- Linie, trasy, rozkłady
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5857
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 24 lis 2022, 21:03
Parówczak pisze: ↑24 lis 2022, 20:45
A to nie chodzi o to, że przy takim rozkładzie gdzie linia jeździ częściej w godzinach 9-19 wystarczy jeden kierowca? Gdyby jeździła dłużej potrzeba byłoby dwóch.
No tak, lecz to samo dotyczy wszak i motorniczych. A tramwaje dostały jednak całodzienne f20.
I trudno zrzucić to na brak kierowców bo taka decyzja zapadła jeszcze w 2020, gdy wzmacniano z powrotem km po pierwszej fali pandemii. Wtedy nie było jeszcze braków kadrowych.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5857
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 08 gru 2022, 12:23
W kontekście braku taboru autobusowego - jeśli Miasto twierdzi, że to jest obecnie główne ograniczenie przy wszelkich zmianach, to podrzucam dwie luźne propozycje które pozwoliłyby wygospodarować po jednej brygadzie każda.
1) Zmiana f "153" z 15/30 na 20/20. Linia nie notuje dużych napełnień, częstotliwość to spadek po "133" z którego została wydzielona. Dziś jednak ze "133" ją łączy niewiele. Liczba kursów byłaby mniej więcej zachowana. Zaletą byłaby też możliwość koordynacji ze "125/163" w mocne połączenie z f6-7. Nawet obecnie te trzy linie mają część wspólnych pasażerów, a w przyszłości będzie tym więcej bo wszystkie mają kończyć przy Miejskim Centrum Opieki.
2) Zmiana f "106/136" z 12/20 na 15/15. Podobnie, liczba kursów byłaby mniej więcej zachowana. Zmiana pozwoliłaby na skoordynowanie tych linii ze "196", tworząc całodzienne połączenie f7,5 między Łagiewnikami a Kobierzyńską. Byłby też lepszy takt "136" ze "194" bo obecnie "136" jeździ w zmiennych interwałach wobec "194", a tak wchodziłoby między co trzeci / co czwarty kurs.
-
Justforfun
- Znawca
- Posty: 135
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Post
autor: Justforfun » 08 gru 2022, 18:48
Kaszmir pisze: ↑08 gru 2022, 12:23
W kontekście braku taboru autobusowego - jeśli Miasto twierdzi, że to jest obecnie główne ograniczenie przy wszelkich zmianach, to podrzucam dwie luźne propozycje które pozwoliłyby wygospodarować po jednej brygadzie każda.
1)
Zmiana f "153" z 15/30 na 20/20. Linia nie notuje dużych napełnień, częstotliwość to spadek po "133" z którego została wydzielona. Dziś jednak ze "133" ją łączy niewiele. Liczba kursów byłaby mniej więcej zachowana. Zaletą byłaby też możliwość koordynacji ze "125/163" w mocne połączenie z f6-7. Nawet obecnie te trzy linie mają część wspólnych pasażerów, a w przyszłości będzie tym więcej bo wszystkie mają kończyć przy Miejskim Centrum Opieki.
2)
Zmiana f "106/136" z 12/20 na 15/15. Podobnie, liczba kursów byłaby mniej więcej zachowana. Zmiana pozwoliłaby na skoordynowanie tych linii ze "196", tworząc całodzienne połączenie f7,5 między Łagiewnikami a Kobierzyńską. Byłby też lepszy takt "136" ze "194" bo obecnie "136" jeździ w zmiennych interwałach wobec "194", a tak wchodziłoby między co trzeci / co czwarty kurs.
Taki pomysł zdecydowanie trzeba pchać dalej.
Ex kierowca MPK, PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości