Z pewnością jest to coś podlegającego kalibracji, więc jeżeli jest tak jak mówisz to prawdopodobnie w najbliższych dniach zostanie to poprawione.
STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Są kolejne dobre informacje
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... y-na-liniiW Siedlcach do wyjazdu do Krakowa szykowane jest kilka następnych wozów.
http://mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/new ... -i-52.htmlTrzeci wagon z tej dostawy jest w Krakowie i przechodzi odbiory (jest szansa, że na torach pojawi się już w przyszłym tygodniu. Czwarty wagon jest już przygotowywany do transportu do Krakowa i przyjedzie jeszcze w tym tygodniu.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Jeszcze jedna rzecz ze strony PSMKMS:
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... y-na-liniiRealizację dostawy planowano do końca roku, jednak z uwagi na trwającą pandemię, termin ten najpewniej nieznacznie się opóźni.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1408
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Kilka słów ode mnie:
Wygląd zewnętrzny bardzo mi się podoba - na miarę NGT8, na pewno ładniejszy od Krakowiaka, odcień niebieskiego świetny - mógłby być stosowany przy okazji NG innego taboru i jak dla mnie mogą wszystkie tramwaje walnąć po prostu na niebiesko.
Fotele niestety twarde jak deski, mamy już sporo autobusów gdzie da się dłużej wysiedzieć, a tutaj siedziska są twarde jak w Pesach, ale inaczej wyprofilowane (z tego co inni piszą źle). Szkoda też że uchwyty są tylko na zewnętrznych siedzeniach, mi to przypomina oszczędności jak w autobusach marki SOR.
Sufit jest niczym lustro:
ale bardzo ładnie się świeci:
Niespodzianka, jednak elementy sufitu mogą się trzymać bez dziwnych listw wzdłuż łączeń:
Kolejny typ taboru i znowu SIP wygląda inaczej:
w autobusach jest od dawna, mieliśmy już taki w tramwajach?
Światełko na dole drzwi na duży plus, oprócz tego że ładnie wygląda to wejście będzie dobrze oświetlone, dodatkowo wieczorami stojąc na pętli przy otwartych drzwiach będzie się świetnie prezentował.
Przedni wyświetlacz trochę mały i "Nowy Bieżanów P+R" się przewijał, podobnie jak "Odjazd za..."
Rzeźnia bardzo mała, chyba w Urbino 12 są tego rozmiaru.
Miejsca na bagaż wiadomo z czego wynikające i wiadomo też że znajdą się chętni do siedzenia na nich.
Kiedy test żelazka/tostera?
Ułożenie siedzeń w wersji premium:
I w standardowej dla osób do 150cm wzrostu, wyżsi będą się stukać kolanami:
Kolejny minus, stojąc w odległości większej niż 2-3 metry ciężko przeczytać kolejne przystanki, szkoda że nie zwiększono czcionki kosztem jednego przystanku i napisu "Kolejne przystanki".
Wnętrze jak dla mnie bomba:
Drzwi: na plus to że są ciche, na minus to dość wolno się otwierają (od zatrzymania na przystanku do rozpoczęcia otwarcia mija dobrych kilka sekund, nie sądzę by za każdym razem to motorniczy czekał z ich otwarciem). Niestety nad drzwiami powinna migać czerwona lampka a w pierwszych dwuskrzydłowych drzwiach w RY825 już nie działała:
https://streamable.com/3m1lx5
SIP tak jak wyżej pisaliście tylko w I członie i to dość głośny, podobnie jak sygnał otwierania drzwi.
Wygląd zewnętrzny bardzo mi się podoba - na miarę NGT8, na pewno ładniejszy od Krakowiaka, odcień niebieskiego świetny - mógłby być stosowany przy okazji NG innego taboru i jak dla mnie mogą wszystkie tramwaje walnąć po prostu na niebiesko.
Fotele niestety twarde jak deski, mamy już sporo autobusów gdzie da się dłużej wysiedzieć, a tutaj siedziska są twarde jak w Pesach, ale inaczej wyprofilowane (z tego co inni piszą źle). Szkoda też że uchwyty są tylko na zewnętrznych siedzeniach, mi to przypomina oszczędności jak w autobusach marki SOR.
Sufit jest niczym lustro:
ale bardzo ładnie się świeci:
Niespodzianka, jednak elementy sufitu mogą się trzymać bez dziwnych listw wzdłuż łączeń:
Kolejny typ taboru i znowu SIP wygląda inaczej:
w autobusach jest od dawna, mieliśmy już taki w tramwajach?
Światełko na dole drzwi na duży plus, oprócz tego że ładnie wygląda to wejście będzie dobrze oświetlone, dodatkowo wieczorami stojąc na pętli przy otwartych drzwiach będzie się świetnie prezentował.
Przedni wyświetlacz trochę mały i "Nowy Bieżanów P+R" się przewijał, podobnie jak "Odjazd za..."
Rzeźnia bardzo mała, chyba w Urbino 12 są tego rozmiaru.
Miejsca na bagaż wiadomo z czego wynikające i wiadomo też że znajdą się chętni do siedzenia na nich.
Kiedy test żelazka/tostera?
Ułożenie siedzeń w wersji premium:
I w standardowej dla osób do 150cm wzrostu, wyżsi będą się stukać kolanami:
Kolejny minus, stojąc w odległości większej niż 2-3 metry ciężko przeczytać kolejne przystanki, szkoda że nie zwiększono czcionki kosztem jednego przystanku i napisu "Kolejne przystanki".
Wnętrze jak dla mnie bomba:
Drzwi: na plus to że są ciche, na minus to dość wolno się otwierają (od zatrzymania na przystanku do rozpoczęcia otwarcia mija dobrych kilka sekund, nie sądzę by za każdym razem to motorniczy czekał z ich otwarciem). Niestety nad drzwiami powinna migać czerwona lampka a w pierwszych dwuskrzydłowych drzwiach w RY825 już nie działała:
https://streamable.com/3m1lx5
SIP tak jak wyżej pisaliście tylko w I członie i to dość głośny, podobnie jak sygnał otwierania drzwi.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:48 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Taki SIP (autobusowy) jest już stosowany w NGT6 z drugiej dostawy po NG, nie jestem pewny czy wszystkie ale na pewno RP617, RP619, RP621, RP622 i pewnie wszystkie które przejdą NG. Wiem też że w jednym GT8C, a dokładniej RF311, jednak ekran jest od firmy PIXEL.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1408
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Biorąc pod uwagę jak pechowy mamy rok to nie byłby to wcale zły wynik.
Czyli dobrze kojarzyłem, że masowo był do tej pory tylko w autobusach. Jak na Kraków ma nawet sporo treści, może kiedyś doczekamy by pokazywał też możliwe przesiadki z najbliższego przystanku.STADLER Tango pisze: ↑19 cze 2020, 0:02 Taki SIP (autobusowy) jest już stosowany w NGT6 z drugiej dostawy po NG
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:48 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Czy tylko ja mam takie wrażenie, że na bocznych burtach została zastosowana jakaś nowa większa czcionka numerów taborowych /w #RY826/?
-
- Ekspert
- Posty: 978
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Udało mi się przejechać lajkonikiem. Generalnie całkiem przyjemny wagon Mam wrażenie, że jest również cichszy od NGT8, pytanie, jak się będzie prezentował za kilka lat.
Z plusów - tak na szybko i okiem tylko pasażera:
- cicho podczas jazdy - mam wrażenie, że najcichszy z eksploatowanych w Krk wagonów;
- fajny, przyjemny, bardzo estetyczny design wewnątrz;
Z minusów - również na szybko i okiem pasażera:
- tu głownie niestety to, co zależy od zamawiającego, czyli:
--- SIP - tradycyjnie leży i kwiczy. Wagon jeździ drugi dzień po mieście, przez połowę czasu ekrany pod sufitem wyświetlały czarną plamę, zapowiadania nie słychać, umiejscowienie choinek wewnątrz totalnie debilne, małe wyświetlacze zewnętrzne - jeśli chodzi o SIP w Krk to czasem mam wrażenie, że to jest robione specjalnie, bo firma jednak trzyma poziom, a z SIPem jest zawsze totalna kupa;
--- "rzeźnia" - układ 2x2 jest chyba najwygodniejszy z punktu widzenia pasażerów - ok, ale czy w wagonie tej długości nie przydałoby się miejsce na choćby.... dwa wózki? "Rzeźnia" jest tak mała, że mieści się tam jeden wózek, w sumie chyba powtórka z NGT8, gdzie również tego miejsca jest imho zbyt mało...
--- umiejscowienie przycisków do otwierania drzwi - nie wiem, kto wymyślił, aby niektóre drzwi miały przycisk tylko po jednej stronie?
Oczywiście te wady to raczej pierdółki, wagon jest naprawdę bardzo przyjemny
Z plusów - tak na szybko i okiem tylko pasażera:
- cicho podczas jazdy - mam wrażenie, że najcichszy z eksploatowanych w Krk wagonów;
- fajny, przyjemny, bardzo estetyczny design wewnątrz;
Z minusów - również na szybko i okiem pasażera:
- tu głownie niestety to, co zależy od zamawiającego, czyli:
--- SIP - tradycyjnie leży i kwiczy. Wagon jeździ drugi dzień po mieście, przez połowę czasu ekrany pod sufitem wyświetlały czarną plamę, zapowiadania nie słychać, umiejscowienie choinek wewnątrz totalnie debilne, małe wyświetlacze zewnętrzne - jeśli chodzi o SIP w Krk to czasem mam wrażenie, że to jest robione specjalnie, bo firma jednak trzyma poziom, a z SIPem jest zawsze totalna kupa;
--- "rzeźnia" - układ 2x2 jest chyba najwygodniejszy z punktu widzenia pasażerów - ok, ale czy w wagonie tej długości nie przydałoby się miejsce na choćby.... dwa wózki? "Rzeźnia" jest tak mała, że mieści się tam jeden wózek, w sumie chyba powtórka z NGT8, gdzie również tego miejsca jest imho zbyt mało...
--- umiejscowienie przycisków do otwierania drzwi - nie wiem, kto wymyślił, aby niektóre drzwi miały przycisk tylko po jednej stronie?
Oczywiście te wady to raczej pierdółki, wagon jest naprawdę bardzo przyjemny
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Kolejny wagon w Krakowie - #HY841.
Ostatnio zmieniony 20 cze 2020, 9:46 przez Zieleńczanin, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przepraszam, jestem perfekcjonistą.
Powód: Przepraszam, jestem perfekcjonistą.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Jutro Lajkoniki zawitają na 14 i 18 ->fejs MPK
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
#HY842 przyjechał.
W TTSS widziany w Siedlacach w ostatnich dniach był #HY843 i dzisiaj #RY827.
Więc kolejne dwa szybko przybędą.
W TTSS widziany w Siedlacach w ostatnich dniach był #HY843 i dzisiaj #RY827.
Więc kolejne dwa szybko przybędą.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Według danych na stronie MPK, HY840 został wpisany na stan zajezdni Nowa Huta, więc pewnie za niedługo będzie na linii.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Lajkoniki dziś pojawiły się na liniach "4" oraz "13". Jak dla mnie na "4" to trochę za mało, nie bez powodu jest to jedyna linia w Krakowie, gdzie od wielu lat jeździ tylko tabor 40m+. Stałym pasażerem "13" i to w godzinach szczytu byłem przed COVID-19 i nie uważam, żeby cokolwiek więcej niż NGT6 lub 2x105Na było tam potrzebne. Ciekawe czy to tylko test tramwajów na tych liniach, czy trafią one na nie na stałe, bo moim zdaniem o wiele bardziej przydadzą się gdzieś indziej.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
To pewnie tylko testy, ale...
Absurdem jest że linia jeżdżąca aktualnie co 20 minut przez cały dzień jest obsługiwana Krakowiakami. Wygaszanie popytu na "4" które ma miejsce na przestrzeni ostatnich lat w końcu musiało spowodować znaczny spadek potoków, a stąd już tylko krok do zmiany taboru.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości