Lepiej by takie ewentualne "193" kończyło na głównym terminalu. Właśnie o to mi chodzi, że cokolwiek tam pojedzie, lepiej by dojeżdżało do głównego węzła przesiadkowego (i zapewniało skomunikowanie z liniami aglo) niż by kończyło przystanek przed nim.
Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje
Re: Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje
Re: Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje
A może właśnie o to chodzi, że takie "193" nie kończyłoby przed głównym węzłem przesiadkowym tylko właśnie za węzłem. Czyli dojeżdżałoby do terminala przy GN, a później nową drogą wzdłuż torowiska jechałoby do pętli przy os. Ozon.
Tylko taki krok miałby sens raczej tylko przy mocno zabudowanej zachodniej części osiedla. Wtedy można mówić o dowozówce do tramwaju. Natomiast przy obecnie najdalszej odległości 400m od tramwaju to nie ma większego sensu.
Re: Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje
Tylko nowa droga jest przystanek przed węzłem. Czyli linia musiałaby odbijać w kierunku węzła, robić tam nawrotkę, wracać się jeden przystanek i dopiero skręcać na Ozon. Można, acz wg mnie wtedy na końcowym odcinku będzie wtedy mieć minimalne wzięcie.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Zastawiamy się nad czasem przejazdu Krowodrza Górka - Górka Narodowa? Ja szacuję na 11-12 minut jeden kierunek. Nie wiem na ile to będzie bliskie prawdy...
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Przy tym założeniu kółko potrwa o 23 minuty dłużej, co daje 5 dodatkowych brygad na "50" oraz 3 brygady na "18".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Nie wiem na ile trafnie szacuję czas przejazdu. Natomiast brygad na 50 chyba trzeba założyć 6, a na 18 - 4. Wiążę to z tym, że pętla jest duża i pojemna, więc to na niej prawdopodobnie będą dłuższe odpoczynki dla motorniczych, podobnie jak było na Krowodrzy przed przebudową.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Jak dla mnie - 12-13 minut.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Czyli dość podobnie do mnie szacujesz. Sporo zależy od tego, ile będzie potrzeba minut na pokonanie pierwszego przystanku z KG (przejazd przez Opolską). Dwie minuty może być zbyt optymistyczne i okazać się nierealne. Przystanku przy skrzyżowaniu nie ma (będzie węzeł, na którym nie da się przesiąść na 172/572 z tramwaju, bo jak wiadomo km nie jest priorytetem w tym grodzie), a na światłach raczej swoje trzeba będzie odstać.
(Jeśli dyskusja się rozwinie, to może przenieśmy ją do stosowniejszego tematu).
(Jeśli dyskusja się rozwinie, to może przenieśmy ją do stosowniejszego tematu).
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje
Jak dla mnie 2 min wystarczy. To tylko 650 metrów.
Ogólnie trudno by było o węzeł przesiadkowy na skrzyżowaniu z Opolską, bo to bardzo zmniejszyłoby odległości między przystankami - jak dla mnie "172" mogłoby przejeżdżać przez Fieldorfa-Nila, aby tą przesiadkę zapewnić.
PS. Przeniosłem do właściwego tematu
Ogólnie trudno by było o węzeł przesiadkowy na skrzyżowaniu z Opolską, bo to bardzo zmniejszyłoby odległości między przystankami - jak dla mnie "172" mogłoby przejeżdżać przez Fieldorfa-Nila, aby tą przesiadkę zapewnić.
PS. Przeniosłem do właściwego tematu
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Tak na szybko to ok. 12 minut. Biorąc pod uwagę częstotliwość kursowania "50" co 5 minut wychodzi na tym odcinku, że w każdą stronę pojadą 3 brygady tej linii plus zapewne na pętli będą 2 "50". Linia "18" jeśli będzie kursować tak jak teraz to jak dla mnie 4 brygady w trasie na tym odcinku + 1, 2 brygady na pętli. Daje to 14 wozów. Doliczyć do tego po 2 wagony stojące na zajezdni tylko dla tych linii (które będą zbyt długie - szczególnie "50") bo wiadomo zawsze któraś brygada musi zjechać do zajezdni z różnych powodów, to daje 18 brygad. Więc moje przypuszczalne 20 brygad jest jak najbardziej realne tylko dla tych linii.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Trochę źle liczysz - obecnie wagony też przecież stoją na pętli na Krowodrzy - więc wystarczy je wirtualnie "przerzucić" i będą stały na pętli na Górce Narodowej. Zatem te dodatkowe 2 sztuki (stojące) które sobie doliczyłeś na 50 oraz 1-2 sztuki na 18 nie są wymagane.kucyk pisze: ↑27 lis 2022, 13:06 Tak na szybko to ok. 12 minut. Biorąc pod uwagę częstotliwość kursowania "50" co 5 minut wychodzi na tym odcinku, że w każdą stronę pojadą 3 brygady tej linii plus zapewne na pętli będą 2 "50". Linia "18" jeśli będzie kursować tak jak teraz to jak dla mnie 4 brygady w trasie na tym odcinku + 1, 2 brygady na pętli. Daje to 14 wozów. Doliczyć do tego po 2 wagony stojące na zajezdni tylko dla tych linii (które będą zbyt długie - szczególnie "50") bo wiadomo zawsze któraś brygada musi zjechać do zajezdni z różnych powodów, to daje 18 brygad. Więc moje przypuszczalne 20 brygad jest jak najbardziej realne tylko dla tych linii.
Należy liczyć tylko wagony w ruchu na wydłużonym odcinku - więc 3 brygady w jedną stronę, daje 6 sztuk na obie strony na 50. Tak samo 18tki - policz po 2 brygady w jedną stronę, więc 4 sztuki na oba kierunki. Razem daje więc 10 sztuk.
Re: Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje
Już trzy osoby szacują czas przejazdu na ok. 12 minut. Można chyba założyć więc dodatkowo (tak jak większość uważa) +6 brygad na 50 i +4 brygady na 18. Postojów na pętli nie liczymy, bo one będą na GN zamiast na KG, choć może tak 2-3 minuty dłuższe (choćby ze względu na wydłużenie trasy oraz więcej miejsca dla stojących pojazdów niż na Kurdwanowie oraz CM).
Re: Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje
A czy te dodatkowe 10 brygad to jesteśmy w stanie wystawić, czy będzie kosztem cięć w innych rejonach miasta?
Re: Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje
Te 10 brygad to tylko przy założeniu, że na GN pojadą wyłącznie 18 i 50... A mam jakieś dziwne przeczucie, że to nie będą jedyne dwie linie tam wydłużone, bo zwyczajnie nie "wydolą"... Ale OK - załóżmy na chwilę obecną, że tylko one pojadą na GN - w poniższym artykule (link na końcu posta) wspomniane jest też, że bardzo prawdopodobne jest również wydłużenie do Krowodrzy Górki jednej z linii dotychczas kończącej na Dworcu Towarowym - nieważne czy będzie to 17 czy 19, to tutaj też będziemy mieli chyba potrzebną jedną dodatkową brygadę (lub dwie, jeśli na Krowodrzę zostanie wydłużona i 17 i 19).
Czyli w takim przypadku po otwarciu GN zwiększone zapotrzebowanie trzeba będzie liczyć nie na 10 brygad a przynajmniej 11-12.
https://krabok.wordpress.com/2022/10/20 ... narodowej/
Czyli w takim przypadku po otwarciu GN zwiększone zapotrzebowanie trzeba będzie liczyć nie na 10 brygad a przynajmniej 11-12.
https://krabok.wordpress.com/2022/10/20 ... narodowej/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości