Walcownia

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 23 lut 2022, 10:32

tomta1 pisze: 23 lut 2022, 6:56W zasadzie jedyną wadą obecnego układu jest wysoka zawodność sieci tramwajowej, potęgowana przez budowę S7.
Wg mnie jest jeszcze drugi problem - nieefektywność ekonomiczna. Kiedyś liczyłem, układ z "22" do Kopca + "722" był... droższy niż samo "22" do Walcowni. Odcinek Kombinat - Kopiec Wandy jest minimalnie krótszy od tego do Walcowni, a dochodzi konieczność utrzymania osobnej linii autobusowej. Dla "148" nie liczyłem, jednak prawie na bank wychodzi podobnie.

Czyli Miasto znacznie pogorszyło dojazd pasażerom z Mrozowej i jeszcze do tego dopłaca.

Awatar użytkownika
sudione
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2021, 20:52

Re: Walcownia

Post autor: sudione » 07 mar 2022, 13:04

https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... ie-luboczy
Warto przyjrzeć się jak rozwiązano przejazd przed tory nie tylko na ulicy Blokowej, ale w okolicach pętli tramwajowej "Walcownia". Do wyboru trzy warianty (również ten z likwidacją torowiska przy ul. Mrozowej).

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Walcownia

Post autor: judash » 07 mar 2022, 22:55

W5 i tyle mam do powiedzenia.

Awatar użytkownika
sudione
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2021, 20:52

Re: Walcownia

Post autor: sudione » 08 mar 2022, 14:53

Po przestudiowaniu wszystkich trzech wariantów wynika, że...:
1. Pętla tramwajowa będzie w tym samym miejscu, czyli na Walcowni. Jedyna zmiana to dojazd: albo przez Łowińskiego (W6/W7), albo tak jak było przez Mrozową (W5). Kolejne wariacje to:
2. Gdzie będzie P+R?
3. Gdzie będzie przystanek kolejowy "Kraków Lubocza": tam gdzie jest (W7), czy przy Walcowni (W5/W6)?
4. Nie będzie estakady przy ul. Blokowej, a tunel (we wszystkich trzech wariantach)
5. To samo tyczy się przejazdu przez linię nr 95 przy pętli "Walcowania" wszystkie warianty uwzględniają budowę estakadę nad LK95
P.S. Jeżeli chcemy by mieszkańcy zostawiali samochody na P+R ma to być jak najwygodniejsze. Na chwilę obecną najbliższy jest mi wariant gdzie można się przesiąść na kolej, tramwaj i autobus z tramwajem przez ul. Łowińskiego (wariant nr 6). 🙂
Ostatnio zmieniony 08 mar 2022, 15:14 przez sudione, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 08 mar 2022, 15:20

Zastanawiam się co jest "tramwajowo" lepsze - linia od Ujastka przez Mrozową, czy od Elektromontażu przez Łowińskiego?

Mrozowa: przywrócenie porządnej km na tej ulicy, szybszy dojazd do Walcowni,
Łowińskiego: objęcie porządną km nowego rejonu, wzmocnienie obsługi Zaj. Nowa Huta, lepszy dojazd do Grodzkiego Urzędu Pracy.

Awatar użytkownika
sudione
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2021, 20:52

Re: Walcownia

Post autor: sudione » 08 mar 2022, 16:39

Kaszmir pisze: 08 mar 2022, 15:20 Zastanawiam się co jest "tramwajowo" lepsze - linia od Ujastka przez Mrozową, czy od Elektromontażu przez Łowińskiego?

Mrozowa: przywrócenie porządnej km na tej ulicy, szybszy dojazd do Walcowni,
Łowińskiego: objęcie porządną km nowego rejonu, wzmocnienie obsługi Zaj. Nowa Huta, lepszy dojazd do Grodzkiego Urzędu Pracy.
Też się na tym głęboko zastanawiałem i szukałem po social mediach oraz forach konkretnych argumentów i dzięki za to, że pierwszy "podniosłeś" temat. Mnie na chwilę obecną przekonuje wariant W6 z torowiskiem na Łowińskiego z dwóch powodów:
- powrót linii Walcownia - Piastów/Mistrzejowice (przez Kocmyrzowską) (szybsze rozwiązanie niż objazd przez ul. Ujastek)
- brak torowiska przy ul. Mrozowej nic nie zmieni, bo pewnie kilka linii autobusowych będzie jeździło w kierunku placu Centralnego
P.S. Jedynie co mnie martwi to jak chcą "wpiąć" drogę/estakadę która jest nad LK95 w ul. Lubocką/Wadowską? :roll:

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Walcownia

Post autor: Zieleńczanin » 08 mar 2022, 23:47

A mnie zastanawia, po co wydawać grube miliony na to, żeby zbudować węzeł przesiadkowy, kiedy tuż obok jest przystanek Darwina z dużo większym potencjałem. Też da się zrobić SKA, więcej osób jest w jego zasięgu, a i nie jest na odludziu niczym Walcownia, o której byśmy nawet nie myśleli w kontekście tramwaju, gdyby nie to, że kiedyś on tam funkcjonował. Odbudowa tego ciągu nie ma żadnej przewagi ekonomicznej nad budową pętli tramwajowej na Bulwarowej bądź Kombinacie. Rozumiem sentyment do tej trasy, ale naprawdę jakie jest uzasadnienie pchania tramwaju na ciąg, gdzie generalnie wystarczyłby Solaris? Bo nikt mi nie wmówi, że duża liczba pasażerów z Wadowa i Luboczy koniecznie potrzebuje dojazdu do Huty, do tego stopnia że nie mogą jakkolwiek nadłożyć drogi.
Jeśli już jest koniecznie potrzebna linia z Huty do Wadowa, to lepiej przez planowane przedłużenie Mrozowej puścić cokolwiek z Kombinatu.

Awatar użytkownika
sudione
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2021, 20:52

Re: Walcownia

Post autor: sudione » 09 mar 2022, 0:14

Zieleńczanin pisze: 08 mar 2022, 23:47 A mnie zastanawia, po co wydawać grube miliony na to, żeby zbudować węzeł przesiadkowy, kiedy tuż obok jest przystanek Darwina z dużo większym potencjałem. Też da się zrobić SKA, więcej osób jest w jego zasięgu, a i nie jest na odludziu niczym Walcownia .....
Zgadzam się, ale nie bierzesz pod uwagę kilku czynników:
1. Z centrum Huty masz najkrócej i prawdopodobnie będzie najszybciej do przystanku kolejowego przy Walcowni. Pamiętaj, że będziesz musiał się z centrum Huty przebijać przez S7-mkę i węzeł "Kraków Grębałów".
2. Nie masz miejsca na parking P+R pomiędzy przystankiem tramwajowym “Darwina”, a cmentarzem Grębałów. Po pierwsze jest to własność prywatna. Po drugie większość terenu zabiera rozbudowa cmentarza. :cry: Po trzecie, po to jest budowany ten węzeł żeby właśnie samochody nie jechały do końca ul. Darwina. Po czwarte, pamiętajmy o tym, że to ma być integracja transportu indywidualnego (auto, rower, hulajnoga) z komunikacją miejską (tramwaj, autobus) oraz kolei miejskiej. Lepiej to zrobić w Luboczy. Dlaczego? Sam byłem gorącym zwolennikiem budowy wielkiego parkingu P+R właśnie w tym miejscu (tutaj mój pomysł na zorganizowanie tego miejsca -> https://i.imgur.com/tQKTKro.jpg) dla przyjeżdżających oraz samych mieszkańców okolicznych bloków, ale pojawił się bardzo duży problem dotyczący przebudowy ul. Kocmyrzowskiej: na skrzyżowaniu Kocmyrzowska z ul. Darwina/Poległych w Krzesławicach będą powstawały gigantyczne korki. Teraz się tworzą korki, aż pod Lidl’a znajdującego się przy ul. Bulwarowej, a gdy zostanie się wybudowany węzeł “Kraków Grębałów” będzie to tzw. “wąskie gardło”. Moim skromnym zdaniem w dłuższej perspektywie czasu bez ronda się nie obejdzie.:/ Pchanie wszystkich aut pod skrzyżowanie Darwina z ul. Kocmyrzowską to nie jest najlepszy pomysł. Dodatkowo trzeba się zastanowić: czy jest możliwość realizacji szybkiej i wygodnej przesiadki na pociąg w tym miejscu? Lubocza już ma jakieś studium/audyt, a przystanek kolejowy "Kraków Kocmyrzowska"? Ano właśnie. :| Jedynie co mi nie pasuje to ta estakada nad LK95 i brak bezpośredniego zejścia do pociągu/tramwaju z autobusu. :roll:

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Walcownia

Post autor: Zieleńczanin » 09 mar 2022, 9:37

1. Chodzi Ci o relację Plac Centralny - Walcownia - przesiadka na SKA? Ciekawa koncepcja, tyle że właśnie znowu obawiam się, że potoki mogą tego nie uzasadnić, bo też to raczej cofanie się. Na pewno należałoby sprawdzić (też przy istnieniu przystanku Kraków Kocmyrzowska można jechać tramwajem tamże).
2. Hmm, a nie można by było zrobić wjazdów na podziemny P+R z Darwina i Kocmyrzowskiej? Koszty chyba nie są problemem, bo raczej i tak wyjdzie taniej niż odbudowa torowiska. No i skoro rondo może udrożnić ruch, to powinno powstać od razu :)
No i ja nie krytykuję przedłużenia Mrozowej do Luboczy, bo to akurat wydaje się być przydatne.

Generalnie też jeśli zakładamy, że tramwaj na Walcownię obroni się potokami, to zakładamy jeden z dwóch wariantów:
a) Ludzie jadący z Huty, aby przesiąść się na SKA to znikoma część potoków => tramwaj zapełniają pasażerowie z Wadowa i Luboczy => tramwaj ma uzasadnienie co najmniej do przystanku Lubocza Szkoła;
b) Ludzie jadący z Huty, aby przesiąść się na SKA to znacząca część potoków - mimo wszystko uważam, że o ile ten wariant jest realniejszy, to nie jest zbyt realny, po prostu zbyt małej liczbie osób może to się czasowo opłacać.
Wariantu, w którym to Mrozowa generuje potoki na tramwaj nie uwzględniam, bo wszyscy wiemy, że tak nie jest.

No i jeśli naprawdę, naprawdę potrzeba dobrej oferty przesiadkowej na Walcowni, to przecież taniej ją zapewnić poprzez budowę pętli tramwajowej na Bulwarowej i autobusowej na Walcowni niż poprzez odbudowę torowiska, szczególnie że Bulwarowa byłaby przydatna nie tylko dla "22".

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: Walcownia

Post autor: Michajlo » 09 mar 2022, 11:09

Tylko na Bulwarowej nie bardzo jest miejsce na pętlę tramwajową z tego co kojarzę.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Kaszmir » 25 wrz 2022, 2:14

Po fatalnym wepchnięciu "142" w korki na przejeździe kolejowym wzdłuż Blokowej, ZTP próbuje ratować sytuację i nowa trasa ma prowadzić ze Stoków do Elektromontażu jak dawniej, a następnie Łowińskiego w kier. Walcowni. Tyle, że wg mnie to... wpadnięcie z deszczu pod rynnę. Przecież gdy przejazd kolejowy zostaje zamknięty, korki tworzą się z obu stron, a od południa właśnie ciągną się na Łowińskiego. "142" utknie w tym samym korku, tyle że z drugiej strony przejazdu.

Obrazek https://www.facebook.com/photo/?fbid=41 ... 4596809494

Awatar użytkownika
sudione
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2021, 20:52

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: sudione » 25 wrz 2022, 2:24

Mnie zastanawiają dwie rzeczy:
1. Kto to wymyśla?
2. Ja rozumiem, że ktoś chce upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu zapewniając transport pracownikom pracującym przy ul. Łowińskiego/Mrozowej, ale bądźmy szczerzy: absolutnie nikt nie jeździ komunikacją miejską do/z tamtych terenów. Likwidacja pętli "Walcownia" mówi wszystko. Chyba, że ja o czymś nie wiem i istnieją jakieś potoki pasażerkie, których nie widać?

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Zieleńczanin » 25 wrz 2022, 10:37

Ktoś tam jednak jeździ, co prawda bardzo mało osób.
A jak dla mnie obecny wariant nie jest już taki zły, trudno o lepszy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Kaszmir » 25 wrz 2022, 11:00

Zieleńczanin pisze: 25 wrz 2022, 10:37A jak dla mnie obecny wariant nie jest już taki zły, trudno o lepszy.
Dla Walcowni może i tak. Natomiast dla Stoków czy pracowników zaj. Nowa Huta zaproponowany nowy wariant dalej jest fatalny.

Awatar użytkownika
Paulow
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 13 lip 2022, 15:45

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Paulow » 25 wrz 2022, 11:21

Najlepiej byłoby 142 wycofać z Walcowni, a do samej Walcowni wydłużyć wariantowo jakąś linię spod Kombinatu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości