obserwator pisze: ↑27 paź 2022, 23:58
I właśnie podałeś argument, że nie warto rozdrabniać linii tylko mieć porządną linię z f~7,5 do centrum- przecież taka "7" obsługiwałaby tylko 3 inne przystanki, więc potoki nie są zbyt wysokie
Problem w tym, że Plac Bohaterów Getta, św. Wawrzyńca i Miodowa nie generują (i patrząc na napełnienia dawnej "6" nigdy nie generowały) 2x więcej potoków z ciągu kurdwanowskiego i ogólnie południa niż przystanki od Limanowskiego do Stradomia. W związku z tym linia "7" przez Koronę ma dla pasażerów większy sens niż dubel "24" na identycznej trasie.
obserwator pisze: ↑27 paź 2022, 23:58
Nie mówiąc już o tym że część zainteresowanych tak jak zostało wspomniane podejdzie na "10" lub "13", albo wręcz przesiądzie się z linii Swoszowickich na Kurdwanowie do "10". Szczególnie pasażerom którzy mieliby w zasięgu "7" oraz "13" o wiele wygodniej jest wybrać "13", gdyż kursuje dwukrotnie częściej.
Pomiędzy przystankiem Dauna a przystankiem Bieżanowska, na którym zatrzymuje się "13" jest 700 metrów odległości pieszo - wątpię że dla pasażerów jest to realna opcja. Linii "10" bym nie przeceniał - zapewnia ona z samej pętli dojazd na przystanki Poczta Główna oraz Teatr Słowackiego szybciej niż "24", a mimo tego ma ona na samej pętli znacznie mniejszą popularność (chociaż i tak nie jest źle pod tym względem).
obserwator pisze: ↑27 paź 2022, 23:58
Czekanie na pojedyncze linie w godzinach szczytu 15 minut bądź konieczność zapamiętywania rozkładów tym bardziej nie zachęcają do korzystania z komunikacji miejskiej.
Przecież będą także inne linie, przesiadek nikt nikomu nie zabrania, jednak tym co nie chcą się przesiadać powinno się dać możliwość dojazdu bezpośredniego
.
Robert pisze: ↑28 paź 2022, 8:42
Nabijanie wzkm żeby linia jechała Limanowskiego - Krakowska - Dietla - Starowiślna kiedy trzeba liczyć każda złotówkę to rozrzutność
60-70% w szczycie nie jest może złe ale szału nie robi..
Biorąc pod uwagę napełnienia linii "13", "24" oraz "50" na południu oraz fakt, że linia taka tym razem miałaby jechać przez TS, jestem pewien, że 60% byłoby tym razem raczej dolnym wynikiem, a mogłyby się zdarzyć i glonojady.
kucyk pisze: ↑28 paź 2022, 11:23
Są z Was osoby chcące dodatkowej linii czy większej liczby kursów linii "24". Super ale to zapcha jeszcze bardziej wąskie gardło między estakadą przy Wielickiej a przystankiem Bieżanowska. Linie kursujące do Bieżanowa będą łapać większe opóźnienia bo nie ma oddzielnych torów dla tramwajów kurdwanowskich.
Wiem, że z przepustowością tam ciężko - jednak przynajmniej rozkładowo istnieją tam nawet 3-minutowe odstępy pomiędzy kursami niektórych linii - jeszcze jedna szczytówka powinna się tam z trudem zmieścić, chociaż oczywiście docelowo przydałby się na Kablu przynajmniej przystanek podwójny (prawdziwy, 90m, na co miejsce jest, jednak wymagałoby to trochę przeróbek).
kucyk pisze: ↑28 paź 2022, 11:23
Należy iść tylko w zakupy większego taboru ale z tym w Krakowie jest kiepsko z realizacją i z finansami. Tyle w temacie.
Z tym zgadza się chyba każdy, jednak MPK wie swoje i planuje zakup kolejnych tramwajów 26m, których już jest w Krakowie aż 130 (mówię o samych niskopodłogowych/niskowejściowych), czyli i tak trochę zbyt dużo.
Kaszmir pisze: ↑28 paź 2022, 12:07
Co do wygaszania popytu - jeszcze wiosną, gdy "6" była zawieszona, do Kurdwanowa docierało "74". Gdyby chcieli totalnie wygasić popyt, to by skierowali je Prokocimia. Także nawet wtedy urzędnicy rozumieli konieczność wzmocnienia ciągu "24", co zresztą potwierdzają moje rozmowy z nimi.
Jak najbardziej było to wygaszanie popytu - "6" jeździła przez Koronę i miała tam w godzinach szczytu nawet 60-70% napełnienia. Linię "74" skierowano niestety już przez Starowiślną, przez co nie woziła ona już tylu pasażerów co "6", więc i ona skończyła szybko swój żywot na ciągu kurdwanowskim. Obecny miesiąc przywitał jednak wszystkich pełnym powrotem studentów, do tego nałożyli się jeszcze uchodźcy (których zresztą już wkrótce może być więcej niż teraz) - mimo wygaszania popyt jest ogromny i należy przynajmniej w godzinach szczytu przywrócić zabrane połączenie.