Długości tak, ale jeśli chodzi o pojemność, to tutaj dochodzi argument liczby drzwi – GT8S/N ma tylko cztery pary drzwi, podobnie jak pierwsza seria NGT6, co znacząco pogarsza przepustowość przystanków (dłuższa wymiana pasażerska). Stąd te wozy nie są dobre na te same linie, co pozostałe 26-metrowce. One pasują na „2”, „6”, „16” czy „21”, ale nie na „8”, „13” czy „20”.kot_feliks pisze: ↑18 maja 2020, 22:10Natomiast GT8S/N, N8, EU8N, NGT6? Przecież to wszystko są swoje odpowiedniki pod względem długości / pojemności, więc po co to mieszać między zajezdniami? Podgórze ma GT8 i NGT, huta EU8N i N8.
Dlatego najchętniej widziałbym wywalenie E1 solo i przekazanie do Huty kilku GT8N, by wespół z niezmodernizowanymi N8S obsługiwały „2”, „16” i „21”. A „6” powinna być obsługiwana wyłącznie pierwszą serią NGT6, względnie GT8S/N. Wówczas liczba czterodrzwiowych tramwajów na pozostałych liniach byłaby ograniczona.