Projekt Bayera - drobne wzmocnienia tramwajowe [T]

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Projekt Bayera - drobne wzmocnienia tramwajowe [T]

Post autor: Kaszmir » 09 paź 2022, 11:18

Bayer, dalej nie sposób się z tym zgodzić co piszesz. Nikt nie mówił o ogólnych zapełnieniach "6", tylko ile konkretnie pasażerów jechało nią do Korony. A jechało mało, teraz jechałoby tym mniej bo "10". Co zresztą najlepiej pokazywały zapełnienia "76" do Łagiewnik które jeździło totalnie puste, co potwierdzali nawet miłośnicy.

To że "24" wymaga pilnie wzmocnień na odcinku Kurdwanów - centrum dostrzegają wszyscy i dlatego, jeśli "7" powstanie, to rozważana dla nie jest trasa właśnie przez Starowiślną. Żeby realnie stworzyć "24A", a nie kolejnego samotnego potworka. Kropka.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Projekt Bayera - drobne wzmocnienia tramwajowe [T]

Post autor: Bayer2003 » 09 paź 2022, 11:36

Kaszmir pisze: 09 paź 2022, 11:18 Nikt nie mówił o ogólnych zapełnieniach "6", tylko ile konkretnie pasażerów jechało nią do Korony. A jechało mało, teraz jechałoby tym mniej bo "10".
Jechało sporo - połowa pasażerów znajdujących się w "6" jadącej z południa wysiadała właśnie na przystanku Korona. Z pewnością przy "10" na pętli Kurdwanów byłoby ich mniej, jednak stanowiliby oni około 25% napełnienia 26m tramwaju. Do tego potok do Stradomia (kolejne 10%) i mamy krzesełka (w Konstalu nawet trochę powyżej). W połączeniu z pasażerami, chcącymi jechać chociażby na Teatr Słowackiego (jako wsparcie "24") i zapewne jakąś grupą pasażerów przypadkowych mamy całkiem solidną linię.
Kaszmir pisze: 09 paź 2022, 11:18 Co zresztą najlepiej pokazywały zapełnienia "76" do Łagiewnik które jeździło totalnie puste, co potwierdzali nawet miłośnicy.
Niedawna odsłona linii "74" na ciąg kurdwanowski również jeździła pusta, o wiele bardziej pusta niż "6" przed zawieszeniem. Jednoznacznie potwierdza to, że jeżeli z całego ciągu kurdwanowskiego istniałyby dwie linie do Centrum, jedna powinna jechać przez Starowiślną, a druga przez Koronę i Krakowską.
Kaszmir pisze: 09 paź 2022, 11:18 To że "24" wymaga pilnie wzmocnień na odcinku Kurdwanów - centrum dostrzegają wszyscy i dlatego, jeśli "7" powstanie, to rozważana dla nie jest trasa właśnie przez Starowiślną. Żeby realnie stworzyć "24A", a nie kolejnego samotnego potworka. Kropka.
Ale przecież "7" przez Koronę i Krakowską także realnie wzmocniłaby "24" w relacji ciąg kurdwanowski - Centrum (zwłaszcza, że dałoby się na każdym wspólnym odcinku tych linii utrzymać takt 7+8). Napełnienia poprzedniej odsłony "74" jednoznacznie pokazały, że linia przez Starowiślną nie jest tym czego potrzebują pasażerowie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Projekt Bayera - drobne wzmocnienia tramwajowe [T]

Post autor: Kaszmir » 09 paź 2022, 14:40

To co piszesz niestety nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością.

Z mojej strony koniec tematu ;)

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Projekt Bayera - drobne wzmocnienia tramwajowe [T]

Post autor: Scania_9640 » 09 paź 2022, 14:43

Kaszmir pisze: 09 paź 2022, 14:40 To co piszesz niestety nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością.

Z mojej strony koniec tematu ;)
Zgadzam się z nim co do tramwajów na ciągu bronowickim, bo praktycznie każdy kurs jest zapełniony, a nie tylko pierwszy w stadzie, mowa tu o liniach 4, 8 i 24. W drugą stronę jest to samo

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Projekt Bayera - drobne wzmocnienia tramwajowe [T]

Post autor: Kaszmir » 09 paź 2022, 14:46

Przecież moja wypowiedź dotyczyła jego ostatniego postu, który jest w całości o ciągu kurdwanowskim.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Projekt Bayera - drobne wzmocnienia tramwajowe [T]

Post autor: Scania_9640 » 09 paź 2022, 15:22

Kaszmir pisze: 09 paź 2022, 14:46 Przecież moja wypowiedź dotyczyła jego ostatniego postu, który jest w całości o ciągu kurdwanowskim.
Fakt, wcześniej nie zaktualizowało się coś i pokazało stary post, sorry :D

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Projekt Bayera - drobne wzmocnienia tramwajowe [T]

Post autor: suchy » 10 paź 2022, 0:39

Bayer2003 pisze: 09 paź 2022, 10:22 Nie wiedziałem. Dlaczego nie skierowano 19 i 22 na jeden tor (domyślam się, że dało się tak zrobić)?
Rozkładowo wygląda, że by się dało (różnica czasu między 19 i 22 wynosi 7-8min). Nie wiem, może się bali, czy obie linie się zmieszczą (22 ma dłuższe przerwy po ok.20min w Borku, bo na Kopcu nie ma punktu socjalnego). Chociaż wtedy można byłoby zamienić pętle - 8 dać na środkową, a 19 i 22 na dużą...
Co nie przeszkodziło w podjęciu decyzji o zmniejszeniu pętli Krowodrza Górka do zaledwie dwóch torów :(.
Bo przecież Krowodrza docelowo ma być pętlą pośrednią/awaryjną (taką jak Prokocim, Wieczysta, Dąbie czy obecny Towarowy). A to, że przez najbliższy rok będzie musiała służyć jako pętla końcowa, bo dalsza część trasy jest jeszcze w budowie, to inna sprawa.
Kiedy "17" i "19" jeździły na Bratysławską, zdarzały się i opóźnienia -40, jednak z pewnością czym ich mniej, tym lepiej.
No a teraz dziwnym trafem tych spóźnień prawie że nie ma (mimo roku szkolnego i akademickiego), ciekawe czemu :D Pewnie dlatego, że 3 i 70 nie jadą przez tunel = nie zbierają dwóch potoków pasażerskich (ludzi jadących TYLKO do tunelu + jadących do Krowodrzy).

Bo to właśnie z tego powodu były największe opóźnienia - czyli pasażerowie wsiadający na Grzegórzeckim oraz Mogilskim, którzy jechali "tylko do tunelu" i na siłę próbowali się wciskać przez 2-3 minuty do przepełnionej 17/19 (mimo, że z tyłu za 1min była już 50tka z wolnymi miejscami). Przez te opóźnienia 17/19 były zajeżdżane na Towarowym przez punktualną 70, która woziła pojedynczych pasażerów przez Długą.

A teraz 3 i 70 jadą od Teatru Słowackiego wspólną trasą, więc nawet gdyby pod Galerią na przystanku wsiadał jakiś ogromny tłum przez kilka minut, to już nie ma szans na zajechanie, bo kolejny wagon jest z tyłu ;) Zresztą nawet takich tłumów nie ma - bo raz, że w szczycie tramwaj jeździ co 3-4 minuty. A dwa - z tunelu nie ma po co lecieć przez całą galerię się przesiadać, skoro można to zrobić na Towarowym, przechodząc tylko przez jezdnię :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości