STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
impuls
Ekspert
Posty: 804
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: impuls » 22 lis 2022, 13:23

MPK pochwaliło się na swojej stronie, o przyjęciu na stan do PH dwóch Stadlerów II serii

https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/

STADLER Tango
Pomiarowiec
Posty: 45
Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: STADLER Tango » 22 lis 2022, 14:04

impuls pisze: 22 lis 2022, 13:23 MPK pochwaliło się na swojej stronie, o przyjęciu na stan do PH dwóch Stadlerów II serii

https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
Już nawet trzech.

impuls
Ekspert
Posty: 804
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: impuls » 22 lis 2022, 19:23

Testowali dzisiaj RY876 na torze testowym na zewnątrz zajezdni w Podgórzu.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1356
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: damian_krk2 » 23 lis 2022, 10:22

Jutro o 11 na PH prezentacja i rozpoczęcie liniowej eksploatacji Lajkoników II
https://www.krakow.pl/start/2564,artyku ... arium.html

Awatar użytkownika
pawel200020
Znawca
Posty: 152
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: pawel200020 » 23 lis 2022, 19:22

damian_krk2 pisze: 23 lis 2022, 10:22 Jutro o 11 na PH prezentacja i rozpoczęcie liniowej eksploatacji Lajkoników II
https://www.krakow.pl/start/2564,artyku ... arium.html
Wiadomo na jakie linie pojadą potem?
Ja stawiam 22 i propagandowe zjechanie E1+c3 jak to na 9 przy RY839 było :lol:

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1186
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Scania_9640 » 23 lis 2022, 19:58

pawel200020 pisze: 23 lis 2022, 19:22 Wiadomo na jakie linie pojadą potem?
Ja stawiam 22 i propagandowe zjechanie E1+c3 jak to na 9 przy RY839 było :lol:
Ja obstawiam 9 lub 10

impuls
Ekspert
Posty: 804
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: impuls » 23 lis 2022, 20:06

Na "10" i "14" są Stadlery z Huty i NGT6. Musieliby zmieniać brygady. A mają wejść huckie Stadlery. Na "9" są dwa EU8N no i "22". Na pewno będzie podmiana na którejś z tych linii lub nawet obu.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1186
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Scania_9640 » 23 lis 2022, 20:23

impuls pisze: 23 lis 2022, 20:06 Na "10" i "14" są Stadlery z Huty i NGT6. Musieliby zmieniać brygady. A mają wejść huckie Stadlery. Na "9" są dwa EU8N no i "22". Na pewno będzie podmiana na którejś z tych linii lub nawet obu.
Tak, ale gość z ZTP pisał, że w pierwszej kolejności chcą je puścić na 9,10 i 14 żeby zastąpić ngt6

kucyk
Ekspert
Posty: 1033
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: kucyk » 23 lis 2022, 21:36

Scania_9640 pisze: 23 lis 2022, 20:23 Tak, ale gość z ZTP pisał, że w pierwszej kolejności chcą je puścić na 9,10 i 14 żeby zastąpić ngt6
Ja napiszę tylko krótko. Zarówno wczoraj jak i dzisiaj widziałem osobiście 2 wagony EU8N na "9" wyjeżdżające z pętli NB P+R i już na przystanku "Ćwiklińskiej" w obu wagonach zajęte były przez pasażerów wszystkie miejsca siedzące i dużo osób stało. Puszczanie takich wagonów na "9" jest wielkim nieporozumieniem. Tyle ode mnie. :x

Awatar użytkownika
pawel200020
Znawca
Posty: 152
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: pawel200020 » 24 lis 2022, 12:22

Lajkoniki II mają twarde siedzenia, tylko obicie ma inny kolor

impuls
Ekspert
Posty: 804
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: impuls » 24 lis 2022, 14:48

Przedstawiciel Stadlera deklarował zakończenie dostaw do końca czerwca 2023 roku. Zatem co miesiąc będzie przybywać osiem wagonów, czyli dostawy dwa razy w tygodniu.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1019
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Bayer2003 » 24 lis 2022, 15:18

Wrażenia z dzisiejszego debiutu mam bardzo mieszane (pierwszy tramwaj zamiast z Mistrzejowic wyruszył z Ronda Hipokratesa, przez co musiałem go gonić przez całe miasto żeby się nim przejechać), jednak same tramwaje sprawiają bardzo dobre wrażenie. Są zdecydowanie cichsze od pierwszej generacji (przynajmniej na razie), nic dziwnie nie stuka, oraz co najważniejsze - posiadają wygodniejsze i lepiej wyprofilowane siedzenia. Z zewnątrz tramwaj wygląda identycznie jak tramwaje pierwszej generacji, w środku jednak jest kilka zmian. Zniknęły gniazdka 230V - STL2 mają wyłącznie USB, jednak odniosłem wrażenie, że jest ich dość dużo. Pojawiła się rzeźnia w drugim członie, w związku z czym znacząco zmienił się układ siedzień. Z wad dostrzegłem śliską podłogę (zwłaszcza w HY727, chociaż w HY708 trochę też), co jednak mogło być spowodowane zaledwie godzinną eksploatacją oraz warunkami atmosferycznymi w dzisiejszym dniu. Drzwi również sprawiają wrażenie zamykających się dość powoli, jednak ogólne wrażenie jest zdecydowanie pozytywne i tramwaje te na linii "9" z pewnością spiszą się lepiej od EU8N ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3875
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Kaszmir » 24 lis 2022, 15:23

W I serii też początkowo drzwi zamykały się powoli. Jest szansa, że to poprawią.

suchy
Specjalista
Posty: 257
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: suchy » 24 lis 2022, 16:34

Kaszmir pisze: 24 lis 2022, 15:23 W I serii też początkowo drzwi zamykały się powoli. Jest szansa, że to poprawią.
Mimo, że I seria była poprawiona po dostawach, to i tak w porównaniu do pozostałych nowych wagonów jak NGT czy Pesy, drzwi w Stadlerach zamykają się dużo wolniej - szczególnie w pierwszej i ostatniej fazie (tzn odskok na zewnątrz i pierwsze centymetry rozsuwania / ostatnie centymetry zsuwania i wskoczenie drzwi w ścianę wagonu).

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: pasazer_mobilisu » 24 lis 2022, 22:32

Zdaniem prezesa do końca roku może zostać dostarczonych nawet 15 STL II (łącznie z tymi już dostarczonymi).

Różnice jakie wyłapałem w stosunku do Lajkoników z I dostawy:
-niebieska tapicerka siedzeń taka jak w autobusach
-brak gniazdek 230V
-więcej ładowarek USB
-poddu*niki
-rzeźnia w drugim członie
-brak wyświetlacza bocznego na dole
-inne półki na bagaż
-LEDy zamiast lampeczek przy drzwiach

Szkoda że w ładowarkach nie montuje się też portu USB-C. Siedzenia są równie niewygodne co w pierwszej partii, ale tapicerka wygląda gorzej. Mimo że jestem zwolennikiem dużej ilości miejsc siedzących to w pełni rozumiem powiększenie "rzeźni", w STL I była mniejszych rozmiarów niż w przegubowym autobusie. Drzwi rzeczywiście jeżdżą wolno, nie ma jednak opóźnienia w ich otwieraniu jakie było na początku w I serii. Chociaż sam tramwaj nie skradł mojego serca to zdecydowanie oceniam go pozytywnie i mam nadzieję, że dostawy zakończoną się do wakacji. Rozdział taboru za rok będzie bardzo ciekawy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 1 gość