Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Mnie jeszcze jedna rzecz niepokoi. Bo jeśli jest napisane: "Każdy zapłaci za swojego pasażera. Jeżeli z połączenia skorzysta mieszkaniec Skawiny, płaci gmina Skawina" - tego nie da się zrobić dla biletów krótkoterminowych (przynajmniej obecnie). Czyli integracja będzie tylko dla biletów miesięcznych? Gdyby tak miało być, to będzie duża ułomność systemu:-/
Znowu odnosząc się do Warszawy - tam nawet 20-minutowy bilet pozwala na przejazd metrem czy SKM (a w tym dojazd do lotniska). Mam pewne obawy, że u nas prędzej piekło zamarznie niż z biletem 20-minutowym będziesz mógł wsiąść do pociągu do lotniska...
Znowu odnosząc się do Warszawy - tam nawet 20-minutowy bilet pozwala na przejazd metrem czy SKM (a w tym dojazd do lotniska). Mam pewne obawy, że u nas prędzej piekło zamarznie niż z biletem 20-minutowym będziesz mógł wsiąść do pociągu do lotniska...
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Można u nas iść wzorem jakiegoś miasta - zaorać bilet 20, 60 i 70 minutowy, wprowadzić bilety 45 i 90 min odpowiednio za 4 i 7 zł bez możliwości podróżowania koleją oraz za 6 i 9 zł z taką możliwością. Można rozreklamować taką zmianę "już nie musisz się martwić czy 15 czy 25 min będzie trwała Twoja podróż - tani bilet godzinny lub 1,5 godzinny i nie przejmuj się utratą czasu w korku itd."
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Bilet 90 minutowy istnieje cały czasmkm3 pisze: ↑31 sie 2022, 13:04 Można u nas iść wzorem jakiegoś miasta - zaorać bilet 20, 60 i 70 minutowy, wprowadzić bilety 45 i 90 min odpowiednio za 4 i 7 zł bez możliwości podróżowania koleją oraz za 6 i 9 zł z taką możliwością. Można rozreklamować taką zmianę "już nie musisz się martwić czy 15 czy 25 min będzie trwała Twoja podróż - tani bilet godzinny lub 1,5 godzinny i nie przejmuj się utratą czasu w korku itd."
Nie byłbym za usunięciem biletu 20 i 60 minutowego, a za 70 minutowym i zrobić bilety do podróży łączonej 40 i 90 minutowego z zachowaniem 90 minutowego tylko na KM.
Sam podróżując KM ubolewam bardziej za stratą biletu 40 minutowego, który był idealny do podjechania z aglomeracji do centrum w celu załatwienia różnych spraw w mieście.
A w przypadku usunięcia 20 i 60 minutowego zapewne całkowicie zrezygnowałbym z KM.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Nie wnikając daleko w szczegóły - na pewno w grę nie może wchodzić likwidacja biletu 20-minutowego. Przynajmniej nie bezpośrednia*. Nie mam danych za ostatnie lata, ale jeszcze w 2018 roku bilet 20-minutowy stanowił niemal 2/3 sprzedanych w Krakowie biletów do kasowania! Zlikwidowanie takiego biletu sprawi, że znaczna część osób, która z takiego biletu korzysta może 'wynieść się' z KM - a nie o to chodzi. Jestem ewentualnie skłonny zaakceptować, że ten 20-minutowy bilet nie obowiązywałby w pociągach (choć w Warszawie obowiązuje;-P).
Dalej już bym się nie rozdrabniał. Wydaje mi się, że teraz mamy za wiele czasowych biletów: 60-minutowy, 70-minutowy, 90-minutowy. Każdy obowiązuje w strefach I+II+III. Z tych wszystkich powinien powstać jeden, który pozwoli na w miarę swobodny przejazd w wielu relacjach. W praktyce to pewnie będzie 90-minutowy.
Czyli podsumowując:
- bilet 20-minutowy (ew. bez obowiązywania w pociągach)
- bilet 90-minutowy
*Wiele osób twierdzi, że bilety jednorazowe są dla turystów. Nie zgadzam się z tym i nie popieram takiego podejścia, jednak też jako alternatywę można ewentualnie wprowadzić dostępność tego biletu 20-minutowego dla osób posiadających kartę krakowską. Tylko jak wtedy zapewnić dostępność takiego biletu dla mieszkańców gmin?
Dalej już bym się nie rozdrabniał. Wydaje mi się, że teraz mamy za wiele czasowych biletów: 60-minutowy, 70-minutowy, 90-minutowy. Każdy obowiązuje w strefach I+II+III. Z tych wszystkich powinien powstać jeden, który pozwoli na w miarę swobodny przejazd w wielu relacjach. W praktyce to pewnie będzie 90-minutowy.
Czyli podsumowując:
- bilet 20-minutowy (ew. bez obowiązywania w pociągach)
- bilet 90-minutowy
*Wiele osób twierdzi, że bilety jednorazowe są dla turystów. Nie zgadzam się z tym i nie popieram takiego podejścia, jednak też jako alternatywę można ewentualnie wprowadzić dostępność tego biletu 20-minutowego dla osób posiadających kartę krakowską. Tylko jak wtedy zapewnić dostępność takiego biletu dla mieszkańców gmin?
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Popieram zmniejszenie liczby biletów, acz wg mnie warto zostawić coś pośrodku bo jednak skok między 20 a 90 minut jest spory. Osobom jadącym 25 albo 30 minut ciężko będzie zaakceptować płacenie za półtorej godziny. We wspomnianej Warszawie są trzy bilety: 20, 40, 90 (link) i taka liczba jest wg mnie optymalna. Tylko może 40 minut zamieniłbym na 50fysztof pisze: ↑02 wrz 2022, 15:01Wydaje mi się, że teraz mamy za wiele czasowych biletów: 60-minutowy, 70-minutowy, 90-minutowy. Każdy obowiązuje w strefach I+II+III. Z tych wszystkich powinien powstać jeden, który pozwoli na w miarę swobodny przejazd w wielu relacjach. W praktyce to pewnie będzie 90-minutowy.
Czyli podsumowując:
- bilet 20-minutowy (ew. bez obowiązywania w pociągach)
- bilet 90-minutowy
Podsumowując - 20, 50, 90?
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Imho jednak ten układ 20/90 jest bardziej optymalny, bo to w praktyce:
- bilet na krótki przejazd (jak chcesz gdzieś podjechać kawałek);
- bilet na przejazd (gdzie po prostu nie zastanawiasz się, ile budzisz jechał, a te 90 min to taki max, żeby nie było zbyt dużej ilości nadużyć);
i... tyle. Prosta i czytelna taryfa (zresztą bardzo często stosowana np. w DE)
Btw. nikt nie mówi, że bilet 90 min musi być w cenie dzisiejszego 90 min Ja raczej szedłbym w coś w stylu:
- 20 min (krótki przejazd) -> 3,50 / 4,00 pln;
- zwykły bilet -> 6,00 / 7,00 płn;
I tyle
- bilet na krótki przejazd (jak chcesz gdzieś podjechać kawałek);
- bilet na przejazd (gdzie po prostu nie zastanawiasz się, ile budzisz jechał, a te 90 min to taki max, żeby nie było zbyt dużej ilości nadużyć);
i... tyle. Prosta i czytelna taryfa (zresztą bardzo często stosowana np. w DE)
Btw. nikt nie mówi, że bilet 90 min musi być w cenie dzisiejszego 90 min Ja raczej szedłbym w coś w stylu:
- 20 min (krótki przejazd) -> 3,50 / 4,00 pln;
- zwykły bilet -> 6,00 / 7,00 płn;
I tyle
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
W Warszawie wg mnie nie ma biletu 40-minutowego. To co podlinkowałeś, to Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia. W Wawie jest 20-minutowy dla stref 1+2, 75-minutowy dla strefy 1 oraz 90-minutowy dla stref 1+2. Te dwa ostatnie pełnią opisaną przez przedmówcę rolę "biletów na podróż".
Jeśli miałby zostać po środku też bilet, to psychologicznie i z racji wielu lat obecności to ten 60-minutowy wydaje mi się sensowniejszy. Aczkolwiek ważna rzecz jeszcze w cenach, bo obecnie według mnie czasówki są zbyt drogie w Krakowie i generalnie i w stosunku do okresowych (lub na odwrót;-). Swoje robi inflacja, pewnie też nie ma opcji by przeszło obniżenie ceny 20-minutowego... więc niech już będzie, że jego 4 zł to punkt wyjścia. Gdyby miało być tak:
- 20-minutowy: 4 PLN
- 90-minutowy -> 8 PLN zostaje (ale z pociągami)
- sieciowy na wszystkie linie w jednej strefie -> 99 PLN (zamiast proponowanych 109 zł)
- sieciowy na dwie / trzy strefy -> 149 / 169 PLN (zamiast proponowanych 169 / 189 zł)
W takim układzie jak wspomina przedmówca - prosto jasno i czytelnie;-)
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Ja byłbym zwolennikiem biletu "na czas rozkładowy" w ramach nośnika elektronicznego. Przykładowo, jeśli ktoś jedzie 3 razy w tygodniu trasę pokonywaną rozkładowo w 15 minut, to mógłby kupić sobie kartę i doładowywać ją minutami. I tutaj można by było różnicować cenę biletu na kolej i bez kolei, ba, można by było łatwo określić, ile kolei należy się pieniędzy.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Jeśli ktoś nie lubi wprowadzać numeru taborowego kasując bilet w aplikacji to jak się okazuje nie musi tego robić. W aplikacji iMKA nawet kasując bilet 20 minutowy nie ma pola do wpisania tego numeru.
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Przy 20min nie trzeba podawać numeru bocznegopasazer_mobilisu pisze: ↑06 wrz 2022, 14:31 Jeśli ktoś nie lubi wprowadzać numeru taborowego kasując bilet w aplikacji to jak się okazuje nie musi tego robić. W aplikacji iMKA nawet kasując bilet 20 minutowy nie ma pola do wpisania tego numeru.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Nie trzeba podawać numeru bocznego żeby kupić bilet 20min, sprawdzam je i wiem jak to działa więc nie musisz mi tłumaczyć. Owszem, jest taka funkcja ale nie trzeba z niej korzystać.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
I znów opowiadasz bajki:Scania_9640 pisze: ↑06 wrz 2022, 16:01 Nie trzeba podawać numeru bocznego żeby kupić bilet 20min, sprawdzam je i wiem jak to działa więc nie musisz mi tłumaczyć. Owszem, jest taka funkcja ale nie trzeba z niej korzystać.
Być może w którejś aplikacji nie jest (lub nie było) sprawdzane uzupełnienie tego pola, mam nadzieję że będziesz z niej korzystał i w końcu otrzymasz wezwanie do opłaty dodatkowej błędnie zwane mandatem.
Jest to jednak inna sytuacja niż w iMKA gdzie nie ma w ogóle pola na wpisanie tego numeru, a nawet w odpowiedzi na korespondencje odpisano mi, że mają z ZTP inną umowę i tego numeru nie trzeba podawać.
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
W żadnej aplikacji nie musiało się wpisywać numeru bocznego przy bilecie 20min, jak nie wierzysz to zapytaj kontrolerów biletów. Sam sprawdzam bilety bo jestem kontrolerem więc nie martw się o mnie, bo mandatu nie dostanępasazer_mobilisu pisze: ↑06 wrz 2022, 19:17 I znów opowiadasz bajki:
Być może w którejś aplikacji nie jest (lub nie było) sprawdzane uzupełnienie tego pola, mam nadzieję że będziesz z niej korzystał i w końcu otrzymasz wezwanie do opłaty dodatkowej błędnie zwane mandatem.
Jest to jednak inna sytuacja niż w iMKA gdzie nie ma w ogóle pola na wpisanie tego numeru, a nawet w odpowiedzi na korespondencje odpisano mi, że mają z ZTP inną umowę i tego numeru nie trzeba podawać.
Sprawdzam dziennie po kilkaset takich biletów więc widzę jak i gdzie ludzie kupują i nie musisz mnie uczyć
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Nie musiało się, a teraz trzeba?Scania_9640 pisze: ↑06 wrz 2022, 20:38 W żadnej aplikacji nie musiało się wpisywać numeru bocznego przy bilecie 20min, jak nie wierzysz to zapytaj kontrolerów biletów. Sam sprawdzam bilety bo jestem kontrolerem więc nie martw się o mnie, bo mandatu nie dostanę
Sprawdzam dziennie po kilkaset takich biletów więc widzę jak i gdzie ludzie kupują i nie musisz mnie uczyć
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości