Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Na TŁ jedną z kolejnych koncepcji była linia Czerwone Maki - Lubostroń - Kobierzyńska - TŁ - Łagiewniki. Strzelam, że numer np. "146". Nie jestem jednak pewny, czy są to aktualne plany.
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
To by była dobra linia. Tym bardziej po remoncie ulicy Czerwone Maki. Zniknął wąski łuk przy zakręcie w Lubostroń. Przydałby się autobus też na Przyzby, Zdunów, Podhalańskiej itd
Część ulic musiałoby stać się jednokierunkowe. Popatrz sobie na trasy linii 102, 204 czy 252 z Gdyni. Jeżdżą po uliczkach po których po Krakowie nigdy by nie puszczono autobusu.
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Ja bym dał 126, bo teraz jest dziura między 106 i 136Kaszmir pisze:Strzelam, że numer np. "146".
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
"126" swojego czasu rezerwowano dla hipotetycznej linii z Mydlnik przez Zakliki Pewnie nawiązanie do dawnego mydlnickiego "126".
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Kto wie czy historyczne "126" nie stanie się teraźniejszym? .
-
- Pasażer
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 wrz 2022, 18:04
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Wiem, w komunikacie była też mowa o przejazdach technicznych, więc kto wie gdzie próbowano wjechać?
Zawsze można spróbować podejść do tematu całościowo i wprowadzić jeden kierunek na części ulic i zrobić pętlę uliczną.
-
- Znawca
- Posty: 188
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Szkoda, że podczas budowy TŁ nie dociągnięto ulicy 8. Pułku Ułanów do skrzyżowania z Podhalańską i Pszczelną, zwłaszcza że to dystans niecałych 500 metrów. Można by było wtedy spróbować puścić potencjalne "146" od Kobierzyńskiej przez Przyzby, Zalesie, 8PU i TŁ do Łagiewnik. Jest tam trochę wąsko, ale myślę, że Autosan zmieściłby się bez problemu (jeśli tylko udałoby się jakiegoś wygospodarować na ten cel).
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Nie bardzo mogli dociągnąć, bo 8 Pułku Ułanów nie jest jeszcze nawet zaprojektowana, a w ramach TŁ znalazło się jedynie samo skrzyżowanie (żeby potem nie trzeba było wszystkiego rozwalać podczas budowy 8PU).Mr. Passenger pisze: ↑22 wrz 2022, 17:27 Szkoda, że podczas budowy TŁ nie dociągnięto ulicy 8. Pułku Ułanów do skrzyżowania z Podhalańską i Pszczelną, zwłaszcza że to dystans niecałych 500 metrów. Można by było wtedy spróbować puścić potencjalne "146" od Kobierzyńskiej przez Przyzby, Zalesie, 8PU i TŁ do Łagiewnik. Jest tam trochę wąsko, ale myślę, że Autosan zmieściłby się bez problemu (jeśli tylko udałoby się jakiegoś wygospodarować na ten cel).
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
Z kolejnych kwiatków dotyczących koordynacji - dzisiaj zauważyłem, jak beznadziejnie ułożone są rozkłady weekendowe na ciągu kurdwanowskim (w środku dnia, gdy 50tka kursuje co 10min). Mianowicie z Kabla w stronę Kurdwanowa mamy takt 2/8/2/8 - czyli 2 linie jadą prawie zderzak w zderzak, po czym mamy dziurę.
Dodatkowo warto wspomnieć, że 11tka z Płaszowa na Maki jedzie 2 minuty przed kursami 50 SKRÓCONEJ do Kurdwanowa. Więc jeśli skróconą 50tką jadą jacyś pasażerowie, którzy po opuszczeniu wagonu na Kurdwanowie chcieliby jechać dalej w kierunku Zakopianki - to w praktyce muszą stracić 10 minut czekając na kolejną wydłużoną 50tkę (no bo 11tka przecież pojechała tuż przed nimi, a 10tka w stronę Pleszowa też odjeżdża z Kurdwanowa kilka minut przed przyjazdem skróconej 50tki).
W przypadku drugiej "pary" linii można powiedzieć, że jest akurat ustawione ok - 24 też co prawda jedzie 2min przed 50tką, ale dzięki temu ewentualni pasażerowie z Wielickiej mogą po wyjściu z 24 za dosłownie chwilę się przesiąść i jechać dalej w stronę Zakopiańskiej.
Na samej TŁ również są skopane rozkłady weekendowe poranne i wieczorne (gdy 50tka jeździ co 20min wszystkimi kursami do Borku) - mamy 3 linie z Kurdwanowa w stronę Zakopiańskiej w odstępie 5 minut (10tka => za 2min 50tka => za 3min 11tka), po czym 15 minutową dziurę. A gdy 11tka znika wieczorem po 21:00, dziura zwiększa się aż do 18 minut (czyli mamy takt 2/18).
W przeciwną stronę jest może odrobinkę lepiej (choć też szału nie ma) - takt 2/7/11. Ale gdy wieczorem znika 11tka, to robi się już 5/15.
Wiem, że ciężko jest zgrać linie jadące z różnych stron, no ale jak my chcemy zachęcić pasażerów do podróżowania KM, jeśli w najgorszym przypadku każemy im czekać 15-18 minut na tramwaj, żeby mogli podjechać np. kilka przystanków (i to w dodatku na trasie, gdzie - jak na razie - NIE MA innej alternatywy, choćby w postaci autobusu)?
Dodatkowo warto wspomnieć, że 11tka z Płaszowa na Maki jedzie 2 minuty przed kursami 50 SKRÓCONEJ do Kurdwanowa. Więc jeśli skróconą 50tką jadą jacyś pasażerowie, którzy po opuszczeniu wagonu na Kurdwanowie chcieliby jechać dalej w kierunku Zakopianki - to w praktyce muszą stracić 10 minut czekając na kolejną wydłużoną 50tkę (no bo 11tka przecież pojechała tuż przed nimi, a 10tka w stronę Pleszowa też odjeżdża z Kurdwanowa kilka minut przed przyjazdem skróconej 50tki).
W przypadku drugiej "pary" linii można powiedzieć, że jest akurat ustawione ok - 24 też co prawda jedzie 2min przed 50tką, ale dzięki temu ewentualni pasażerowie z Wielickiej mogą po wyjściu z 24 za dosłownie chwilę się przesiąść i jechać dalej w stronę Zakopiańskiej.
Na samej TŁ również są skopane rozkłady weekendowe poranne i wieczorne (gdy 50tka jeździ co 20min wszystkimi kursami do Borku) - mamy 3 linie z Kurdwanowa w stronę Zakopiańskiej w odstępie 5 minut (10tka => za 2min 50tka => za 3min 11tka), po czym 15 minutową dziurę. A gdy 11tka znika wieczorem po 21:00, dziura zwiększa się aż do 18 minut (czyli mamy takt 2/18).
W przeciwną stronę jest może odrobinkę lepiej (choć też szału nie ma) - takt 2/7/11. Ale gdy wieczorem znika 11tka, to robi się już 5/15.
Wiem, że ciężko jest zgrać linie jadące z różnych stron, no ale jak my chcemy zachęcić pasażerów do podróżowania KM, jeśli w najgorszym przypadku każemy im czekać 15-18 minut na tramwaj, żeby mogli podjechać np. kilka przystanków (i to w dodatku na trasie, gdzie - jak na razie - NIE MA innej alternatywy, choćby w postaci autobusu)?
Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej
A jak generalnie wygląda frekwencja w 11. Bo ja widując ją na Nowosądeckiej to jeszcze nie widziałem zapełnienia większego niż 15-30 osób.. Może akurat w takich niefortunnych porach ją obserwowałem.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
https://www.facebook.com/photo/?fbid=42 ... 4596809494
ℹOd soboty (1 października) wprowadzamy zmiany na liniach aglomeracyjnych 204 oraz 244.
Linia 204 zostanie wzmocniona po południowych godzinach szczytu i będzie kursowała co 30 minut, zamiast co ok. 1 godzinę, a także pozostanie na swojej dotychczasowej trasie.
Linia 244 zostanie przekierowana przez ulicę Teligi do Nowego Bieżanowa Południe. Częstotliwość kursowania tej linii również zostanie wzmocniona po popołudniowych godzinach szczytu i będzie kursowała co 30 minut zamiast co ok. 1 godzinę.
Dla osób korzystających z linii 244, jako autobusu dojazdowego do przesiadki na linie tramwajowe lub autobusowe, przy nowym układzie sieci komunikacyjnej, najlepszym wyborem do autobusów w kierunku centrum będzie przystanek Jerzmanowskiego, natomiast przesiadka do tramwaju w kierunku centrum oraz Nowej Huty pozostanie na przystanku Prokocim Szpital.
ℹZmiany podyktowane są faktem uruchomienia Trasy Łagiewnickiej, gdzie linia 244 na długim odcinku w Krakowie pokrywa się z liniami tramwajowymi oraz linią 204.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Jakim cudem oni chcą zmieścić 8 linii na NBP? Już teraz jest przeładowana do granic możliwości, a oni wpychają jeszcze kolejną. I jak dla mnie skrócenie jej to kiepski pomysł bo na Kurdwanowie miała nienajgorsze napełnienie.
-
- Znawca
- Posty: 135
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
I śmiało na Kurdwanowie mogłaby kończyć. Zero poszanowania i kierowców i pasażerów. Na NBP zanim przekierowano tam 163 było bardzo ciasno. Mając 503 nie mogłem iść spokojnie na PKR bo co chwila trzeba było przestawiać autobus gdyż się nie mieściliśmy....Scania_9640 pisze: ↑27 wrz 2022, 16:32 Jakim cudem oni chcą zmieścić 8 linii na NBP? Już teraz jest przeładowana do granic możliwości, a oni wpychają jeszcze kolejną. I jak dla mnie skrócenie jej to kiepski pomysł bo na Kurdwanowie miała nienajgorsze napełnienie.
Ex kierowca MPK, PW.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Osiedle Kurdwanów też dla mnie byłoby dobrą pętlą czy chociażby Zajezdnia Wola Duchacka, ale nie przepełnione NBP. Widać że w tym ZTP to mało kto tam myśliJustforfun pisze: ↑27 wrz 2022, 16:49 I śmiało na Kurdwanowie mogłaby kończyć. Zero poszanowania i kierowców i pasażerów. Na NBP zanim przekierowano tam 163 było bardzo ciasno. Mając 503 nie mogłem iść spokojnie na PKR bo co chwila trzeba było przestawiać autobus gdyż się nie mieściliśmy....
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Albo poprowadzić 244 do Podgórza SKA. Pętla się obecnie marnuje, a myślę że mimo długości byłaby to dobra alternatywa.Scania_9640 pisze: ↑27 wrz 2022, 17:00 Osiedle Kurdwanów też dla mnie byłoby dobrą pętlą czy chociażby Zajezdnia Wola Duchacka, ale nie przepełnione NBP. Widać że w tym ZTP to mało kto tam myśli
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 37 gości