Mydlniki

- Linie, trasy, rozkłady
dominQ92
Miłośnik
Posty: 68
Rejestracja: 03 paź 2022, 20:38

Re: Mydlniki

Post autor: dominQ92 » 04 paź 2022, 15:29

Co do dowozówki z Mydlnik - można pójść krok dalej i przeorganizować trochę więcej w tym rejonie.

-> "dowozówka": Mydlniki - Balicka - Armii Krajowej - Jasnogórska - Chełmońskiego - Stawowa - Chełmońskiego Pętla (powrót: Stawowa - Jasnogórska)
-> 139: Kombinat - ... - Armii Krajowej - Stawowa - Chełmońskiego Pętla
-> 511: Os. Na Stoku - ... - Czarnowiejska - Cichy Kącik

I teraz tak: Odpada problem braku miejsca na pętli w Bronowicach a nowa dowozówka zapewniłaby również obsługę "Piaskowej". Z racji, że pętla na Chełmońskiego też nie jest z gumy, to trzy przegubowe linie plus dowozówka się nie zmieszczą. Najprostszym sposobem jest wyrzucić którąś z linii. Biorąc pod uwagę, że 501 z 511 dublują się aż od Wiślickiej do samej pętli na Chełmońskiego (nie licząc tego, że 511 dodatkowo obsługuje Piaskową - to zapewni dowozówka), a i 511 ma uboższe godziny kursowania - w mojej opinii to kandydat do zrobienia miejsca na Chełmońskiego.

Mydlniki zyskują punktualną linię, bezpośredni dojazd do Galerii Bronowice, oraz węzła przesiadkowego na "Bronowice SKA", Piaskowa zachowuje dojazd do ROK i tramwajów bronowickich, a i Chełmońskiego przy okazji zyskuje punktualną dowozówkę do ROK, SKA i tramwajów (501 i 511 też nie grzeszą punktualnością, a i 168 przez remonty na Bratysławskiej też miewa problemy z planowym odjazdem)

Problemem może być tutaj jednak głównie brak socjalu i na Mydlnikach, i na Chełmońskiego...

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Mydlniki

Post autor: Scania_9640 » 04 paź 2022, 19:48

dominQ92 pisze: 04 paź 2022, 15:29 Co do dowozówki z Mydlnik - można pójść krok dalej i przeorganizować trochę więcej w tym rejonie.

-> "dowozówka": Mydlniki - Balicka - Armii Krajowej - Jasnogórska - Chełmońskiego - Stawowa - Chełmońskiego Pętla (powrót: Stawowa - Jasnogórska)
-> 139: Kombinat - ... - Armii Krajowej - Stawowa - Chełmońskiego Pętla
-> 511: Os. Na Stoku - ... - Czarnowiejska - Cichy Kącik

I teraz tak: Odpada problem braku miejsca na pętli w Bronowicach a nowa dowozówka zapewniłaby również obsługę "Piaskowej". Z racji, że pętla na Chełmońskiego też nie jest z gumy, to trzy przegubowe linie plus dowozówka się nie zmieszczą. Najprostszym sposobem jest wyrzucić którąś z linii. Biorąc pod uwagę, że 501 z 511 dublują się aż od Wiślickiej do samej pętli na Chełmońskiego (nie licząc tego, że 511 dodatkowo obsługuje Piaskową - to zapewni dowozówka), a i 511 ma uboższe godziny kursowania - w mojej opinii to kandydat do zrobienia miejsca na Chełmońskiego.

Mydlniki zyskują punktualną linię, bezpośredni dojazd do Galerii Bronowice, oraz węzła przesiadkowego na "Bronowice SKA", Piaskowa zachowuje dojazd do ROK i tramwajów bronowickich, a i Chełmońskiego przy okazji zyskuje punktualną dowozówkę do ROK, SKA i tramwajów (501 i 511 też nie grzeszą punktualnością, a i 168 przez remonty na Bratysławskiej też miewa problemy z planowym odjazdem)

Problemem może być tutaj jednak głównie brak socjalu i na Mydlnikach, i na Chełmońskiego...
W Mydlnikach musi być chociaż jedna linia, która jedzie dalej w głąb Krakowa, z racji potoków z Mydlnik i studentów, którzy jeżdżą z UR 29L do Balickiej.

Justforfun
Znawca
Posty: 134
Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20

Re: Mydlniki

Post autor: Justforfun » 04 paź 2022, 20:29

Ja bym 139 zostawił w spokoju i wzmocnił do 7,5 przez co opóźnienia nie będą tak odczuwalne jak wyżej już wymieniło kilka osób. Ponadto gdy skończą się remonty na al. 29 listopada linia będzie o wiele bardziej punktualna. Niestety na Balickiej jest potrzebna linia w głąb miasta przez duże potoki studenckie, ale dowozówka jako dodatkowa linia do Chełmońskiego wyglądałaby nieźle, gdyż Mydlniki dostają bezpośredni dojazd do Galerii Bronowice, do tramwajów i do ROK. Pytanie jak to rozwiązać ażeby był na jednej z pętli punkt socjalny? Może puścić ją do Azorów najprostszą trasą? Peron się zwolnił po 144. Obserwując ostatnio łączenia na poszczególnych liniach (133+135 co kółko inna linia, 182+482) myślę, że zwolniło się przez to kilka brygad, które mogłyby zostać wykorzystane na 139.
Ex kierowca MPK, PW.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Mydlniki

Post autor: Jamnik » 04 paź 2022, 20:40

Justforfun pisze: 04 paź 2022, 20:29 Ja bym 139 zostawił w spokoju i wzmocnił do 7,5 przez co opóźnienia nie będą tak odczuwalne jak wyżej już wymieniło kilka osób. Ponadto gdy skończą się remonty na al. 29 listopada linia będzie o wiele bardziej punktualna.
I na tym powinien zostać zakończony temat jakiegokolwiek podziału "139".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mydlniki

Post autor: Kaszmir » 04 paź 2022, 23:58

Docelowo nie byłoby złe coś w stylu:
"139": Kombinat - Przybyszewskiego,
"199": Mydlniki - Górka Narodowa / Prądnik Czerwony,
(obie z f7,5) bo tak się w miarę rozkładają potoki. Tylko to wymagałoby masy dodatkowych brygad i jeszcze bardziej zapchałoby Aleje. Zatem może gra nie jest warta świeczki i faktycznie trzeba po prostu przeczekać remonty na północy.

Justforfun
Znawca
Posty: 134
Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20

Re: Mydlniki

Post autor: Justforfun » 05 paź 2022, 0:08

Kaszmir pisze: 04 paź 2022, 23:58 Docelowo nie byłoby złe coś w stylu:
"139": Kombinat - Przybyszewskiego,
"199": Mydlniki - Górka Narodowa / Prądnik Czerwony,
(obie z f7,5) bo tak się w miarę rozkładają potoki. Tylko to wymagałoby masy dodatkowych brygad i jeszcze bardziej zapchałoby Aleje. Zatem może gra nie jest warta świeczki i faktycznie trzeba po prostu przeczekać remonty na północy.
Przybyszewskiego raczej też miałoby problem z pojemnością obu zatok przystankowych przy f7,5 na 139 i masą linii przegubowych w rejonie z niezłą częstotliwością. Dlatego ja osobiście widzę wzmocnienie 139 do f7.5 i ewentualnie jako dodatek dowozówkę na solówkach z Mydlnik do Azorów, która mogłaby się sprawdzić lokalnie.
Ex kierowca MPK, PW.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Mydlniki

Post autor: mkm3 » 05 paź 2022, 9:11

A opcja zamiany 159 ze 139? 159 można wzmocnić - Piastów stracił kursy 52. 139 jest tak opóźnione, że pasuje do korków na Piastowskiej. Skąd wzkm? Skrócić 307 do Nowego Kleparza.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mydlniki

Post autor: Kaszmir » 05 paź 2022, 9:34

Zostawcie biedne agloX w spokoju ;) Nie ma planów by skracać "307" do N. Kleparza bo linia ma swoje konkretne zadania.
Justforfun pisze: 05 paź 2022, 0:08Przybyszewskiego raczej też miałoby problem z pojemnością obu zatok przystankowych przy f7,5 na 139 i masą linii przegubowych w rejonie z niezłą częstotliwością.
Z tego co wiem w urzędach też rozważano rozcięcie "139" właśnie do Przybyszewskiego, więc jakoś się może pomieści. Choć pewnie zakładano utrzymanie max f10 :(

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Mydlniki

Post autor: mkm3 » 05 paź 2022, 9:58

Kaszmir pisze: 05 paź 2022, 9:34 Zostawcie biedne agloX w spokoju ;) Nie ma planów by skracać "307" do N. Kleparza bo linia ma swoje konkretne zadania.
Parę miesięcy temu może bym się zgodził z tym zdaniem, ale dzisiaj po tym co ZTP zrobiło z liniami 125, 142, 193, 244 totalnie się nie zgadzam. Krakowianie tracą połączenia podczas gdy agloekspresy jest gdzie skrócić. A Radni miejscy mają w rękach możliwość wyrzucania części samochodów z centrum miasta na rzecz KM - podwyżkę opłat w SPP, która powinna już być dawno uchwalona. Dzisiaj wolałbym 125, 142, 192 i 244 w starym przebiegu oraz 139 i 194 co 7-8 minut niż 3xx w centrum miasta.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Mydlniki

Post autor: Scania_9640 » 05 paź 2022, 10:15

mkm3 pisze: 05 paź 2022, 9:11 A opcja zamiany 159 ze 139? 159 można wzmocnić - Piastów stracił kursy 52. 139 jest tak opóźnione, że pasuje do korków na Piastowskiej. Skąd wzkm? Skrócić 307 do Nowego Kleparza.
307 jeździ pełny co najmniej do Jubilatu i skrócenie jego byłoby dużym minusem dla pasażerów aglomeracji. Poza tym znajdź mi miejsce na Nowym Kleparzu dla autobusu, który musi mieć długi postój + tam są takie korki że autobus niekiedy 15min jedzie z jednego do drugiego Kleparza.

Twoja wypowiedź jest nie na miejscu, bo myślisz tylko o ludziach w mieście, a nie myślisz o ludziach z aglomeracji, których też jest bardzo dużo. Skoro gmina dokłada do 3xx to po co je ruszać? Zwłaszcza że robią robotę 10/10.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mydlniki

Post autor: Kaszmir » 05 paź 2022, 10:25

mkm3 pisze: 05 paź 2022, 9:58Parę miesięcy temu może bym się zgodził z tym zdaniem, ale dzisiaj po tym co ZTP zrobiło z liniami 125, 142, 193, 244 totalnie się nie zgadzam.
Ludzie są źli o skrócenie jednej aglo ("244"), więc skróćmy w zamian drugą ("307")? To tak nie działa ;)

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Mydlniki

Post autor: kot_feliks » 05 paź 2022, 10:50

Z tymi 3xx to nie skracałbym ich tak ochoczo, bo to mogą być za jakiś czas najmocniejsze linie w mieście (zresztą już tak było w wakacje) :mrgreen:

Trochę się to odwróciło ostatnimi czasy i teraz mieszkańcy Krakowa muszą łapać się na kursy 2xx/3xx, niż na odwrót :lol:

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Mydlniki

Post autor: mkm3 » 05 paź 2022, 11:45

Kaszmir pisze: 05 paź 2022, 10:25 Ludzie są źli o skrócenie jednej aglo ("244"), więc skróćmy w zamian drugą ("307")? To tak nie działa
Nie, skróćmy 307, żeby przywrócić np. 142.
Skoro gmina dokłada do 3xx to po co je ruszać? Zwłaszcza że robią robotę 10/10.
Uważam, że w sytuacji kryzysu pierwszeństwo powinni mieć Krakowianie, a nie gminy podmiejskie.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Mydlniki

Post autor: Scania_9640 » 05 paź 2022, 11:49

mkm3 pisze: 05 paź 2022, 11:45 Nie, skróćmy 307, żeby przywrócić np. 142.

Uwazam, że w sytuacji kryzysu pierwszeństwo powinni miec Krakowianie, a nie gminy podmiejskie.
Co ma 307 do 142? Ostatnio gadasz od rzeczy

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Mydlniki

Post autor: mkm3 » 05 paź 2022, 12:14

A to ma, że brakuje kierowców na mieście - jak skrócisz, zyskasz jakąś brygadę i możesz utrzymać inną linię, co nie? I pewnie zaraz napiszesz, że 142 jest Mobilisowe, ale to znowu nie problem zmienić linie między operatorami. Tak samo 139, które powinno jechać co 7,5minuty nawet kosztem dojeżdżania 3xx do centrum.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości