Swoszowice, Golkowice

- Linie, trasy, rozkłady
MichalTyniec
Specjalista
Posty: 453
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: MichalTyniec » 19 wrz 2022, 19:16

Scania_9640 pisze: 19 wrz 2022, 17:59 Jak to co? To, że na tej linii nie będzie istniał rozkład bo stanie w korku od Starowiślnej do samego ronda i w drugą stronę to samo. A teraz jest w miarę punktualna więc po co to psuć.
Powiedz pasażerom że chcesz dłuższą trasę kosztem częstotliwości to zobaczysz jak Cię zjedzą ;)
No taka punktualna że na Starowiślną przyjeżdża 15 minut na minus lub 2 naraz, codziennie tak jest popołudniu bo jeżdżę nią do pracy.

Zieleńczanin
Moderator globalny
Posty: 692
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Zieleńczanin » 20 wrz 2022, 8:40

Ruppert pisze: 19 wrz 2022, 17:59 To jakaś zabawa w dziecinadę? Nie chodzi tu o ilość brygad, a o dojazd do celu. Jestem za wydłużeniem linii, nawet kosztem frekwencji.
Nie, to chęć pokazania, że dostosowywanie zbiorkomu na Kurdwanowie do tego, czego chcą mieszkańcy rejonów położonych po drugiej stronie miasta nie ma najmniejszego sensu. Chcemy wzmocnić Kurdwanów, więc wybierzmy najlepsze rozwiązanie dla większości mieszkańców Kurdwanowa, nie dla mieszkańców Prądnika Czerwonego. I na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3636
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 23 wrz 2022, 12:29

Pojawiły się rozkłady (link) i jest ważna zmiana względem planów, a nawet niedawnego komunikatu ZTP na fb. Poza szczytem swoszowickie linie też dostaną f30, nie f40. I bardzo dobrze.

Raz, że to po prostu wypada, bo dotychczas o ile w szczycie miała być rekompensata za zabranie "165", tak międzyszczyt był po prostu na minus. Dwa, że dzięki temu można skoordynować "135" ze "133" (które ma f30 poza szczytem) i ogólnie łatwiej to skoordynować choćby z tramwajami bazującymi na f15.

Przy okazji, zyskują też Podstolice gdzie "214" kursuje co drugim kursem. Było f80, będzie f60, dziennie trzy kursy więcej. Zawsze na plus.

Co do poszczególnych koordynacji:

"214/254" (Borek - Swoszowice) -> z Borku f13/17 (do Swoszowic dojeżdżają f11/19 z racji na wjazdy "254"), ze Swoszowic 14+16 (dojeżdżają do Borku 12+18)

"135/254" (Swoszowice - Golkowice) -> ze Swoszowic 9+21 (dojeżdżają 13+17), z Golkowic 13+17 (do Swoszowic dojeżdżają 9+21)

"135/155" (Swoszowice - Kurdwanów) -> ze Swoszowic 13+17, z Kurdwanowa 15+15

"133/135/433" (Łagiewniki - Kurdwanów / Piaski) -> tu zastosowano dość nietypowe rozwiązanie. Sprawa była nieoczywista bo trzy linie dublują się do Kurdwanowa, a potem dwie do Piasków Wielkich, do tego trzecia jest szczytówką. W efekcie w szczycie z Łagiewnik "133/135/433" jadą co 10 minut, natomiast na odcinku do Piasków jest 10+20 ("133/433"), podobnie poza szczytem z Łagiewnik ("133/135"). W drugą stronę do Łagiewnik jest 8+10+12, z Piasków mniej więcej 13+17, a poza szczytem do Łagiewnik 10+20.

Ogólnie sprawia to dobre wrażenie. Czuć, że ktoś nad tym przysiadł i postarał się wycisnąć z tego jak najwięcej. Duży plus za zmianę na f30 poza szczytem, oraz koordynację f10 od Łagiewnik do Kurdwanowa. Choć niestety wszędzie to był wybór coś za coś, tu kosztem "133+433" jadącego 10+20.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3636
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 23 wrz 2022, 20:29

Znalazłem też łyżkę dziegciu: "155" i "254" dojeżdżają z/do Swoszowic SKA stadnie. Nie jest to raczej kwestia koordynacji z SKA2, zresztą sprawdzałem i pociągi jeżdżą całkowicie nieregularnie, tak że od października nieraz autobus będzie przyjeżdżał tuż po odjeździe pociągu. Z centrum Swoszowic w stronę przystanku kolejowego "155+254" jadą w takcie 4+26, w drugą jest 2+28.

Wg mnie to jest do poprawy. Są dwa sposoby - albo skierować do Swoszowic SKA "214" zamiast "254" (jeździ w takcie z "254", więc będzie też takt ze "155"). Albo zamienić "214" i "254" odjazdami w obie strony przez cały dzień, czyli przesunąć każde o 15 minut.

Oprócz tego, do rozważenia by w weekendy "214" też wjeżdżało kieszeniowo pod Swoszowice SKA, bo obecnie ze Swoszowic jest w te dni "155" z f40 i "254" z f80, a więc są dziury 40-minutowe. Jeszcze gorzej od strony Zakopiańskiej, gdzie w weekendy jest tylko "254" z f80. W obu przypadkach, weekendowe skierowanie "214" przez przystanek kolejowy by poprawiło sytuację.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1041
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Scania_9640 » 24 wrz 2022, 9:09

Nie ma punktu socjalnego na nowej pętli Swoszowice SKA. Są jedynie publiczne płatne toalety. Dlatego pewnie MPK nie zgodzi się na wydłużenie 155 do Bonarki.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3636
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 24 wrz 2022, 9:53

Scania_9640 pisze: 24 wrz 2022, 9:09Nie ma punktu socjalnego na nowej pętli Swoszowice SKA. Są jedynie publiczne płatne toalety. Dlatego pewnie MPK nie zgodzi się na wydłużenie 155 do Bonarki.
Nie ma przeszkód. Zawsze linia może wracać z Bonarki do Zajezdni - czy to liniowo, czy specjalnie na wybrane przerwy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość