edek3253 pisze: ↑16 lip 2022, 11:29Pewnie kolega chciał znaleźć wzkm na odcinek bronowicki. Kiedyś ZTP/ZIKiT nie miał zakusów, żeby kolejną linię wyrzucić spod Kombinatu argumentując to niskim zapełnieniem? Swego czasu skracano 172.
Huta w ostatnich latach już i tak sporo straciła. Tak przed pandemią, jak i po niej - o ile w pozostałej części miasta km w miarę się odbudowała (trochę dzięki agloekspressom), tak Huta jest bardzo do tyłu. Zniknięcie "132" i "429", pocięte "16", "52", "482" czy "502", itd.
To nawet nie chodzi o Kombinat - bo tam potoki zmalały - co o pasażerów z al. Solidarności. Podoba mi się rozwiązanie z "501", które po latach roszad znalazło swoje miejsce na Bulwarowej. Szkoda że brakuje tam prawdziwej pętli, na więcej linii.
"172" było skrócone do Al. Przyjaźni gdy "572" docierało do Kombinatu. Kilka lat temu wymieniono im końcówki i wg mnie to dobry ruch bo "172" jest całodzienne i całotygodniowe, a jest jedyną linia jadąca "prosto" od al. Solidarności przez al. Gen. Andersa do Wiślickiej
edek3253 pisze: ↑16 lip 2022, 11:29Dla Mydlnik bez jakiegoś wielkiego zmieniania siatki dobra będzie linia na wzór dawnego 126. Można uruchomić testowo takie połączenie.
Kilkanaście lat temu próbowano ze "126". Linia cieszyła się małym zainteresowaniem, przegrała z dublującą ją linią dalekosiężną (wtedy "501"). Sytuacja na "139" (trochę) poprawi się po skończeniu prac na północy. Można pomyśleć nad tymczasowym rozwiązaniem, acz docelowo wg mnie i tak powinno wrócić tam właśnie "139".