Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

- Linie, trasy, rozkłady
Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Scania_9640 » 30 wrz 2022, 9:29

fysztof pisze: 30 wrz 2022, 9:23 Ile osób z tego korzysta...??? Jest to chociaż 1% pasażerów?

Tak, to prawda. Ale nadal pozostanie możliwość przesiadki na tramwaje w stronę Huty. Poza tym, w tym przypadku mówimy o liniach "143" i "274", bo tylko one do Podgórze SKA docierają teraz. I widując czasem te autobusy - pierwsza grupa pasażerów wysiada na Bieżanowskiej na autobusy alejowe, druga na Kablu na tramwaje. Dalej jadą raczej pojedyncze osoby i dużo powietrza.
A co do Maków, to przecież idealne propagandowo byłoby - macie fantastyczną linię "11"!

Powiedz to samo pasażerom "142", "163" albo "193", gdzie przycięto z jakiegoś powodu marszruty. Powiedz też tym pasażerom, gdzie 'niedasie' dołożyć jednego czy dwóch kursów, bo nie ma pieniędzy.

Dlatego właśnie pasażerowie "244" i Wieliczki są zachwyceni, że ta linia już nie pozwoli przesiadać się na tramwaje od Nowosądeckiej. Faktycznie, nie ma potrzeby:-) A tak konkretniej co do "107" - przez lata zapewniała połączenie Malborskiej z liniami bieżanowskimi i po jej skróceniu było sporo pretensji o to.

A to nie można zrobić pętli z ładowarkami?
Podczas pomiarów na 274 w weekend miałem po około 10 osób do samego Podgórza, więc jakaś tam część osób jeździ do Podgórza.
A znajdziesz tyle miejsca koło Bieżanowskiej żeby zrobić nową pętlę z całą infrastrukturą? Bo jak dla mnie tam nie ma tyle miejsca.

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: WDZ » 30 wrz 2022, 9:41

Z końcówką na Bieżanowskiej jest ten problem, że nie ma jak jej sensownie zrobić. Wolska to wąziutka uliczka - żeby tam odstawić autobus trzeba by zrobić solidną zatokę a nie za bardzo jest gdzie. Odstawianie autobusów na przystanku "Bieżanowska" na Nowosądeckiej zablokuje prawoskręt w Wielicką... Pętlę (i to całkiem solidną) dałoby się wykroić z chaszczy po drugiej stronie Nowosądeckiej ale ukształtowanie terenu nie sprzyja...

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: pjetrek » 30 wrz 2022, 10:11

A słupek 06, czyli zatoka w której aktualnie zatrzymują się linie w kierunku Borku? Zatoka jest wystarczająco długa, żeby odstawić na chwilę 244, a drugi 12 m autobus powinien spokojnie się zmieścić. O efemerydzie 224 raz na dwie godziny w obsłudze midi nie ma co wspominać... A powrót przez Kozłówek i Wlotową.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 30 wrz 2022, 10:53

pjetrek pisze: 30 wrz 2022, 10:11 A słupek 06, czyli zatoka w której aktualnie zatrzymują się linie w kierunku Borku? Zatoka jest wystarczająco długa, żeby odstawić na chwilę 244, a drugi 12 m autobus powinien spokojnie się zmieścić. O efemerydzie 224 raz na dwie godziny w obsłudze midi nie ma co wspominać... A powrót przez Kozłówek i Wlotową.
Na upartego można byłoby nawet wydłużyć zatokę o kilka-kilkanaście metrów. A co do zawrotki to pytanie, czy nie dałoby rady zrobić tego na samym skrzyżowaniu z Kozłówkiem - wtedy autobus zjeżdżałby w dół do Wielickiej i zaczynał normalnie na przystanku Bieżanowska jak pozostałe linie wielickie (gdyby jechał przez Kozłówek, mógłby zacząć dopiero od Wlotowej).

Mini-pętlę można byłoby również wybudować tuż za stacją BP przed skrzyżowaniem Kamieńskiego-Malborska, mam na myśli to miejsce:
https://maps.app.goo.gl/xzmPXZsgESUAudFA7
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2022, 11:05 przez suchy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 30 wrz 2022, 11:03

fysztof pisze: 30 wrz 2022, 9:05Po pierwsze, linie "143" i "274" według mnie kompletnie bez sensu dublują wzdłuż Wielickiej tramwaje i marnują wzkm, które można lepiej wykorzystać.
"143" i "274" zapewniają przesiadkę na tramwaje przy Kablu: wszystkie linie i z jednego peronu, bez biegania po sporym skrzyżowaniu. Dlatego właśnie "Bieżanowska" wg mnie nie jest warta zachodu.

Można by ew. pomyśleć o powrocie końcówki przy Dworcu Płaszów. Acz Podgórze SKA umożliwia przesiadkę na "174" i "178/578", czyli linie w stronę Nowohuckiej i Huty. Do tego pętla ta jest już blisko centrum, co też dodatkowo zachęca.
fysztof pisze: 30 wrz 2022, 9:05Wcale niezłe byłoby też dociągnięcie tam np. "107", przywracające możliwość przesiadki z tej linii na tramwaje bieżanowskie.
"107" na Sławka zapewnia przesiadkę na główną linię do Alej, "179". Docelowo kto wie, może będzie przedłużone do Bonarki razem ze "155".
fysztof pisze: 30 wrz 2022, 9:05Kolejna kwestia - takie "169".
Nieee, "169" docelowo pewnie wszystkimi kursami pojedzie na Piaski Wielkie / Bochenka, mieszkańcy osiedla na tej ulicy na to czekają. Tylko trzeba uporządkować sytuację z końcówkami i ładowarkami - otwarcie tramwaju do GN pewnie będzie ku temu okazją.
fysztof pisze: 30 wrz 2022, 9:05Kolejna sprawa - "244". Ja osobiście nie wierzę w tymczasowość tej zmiany, bo już za dużo tych zmian tymczasowych widziałem (ot, choćby "184").
I tak, i nie. Na trasę przez Jugowicką do Borku pewnie nie wróci. Natomiast myślę, że końcówka dla "244" na N. Bieżanowie się nie utrzyma. Przede wszystkim dlatego, że Wieliczka i tak ma problemy z tłokiem a takie skrócenie tylko pogorszy sprawy w "204", "301" i "304". Trzeba zatem wykorzystywać w pełni potencjał wszystkich linii.

Rok temu, jeszcze przed zamianą "301" w agloX, sami urzędnicy w rozmowach zastanawiali się, czy linia ta na nowej trasie nie będzie potrzebować wzmocnień. Rzuciłem wtedy pomysł, że skoro i tak otwierana będzie TŁ, może przerobić któreś z "204/244" na swoiste "311" na trasie Wieliczka - jak "301" - Nowy Kleparz. Pomysł w ZTP był przyjęty ciepło. Skoro teraz "244" i tak zostało wyrzucone z Jugowickiej, droga jest otwarta. A może w ogóle wzmocnić "301" na całej trasie. Oczywiście trzeba wtedy pomyśleć o innej linii dla Krzyszkowic - "204" wydaje się pierwszym kandydatem, acz tonie w korkach.

kry5
Pasażer
Posty: 26
Rejestracja: 26 mar 2022, 17:23

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: kry5 » 05 paź 2022, 18:47

Coś wiadomo na temat autobusu na TŁ??? Na razie cisza wszędzie.... Dzisiaj widziałem jak jakiś krótki (12m) autobus krążył ale po Kapelance, nie wiem czy przypadek czy wracał z testowania....

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 11 paź 2022, 14:08

Znajomy dziennikarz rozmawiał dziś z ZTP i powiedziano mu, że "50" od przyszłego tygodnia będzie co 10 minut do Borku i co 10 do Kurdwanowa, czyli pół na pół.

Komunikat ZTP (stan na wtorek 10 X, godz. 14) twierdzi, że do Borku pojedzie tylko co 15, co trzecim kursem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 11 paź 2022, 19:43

Po Trasie Łagiewnickiej pojedzie autobus
https://krabok.wordpress.com/2022/10/11 ... e-autobus/
Zadecydowano, że Trasą Łagiewnicką pojedzie zupełnie nowa linia autobusowa, o przebiegu: Czerwone Maki – Lubostroń – Kobierzyńska – Trasa Łagiewnicka – Łagiewniki SKA. Jak wypowiadali się przedstawiciele ZTP, chcą by autobus kursował nawet co 15 minut.
Autobus ma ruszyć w przeciągu kilku tygodni, prawdopodobnie jeszcze w październiku.
Nie znam numeru nowej linii. Obstawiam "146", ewentualnie jakieś wyższe wolne "1x6" ("186", "196"). Może też być "1x4" ("104", "114" - nawiązanie do "194") albo "1x8" ("108", "188" itd. - nawiązanie do "578").

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: suchy » 11 paź 2022, 20:28

Kaszmir pisze: 11 paź 2022, 14:08 Znajomy dziennikarz rozmawiał dziś z ZTP i powiedziano mu, że "50" od przyszłego tygodnia będzie co 10 minut do Borku i co 10 do Kurdwanowa, czyli pół na pół.

Komunikat ZTP (stan na wtorek 10 X, godz. 14) twierdzi, że do Borku pojedzie tylko co 15, co trzecim kursem.
Mniej ważne co którym kursem - ważniejsze, że z tego powodu 19tka wylatuje na Rakowice. Czyli z tunelu bez przesiadki można pojechać tylko w jednym kierunku, wszędzie indziej trzeba się przesiadać.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: mkm3 » 11 paź 2022, 20:31

19stka pewnie niedługo w ogóle wyleci z siatki.. to jest pokłosie tego kręcenia siatką przy otwarciu TŁ.

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Parówczak » 12 paź 2022, 15:05

A dopiero co mówiłem że potrzeba autobusu przez Lubostroń. Tyle było głosów że się nie da. A tu proszę bardzo! Szkoda tylko że to nie jest wydłużone 244. Które pewnie było przy okazji dawcą brygad.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Kaszmir » 12 paź 2022, 16:14

Parówczak pisze: 12 paź 2022, 15:05A dopiero co mówiłem że potrzeba autobusu przez Lubostroń. Tyle było głosów że się nie da. A tu proszę bardzo! Szkoda tylko że to nie jest wydłużone 244. Które pewnie było przy okazji dawcą brygad.
Lubostroń już sześć lat temu był przebudowany pod km więc ktokolwiek tak pisał, miał mocno nieaktualne dane:
https://krabok.wordpress.com/2016/04/20 ... lubostron/

Nie jestem natomiast pewny, czy 12-metrowce by wyrobiły bo miejscami jest ciasnawo. Nie zdziwiłbym się, gdyby nowa linia była obsługiwana Autosanami.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: yosujiro » 12 paź 2022, 16:37

Tutaj nadal jest bardzo ciasno, autobusy będą miały duzy problem się minąć, ale może rozkład ułożyli tak, żeby się to nie zdarzało:

https://maps.app.goo.gl/74TyiqsuXfgZ8UPL7

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: Parówczak » 13 paź 2022, 11:11

yosujiro pisze: 12 paź 2022, 16:37 Tutaj nadal jest bardzo ciasno, autobusy będą miały duzy problem się minąć, ale może rozkład ułożyli tak, żeby się to nie zdarzało:

https://maps.app.goo.gl/74TyiqsuXfgZ8UPL7
Nie w takich miejscach się wymijają autobusy na wielu liniach :P i jakoś się to udaje.
Kaszmir pisze: 12 paź 2022, 16:14 Lubostroń już sześć lat temu był przebudowany pod km więc ktokolwiek tak pisał, miał mocno nieaktualne dane:
https://krabok.wordpress.com/2016/04/20 ... lubostron/

Nie jestem natomiast pewny, czy 12-metrowce by wyrobiły bo miejscami jest ciasnawo. Nie zdziwiłbym się, gdyby nowa linia była obsługiwana Autosanami.
Też to mówiłem, że przystanki są tam od dawna. Ale pisano, że ciasny zakręt jest na rogu Lubostroń i Czerwone Maki. Że na pewno tam autobus nie da rady. Tylko że w ostatnich miesiącach ten zakręt całkiem przebudowano. Jest teraz normalny parametr drogi.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

Post autor: yosujiro » 13 paź 2022, 11:23

Taaa, na takiej Kasztanowej to szkody są co chwila Powinno się równać ku górze, a nie ku dołowi. Poza tym już były podobne lub ciut szersze miejsca, gdzie ZTP i MPK mówiły, że nie da rady tam jeździć.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 7 gości