Niepołomice, Drwinia
Re: Niepołomice, Drwinia
Ale bzdury ZTP wali do mediów. A jak na 209 wysyłali przeguby to Liszki zwracały się o to i aneksowano umowę? Z 292 z Zabierzowem też ustalali przeguby? Ściema byle nic nie zrobić. To samo LR0 - linia woła o f=20 lub 15 min.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Niepołomice, Drwinia
I w ogóle co za porównanie że w tym roku LR1 niepotrzebne bo rolę przejął agloekspres 301...
1. LR1 jeździło co 45 minut w przegubach a nie co godzinę w 12m
2. LR1 do samej puszczy dojeżdżało a tu z centrum Niepołomic jeszcze do puszczy spacerek
3. LR1 nie sumowała potoków pasażerskich z Wieliczki Ochmanowa etc tylko wprost z Prokocimia do puszczy jechała
1. LR1 jeździło co 45 minut w przegubach a nie co godzinę w 12m
2. LR1 do samej puszczy dojeżdżało a tu z centrum Niepołomic jeszcze do puszczy spacerek
3. LR1 nie sumowała potoków pasażerskich z Wieliczki Ochmanowa etc tylko wprost z Prokocimia do puszczy jechała
Re: Niepołomice, Drwinia
Dotychczas myślałem, że to MPK robi problemy, bo na wioski nigdy nie chcieli wysyłać przegubów. Jeśli chodzi o koszty to zawsze można renegocjować umowę, nawet kosztem 1-2 kursów, które może pokryją różnice w stawkach. Ale powiem Wam, że jest to dziwna sytuacja w kontekście tego, że rok temu jakoś LR1 mogło jeździć w przegubach, lata temu 209 było obsługiwane przegubami. I nie wspomnę o tym, że 352 jest obsługiwana przegubami i nikt nie robi urzędniczych fikołków.
Re: Niepołomice, Drwinia
Ale LR1 była w całości pokrywana przez Kraków. A linie aglo są współfinansowane przez Kraków i gminy po których jeżdżą. 301 jeszcze chyba dodatkowo przez Wieliczkę.
Co do 209 nie ma co na to patrzeć bo było to dawno. Zapewne były inne umowy.
Co do 209 nie ma co na to patrzeć bo było to dawno. Zapewne były inne umowy.
Re: Niepołomice, Drwinia
To tym bardziej, skoro rok temu LR1 była w całości pokrywana przez Kraków to w tym roku nie ma możliwości aby dorzucić różnicę kwoty tak aby na 301 były przegubowce?
Przecież na 301 w dni powszednie na okres wakacji ubył jeden kurs w każdą stronę, z tego co wiem na wniosek ZTP. To jakieś pieniądze pewnie z tego tytułu zostały. Dorzucić resztę i wysłać przeguby w sobotę
Jest taka niechęć do niczego, bezradność... dziadowanie na każdym kroku
Re: Niepołomice, Drwinia
Ale jaką różnicę. Zapewne ten kurs jest odpowiednio rozliczony. A co do przegubowców to musieliby pierw zmienić operatora, a potem gminy musiałyby się zgodzić na płacenie nie 7,34zl, a 9,05zl. Pytanie czy Mobilis będzie chciał jeździć za taką stawkę. A MPK może nie chcieć wysłać za 7,34 przeguba..... Potrzebna byłaby nowa umowa zarówno z MPK jak i Mobilisem. Dodatkowo gminy muszą wyłożyć większą kasę, a nie wiem czy są na to gotowe bo jakoś parcia z ich strony też nie widać. Bo dlaczego ZTP ma dopłacać za całe 301. Czemu mieszkańcy Krakowa mają dokładać się do KM Niepołomic. Nie ukrywam 301 jest przepełnione i wymaga wzmocnienia ale to nie jest takie proste jak Ci się wydaje. Czy ZTP robi wszystko co może nie wiem ale po gminach też nie widzę zbytnio zainteresowania. A jak wiemy jeśli trzeba gdzieś wyłożyć dodatkowe pieniądze to nikt się nie spieszy z decyzjami.
Re: Niepołomice, Drwinia
Jeśli chodzi o 209, to znalazłem zdjęcia przegubów na tej linii z 2012 roku, natomiast od 2014 roku obowiązuje nowa umowa z MPK - pytanie czy od 2014 roku oprócz 292 i 904 jeździł gdzieś przegub na aglo obsługiwanej przez MPK? LR1 oraz 352 były/są obsługiwane przez Mobilisa, który zgodził się na wysyłanie tam przegubów po stawce za przeguby, a dodatkowo całość finansuje Kraków. Z normalnymi liniami aglo jest inaczej bo koszty są rozbite pomiędzy Kraków oraz gminy, przez które linia przejeżdża.Paulow pisze: ↑18 lip 2022, 12:46 Dotychczas myślałem, że to MPK robi problemy, bo na wioski nigdy nie chcieli wysyłać przegubów. Jeśli chodzi o koszty to zawsze można renegocjować umowę, nawet kosztem 1-2 kursów, które może pokryją różnice w stawkach. Ale powiem Wam, że jest to dziwna sytuacja w kontekście tego, że rok temu jakoś LR1 mogło jeździć w przegubach, lata temu 209 było obsługiwane przegubami. I nie wspomnę o tym, że 352 jest obsługiwana przegubami i nikt nie robi urzędniczych fikołków.
I teraz sytuacja obecna wygląda tak, że MPK nie chce wypuścić przeguby na aglo - jaki jest tego powód nie wiem, czy może są jakieś konkretne zapisy w umowie. Oczywiście można aneksować umowę, aby wyróżnić stawkę za przeguba, ale nie daje to jednak gwarancji, że będzie to taka sama stawka jak obecnie na aglo, o czym wspomina Adrian14. Więc jeśli się stawka zmieni, to gminy będą musiały dopłacić więcej. I teraz dobijamy do tematu gmin, które mają budżety jakie mają i nie są chętne do dokładania dodatkowej kasy. W konsekwencji ZTP jest w sytuacji patowej bo jedynym rozwiązaniem tej sytuacji jest zapłacenie z kieszeni miasta za dodatkowe kursy, tylko takie działanie byłoby politycznie niepoprawne i wzbudziło by niezłą aferę w Krakowie. Generalnie sytuacja jest według mnie patowa i narzekanie na ZTP wiele nie da, bo problem jest bardziej złożony niż się wydaje. Być może po prostu ZTP, (MPK) i zainteresowane gminy powinny usiąść przy jednym stole i się dogadać.
Jak napisałem wyżej to byłaby decyzja politycznie niepoprawna, bo czym innym jest linia LRx, która była reklamowana jako rekreacja dla krakusów, a czym innym linia o oznaczeniach linii aglomeracyjnej.
Ale to chyba wynika z kwestii koordynacji 301 i 304, z których ta druga dostała f15 w międzyszczycie.
Re: Niepołomice, Drwinia
Najprostszym wyjściem wydaje się ponowne uruchomienie LR1. W zeszłym roku się sprawdziło, w tym jego brak jest odczuwalny aż za nadto... I problemów politycznych (choć wydają się nawet trochę na wyrost) też nie będzie.
Re: Niepołomice, Drwinia
Generalnie, zawaliła poprzednia ekipa urzędników która podpisywała umowę z MPK i nie rozróżniła stawek za typ taboru. Obecnie niewiele można z tym zrobić, może ew. aneks, jednak nie ma gwarancji że MPK się na to zgodzi. Tyle dobrze, że obecna umowa wygasa w 2024, więc najdalej za dwa lata będzie można wreszcie uporządkować sytuację - z tego co rozmawialiśmy, urzędnicy też na to liczą.
W sumie... Nawet kursy co godzinę, skoordynowane z "301", już by coś dały.
Re: Niepołomice, Drwinia
W najbliższych tygodniach zostanie wprowadzona korekta w rozkładzie jazdy autobusu aglomeracyjnego 211.
Jego dotychczasowa trasa (do Kombinatu) zostanie skrócona do pętli w Pleszowie, przez co będzie o 3 kursy więcej w dni powszednie.
Propozycje do rozkładu jazdy prosimy przesyłać na adres: komunikacja@niepolomice.eu
Jego dotychczasowa trasa (do Kombinatu) zostanie skrócona do pętli w Pleszowie, przez co będzie o 3 kursy więcej w dni powszednie.
Propozycje do rozkładu jazdy prosimy przesyłać na adres: komunikacja@niepolomice.eu
-
- Ekspert
- Posty: 1812
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Niepołomice, Drwinia
Przecież to jest głupota, raz, że ta linia ma bardzo duże napełnienie z/do kombinatu przez pracowników huty, dwa na Kombinacie jest więcej możliwości przesiadek w różne zakątki Krakowa a na Pleszowie mamy tak naprawdę tylko 10, trzy - brak prawdziwych toalet dla prowadzących zwłaszcza w godzinach późno południowych i wieczornych a także brak zaplecza socjalnego, bo ta pseudo buda nie spełnia wymogów żadnych. Po czwarte pewnie te 3 kursy dodatkowe będą kosztem przerw kierowców. Jak dla mnie zbyt dużo minusów na taką zmianę.WIK pisze: ↑01 wrz 2022, 18:01 W najbliższych tygodniach zostanie wprowadzona korekta w rozkładzie jazdy autobusu aglomeracyjnego 211.
Jego dotychczasowa trasa (do Kombinatu) zostanie skrócona do pętli w Pleszowie, przez co będzie o 3 kursy więcej w dni powszednie.
Propozycje do rozkładu jazdy prosimy przesyłać na adres: komunikacja@niepolomice.eu
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Niepołomice, Drwinia
Za chwilę zaproponują zwiększenie częstotliwości 301 do 15 minut przy skróceniu na stara trasę nie zdziwiłbym się.Scania_9640 pisze: ↑01 wrz 2022, 18:44 Przecież to jest głupota, raz, że ta linia ma bardzo duże napełnienie z/do kombinatu przez pracowników huty, dwa na Kombinacie jest więcej możliwości przesiadek w różne zakątki Krakowa a na Pleszowie mamy tak naprawdę tylko 10, trzy - brak prawdziwych toalet dla prowadzących zwłaszcza w godzinach późno południowych i wieczornych a także brak zaplecza socjalnego, bo ta pseudo buda nie spełnia wymogów żadnych. Po czwarte pewnie te 3 kursy dodatkowe będą kosztem przerw kierowców. Jak dla mnie zbyt dużo minusów na taką zmianę.
Re: Niepołomice, Drwinia
Ale to inicjatywa ze strony ZTP czy Niepołomic z tym skróceniem trasy?
Re: Niepołomice, Drwinia
O pomyśle mówiło się od wielu miesięcy. Z tego co pamiętam, Niepołomice zapytały o więcej kursów, na co ZTP odpowiedziało że na tę chwilę (wobec braków taborowych) zwiększenie liczby brygad nie wchodzi w grę więc jedyne szanse na więcej kursów to skrócenie trasy do Pleszowa. I Gmina się na to zgodziła.
Nie ma takich planów.MichalTyniec pisze: ↑01 wrz 2022, 20:11Za chwilę zaproponują zwiększenie częstotliwości 301 do 15 minut przy skróceniu na stara trasę nie zdziwiłbym się.
-
- Ekspert
- Posty: 1812
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Niepołomice, Drwinia
3 kursy dodatkowe kosztem tylu minusów jest po prostu nieopłacalne. Może warto było tylko część skrócić do Pleszowa a resztę kursów i wszystkie w weekend zachować do Kombinatu.Kaszmir pisze: ↑01 wrz 2022, 21:07 O pomyśle mówiło się od wielu miesięcy. Z tego co pamiętam, Niepołomice zapytały o więcej kursów, na co ZTP odpowiedziało że na tę chwilę (wobec braków taborowych) zwiększenie liczby brygad nie wchodzi w grę więc jedyne szanse na więcej kursów to skrócenie trasy do Pleszowa. I Gmina się na to zgodziła.
Nie ma takich planów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości