Linia "6"

Pomiary napełnień kursów dokonywane przez Forumowiczów
Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Linia "6"

Post autor: Zieleńczanin » 21 lut 2020, 15:29

Ostatnia linia z tej "partii", jeszcze dzisiaj powinniśmy dać radę z "50" i "14" :)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Trasy linii "76":
31.08.2019 - 13.03.2020 - Kurdwanów - Łagiewniki przez Koronę.

STADLER Tango
Pomiarowiec
Posty: 52
Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38

Re: Linia "6"

Post autor: STADLER Tango » 03 wrz 2020, 21:06

Dziś o 6.27 na pętli w Cichym Kąciku 8 osób wsiadło do tramwaju mimo iż jest to trasa objazdowa, wczesna pora, brak studentów oraz to że odbywa się ten kurs 3 min przed linią "20" - myślę że to dobry wynik.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Linia "6"

Post autor: Kitek » 08 wrz 2020, 21:31

Widać, że "6" jest jednak potrzebna. Spore potoki w szczycie porannym z ciągu kurdwanowskiego i Wielickiej do Korony, gdzie potrafi nawet pół tramwaju wysiąść. Również na trasie objazdowej do Cichego Kącika ma swoich pasażerów ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Linia "6"

Post autor: obserwator » 08 wrz 2020, 21:36

@Kitek, więc możemy powiedzieć że porównując do sytuacji sprzed zamknięcia Krakowskiej linia "6" zyskała nowych pasażerów?

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Linia "6"

Post autor: Kitek » 08 wrz 2020, 22:13

obserwator pisze: 08 wrz 2020, 21:36 @Kitek, więc możemy powiedzieć że porównując do sytuacji sprzed zamknięcia Krakowskiej linia "6" zyskała nowych pasażerów?
Nie sądzę, na odcinku Filharmonia - Korona tłumów nie ma, uzupełnia linię "13" i daje dla Kurdwanowa drugą linię do I obwodnicy.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Linia "6"

Post autor: Bayer2003 » 09 wrz 2020, 15:29

Jako częsty pasażer tej linii w ostatnim czasie uważam, że ma ona swoje miejsce w obecnym układzie i zdecydowanie nie powinna podlegać ona likwidacji kosztem wzmocnienia "24" oraz "50" (z tego co słyszałem były takie pomysły). Jej napełnienia, często przekraczające 50% zdecydowanie przewyższają napełnienia wielu innych krakowskich linii (chociażby "2", "16", "21"). Dodatkowo należy pamiętać, że linia ta istnieje od niewiele ponad tygodnia i z czasem może się jeszcze bardziej "rozkręcić" :D.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Linia "6"

Post autor: Bayer2003 » 17 mar 2021, 17:41

W ostatnich dniach kilkukrotnie jechałem "6" i powiem jedno - jak na obecne czasy jest dobrze, a nawet bardzo dobrze. Napełnienia w szczycie potrafią osiągać nawet 50%, co jest już moim zdaniem bardzo przyzwoitym wynikiem. Prawdopodobnie pojawią się jeszcze kolejne obserwacje, jednak moim zdaniem już doskonale widać, że linia ta jest pasażerom potrzebna i jej likwidacja/wchłonięcie jej kursów przez "24" wyszłoby generalnie na niekorzyść. Niestety są również wady - linia "6" na swojej trasie łapie duże (nawet 7-minutowe) opóźnienia, przez co jej koordynacja z "24" praktycznie nie istnieje. Od Kurdwanowa w stronę centrum nie jest to jeszcze bardzo odczuwalne (chociaż opóźnienia są równie duże), jednak w kierunku Kurdwanowa na Wielickiej powodują one, że z taktu 7+8 robi się 14+1. Nie wiem czy jest to wina taboru, zmienionej trasy, czy jeszcze czegoś innego, ale to moim zdaniem należałoby to poprawić. Generalnie jednak całokształt prezentuje się całkiem dobrze i mam nadzieję, że linia "6", łącząca zachód centrum z ciągiem kurdwanowskim pozostanie jeszcze w układzie linii komunikacyjnych na długie lata.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Linia "6"

Post autor: prezes » 18 mar 2021, 0:37

Bayer2003 pisze: 17 mar 2021, 17:41 W ostatnich dniach kilkukrotnie jechałem "6" i powiem jedno - jak na obecne czasy jest dobrze, a nawet bardzo dobrze. Napełnienia w szczycie potrafią osiągać nawet 50%, co jest już moim zdaniem bardzo przyzwoitym wynikiem.
Moje obserwacje są zgoła odmienne. Z tego co obserwuję od jakiegoś czasu na południu miasta, potoki z południa miasta w stronę Krakowskiej drastycznie spadły, a zyskały linie tramwajowe kursujące przez Starowiślną. Niestety bardzo ucierpiały na tym linie "6" i "13". O ile rzeczywiście zdarzają się kursy notujące przyzwoite napełnienia, to niestety stanowią one mniejszość. W przypadku tej pierwszej linii zdarzają się kursy wożące zaledwie kilka osób, mniej niż ilość palców obu rąk. Co gorsza, nie chodzi tutaj o początkowy czy końcowy odcinek trasy, lecz o okolice Podgórza, gdzie prosiłoby się, żeby napełnienia były dużo większe. W przypadku tej drugiej linii sytuacja jest trochę lepsza, aczkolwiek i tak jej napełnienia w porównaniu do tego co było kiedyś wołają o pomstę do nieba. Z tego co mi wiadomo, na ciągu bronowickim sytuacja z tą linią wcale nie jest lepsza.
Bayer2003 pisze: 17 mar 2021, 17:41 Prawdopodobnie pojawią się jeszcze kolejne obserwacje, jednak moim zdaniem już doskonale widać, że linia ta jest pasażerom potrzebna i jej likwidacja/wchłonięcie jej kursów przez "24" wyszłoby generalnie na niekorzyść.
Szczerze mówiąc, to "24" też dużo straciła w ostatnim czasie. Widać jednak to, że sporą część z potoków tej linii stanowili uczniowie szkół średnich, którzy z wiadomych powodów nie dojeżdżają regularnie do szkoły komunikacją miejską. Jeszcze przed zamknięciem szkół przepełnienia na tej linii były bardzo częste, dziś w tramwajach panuje dużo większy luz. Nie jest jednak aż tak żałośnie jak w przypadku "6", bo "24" w przeciwieństwie do niej ma jednak większą liczbę stałych pasażerów. W tej sytuacji oczywiście f~7,5 na "24" nie byłoby za bardzo uzasadnione, jednak uważam, że podobnie średnie uzasadnienie ma obecnie istnienie "6", a jej rola ogranicza się właściwie wyłącznie do zapewnienia dodatkowych kursów w szczycie na Kurdwanowie, bo 12 kursów/h to jednak mało.

Na tle tych linii zdecydowanie najlepiej wypada linia "3", która pomimo spadku pasażerów, nadal cieszy się popularnością, a wręcz nawet w ostatnim czasie trochę ich zyskała. Gdy podróżuję czasem w godzinach szczytu w stronę centrum, napełnienia "3" zawsze trzymają dobry poziom. Linia ta jest dużo chętniej wybierana przez pasażerów z Bieżanowa w dojeździe do centrum niż linia "13" i odnoszę wrażenie, że przejęła większość tego potoku.

Zastanawia mnie jakie są właściwie przyczyny tych zmian w napełnieniach i co jest powodem takiego odpływu pasażerów z ciągu ulicy Krakowskiej. Można tu winić długi remont, który zmienił nawyki pasażerów, aczkolwiek na przełomie września/października ubiegłego roku, napełnienia "13" nie budziły niepokoju. Tymczasem po kolejnych zaostrzeniach wszelkich obostrzeń procentowo najwięcej straciła Krakowska. Na Starowiślnej ubytek pasażerów jest mniej zauważalny.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Linia "6"

Post autor: Kitek » 18 mar 2021, 10:54

Bayer2003 pisze: 17 mar 2021, 17:41 Generalnie jednak całokształt prezentuje się całkiem dobrze i mam nadzieję, że linia "6", łącząca zachód centrum z ciągiem kurdwanowskim pozostanie jeszcze w układzie linii komunikacyjnych na długie lata.
Na to się nie zanosi :P
prezes pisze: 18 mar 2021, 0:37 Z tego co obserwuję od jakiegoś czasu na południu miasta, potoki z południa miasta w stronę Krakowskiej drastycznie spadły, a zyskały linie tramwajowe kursujące przez Starowiślną.
Przyzwyczajenia pozostały - pasażerowie wybierają linie jadące Starowiślną jakby Krakowska była nadal zamknięta.
Bayer2003 pisze: 17 mar 2021, 17:41 Na tle tych linii zdecydowanie najlepiej wypada linia "3", która pomimo spadku pasażerów, nadal cieszy się popularnością, a wręcz nawet w ostatnim czasie trochę ich zyskała. Gdy podróżuję czasem w godzinach szczytu w stronę centrum, napełnienia "3" zawsze trzymają dobry poziom. Linia ta jest dużo chętniej wybierana przez pasażerów z Bieżanowa w dojeździe do centrum niż linia "13" i odnoszę wrażenie, że przejęła większość tego potoku.
Trudno się dziwić, jednak skierowanie wagonów 32m (w tym Stadlerów) zrobiło swoje ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Linia "6"

Post autor: pasazer_mobilisu » 14 maja 2021, 18:22

18:19 UJ -> Kurdwanów 3 osoby GT8N

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Linia "6"

Post autor: Tramwajolog14 » 16 mar 2022, 16:25

GT8N do Kurdwanowa:
16:12, 70%, Kabel

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Linia "6"

Post autor: brovar » 31 sie 2022, 23:46

31.08.2022 linia "6" 18:02 Plac Wszystkich Świętych-> Mały Płaszów 14 osb w 2x105Na.
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

Woof
Pasażer
Posty: 32
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:50

Re: Linia "6"

Post autor: Woof » 13 paź 2022, 16:42

13.10.22, "6", 16:40, Rzebika -> Cichy Kącik - zajęte miejsca siedzące w obu wagonach 2x105Na

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość