Swoszowice, Golkowice

- Linie, trasy, rozkłady
MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: MichalTyniec » 19 wrz 2022, 19:16

Scania_9640 pisze: 19 wrz 2022, 17:59 Jak to co? To, że na tej linii nie będzie istniał rozkład bo stanie w korku od Starowiślnej do samego ronda i w drugą stronę to samo. A teraz jest w miarę punktualna więc po co to psuć.
Powiedz pasażerom że chcesz dłuższą trasę kosztem częstotliwości to zobaczysz jak Cię zjedzą ;)
No taka punktualna że na Starowiślną przyjeżdża 15 minut na minus lub 2 naraz, codziennie tak jest popołudniu bo jeżdżę nią do pracy.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Zieleńczanin » 20 wrz 2022, 8:40

Ruppert pisze: 19 wrz 2022, 17:59 To jakaś zabawa w dziecinadę? Nie chodzi tu o ilość brygad, a o dojazd do celu. Jestem za wydłużeniem linii, nawet kosztem frekwencji.
Nie, to chęć pokazania, że dostosowywanie zbiorkomu na Kurdwanowie do tego, czego chcą mieszkańcy rejonów położonych po drugiej stronie miasta nie ma najmniejszego sensu. Chcemy wzmocnić Kurdwanów, więc wybierzmy najlepsze rozwiązanie dla większości mieszkańców Kurdwanowa, nie dla mieszkańców Prądnika Czerwonego. I na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 23 wrz 2022, 12:29

Pojawiły się rozkłady (link) i jest ważna zmiana względem planów, a nawet niedawnego komunikatu ZTP na fb. Poza szczytem swoszowickie linie też dostaną f30, nie f40. I bardzo dobrze.

Raz, że to po prostu wypada, bo dotychczas o ile w szczycie miała być rekompensata za zabranie "165", tak międzyszczyt był po prostu na minus. Dwa, że dzięki temu można skoordynować "135" ze "133" (które ma f30 poza szczytem) i ogólnie łatwiej to skoordynować choćby z tramwajami bazującymi na f15.

Przy okazji, zyskują też Podstolice gdzie "214" kursuje co drugim kursem. Było f80, będzie f60, dziennie trzy kursy więcej. Zawsze na plus.

Co do poszczególnych koordynacji:

"214/254" (Borek - Swoszowice) -> z Borku f13/17 (do Swoszowic dojeżdżają f11/19 z racji na wjazdy "254"), ze Swoszowic 14+16 (dojeżdżają do Borku 12+18)

"135/254" (Swoszowice - Golkowice) -> ze Swoszowic 9+21 (dojeżdżają 13+17), z Golkowic 13+17 (do Swoszowic dojeżdżają 9+21)

"135/155" (Swoszowice - Kurdwanów) -> ze Swoszowic 13+17, z Kurdwanowa 15+15

"133/135/433" (Łagiewniki - Kurdwanów / Piaski) -> tu zastosowano dość nietypowe rozwiązanie. Sprawa była nieoczywista bo trzy linie dublują się do Kurdwanowa, a potem dwie do Piasków Wielkich, do tego trzecia jest szczytówką. W efekcie w szczycie z Łagiewnik "133/135/433" jadą co 10 minut, natomiast na odcinku do Piasków jest 10+20 ("133/433"), podobnie poza szczytem z Łagiewnik ("133/135"). W drugą stronę do Łagiewnik jest 8+10+12, z Piasków mniej więcej 13+17, a poza szczytem do Łagiewnik 10+20.

Ogólnie sprawia to dobre wrażenie. Czuć, że ktoś nad tym przysiadł i postarał się wycisnąć z tego jak najwięcej. Duży plus za zmianę na f30 poza szczytem, oraz koordynację f10 od Łagiewnik do Kurdwanowa. Choć niestety wszędzie to był wybór coś za coś, tu kosztem "133+433" jadącego 10+20.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 23 wrz 2022, 20:29

Znalazłem też łyżkę dziegciu: "155" i "254" dojeżdżają z/do Swoszowic SKA stadnie. Nie jest to raczej kwestia koordynacji z SKA2, zresztą sprawdzałem i pociągi jeżdżą całkowicie nieregularnie, tak że od października nieraz autobus będzie przyjeżdżał tuż po odjeździe pociągu. Z centrum Swoszowic w stronę przystanku kolejowego "155+254" jadą w takcie 4+26, w drugą jest 2+28.

Wg mnie to jest do poprawy. Są dwa sposoby - albo skierować do Swoszowic SKA "214" zamiast "254" (jeździ w takcie z "254", więc będzie też takt ze "155"). Albo zamienić "214" i "254" odjazdami w obie strony przez cały dzień, czyli przesunąć każde o 15 minut.

Oprócz tego, do rozważenia by w weekendy "214" też wjeżdżało kieszeniowo pod Swoszowice SKA, bo obecnie ze Swoszowic jest w te dni "155" z f40 i "254" z f80, a więc są dziury 40-minutowe. Jeszcze gorzej od strony Zakopiańskiej, gdzie w weekendy jest tylko "254" z f80. W obu przypadkach, weekendowe skierowanie "214" przez przystanek kolejowy by poprawiło sytuację.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Scania_9640 » 24 wrz 2022, 9:09

Nie ma punktu socjalnego na nowej pętli Swoszowice SKA. Są jedynie publiczne płatne toalety. Dlatego pewnie MPK nie zgodzi się na wydłużenie 155 do Bonarki.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 24 wrz 2022, 9:53

Scania_9640 pisze: 24 wrz 2022, 9:09Nie ma punktu socjalnego na nowej pętli Swoszowice SKA. Są jedynie publiczne płatne toalety. Dlatego pewnie MPK nie zgodzi się na wydłużenie 155 do Bonarki.
Nie ma przeszkód. Zawsze linia może wracać z Bonarki do Zajezdni - czy to liniowo, czy specjalnie na wybrane przerwy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 12 paź 2022, 16:25

Mieszkańcy zgłaszali, że po zmianach brakuje kursu po 5 rano ze Swoszowic do Kurdwanowa. Wcześniej taki był, a teraz jest "135" 4:56 i potem dopiero 5:26. Mogłoby się wydawać zbywalne, jednak są pasażerowie którzy przesiadali się z pierwszego "214" (przyjazd 5:05 od strony Soboniowic). Chyba zgłoszono to ZTP, bo dojdzie dodatkowy kurs "155", uzupełniając lukę i odjeżdżając o 5:10 z centrum Swoszowic:
Korekty rozkładów jazdy
od 17.10.2022
110, 125, 155, 425

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że na wniosek pasażerów, od dnia 17.10.2022 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące korekty rozkładów jazdy:

* linia 110 – zmiana następujących godzin odjazdów w dni powszednie: z Alei Przyjaźni z godz. 4:05 na godz. 4:00 oraz z Węgrzynowic z godz. 4:38 na godz. 4:33;

* linie 125 i 425 – zmiana wybranych godzin odjazdów oraz wariantów trasy dla niektórych kursów;

* linia 155 – uruchomienie dodatkowych kursów w dni powszednie: z Zajezdni Wola Duchacka o godz. 4:28 oraz z pętli Swoszowice SKA o godz. 5:03.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/406-2022

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kierman » 12 paź 2022, 16:51

Szkoda, że równie ochoczo nie uwzględnia się wniosku pasażerów o przywrócenie 125. Rzeczywiście ładna mi poprawa punktualności, skoro linia teraz łapie kilkudziesięciominutowe opóźnienia pod Szpitalem.

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kowalik » 13 paź 2022, 14:43

Czyli optymalizacja na linii 125, polegała na skróceniu trzech kursów z/do Wydziału Farmaceutycznego UJ.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: pablo » 04 sty 2023, 13:30

Od 9 stycznia zmienią się lokalizacje przystanku Grabówki Pętla (linie 214, 254). Pasażerowie korzystający z przystanku Grabówki Pętla nie będą już mieli wspólnego przystanku (peronu) dla obu wariantów linii 214 w kierunku Borku Fałęckiego. Do tej pory kursy rozpoczynające na tej pętli oraz kursy startujące z Podstolic miały wspólny przystanek (peron). Czyli zmiana jest na gorzej. Natomiast nie do końca rozumiem jak kursy rozpoczynające z Grabówek Pętli będą obsługiwać ten przystanek rozpoczynając trasę w kierunku Borku Fałęckiego? Bo z rozkładów internetowych nie da się uzyskać godziny odjazdu tych wariantów. Czy kursy z Borku kończące w Grabówkach Pętli, rozpoczynać będą kursy powrotne w stronę Borku dopiero od przystanku Golkowice Sklep? (przejazd na pusto?). Z komunikatu tak nie wynika. Dla przystanku Golkowice Sklep są dostępne oba warianty, dla przystanku Grabówki Pętla są dostępne tylko kursy startujące od Podstolic Centrum.
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 214__2__24 (kursy co 30 minut w dz.p.)
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 214__2__23 (kursy co 60 minut w dz.p.)
Wydaje się, że brakuje internetowego rozkładu dla wariantów startujących na przystanku Grabówki Pętla.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 04 sty 2023, 13:47

pablo pisze: 04 sty 2023, 13:30Czy kursy z Borku kończące w Grabówkach Pętli, rozpoczynać będą kursy powrotne w stronę Borku dopiero od przystanku Golkowice Sklep? (przejazd na pusto?). Z komunikatu tak nie wynika.
pablo pisze: 04 sty 2023, 13:30Wydaje się, że brakuje internetowego rozkładu dla wariantów startujących na przystanku Grabówki Pętla.
Tak, chyba pomyłka w rozkładach - w takim układzie powinni dodać osobny rozkład dla kursów z pętli. Dla wariantów "254" zaczynających na pętli, normalnie jest udostępniony rozkład zatem to nie jest tak, że będą przejazdy na pusto. Swoją drogą czemu przenosi się ten przystanek, czy aż tak przeszkadzał na ul. Drużbackiej?

Poniżej pełny komunikat:
Zmiany w funkcjonowaniu przystanku Grabówki Pętla
od 9.01.2023
214, 254

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 9.01.2023 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu przystanków Grabówki Pętla dla linii 214 i 254:

* przystanek końcowo-początkowy dla kursów linii 214 i 254 wykonywanych do Grabówek Pętli oraz przelotowy linii 214 w kierunku Podstolic Centrum będzie nadal zlokalizowany na pętli;

* przystanek przelotowy w kierunku Borku Fałęckiego dla kursów linii 214 wykonywanych od Podstolic Centrum zostanie przeniesiony do nowej stałej lokalizacji, na drogę prowadzącą od strony Podstolic;

* zostanie zlikwidowany (dla Komunikacji Miejskiej w Krakowie) dotychczasowy przystanek przelotowy dla linii 214 i 254 w kierunku Borku Fałęckiego, zlokalizowany na drodze powiatowej prowadzącej w kierunku Golkowic i ul. Drużbackiej.

Uwaga! NIE będzie wspólnego przystanku o nazwie Grabówki Pętla dla wszystkich kursów linii 214 w kierunku Borku Fałęckiego (zarówno od strony Podstolic jak i rozpoczynających trasę w Grabówkach).

Jednocześnie, wszystkie kursy linii 214 i 254 rozpoczynające się na pętli Grabówki Pętla będą realizowane 1 minutę później. Godziny odjazdów z innych przystanków pozostaną bez zmian.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/523-2023

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: suchy » 04 sty 2023, 16:03

pablo pisze: 04 sty 2023, 13:30 Od 9 stycznia zmienią się lokalizacje przystanku Grabówki Pętla (linie 214, 254). Pasażerowie korzystający z przystanku Grabówki Pętla nie będą już mieli wspólnego przystanku (peronu) dla obu wariantów linii 214 w kierunku Borku Fałęckiego. Do tej pory kursy rozpoczynające na tej pętli oraz kursy startujące z Podstolic miały wspólny przystanek (peron). Czyli zmiana jest na gorzej. Natomiast nie do końca rozumiem jak kursy rozpoczynające z Grabówek Pętli będą obsługiwać ten przystanek rozpoczynając trasę w kierunku Borku Fałęckiego? Bo z rozkładów internetowych nie da się uzyskać godziny odjazdu tych wariantów. Czy kursy z Borku kończące w Grabówkach Pętli, rozpoczynać będą kursy powrotne w stronę Borku dopiero od przystanku Golkowice Sklep? (przejazd na pusto?). Z komunikatu tak nie wynika. Dla przystanku Golkowice Sklep są dostępne oba warianty, dla przystanku Grabówki Pętla są dostępne tylko kursy startujące od Podstolic Centrum.
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 214__2__24 (kursy co 30 minut w dz.p.)
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 214__2__23 (kursy co 60 minut w dz.p.)
Wydaje się, że brakuje internetowego rozkładu dla wariantów startujących na przystanku Grabówki Pętla.
Spójrz na rozkład w drugą stronę (Borek - Grabówki - Podstolice). Jak wybierzesz sobie przystanek Grabówki Pętla, to pojawia się w rozkładzie wariant B - kurs do Borku Fałęckiego (którego to wariantu nie ma na wcześniejszych przystankach).

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: pablo » 04 sty 2023, 16:38

Rzeczywiście, masz rację. Nawet na obecnych rozkładach ten przystanek ma godziny odjazdu w obu kierunkach na tym samym pliku.
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 214__1__19
Trzeba przyznać - bardzo sprawnie ukryte. :D Super intuicyjne - należy szukać odjazdu w kierunku Borku na rozkładzie w kierunku Podstolic Centrum. :lol: Skoro tak to działa, to pewnie takich przypadków jest więcej. :P

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: lukasmaj » 04 sty 2023, 17:32

pablo pisze: 04 sty 2023, 16:38 Rzeczywiście, masz rację. Nawet na obecnych rozkładach ten przystanek ma godziny odjazdu w obu kierunkach na tym samym pliku.
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 214__1__19
Trzeba przyznać - bardzo sprawnie ukryte. :D Super intuicyjne - należy szukać odjazdu w kierunku Borku na rozkładzie w kierunku Podstolic Centrum. :lol: Skoro tak to działa, to pewnie takich przypadków jest więcej. :P
To prowadzi do dezorientacji. Spójrzcie tutaj: https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 301__2__30
Zgłaszałem gdzie trzeba i nic z tym nie zrobiono!

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: suchy » 04 sty 2023, 17:36

lukasmaj pisze: 04 sty 2023, 17:32 To prowadzi do dezorientacji. Spójrzcie tutaj: https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 301__2__30
Zgłaszałem gdzie trzeba i nic z tym nie zrobiono!
Chyba ktoś przypadkiem scalił odjazdy w obydwu kierunkach - w przeciwnym kierunku Kraków - Niepołomice pokazuje dokładnie to samo :lol:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 11 gości