Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 24 sie 2022, 16:32

Tak, uważam że jest to różnica. Masz prawo mieć własne zdanie - ja się z nim nie zgadzam.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 25 sie 2022, 11:11

Wydaje mi się, że zaszły kolejne zmiany w komunikacie.

1) "11" w dni powszednie będzie w pełnych godzinach, czyli 5 - 22:30 (było 5 - 21).

2) "6" w dni powszednie też będzie w pełnych godzinach, czyli 5 - 22:30. Początkowo (wieści na kraboku) było 5-20, a wczoraj w komunikacie jestem przekonany że pisało 6-22:30.

No to zostały jeszcze weekendy. Niech chociaż "6" będzie pełnowymiarowa, choć dla "11" też są argumenty za.

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kowalik » 25 sie 2022, 15:35

Pojawiły się broszury informacyjne na przystankach z nowym układem linii. Nie da się ukryć, że na przystanku "Piaski Nowe" wywołały głośną dyskusję, której morał był następujący "zostalismy z jedną 24 do centrum". Głównym tematem dyskusji było zabranie linii 6. Zobaczymy jak 50 i 24 pomieszczą pasażerów, bo 11 to tylko jako dowozówka do przesiadki będzie służyć.


pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: pjetrek » 25 sie 2022, 17:47

Zastanawiam się nad losem linii 135 i 224. Wszak ich trasy zostały zmienione w związku z budową TŁ. Tymczasem otwarcie w sobotę, a o tych dwóch liniach nic w komunikacie nie ma... czyżby w ZTP zapomnieli o nich?

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: pawel200020 » 25 sie 2022, 17:53

Kowalik pisze: 25 sie 2022, 15:35 Pojawiły się broszury informacyjne na przystankach z nowym układem linii. Nie da się ukryć, że na przystanku "Piaski Nowe" wywołały głośną dyskusję, której morał był następujący "zostalismy z jedną 24 do centrum". Głównym tematem dyskusji było zabranie linii 6. Zobaczymy jak 50 i 24 pomieszczą pasażerów, bo 11 to tylko jako dowozówka do przesiadki będzie służyć.
Myślę że za niedługo 11 może zostać pocięta a potem zlikwidowana... W zamian powstanie np 7 do centrum. Przy otwarciu KG (które swoją drogą miało być w listopadzie) zostanie naprostowana siatka, przynajmniej mam nadzieję...
Stara 11 była unikalna, zapewniała sporo relacji, natomiast teraz 75% jej trasy pokrywa się z 50

Ad7
Pasażer
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2022, 20:53

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Ad7 » 26 sie 2022, 9:54

Nowe rozkłady jazdy tramwajów :
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20220829
Co ciekawe, sprawdziłem ile "10" będzie jechała z Pleszowa do Kurdwanowa. Uwaga! 57 minut :o

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: NowaHutaWschód » 26 sie 2022, 10:39

Ad7 pisze: 26 sie 2022, 9:54 Nowe rozkłady jazdy tramwajów :
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20220829
Co ciekawe, sprawdziłem ile "10" będzie jechała z Pleszowa do Kurdwanowa. Uwaga! 57 minut :o
Żadna tragedia, 15 jeździła 55 minut
fuck upa!

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: tomek_m » 26 sie 2022, 13:12

Kaszmir pisze: 24 sie 2022, 15:09 Niesamowite jest dla mnie, jak niektórzy zakładają jakie to wielkie zmiany tras będą/byłyby po otwarciu łącznika. Tymczasem jedyne, których się spodziewam to wydłużenie "11" do Nowego Bieżanowa oraz "10" do Prokocimia. I w urzędach jest zdaje się podobne nastawienie.
A nie lepiej by było na odwrót, "11" do Prokocimia a "10" do Nowego Bieżanowa?

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: pawel200020 » 26 sie 2022, 13:47

Jest zaplanowany jakiś inauguracyjny przejazd tramwaju przez TŁ jutro bądź w niedzielę?

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: pawel200020 » 26 sie 2022, 13:49

tomek_m pisze: 26 sie 2022, 13:12 A nie lepiej by było na odwrót, "11" do Prokocimia a "10" do Nowego Bieżanowa?
10 do Prokocimia? Nie uważacie że to już robienie strasznie długiego potworka z niej?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 26 sie 2022, 14:30

"11" raczej dałbym dalej bo dawne "23" miało sporo pasażerów z południa miasta i taka "11" stałaby się "nowym 23". Acz skoro i tak mają budować tramwaj do Rżąki, to docelowo ta linia może wylądować właśnie tam.

Z "10" do Prokocimia się nie upieram, acz fajnie byłoby zwolnić miejsce na pętli w Kurdwanowie i zapewnić połączenie w stronę r. Matecznego nie tylko z pętli, lecz i reszty ciągu kurdwanowskiego ;)

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: fysztof » 26 sie 2022, 15:49

Jeszcze tyle wody w Wiśle upłynie, że snucie planów co to będzie gdy będą łuki jest kompletnie bezcelowe według mnie. Ile lat już zajmuje samo podejście do tematu...? A jeszcze nie ma koncepcji, projektu, przetargu. Samo wykonanie przy obecnych realiach zejdzie ze dwa lata. Więc jak przed 2030 rokiem zobaczymy tramwaj skręcający z Nowosądeckiej w stronę Prokocimia to w mojej opinii będziemy mogli za sukces to uznać!
A co do połączenia ciągu kurdwanowskiego z Matecznym, to według mnie w dużej mierze ono praktycznie już jest - w postaci linii 164 i 179. Wymaga jednak "tylko" poprawienia - co najlepiej byłoby uczynić przez zachowanie buspasów utworzonych teraz, na czas remontu ronda. To teoretycznie jest znacznie bardziej realne, no ale... teoria to teoria, a czy pójdzie za tym praktyka? Zobaczymy.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: tomek_m » 26 sie 2022, 18:36

fysztof pisze: 26 sie 2022, 15:49
A co do połączenia ciągu kurdwanowskiego z Matecznym, to według mnie w dużej mierze ono praktycznie już jest - w postaci linii 164 i 179. Wymaga jednak "tylko" poprawienia
Nie wiem czy nawet wybierając 164/179 nie byłoby szybciej niż "10" wszak autobus przecina jakby po cięciwie.

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kowalik » 26 sie 2022, 19:55

tomek_m pisze: 26 sie 2022, 18:36 Nie wiem czy nawet wybierając 164/179 nie byłoby szybciej niż "10" wszak autobus przecina jakby po cięciwie.
Tylko wystarczy spojrzeć na punktualność 164.. Już nie raz się zawiodłem na niej, zwłaszcza w godzinach szczytu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 16 gości