Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Re: Bilety, kontrole
Sorry "kot_feliks". Wiem, że wiesz lepiej ode mnie, wiem że już mnie zwyzywałeś (jak i pewnie kilku innych podobnych do mnie) od idiotów. Obarczyłeś tym, że nie umiem liczyć.
Ale ja naprawdę zrezygnowałem w pierwszej kolejności z powodu ceny. Ot tak. Byle wypad do miasta - teraz w wakacje - to z dzieckiem kwota 18 zł (w obie strony). Nawet przy obecnej cenie paliwa kupię za to prawie 2,5 litra diesla. Za tyle przejadę lekko 40 km. Wytłumacz mi w jaki sposób to KMK jest konkurencyjne cenowo - nawet tak bezwzględnie licząc i pomijając wszystkie inne aspekty?
Bo gdy dodamy to, o czym już pisano - żenującą ofertę w wakacje. Cięcie i bidowanie gdzie się da. Marne prędkości komunikacyjne. To cena komunikacji w Krakowie za to co oferuje robi się już absurdalna...
Przykład z wczoraj. Powrót żony z miasta po 23. Najpierw ok. 10 minut oczekiwania na "179". Potem ok. 20 minut rozkładowej podróży. Do tego cudotwórca kierowca (może ten od strajku włoskiego) na odcinku Muzeum Narodowe - Wola Duchacka potrafił złapać (przypominam - o 23!) 9 minut opóźnienia. Więc ta fantastyczna KM zapewniła prawie 40 minut podróży... Samochodem o tej porze w obie strony bym obrócił.
Ale ja naprawdę zrezygnowałem w pierwszej kolejności z powodu ceny. Ot tak. Byle wypad do miasta - teraz w wakacje - to z dzieckiem kwota 18 zł (w obie strony). Nawet przy obecnej cenie paliwa kupię za to prawie 2,5 litra diesla. Za tyle przejadę lekko 40 km. Wytłumacz mi w jaki sposób to KMK jest konkurencyjne cenowo - nawet tak bezwzględnie licząc i pomijając wszystkie inne aspekty?
Bo gdy dodamy to, o czym już pisano - żenującą ofertę w wakacje. Cięcie i bidowanie gdzie się da. Marne prędkości komunikacyjne. To cena komunikacji w Krakowie za to co oferuje robi się już absurdalna...
Przykład z wczoraj. Powrót żony z miasta po 23. Najpierw ok. 10 minut oczekiwania na "179". Potem ok. 20 minut rozkładowej podróży. Do tego cudotwórca kierowca (może ten od strajku włoskiego) na odcinku Muzeum Narodowe - Wola Duchacka potrafił złapać (przypominam - o 23!) 9 minut opóźnienia. Więc ta fantastyczna KM zapewniła prawie 40 minut podróży... Samochodem o tej porze w obie strony bym obrócił.
-
- Ekspert
- Posty: 974
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Bilety, kontrole
A wiesz o ile szybciej byś przejechał o 3 w nocy? I fakt, dlatego nie warto korzystać z KMK też w godzinach szczytu.
A poza tym bilet 20 min za 4,00 pln to tak astronomiczna cena, że każdemu powinni dopłacać do przejazdu. Jak przejedziesz 100x w ciągu miesiąca, to zapłacisz 400 płn, a w Wawie zapłaciłbyś 340 płn... No i taniej wychodzi jazda codziennie taksówkami
Jak dla mnie EOT
Swoją drogą jaka byłby ta rozsądna cena za nielimitowane podróże po mieście przez cały miesiąc? 10 płn, 20 płn? xd
A poza tym bilet 20 min za 4,00 pln to tak astronomiczna cena, że każdemu powinni dopłacać do przejazdu. Jak przejedziesz 100x w ciągu miesiąca, to zapłacisz 400 płn, a w Wawie zapłaciłbyś 340 płn... No i taniej wychodzi jazda codziennie taksówkami
Jak dla mnie EOT
Swoją drogą jaka byłby ta rozsądna cena za nielimitowane podróże po mieście przez cały miesiąc? 10 płn, 20 płn? xd
Re: Bilety, kontrole
W żadnym zdaniu nie odniosłeś się do sytuacji, o której wspominam... jak i do punktu wyjścia całej dyskusji. Czyli do faktu, że w Krakowie okazjonalne podróże właściwe nie mają sensu w oparciu o KMK. Tak, miesięczny jest nader atrakcyjny, tu się zgadzam. Ale do tego trzeba mieć pewność i potrzebę, że co najmniej kilkanaście podróży w miesiącu odbędziesz. Ja jej nie mam, pewnie są też poza mną tacy, co też. Można podejść na zasadzie takiej, jak Ty i miejscy decydenci - czyli traktować takich mieszkańców jak turystów i z buta... Ale jest to w pewnym sensie odpychanie potencjalnych klientów. W prywatnym biznesie rozsądny zarządca szukałby sposobu pozyskania i takich osób w celu zróżnicowania przychodów i poszerzenia wpływów. W publicznej instytucji można jak widać inaczej.
Jakie miałbyś osobiście przeciwskazania do wprowadzenia np. takiego biletu, jaki tu się pojawił w pomysłach - czyli 10-przejazdowego?
Tak dla zakończenia rozważań, kilka lat temu urzędnicy i radni planowali zlikwidować istniejący wtedy bilet 15-minutowy i pozostawić wyłącznie godzinny. Zrobił się taki szum, że poszli na kompromis zmieniając go w droższy 20-minutowy. Bo to okazuje się najpopularniejszy bilet jednorazowy. Czyli jednak są chętni na taki i tym bardziej realna grupa docelowa...
Jakie miałbyś osobiście przeciwskazania do wprowadzenia np. takiego biletu, jaki tu się pojawił w pomysłach - czyli 10-przejazdowego?
Tak dla zakończenia rozważań, kilka lat temu urzędnicy i radni planowali zlikwidować istniejący wtedy bilet 15-minutowy i pozostawić wyłącznie godzinny. Zrobił się taki szum, że poszli na kompromis zmieniając go w droższy 20-minutowy. Bo to okazuje się najpopularniejszy bilet jednorazowy. Czyli jednak są chętni na taki i tym bardziej realna grupa docelowa...
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Bilety, kontrole
Jak dla mnie dobrym pomysłem byłby bilet na określoną liczbę dni. Działałby on tak, że byłby aktywowany przez użytkownika każdego dnia, w którym ten chce z niego skorzystać. Czyli jakby miesięczny, tyle że bez ciągłości wykorzystania.
Pytanie tylko o cenę, bo nie może być zbyt tani, jako że jest znacznie lepszy od zwykłego biletu miesięcznego. Jakieś 3,50-3,90/dzień?
Pytanie tylko o cenę, bo nie może być zbyt tani, jako że jest znacznie lepszy od zwykłego biletu miesięcznego. Jakieś 3,50-3,90/dzień?
Re: Bilety, kontrole
Skończyłoby się biadolenie o drogich biletach, gdyby miasto już dawno podwyższyło opłaty w Strefie Parkowania. W obliczu inflacji tym bardziej powinny być podniesione o 2 zł/h w każdej strefie + wprowadzić obowiązywanie strefy w niedzielę przynajmniej w ścisłym centrum. Wiadomo ludzie pokrzyczą z tydzień, a potem się przyzwyczają. Przynajmniej ktoś szybciej znajdzie miejsce do zaparkowania - szczególnie mieszkańcy tych stref.
Albo "przedłużaj bilet, zbieraj punkty i wymieniaj je na zniżki lub gadżety". Biedronka zrobiła sukces na gadżetach typu świeżaki. W KMK też można byłoby zbierać punkty i wymieniać je na np. -15% na zakup biletu miesięcznego albo kubek/maskotkę/koszulkę/model autobusu/tramwaju...
Już istnieje bilet dobowy, więc nie wiem dlaczego taki miałby być jeszcze tańszy? Moim zdaniem miasto słabo marketingowo to wszystko rozgrywa. Nawet promocja biletu półrocznego jest słaba, bo 5x80 + 1x20 nie brzmi tak dobrze jak przykładowo "przedłużaj bilet bez przerwy przez 5 miesięcy, a w szósty miesiąc otrzymasz bezpłatne przejazdy!". I to nie powinno działać tylko w KK, ale również bez Karty Krakowskiej dla mieszkańców gmin ościennych.Zieleńczanin pisze: ↑23 lip 2022, 0:59 Jak dla mnie dobrym pomysłem byłby bilet na określoną liczbę dni.
Albo "przedłużaj bilet, zbieraj punkty i wymieniaj je na zniżki lub gadżety". Biedronka zrobiła sukces na gadżetach typu świeżaki. W KMK też można byłoby zbierać punkty i wymieniać je na np. -15% na zakup biletu miesięcznego albo kubek/maskotkę/koszulkę/model autobusu/tramwaju...
Re: Bilety, kontrole
Zgadzam się z twoim stanowiskiem, lecz jako mieszkaniec aglomeracji stwierdziłbym, że błędem było również usunięcie biletu na 1 jedną oraz 2 linie dla strefy I+II+III (wielu znajomych o tym mi wspomina) oraz zniesienie promocji przy zakupie biletu na dłuższy okres - o ile dobrze jeszcze pamiętam 5% rabatu za każdy miesiąc przy zakupie biletu na okres powyżej 3 miesięcy.edek3253 pisze: ↑20 lip 2022, 19:12 Ostatnie zmiany w taryfie nie były do końca przemyślane. Według mnie błędem było mocne podwyższanie cen biletów do kasowania, ale za to cena miesięcznego 80zł na tamten moment, a szczególnie dzisiaj jest za niska. Wtedy planowano cenę 96 zł, dziwię się, że nie zjechano ostatecznie do 90. Teraz będzie ciężej podnieść o te 10 zł. Może ta podwyżka zrekompensowałaby stratę na obniżce ceny biletu do kasowania. Błędem też było odrzucenie podwyżek opłat w strefie parkowania. Wybory za rok, a może i dalej, więc tym bardziej dziwna decyzja.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Bilety, kontrole
Czym innym jest bilet dobowy, który jest w zasadzie dla turystów i nieregularnych użytkowników zbiorkomu, a czym innym bilet na kilkadziesiąt dni. Taki jakby okresowy bez ciągłości użycia.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Bilety, kontrole
Brzmi to niesamowicie atrakcyjnie jak dla mnie, zwłaszcza w pocovidowych czasach gdy biuro odwiedza się mniej regularnie i co miesiąc nie ma pewności czy na jednorazowych doszłoby się do tych 80zł czy nie. Nawet przy 5zł za dzień (powiedzmy że tylko dla mających KK) wychodzi że można jeździć KMK co drugi dzień i zapłaci się mniej niż za miesięczny. Nadchodzi rewolucja biletowa, która umożliwii stosowanie bardziej elastycznych taryf takich jak ta czy bilet przystankowy.Zieleńczanin pisze: ↑23 lip 2022, 15:33 Czym innym jest bilet dobowy, który jest w zasadzie dla turystów i nieregularnych użytkowników zbiorkomu, a czym innym bilet na kilkadziesiąt dni. Taki jakby okresowy bez ciągłości użycia.
Re: Bilety, kontrole
Generalnie zawsze można wybrać sobie taki sposób analizy aby wykazać to co się chce wykazać. W momencie kiedy wejdzie zapowiadany system elektronicznego biletu i odbijanie się przy wejściu i wyjściu pasażer będzie wiedział, że w ujęciu miesięcznym nie zapłaci więcej niż za bilet miesięczny i tyle. Reszta będzie zależała od samego pasażera czy z tego skorzystać czy nie. Nie wykluczam oczywiście nowych taryf, które będą bardziej elastyczne dla pasażera i w tym kierunku wydaje mi się że powinniśmy też iść, ale tylko dla systemu elektronicznego, w systemie papierowym powinno być maksymalne uproszczenie liczby i rodzajów biletów do tych niezbędnych.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Na profilu fb dyr. Franek napisał dziś:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 2054868947Łukasz Franek pisze:A od przyszłego tygodnia zaczynamy ostatnią prostą i konkrety jak chcemy zrobić integrację taryfową w całej aglomeracji, a w zasadzie nawet województwie
-
- Miłośnik
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lut 2020, 16:48
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Chyba już się wycofał z tego, bo link nie działaKaszmir pisze: ↑26 sie 2022, 21:22 Na profilu fb dyr. Franek napisał dziś: https://www.facebook.com/permalink.php? ... 2054868947
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Co tam konkretnie pisało? NIEOFICJALNIE: Podobno wejść ma w życie od stycznia a na najbliższej Radzie Miasta Krakowa mają być uchwalane uchwały w tej sprawie. Potem kolejne gminy to czeka więc trochę czasu potrzeba.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
W temacie integracji w poście jest tyle co wkleiłem. Link działa dalej, tylko jest prywatny
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
I stało się - jest zapowiedź
Kraków. Bilet za 110 zł na tramwaje, autobusy i pociągi
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/krako ... 47462.html
I prawdopodobnie, zgodnie z planami, będzie kontynuowana ekspansja agloX - jeśli znajdą się kierowcy...
Kraków. Bilet za 110 zł na tramwaje, autobusy i pociągi
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/krako ... 47462.html
Ostatecznie władze Małopolski i Krakowa zdecydowały się na autorski model. Bilet miesięczny dla mieszkańca Krakowa ma zdrożeć z 80 do ok. 110 złotych. Różnica (ok. 25-30 zł) między obecną a przyszłą ceną będzie w części przekazywana spółce Koleje Małopolskie, a w części posłuży do uruchomienia oraz funkcjonowania agloekspresów (przyspieszone autobusowe linie aglomeracyjne).
Czyli niestety bilety zdrożeją, choć w zamian wszyscy będą mogli korzystać z kolei. Trochę szkoda, że nie będzie dwóch biletów: dotychczasowego na A+T, oraz w nowej cenie na A+T+kolej. Choć może jest dobry argument (oprócz finansowego) za odrzuceniem takiego rozwiązania?Najpóźniej od 1 czerwca
I prawdopodobnie, zgodnie z planami, będzie kontynuowana ekspansja agloX - jeśli znajdą się kierowcy...
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Dalej w treści masz akurat podany argument ZA takim rozwiązaniem, szkoda tylko, że procentowo się to nie zgadza.Kaszmir pisze: ↑29 sie 2022, 9:25 Czyli niestety bilety zdrożeją, choć w zamian wszyscy będą mogli korzystać z kolei. Trochę szkoda, że nie będzie dwóch biletów: dotychczasowego na A+T, oraz w nowej cenie na A+T+kolej. Choć może jest dobry argument (oprócz finansowego) za odrzuceniem takiego rozwiązania?
37% mieszkańców Krakowa nie ma dostępu do tramwaju i dorzuca się do 63% tych, którzy go mają = zatem każmy teraz 85-90% krakowian nie mających dostępu do kolei dorzucać się do 10-15% użytkowników mających dostępPo wprowadzeniu wspólnego biletu, co ma nastąpić najpóźniej 1 czerwca przyszłego roku, nie będzie możliwości zakupienia miesięcznej karty tylko na autobusy i tramwaje. – Będziemy musieli zrzucać się na ok. 10-15% krakowian, dla których kolej w mieście będzie alternatywą. Ale tak samo pasażerowie autobusów zrzucają się teraz na tramwaje, bo tylko 63% mieszkańców ma dostęp do tego rodzaju środka transportu – wyjaśniają urzędnicy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości