To chyba nie ma co kombinować. Tylko przywrócić 142, 163 do Czerwonego Prądnika po trasie 193, a samo 193 spiachować.tomaszep42 pisze: ↑28 sie 2022, 17:31 Przyszedł mi do głowy pomysł jednak pewnej rekompensaty za 142. Otóż chodzi o wydłużenie 193 od al. Róż w lewo al. Przyjaźni-al. Solidarności-Kombinat - po trasie 142 - os Na Stoku. Nawet z zachowaniem wariantów przez Walcownię. Co Szanowne Forumowiczki i Szanowni Forumowicze o tym sądzą?
Rozkłady powakacyjne 2022
Re: Rozkłady powakacyjne 2022
Re: Rozkłady powakacyjne 2022
Pasażerowie autobusów z drugiej strony sobie świetnie radzą. Trzy pętle dla 235. Kilka wariantów 239. A wszystko pod jednym numerem.Tancin pisze: ↑27 sie 2022, 18:50 Mnie ciekawi jak to jest, że dla pasażerów autobusów, aby się nie mylili robione są warianty tras pod innymi numerami linii jak 105/405, 151/451 czy 169/469 a pasażerowie tramwajów już bez problemu ogarną 50tkę kursującą raz do Borku a raz tylko do Kurdwanowa? Dlaczego w tym wypadku nie ma różnych numerków?
405 niepotrzebne, wystarczy 105 z odpowiednim kierunkiem. 451 to kuriozum. 469 też do wchłonięcia w 169.
Oprócz litery na rozkładzie przydałaby się adnotacja na wyświetlaczu o wariancie. Tak robi Mobilis. Wystarczy chcieć zaprogramować 125 Mały Płaszów przez Nad Drwiną. 239 Wołowice Kapliczka przez Ściejowice. 142 Os. Na Stoku przez Walcownię. Często korki rozregulują rozkład i nie wiadomo który kurs jedzie. Wariant poboczny czy podstawowy? Przy długich liniach również mogłaby być dodatkowa informacja. Często między dwoma punkami oddalonymi od siebie jest kilka linii. A jadą różnymi trasami. A tak mogłoby być 172 Bronowice Małe przez Opolską. 501 Chełmońskiego przez Mogilskie. 124 Os. Podwawelskie przez Centrum.Kierman pisze: ↑28 sie 2022, 10:24 Dawanie osobnych numerów liniom tylko dlatego że są jakimś wydłużonym wariantem uważam za totalną głupotę i niepotrzebne rozdrabnianie układu linii. Po to każdego nauczono w szkole podstawowej czytania ze zrozumieniem, by każdy umiał odczytać w rozkładzie, że kurs oznaczony literą A, B itd. jest wydłużony/skrócony do jakiegoś miejsca. A jak ktoś nie potrafi to jak źle wsiądzie, to się na drugi raz nauczy.
Re: Rozkłady powakacyjne 2022
Nie, nie, nie. Kaszmir już to wyjaśniał:
Obie linie zatrzymują się na pętli Pod Fortem oraz na przystankach Kliny Zacisze w obydwóch kierunkach (czyli łącznie cztery razy na kółko) – to może rodzić ryzyko pomyłek. Do tego dochodzi inna obsługa Borku. Wszystko to składa się na to, że te linie rzeczywiście powinny być rozłączone.
Co innego pozostałe podawane przykłady – 105 czy też 169 powinny być z wariantami zamiast czterysetek. Choć sam fakt, że ich czterysetki są jednokierunkowe, i tak jest sukcesem, patrząc na 124 (gdzie powinna pozostać 424 jako jednokierunkowy wariant) czy 182 (gdzie powinny być tylko kursy wariantowe).
Re: Rozkłady powakacyjne 2022
Zgadzam się w 100%Parówczak pisze: ↑29 sie 2022, 1:26 Oprócz litery na rozkładzie przydałaby się adnotacja na wyświetlaczu o wariancie. Tak robi Mobilis. Wystarczy chcieć zaprogramować 125 Mały Płaszów przez Nad Drwiną. 239 Wołowice Kapliczka przez Ściejowice. 142 Os. Na Stoku przez Walcownię. Często korki rozregulują rozkład i nie wiadomo który kurs jedzie. Wariant poboczny czy podstawowy? Przy długich liniach również mogłaby być dodatkowa informacja. Często między dwoma punkami oddalonymi od siebie jest kilka linii. A jadą różnymi trasami. A tak mogłoby być 172 Bronowice Małe przez Opolską. 501 Chełmońskiego przez Mogilskie. 124 Os. Podwawelskie przez Centrum.
Re: Rozkłady powakacyjne 2022
Dzisiaj rano (przed 8) nie jechały dwa kursy 178/578 w kierunku Łagiewnik. Kolejne 578 nadjechało i było chyba na swoim czasie, bo na kasownikach wyświetlał się rozkład tej właśnie brygady. Także poprzednie dwa wyleciały z jakiegoś powodu, awarii albo braku wyjazdu, a nie korków, bo przejazd przez Nowohucką, w miarę, był bezproblemowy. Raptem kilkuminutowe opóźnienia.
Re: Rozkłady powakacyjne 2022
Odnośnie pierwszej części, skoro tak jest to zapisane w rozkładzie to może po prostu tam gdzie numer linii wyświetlać literkę? Np. 125A, 125B, 125C?Parówczak pisze: ↑29 sie 2022, 1:26 Pasażerowie autobusów z drugiej strony sobie świetnie radzą. Trzy pętle dla 235. Kilka wariantów 239. A wszystko pod jednym numerem.
405 niepotrzebne, wystarczy 105 z odpowiednim kierunkiem. 451 to kuriozum. 469 też do wchłonięcia w 169.
Oprócz litery na rozkładzie przydałaby się adnotacja na wyświetlaczu o wariancie. Tak robi Mobilis. Wystarczy chcieć zaprogramować 125 Mały Płaszów przez Nad Drwiną. 239 Wołowice Kapliczka przez Ściejowice. 142 Os. Na Stoku przez Walcownię. Często korki rozregulują rozkład i nie wiadomo który kurs jedzie. Wariant poboczny czy podstawowy? Przy długich liniach również mogłaby być dodatkowa informacja. Często między dwoma punkami oddalonymi od siebie jest kilka linii. A jadą różnymi trasami. A tak mogłoby być 172 Bronowice Małe przez Opolską. 501 Chełmońskiego przez Mogilskie. 124 Os. Podwawelskie przez Centrum.
Re: Rozkłady powakacyjne 2022
W sumie nie wiem czy wszystkie sterowniki dadzą radę wyświetlić 4-znakowy numer.
-
- Ekspert
- Posty: 1569
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozkłady powakacyjne 2022
Wiem, że wobec zmian autobusowych to szczegół - ale jednak znaczący. Wspominałem, że "11" i "24" ustawiono w kierunku Kabla w takcie 11+4 (mimo, że "6" i "24" były zsynchronizowane). Żeby było lepiej: jako pierwsze jedzie "24". W środek między "24" i "11" wchodzi jeszcze "50", więc układ jest taki:
"24" <2 minuty> "50" <2 minuty> "11"
Czyli "11" jedzie jako ostatnia ze stada... tyle to by było w kwestii jej przydatności jako dowozówka do Kabla dla ciągu kurdwanowskiego w zamian za wywalenie "6". Potem jest dziura 5-minutowa i kurs "50" oraz dziura 6-minutowa i kurs "24". Po pierwsze to sztuka tak ułożyć przy linii f=7,5 i dwóch f=15! Po drugie, po dłuższych dziurach jadą linie i tak najbardziej popularne, a mogłaby chociaż ta nieszczęsna "11" się 'wepchać'.
"24" <2 minuty> "50" <2 minuty> "11"
Czyli "11" jedzie jako ostatnia ze stada... tyle to by było w kwestii jej przydatności jako dowozówka do Kabla dla ciągu kurdwanowskiego w zamian za wywalenie "6". Potem jest dziura 5-minutowa i kurs "50" oraz dziura 6-minutowa i kurs "24". Po pierwsze to sztuka tak ułożyć przy linii f=7,5 i dwóch f=15! Po drugie, po dłuższych dziurach jadą linie i tak najbardziej popularne, a mogłaby chociaż ta nieszczęsna "11" się 'wepchać'.
Re: Rozkłady powakacyjne 2022
Posiedzenie RMK na żywo - dyr. Franek (ZTP) oraz prezes Świerczyński (MPK) omawiają kwestię cięć autobusowych i kryzysu kadrowego:
https://www.krakow.pl/start/160981,arty ... _live.html
https://www.krakow.pl/start/160981,arty ... _live.html
Re: Rozkłady powakacyjne 2022
Można to potem ściągnąć?
Re: Rozkłady powakacyjne 2022
Tu są nagrania z poprzednich Sesji RMK:
https://www.bip.krakow.pl/?bip_id=1&mmi=15450
Jest już sekcja dla dzisiejszej sesji, później powinno pojawić się wideo.
Re: Rozkłady powakacyjne 2022
Pomimo nędznej częstotliwości w soboty jest dobrze zapełniona.Adrian14 pisze: ↑24 sie 2022, 21:04 Co do 193: była kiedyś linia 136 (chyba z Czyżyn na Prądnik Czerwony) parę kursów dziennie, jeszcze wtedy obsługiwana Autosan H6, zupełny pustak. Ciekawe czy 193 podzieli jej los .... Czasy się bardzo zmieniły, mieszkańców na Piastów przybywa, a 193 jednak zaliczy trochę potencjalnych podróżujących. Także oby nie dążyli do jeszcze większego cięcia.
Ciekawe czy od października zostanie wzmocniona?
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50%
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości