bieżanowskim. Ale czy ktoś na to w tym mieście wpadnie? Wątpię.

Coś czuję, że będzie w okolicach Bieżanowa, Prokocimia "totalny sajgon" z wielkością dobranego taboru zaś na TŁ, Kurdwanów, do Borku i być może Mały Płaszów wysłane zostaną zostaną w imię "wielkiej propagandy" najnowsze, najdłuższe wagony. Przecież to nowa trasa - inaczej być nie może przecież sami mieszkańcy o to prosili. :oops:

Coś czuję, że również na "6" i "11" zagoszczą " wagony NGT6 aby uspokoić mieszkańców, że to z myślą o nich tworzy się nowe trasy linii i wysyła lepszy tabor. :twisted:

Ale ten nasz Kraków komunikacyjnie upada - i to w tak krótkim okresie. :o

Wojciech
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Wojciech » 19 sie 2022, 17:06

Normalnie jak u Hitchcocka - zaczęło się od trzęsienia ziemi w autobusach, a potem napięcie już tylko rosło. I rośnie nadal, bo gdy te informacje dotrą do szerszego grona, znów pojawi się mnóstwo negatywnych (w wielu przypadkach - uzasadnionych) komentarzy. Obsada Tunelu - skandalicznie słaba. Dwie linie w szczycie i jedna poza nim - przecież nawet w wakacje jedna linia to było za mało. Szczytowa "19" raczej niewiele tu pomoże. W innym temacie naśmiewałem się, że Mały Płaszów stanie się węzłem przesiadkowym dla pasażerów ze Złocienia. Przynajmniej miałem nadzieję, że "6" będzie prawdziwą linią całodzienną, no niestety pomyliłem się. Również podzielam obawy o (nie)zabieralność "24" w obliczu braku "6" na Kurdwanowie. "3" obsadzona dwukierunkowymi składami? No, pasażerowie z południa miasta raczej nie będą tym zachwyceni. I jedyny plus to formalna likwidacja pustaka o numerze "12".

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: sorig » 19 sie 2022, 17:38

kot_feliks pisze: 19 sie 2022, 14:12 - na Mogilskiej, głównej trasie łączącej NH z centrum, będziemy mieli tylko jedną mocną linię i w kierunku Starego Kleparza jedynie 4 poc/h ('4'), podczas gdy w kierunku Westerplatte 16 poc/h ('10', '52', '74')? :shock:
I jeszcze pocięli 124/424, w razie gdyby ktoś chciał z niej skorzystać zamiast "4" 8-)

suchy
Ekspert
Posty: 774
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 19 sie 2022, 20:32

Kaszmir pisze: 19 sie 2022, 12:41 Otwarcie Trasy Łagiewnickiej – zmiany tramwajowe od września
https://krabok.wordpress.com/2022/08/19 ... -wrzesnia/

Z niespodzianek:
- "3"do Bratysławskiej, w weekendy co 10 minut,
- "6" do Cichego Kącika uznana jako trasa stała,
- "11" przycięte godziny kursowania,
- "12" likwidacja,
- "49" zawieszone, w zamian "74" do Nowego Bieżanowa,
- "70" f7,5/15/20.
3 do Bratysławskiej - jak inni już wspomnieli witajcie opóźnienia brygad po -20 czy -30 przez cały dzień :lol: Przecież przed wakacjami szczytowe 17tki potrafiły ostatnim kursem przyjeżdżać na Maki -15, bo się opóźnienia kumulowały: 17 jechała zapchana i opóźniona na Bratysławską => tam była zajeżdżana przez punktualną 70 => przez to 17 wyjeżdżała jakieś -5 -6 => przez to na Makach były zajeżdżana przez punktualną 11 => przez to wyjeżdżała w kolejny kurs do Bratysławskiej jeszcze bardziej spóźniona jakieś -10 => itd...

Tylko że teraz zamiast 4h opóźnień (i fajrant do zajezdni), motorniczowie będą się musieli użerać z opóźnieniami przez całą 9-10h zmianę. Bo na Bieżanowie na bank linia 3 nie dostanie własnej pętli, tylko będzie ją dzielić z którąś z linii (9,13 lub 74).

6 z Płaszowa na Cichy Kącik - szkoda tylko, że w ograniczonych godzinach kursowania (podobnie jak 11). Może teraz w końcu przejrzysz na oczy, jaka to propaganda z 11 - na siłę butem przepchać ją na nową trasę, żeby tylko ZTP mogło się potem pochwalić, że "przez TŁ kursują 3 linie".

Tyle, że jak widzisz "kołderka jest za krótka" i nie starcza jej na całość, więc przetrasowanie odbywa się kosztem obcięcia godzin kursowania - teraz z Małego Płaszowa w kierunku Podgórza (Limanowskiego, Korona) dojechać będzie można tylko 6 do 20:00 w dni powszednie (ewentualnie jeszcze 11 do 21:00 z przesiadką na Kablu. A co później, jak z Podgórza mają dojechać/wrócić do domów ludzie pracujący na Rybitwach, którzy zaczynają/kończą pracę o 22? Że o weekendach już nie wspomnę - ostatnia 6tka z/do Podgórza o 18 - czyli na piwo na Kazimierz ze znajomymi w sobotni wieczór już nie wyskoczysz, bo albo wyjdziesz za późno i nawet nie dotrzesz, albo jeszcze dojedziesz ale już nie wrócisz).

Jak już Kot_Feliks wspomniał, wyszedł z tego totalnie beznadziejny cyrk - ZTP skraca autobusy ze Złocienia do Małego Płaszowa "bo tu się ludzie przesiądą na tramwaj" - tyle, że wieczorem tego tramwaju w stronę Podgórza NIE BĘDZIE.

No chyba, że ktokolwiek uważa, że "Ja to proszę pana mam bardzo dobre połączenie" = czyli 1.jazda autobusem z Rybitw do Płaszowa, 2.tam przesiadka w 20 do Lipskiej, 3.przesiadka w 9/50 do Kabla i 4.dopiero stamtąd tramwajem w stronę Korony. Ewentualnie 2. z Płaszowa 20 do Kuklińskiego, 3.stamtąd 1 przystanek 174/178 do SKA, i 4.stamtąd tramwaj do Korony. I to wszystko przy wieczornych częstotliwościach :lol: :lol:

PS - pozwolę sobie jeszcze na drobną uwagę:
Krabok pisze:Na Kurdwanowie: linie „11”, „50” (kursy do Borku Fałęckiego) w obie strony zatrzymają się na obydwu przystankach, zarówno przed jak i za pętlą.
Kaszmir pisze: 28 kwie 2022, 12:19 A między obecnym przystankiem "Kurdwanów" a "Przykopy" jest ledwie... 450 metrów. To mniej więcej tyle, ile dzieli niektóre przystanki autobusowe na r. Mogilskim. Naprawdę uważasz, że "50" na odcinku ledwie 450 m zatrzyma się na trzech (!) przystankach?

Podsumowując - nie wiem co zrobi ZTP, lecz z racji małej odległości między trzema przystankami (450 m: Kurdwanów 1, Kurdwanów 2, Przykopy) uważam, że linie przelotowe w stronę Zakopiańskiej zatrzymają się tylko na jednym "Kurdwanowie". Trudno mi ocenić, który przystanek to będzie. Osobiście zostawiłbym obecny bo dotychczasowym pasażerom z osiedla będzie to na rękę, a i przesiadkowiczom z autobusów będzie bliżej.
Owszem cały czas tak uważałem, że 50 zatrzyma się na obu przystankach, w co ty nie wierzyłeś. Mamy więc ten super-hiper-duper-Krakowski Szybki Tramwaj, który będzie stawał co 100 metrów i tracił na to czas - a moje wyliczenia dot.przelotów pewnie się sprawdzą. A NIE MÓWIŁEM? :roll:

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: pjetrek » 19 sie 2022, 23:46

Niestety, ale w takim układzie to bardziej wygląda na propagandową zmianę trasy niż merytorycznie popartą. Jakby na to nie patrzeć, TŁ nie wygeneruje potoków
większych niż Dworzec Tunel, a taką obsługę właśnie dostanie...
Mam nadzieję, że tę 11 ludzie widłami rozniosą, a ZTP przy najbliższej możliwej okazji (czyli w listopadzie, wraz z otwarcciem KG) zrobi porządek i układ 6+11+17+19 wróci do normy.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1404
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: pasazer_mobilisu » 20 sie 2022, 9:09

A myślałem, że po pociętych autobusach nic mnie już nie zaskoczy w najbliższym czasie. Zmiany związane z uruchomieniem TŁ będą przytaczane przez miłośników w następnych latach jako przykłady "za krótkiej kołdry" i "całe miasto zrzuciło się na TŁ" :)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1398
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Bayer2003 » 20 sie 2022, 9:41

pjetrek pisze: 19 sie 2022, 23:46 Mam nadzieję, że tę 11 ludzie widłami rozniosą, a ZTP przy najbliższej możliwej okazji (czyli w listopadzie, wraz z otwarcciem KG) zrobi porządek i układ 6+11+17+19 wróci do normy.
W przypadku "11", "17" i "19" również mam taką nadzieję, jednak trzy linie na Małym Płaszowie mogą się pasażerom spodobać (okaże się to w najbliższych miesiącach). W związku z tym (przy powrocie pozostałych trzech linii do stanu sprzed zmian) proponowałbym pozostawienie "6" na pętlach Cichy Kącik i Mały Płaszów, jednak skierowanie jej przez Rondo Matecznego, Trasę Łagiewnicką, ciąg kurdwanowski i Kabel. Takie rozwiązanie ponadto pozwoliłoby odciążyć "24", która wtedy nie byłaby jedyną linią z ciągu kurdwanowskiego do Centrum, dzięki czemu uniknęlibyśmy tworzenia dziwnych linii w stylu "7" (która prawdopodobnie będzie musiała powstać w najbliższym czasie). Dziwię się, że na takie rozwiązanie nie zdecydowano się od razu, ponieważ ma ono mniej wad niż układ, który ma zamiar wprowadzić ZTP.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

suchy
Ekspert
Posty: 774
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 20 sie 2022, 11:34

Bayer2003 pisze: 20 sie 2022, 9:41 W przypadku "11", "17" i "19" również mam taką nadzieję, jednak trzy linie na Małym Płaszowie mogą się pasażerom spodobać (okaże się to w najbliższych miesiącach). W związku z tym (przy powrocie pozostałych trzech linii do stanu sprzed zmian) proponowałbym pozostawienie "6" na pętlach Cichy Kącik i Mały Płaszów, jednak skierowanie jej przez Rondo Matecznego, Trasę Łagiewnicką, ciąg kurdwanowski i Kabel. Takie rozwiązanie ponadto pozwoliłoby odciążyć "24", która wtedy nie byłaby jedyną linią z ciągu kurdwanowskiego do Centrum, dzięki czemu uniknęlibyśmy tworzenia dziwnych linii w stylu "7" (która prawdopodobnie będzie musiała powstać w najbliższym czasie). Dziwię się, że na takie rozwiązanie nie zdecydowano się od razu, ponieważ ma ono mniej wad niż układ, który ma zamiar wprowadzić ZTP.
Trochę nie ogarniam tej twojej trasy 6 - chodzi ci o Mały Płaszów - Kabel - Kurdwanów - TŁ - Łagiewniki - Korona - Cichy Kącik? :)

Najlepsze jest to, że całe to mieszanie w układzie tras wynika tylko i wyłącznie przez brak łącznika Kurdwanów - Bieżanów. Gdyby łącznik istniał, to obecny układ linii mógłby pozostać praktycznie taki jak teraz (jedynie z obecnej 17tki powstałaby nowa linia z Maków na Bieżanów):
- 23 Mały Płaszów - TŁ - Kurdwanów - Bieżanów
- 11 Mały Płaszów - Korona - Łagiewniki - Maki
- 19 Borek - Korona - Towarowy
- 6 Kurdwanów - Wielicka - Korona - Cichy Kącik (czy Salwator)

Zaś teraz na siłę forsujemy tą 11tkę przez TŁ - tylko po to, żeby za 2-3 lata gdy powstanie łącznik (o ile powstanie), zabrać ją z Małego Płaszowa i przekierować na Bieżanów (jednocześnie zmuszając mieszkańców Płaszowa do KOLEJNEGO dostosowywania swoich zwyczajów podróżowych).

I co wtedy zostanie na Płaszowie w stronę Podgórza? Jedynie 6tka w okrojonych godzinach kursowania (jeśli miasto nie znajdzie kasy na wzmocnienia - a patrząc na nadchodzący kryzys, może być z tym ciężko) :lol:

Mamy nawet takie powiedzenie "kto daje i odbiera...". Niech będzie teraz JASNO I WYRAŹNIE powiedziane przez ZTP (bo nikt nigdzie tego wprost mieszkańcom nie powiedział) - "11tkę dajemy wam tylko tymczasowo na 2-3 lata, do czasu aż wybudujemy łącznik przy Nowosądeckiej, bo wtedy najpewniej zabierzemy wam ją i skierujemy na Bieżanów".

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1398
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Bayer2003 » 20 sie 2022, 11:48

suchy pisze: 20 sie 2022, 11:34 Trochę nie ogarniam tej twojej trasy 6 - chodzi ci o Mały Płaszów - Kabel - Kurdwanów - TŁ - Łagiewniki - Korona - Cichy Kącik? :)
Dokładnie tak ;)
suchy pisze: 20 sie 2022, 11:34 I co wtedy zostanie na Płaszowie w stronę Podgórza? Jedynie 6tka w okrojonych godzinach kursowania (jeśli miasto nie znajdzie kasy na wzmocnienia - a patrząc na nadchodzący kryzys, może być z tym ciężko) :lol:
Z oceną godzin kursowania poczekałbym do pojawienia się rozkładów. Często wygląda to nieco lepiej niż w komunikacie.
suchy pisze: 20 sie 2022, 11:34 Mamy nawet takie powiedzenie "kto daje i odbiera...". Niech będzie teraz JASNO I WYRAŹNIE powiedziane przez ZTP (bo nikt nigdzie tego wprost mieszkańcom nie powiedział) - "11tkę dajemy wam tylko tymczasowo na 2-3 lata, do czasu aż wybudujemy łącznik przy Nowosądeckiej, bo wtedy najpewniej zabierzemy wam ją i skierujemy na Bieżanów".
Myślę, że w ZTP nikt na razie nie myśli o tym łączniku, a wymyślenie rozsądnego układu linii po jego otwarciu będzie niestety jeszcze cięższe niż w przypadku TŁ.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

suchy
Ekspert
Posty: 774
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 20 sie 2022, 11:54

Bayer2003 pisze: 20 sie 2022, 11:48 Z oceną godzin kursowania poczekałbym do pojawienia się rozkładów. Często wygląda to nieco lepiej niż w komunikacie.
Lepiej nie lepiej - przecież wprost jest powiedziane, że w weekend 6 będzie kursować do ok.18, więc co najwyżej jakaś 18.30 - 18.50 się pojawi, ale raczej na kursy o 21-22 nie ma co liczyć :lol:
Myślę, że w ZTP nikt na razie nie myśli o tym łączniku, a wymyślenie rozsądnego układu linii po jego otwarciu będzie niestety jeszcze cięższe niż w przypadku TŁ.
A jakby już teraz pomyśleli o TŁ + łączniku, to zostawiliby obecny układ i nie puszczali na siłę 11tki przez TŁ.

tomta1
Ekspert
Posty: 654
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: tomta1 » 20 sie 2022, 12:21

Przecież o budowie łącznika ZDMK myśli już od dłuższego czasu, nawet była o tym mowa na forum. Jego budowa to nie jest taka łatwa sprawa – nie wystarczy dodać tory, zwrotnice i krzyżownice i gotowe. I sądzę, że zmiany w siatce połączeń po wybudowaniu tego łącznika będą nie mniejsze, niż po budowie Potworka Łagiewnickiego.

suchy
Ekspert
Posty: 774
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 20 sie 2022, 21:55

tomta1 pisze: 20 sie 2022, 12:21 Przecież o budowie łącznika ZDMK myśli już od dłuższego czasu, nawet była o tym mowa na forum. Jego budowa to nie jest taka łatwa sprawa – nie wystarczy dodać tory, zwrotnice i krzyżownice i gotowe. I sądzę, że zmiany w siatce połączeń po wybudowaniu tego łącznika będą nie mniejsze, niż po budowie Potworka Łagiewnickiego.
O remoncie Starowiślnej czy wcześniej Ptaszyckiego też "myśleli od dłuższego czasu" - jak widać, proces myślowy urzędników jest dość dłuuugi :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości