Niepołomice, Drwinia

- Linie, trasy, rozkłady
MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: MichalTyniec » 01 wrz 2022, 21:16

Kaszmir pisze: 01 wrz 2022, 21:07 O pomyśle mówiło się od wielu miesięcy. Z tego co pamiętam, Niepołomice zapytały o więcej kursów, na co ZTP odpowiedziało że na tę chwilę (wobec braków taborowych) zwiększenie liczby brygad nie wchodzi w grę więc jedyne szanse na więcej kursów to skrócenie trasy do Pleszowa. I Gmina się na to zgodziła.


Nie ma takich planów.
Pożyjemy zobaczymy czy nie ma takich planów 🙂

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: Kaszmir » 01 wrz 2022, 21:21

MichalTyniec pisze: 01 wrz 2022, 21:16Pożyjemy zobaczymy czy nie ma takich planów 🙂
Nie ma i nie będzie. AgloX się sprawdziły, a Miasto planuje uruchomienie takich połączeń do kolejnych gmin - jak tylko odkują się z sytuacją kadrową.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: MichalTyniec » 01 wrz 2022, 21:25

Kaszmir pisze: 01 wrz 2022, 21:21 Nie ma i nie będzie. AgloX się sprawdziły, a Miasto planuje uruchomienie takich połączeń do kolejnych gmin - jak tylko odkują się z sytuacją kadrową.
Jak będą zmuszeni płacić więcej a nie będą mieć z czego to zobaczymy czy plany się nie zmienią 🙂

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: Zieleńczanin » 02 wrz 2022, 8:59

Nie, nie zmienią się.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: miloszkasperczyk » 15 kwie 2023, 14:06

Obecnie kiedy większość kursów 301 jest od Prokocimia niemal niezabieralnych, a nie ma woli ZTP na wysłanie przegubowców na tą linię, myślałem o alternatywnych rozwiązaniach dla Niepołomic.

Myślę, że dobrym pomysłem byłoby zapewnienie relacji Niepołomice - Wieliczka za pomocą innego autobusu niż 301, aby przynajmniej częściowo zmniejszyć tłok w 301 i sprawić, że osoby pracujące w Wieliczce przynajmniej w części skorzystają z takiej relacji zamiast zapychać 301. W głowie mam 3 pomysły na stworzenie takiej linii.

1. Wydłużenie A7 z Podłęża do Wieliczka Centrum Dworzec
plusy:
+ zapewnienie dojazdu pracownikom z Proszowic, Nowego Brzeska do firm w Wieliczce, Ochmanowie (Oknoplast)
+ wygodna przesiadka na SKA1 do centrum miasta, lotniska
+ dojazd linii do centrum Wieliczki, lepsza obsługa miasta względem 301
+ połączenie A7 z resztą ALD w regionie, pasażerowie zyskują możliwość przesiadki na linie do Myślenic, Dobczyc itd.

minusy:
- możliwa utrata koordynacji z SKA3 lub całkowity brak obsługi Podłęże P+R
- mała liczba kursów w stosunku do 301
- do 1 sierpnia brak integracji biletowej (wiem na terenie GN A7 jest zintegrowane z biletem KKM ale gm. Wieliczka już nie)

2. Stworzenie linii WKW, chociaż myślę że byłoby to droższe rozwiązanie i nie zapewniające nowej relacji, więc przy braku integracji biletowej rozwiązanie raczej nie będzie cieszyć się dużą popularnością

3. Rozbicie 301 na 201+301, 201 (np. Nowy Bieżanów Południe - Niepołomice Dworzec), 301 (Niepołomice Dworzec - A4 - Prokocim Szpital - Nowy Kleparz)

plusy:
+ zachowanie wspólnej taryfy biletowej
+ 301 staje się linią dedykowaną GN, nie jest zapychana pasażerami jadącymi do Wieliczki
+ znacznie szybszy czas jazdy, względem dotychczasowej trasy 301
+ 201 może częściowo wspomagać 204, 244, 304 i obsługiwać większą ilość przystanków w Wieliczce ułatwiając dojazd z Niepołomic do szkół, miejsc pracy w Wieliczce

minusy:
- znacznie wyższy koszt finansowania 201+301 od obecnego 301
- pogorszenie dojazdu mieszkańcom gm. Wieliczka do Krakowa mającym obecnie 301
- problemy ze skłonieniem ZTP do poprowadzenia linii aglo przez autostradę (LR1 jechało A4 ale mimo wszystko była to linia sezonowa)

Na ten moment uważam, że najbardziej optymalnym rozwiązaniem byłoby wydłużenie A7 do Wieliczki. Natomiast jestem ciekawy co wy sądzicie na temat alternatywnych rozwiązań w Gminie Niepołomice.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: WIK » 15 kwie 2023, 15:51

Wydłużenie linii A7 wydaje się zasadne. Wielicka Informacja Komunikacyjna - WIK zadziałamy w tym temacie. Wyślemy pismo do KMŁ z twoimi propozycjami.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: Kaszmir » 15 kwie 2023, 18:27

"A7" też wydaje mi się bardziej realne. Acz tak jak Pomysłodawca, zastanawiam się czy przy tej małej liczbie kursów to coś da. Spróbować warto.

Zmiany na "301" by chyba nie przeszły, myślę że nie zgodziłyby się i Niepołomice (Ochmanów, Zabawa tracą dojazd do centrum Krakowa), jak i Wieliczka (też pogorszenie połączenia z centrum Krk).

Może opcją byłoby wydłużenie któregoś "2x4" do Niepołomic - lecz na to z kolei nie zgodzi się Wieliczka. Chyba, żeby w zamian rzeczywiście zamienić linię w agloX do centrum Krakowa - takie "311"? To tak puszczając wodze fantazji ;)
miloszkasperczyk pisze: 15 kwie 2023, 14:06a nie ma woli ZTP na wysłanie przegubowców na tą linię
Wola w ZTP jest, problemy jednak są z infrastrukturą. ZTP nawet wysłało Niepołomicom listę rzeczy do poprawki. Wspominałem o tym w tym poście:
* 301: problematyczny jest Rynek w Niepołomicach w dni powszednie z powodu parkujących aut (ZTP poprosiło Gminę by to uporządkować), prawdopodobnie drobnej korekty wymaga też niepołomicki dworzec (również trwa dyskusja).

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: miloszkasperczyk » 15 kwie 2023, 19:24

Kaszmir pisze: 15 kwie 2023, 18:27 "A7" też wydaje mi się bardziej realne. Acz tak jak Pomysłodawca, zastanawiam się czy przy tej małej liczbie kursów to coś da. Spróbować warto.

Wola w ZTP jest, problemy jednak są z infrastrukturą. ZTP nawet wysłało Niepołomicom listę rzeczy do poprawki. Wspominałem o tym w tym poście:
W takim razie może najlepiej byłoby wprowadzić nową organizację ruchu w centrum Niepołomic, tak aby pozbyć się samochodów blokujących przejazd przegubowca i wydłużyć A7. Nawet jeśli A7 nie wpłynie znacząco na tłok w 301 to myślę, że nadal warto wydłużyć tą linię aby Proszowice uzyskały unikatowe połączenie z Wieliczką oraz wsie za Niepołomicami (Chobot, Zabierzów Bocheński itd.) miały zapewniony dojazd do szkół, urzędów w Wieliczce. Na ten moment z Wieliczki do Chobotu kursuje jakiś bus natomiast linia A7 byłaby znacznym skokiem jakościowym w stosunku do prywatnego przewoźnika.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: WIK » 21 kwie 2023, 9:46

Wniosek o wydłużenie linii "A7" do Wieliczki został złożony w dniu wczorajszym do UMWM, KMŁ.
Pełna treść: https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... 725142995/ Zachęcamy do udostępniania naszego postu na profilu: PKK, KRABOK itp.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: miloszkasperczyk » 21 kwie 2023, 10:36

WIK pisze: 21 kwie 2023, 9:46 Wniosek o wydłużenie linii "A7" do Wieliczki został złożony w dniu wczorajszym do UMWM, KMŁ.
Pełna treść: https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... 725142995/ Zachęcamy do udostępniania naszego postu na profilu: PKK, KRABOK itp.
Ciekawym rozwinięciem pomysłu jest przedłużenie A7 przez centrum Ochmanowa i Bodzanów w celu wyeliminowania białej plamy na mapie transportu zbiorowego. Miejmy nadzieję że pomysł spotka się z ciepłym przyjęciem UMWM i KMŁ i uda się go wprowadzić w życie.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: WIK » 22 gru 2023, 14:58

Niepołomice od dłuższego czasu nalegają do ZTP o dodatkowy przystanek Rondo Grunwaldzkie dla linii 301. Autobusy przepełnione, gmina dąży o jeszcze większe jej napełnienie a brak dodatkowych kursów.

Kuciak
Miłośnik
Posty: 64
Rejestracja: 20 paź 2020, 19:12
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: Kuciak » 22 gru 2023, 15:51

miloszkasperczyk pisze: 21 kwie 2023, 10:36 Ciekawym rozwinięciem pomysłu jest przedłużenie A7 przez centrum Ochmanowa i Bodzanów w celu wyeliminowania białej plamy na mapie transportu zbiorowego. Miejmy nadzieję że pomysł spotka się z ciepłym przyjęciem UMWM i KMŁ i uda się go wprowadzić w życie.
Oprócz UMWM i KMŁ to jeszcze Niepołomice oraz Biskupice muszą tego chcieć ;)

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: lukasmaj » 23 gru 2023, 6:11

WIK pisze: 22 gru 2023, 14:58 Niepołomice od dłuższego czasu nalegają do ZTP o dodatkowy przystanek Rondo Grunwaldzkie dla linii 301. Autobusy przepełnione, gmina dąży o jeszcze większe jej napełnienie a brak dodatkowych kursów.
Pomysł durny, wydłuży to znowu czas przejazdu. "301" większość przystanków na Alejach i jeszcze Rondo Matecznego. To wystarczy..

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: Kaszmir » 23 gru 2023, 12:21

Właśnie zastanawiam się, czy "301" potrzebuje tego przystanku. O ile dla "503" jest on przydatny (przesiadka dla mieszkańców Górki Narodowej na tramwaje do Ruczaju), tak dla osób jadących "301" z Niepołomic/Wieliczki:
- w stronę Ruczaju lepiej przesiąść się na "11" na Bieżanowskiej (ominięcie korków),
- w stronę I obwodnicy lepiej przesiąść się na tramwaje na Wielickiej.

Pozostają mniejsze potoki, np. w stronę Tyńca - acz tu można wysiąść na Konopnickiej i podejść na Rynek Podgórski. Chyba że chodzi o dojazd do samego Centrum Kongresowego, jednak nie jestem przekonany czy jest to na tyle duży potok by uzasadniać dodawanie tego przystanku. A "301" (i "304") jednak zyskują na przejeździe przez tunel - nie zawsze, jednak potrafi zaoszczędzić parę minut, zwłaszcza w stronę aglo.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: lukasmaj » 23 gru 2023, 18:37

Kaszmir pisze: 23 gru 2023, 12:21 Właśnie zastanawiam się, czy "301" potrzebuje tego przystanku. O ile dla "503" jest on przydatny (przesiadka dla mieszkańców Górki Narodowej na tramwaje do Ruczaju), tak dla osób jadących "301" z Niepołomic/Wieliczki:
- w stronę Ruczaju lepiej przesiąść się na "11" na Bieżanowskiej (ominięcie korków),
- w stronę I obwodnicy lepiej przesiąść się na tramwaje na Wielickiej.

Pozostają mniejsze potoki, np. w stronę Tyńca - acz tu można wysiąść na Konopnickiej i podejść na Rynek Podgórski. Chyba że chodzi o dojazd do samego Centrum Kongresowego, jednak nie jestem przekonany czy jest to na tyle duży potok by uzasadniać dodawanie tego przystanku. A "301" (i "304") jednak zyskują na przejeździe przez tunel - nie zawsze, jednak potrafi zaoszczędzić parę minut, zwłaszcza w stronę aglo.
W sedno :!:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości