linie tramwajowe dzienne 20-29

kmk
Miłośnik
Posty: 59
Rejestracja: 18 gru 2021, 0:34

linie tramwajowe dzienne 20-29

Post autor: kmk » 29 paź 2022, 0:00

Spis aktualny na dzień 29.10.2022r.
http://www.kmk.krakow.pl/linietram_20_24.html

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: linie tramwajowe dzienne 20-29

Post autor: tomta1 » 29 paź 2022, 15:49

Linia „20” w swoim wcieleniu z lat 1974–2003, przynajmniej przez jakiś czas, miała kursy wariantowe, których spis nie obejmuje. Z posiadanych przeze mnie rozkładów jazdy z kwietnia 2003 roku wynika, że były to kursy „przez CAHTS i Struga” (3 pierwsze kursy z Pleszowa w dzień powszedni, drugi w soboty i pierwszy w święta) oraz „do Walcowni” (trzeci od końca w dzień powszedni). Dla posiadanego przeze mnie rozkładu kursów wariantowych w przeciwnym kierunku nie było.

W przypadku linii „24” (z tego samego okresu) dwa kursy w dni powszednie z Kurdwanowa pętli (pierwszy oraz jeszcze jeden poranny) posiada adnotację „kurs do »Bronowice Nowe«”.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: linie tramwajowe dzienne 20-29

Post autor: fysztof » 29 paź 2022, 20:26

Kapitalny spis!
"24" na pewno miał kurs wariantowy rano. Powodem był tłok na linii. Obsadzona była ona nowymi wtedy NGT6, jednak w szczycie porannym był to zbyt mały tabor. Wobec tego w rozkładzie wpuszczono ok. 7 dodatkową 'wtyczkę' w postaci trójskładu z linii "13". Nominalna trasa "24" kończyła się jednak w Bronowicach, więc aby trójskład mógł wejść na swoją docelową linię, ten kurs był wydłużony do Bronowic Nowych. Co ciekawe, o ile pamiętam dobrze, to ten kurs był dodatkowym (normalnie przy f=10 wtedy było 6 kursów/h, tylko o 7 rano było 7 kursów/h) - jednak z racji że trójskład jechał od Prokocimia, to na regularnej trasie "24" pojawiał się dopiero na Kablu:-) Wydaje się, że potwierdzeniem są archiwalne rozkłady
- z pętli Kurdwanów dla "24" można zauważyć nienaturalną 16-minutową dziurę w odjazdach między 6:53 a 7:09
- natomiast na przystanku Dworcowa w tej dziurze jest już właśnie kurs z adnotacją A - do Bronowic Nowych
Co do linii "24" moje zastanowienie to zapis w zestawieniu, że w okresie 01.10.2000 - 28.10.2005 kursowała przez ciąg Franciszkańska, Dominikańska, św. Gertrudy, Stradomska, Krakowska, Kalwaryjska, Limanowskiego. Czy jej trasa nie prowadziła wtedy jednak przez ciąg Dunajewskiego, Basztowa, Westerplatte, Starowiślna, Na Zjeździe? Przez Krakowską i Stradomską z Kurdwanowa jeździła bowiem linia "6".
Linia "29" przez kilka lat objawiała corocznie swoje istnienie z okazji Wszystkich Świętych - była uruchamiana na ten czas jako połączenie Bieżanowa z Cmentarzem Rakowickim. Nie wiem tylko, czy ideą spisu jest podawanie takich okazjonalnych linii? Na pewno kursowała w późniejszych latach przez Krakowską (dowód tutaj), ale kołata mi się coś po głowie, że z początkiem lat 90-tych mogła być trasowana przez Starowiślną.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: linie tramwajowe dzienne 20-29

Post autor: Kaszmir » 29 paź 2022, 20:45

fysztof pisze: 29 paź 2022, 20:26Co do linii "24" moje zastanowienie to zapis w zestawieniu, że w okresie 01.10.2000 - 28.10.2005 kursowała przez ciąg Franciszkańska, Dominikańska, św. Gertrudy, Stradomska, Krakowska, Kalwaryjska, Limanowskiego. Czy jej trasa nie prowadziła wtedy jednak przez ciąg Dunajewskiego, Basztowa, Westerplatte, Starowiślna, Na Zjeździe? Przez Krakowską i Stradomską z Kurdwanowa jeździła bowiem linia "6".
Tak, kurdwanowska "24" jeździła przez Starowiślną, Westerplatte, Basztową.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: linie tramwajowe dzienne 20-29

Post autor: tomta1 » 29 paź 2022, 21:48

fysztof pisze: 29 paź 2022, 20:26 "24" na pewno miał kurs wariantowy rano. Powodem był tłok na linii. Obsadzona była ona nowymi wtedy NGT6, jednak w szczycie porannym był to zbyt mały tabor. Wobec tego w rozkładzie wpuszczono ok. 7 dodatkową 'wtyczkę' w postaci trójskładu z linii "13". Nominalna trasa "24" kończyła się jednak w Bronowicach, więc aby trójskład mógł wejść na swoją docelową linię, ten kurs był wydłużony do Bronowic Nowych. Co ciekawe, o ile pamiętam dobrze, to ten kurs był dodatkowym (normalnie przy f=10 wtedy było 6 kursów/h, tylko o 7 rano było 7 kursów/h) - jednak z racji że trójskład jechał od Prokocimia, to na regularnej trasie "24" pojawiał się dopiero na Kablu:-) Wydaje się, że potwierdzeniem są archiwalne rozkłady
- z pętli Kurdwanów dla "24" można zauważyć nienaturalną 16-minutową dziurę w odjazdach między 6:53 a 7:09
- natomiast na przystanku Dworcowa w tej dziurze jest już właśnie kurs z adnotacją A - do Bronowic Nowych
W moim spisie (kwiecień 2003; na Waybacku są to rozkłady z września 2003, więc już późniejsze) są to standardowe kursy – o 4:48 oraz o 7:01 z pętli Kurdwanów. I to by się potwierdzało na Waybacku – po prostu te dwa kursy na odcinku Kurdwanów pętla — Kabel wpisane są wyłącznie jako wariant (np. tu) – wystarczy dobrze poklikać w nazwy przystanków na linku do Waybacka z posta fysztofa. Zastanawia mnie, dlaczego te kursy mają do Kabla włącznie osobny rozkład.

Zresztą, nie do końca rozumiem, dlaczego miałyby to być wtyczki z „13” – przecież obydwie linie pokrywały się od Bieżanowskiej do Bronowic. W jaki sposób ten pociąg z „13” miałby przejechać na Kurdwanów z Prokocimia? Poza tym, „13” nie miała wtedy kursów skróconych do Prokocimia. Jeszcze mogłaby być taka opcja, że trójskład z „13” wjechał na „24” na Bronowicach (Małych), ale żadna „13” nie miała kursów skróconych do Bronowic, ani „24” wydłużonych z Bronowic Małych.
fysztof pisze: 29 paź 2022, 20:26 Co do linii "24" moje zastanowienie to zapis w zestawieniu, że w okresie 01.10.2000 - 28.10.2005 kursowała przez ciąg Franciszkańska, Dominikańska, św. Gertrudy, Stradomska, Krakowska, Kalwaryjska, Limanowskiego. Czy jej trasa nie prowadziła wtedy jednak przez ciąg Dunajewskiego, Basztowa, Westerplatte, Starowiślna, Na Zjeździe? Przez Krakowską i Stradomską z Kurdwanowa jeździła bowiem linia "6".
I też mi się tak wydaje, w każdym razie w kwietniu 2003 roku tak jeździło.

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: linie tramwajowe dzienne 20-29

Post autor: judash » 29 paź 2022, 22:32

Pierwotne cmentarne "29" jeździło przez Starowiślną, potem ją skierowano na Krakowską. "Normalna" była także we wcieleniu Bieżanów Nowy - Wieczysta (zlikwidowano wówczas "9" do Walcowni, która potem z kolei pojechała na Wzgórza Krzesławickie - 29 była pomiędzy tymi okresami). Ponadto "29" jeździło także do Rakowic jako poranna szczytówka (trasą "9") - takie obecne "49", lecz w okrojonej formie i na innej trasie.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: linie tramwajowe dzienne 20-29

Post autor: fysztof » 29 paź 2022, 22:59

tomta1 pisze: 29 paź 2022, 21:48 Zresztą, nie do końca rozumiem, dlaczego miałyby to być wtyczki z „13” – przecież obydwie linie pokrywały się od Bieżanowskiej do Bronowic. W jaki sposób ten pociąg z „13” miałby przejechać na Kurdwanów z Prokocimia? Poza tym, „13” nie miała wtedy kursów skróconych do Prokocimia. Jeszcze mogłaby być taka opcja, że trójskład z „13” wjechał na „24” na Bronowicach (Małych), ale żadna „13” nie miała kursów skróconych do Bronowic, ani „24” wydłużonych z Bronowic Małych.
To było jednak 20 lat temu, nie wszystko się pamięta;-) Faktycznie chyba to z Kurdwanowa w takim razie był kurs. Wobec tego to musiało działać tak, że trójskład był na 7:01 po prostu podsyłany na Kurdwanów, stamtąd jechał trasą linii "24" w wariantowej postaci do Bronowic Nowych i wchodził na swoją docelową linię "13". Bo że był to trójskład to jestem pewien, bo to był ewenement wtedy na tej linii - a przyczyny były jak wcześniej.
Natomiast ten pierwszy kurs o godzinie ~4:48 (zarówno w dni robocze czy świąteczne) to był chyba posyłany też w 105 (skład?) jako 'przecierak' - a na co później trafiał? Może "8", może też "13"?

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: linie tramwajowe dzienne 20-29

Post autor: judash » 30 paź 2022, 7:25

Ten skład to była 3-05. Najpierw "24" do BM, potem jako "13" do NB, by w końcu wejść na "3". Popołudniami wchodziła znów na "13", gdy zjeżdżały z niej uffoki. Ciekawostką była także 13-11 z kursem na "24" a potem poranny szczyt na "8". Po południu dopiero wchodziła na "13".

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość