Komunikacja miejska w 2022 roku

- Linie, trasy, rozkłady
pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: pablo » 14 lis 2022, 15:28

pablo pisze: 10 lis 2022, 23:32 Zagadka komunikacyjna związana z nowymi rozkładami. O której godzinie 50 jeździ najczęściej? Jeśli ktoś myśli, że w szczycie, to nie ma racji... Kursy z Kurdwanowa w stronę Krowodrzy jeden po drugim w odstępie... dwóch minut. A potem 20 minut przerwy. Czy ktoś czuwa w ogóle nad takimi absurdami? Odjazdy z Kurdwanowa P+R 01: 20.08., 20.10., 20.30., 20.49. I tak przez całe miasto sobie jadą.
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... =50__2__35
Jak już wspomniane zostało w innym wątku, dwuminutowy odstęp między kursami został skorygowany. Nowy rozkład 50 wchodzi jutro. Ciekawe, czy gdybyśmy o tym tu nie pisali, też tak szybko byłoby to poprawione?

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kowalik » 20 lis 2022, 6:33

Tak się zastanawiam, czy w weekendy nie dałoby się "lekko" skorygować rozkład linii 163, aby była możliwa przesiadka na 133 na NBP? Obecnie w godzinach porannych częstotliwość 125 jest mizerna, a 163 przyjeżdża dosłownie 2 minuty po odjeździe 133. Taka niewielka zmiana, a zdecydowanie usprawniłaby dojazd np. ze Złocienia na Rżąkę, czy Kurdwanów.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: LLoan » 28 lis 2022, 17:57

Wzmocnienia w okresie przedświątecznym
W związku z okresem przedświątecznym i spodziewanym większym zapotrzebowaniem na przewozy w sobotę, 3 grudnia, a także w weekendy 10-11 i 17-18 grudnia zostaną wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu linii tramwajowych i autobusowych.
linie 1, 8, 130, 138, 164 – do obsługi będzie kierowany tabor o zwiększonej pojemności (zarówno w soboty, jak i w niedziele);
linia 174 – będzie kursować według specjalnego rozkładu jazdy z częstotliwością zwiększoną do 20 minut w godzinach około 9.00.19.00. Do obsługi będzie kierowany tabor o zwiększonej pojemności (zarówno w soboty, jak i w niedziele)
linie 178, 578 – będą kursować według specjalnych rozkładów jazdy z częstotliwością zwiększoną do 20 minut w godzinach około 9.00.19.00
linia 511 – zostanie dodatkowo uruchomiona w niedziele, 11 i 18 grudnia, i będzie kursować według sobotniego rozkładu jazdy.
https://www.krakow.pl/aktualnosci/26605 ... 8WH7GBD94k

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: tomaszep42 » 28 lis 2022, 20:15

Linia 130 analogicznie jak 164 powinna mieć przegubowy tabor w KAŻDĄ sobotę

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: kucyk » 30 lis 2022, 9:49

Od dzisiaj zmieniły się rozkłady linii autobusowych: "174", "178", "578" - tak wynika ze strony MPK. Oczywiście ZTP nic na ten temat nie wspomina - bo i po co? :x

Masakra. :evil:

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: pablo » 30 lis 2022, 15:48

A to nie są te wzmocnienia przedświąteczne w soboty? Później jeszcze w niedziele mają być na tych właśnie liniach. Ale czemu nowe rozkłady są ważne od dziś a nie od weekendu, to nie wiem.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: kucyk » 30 lis 2022, 16:48

pablo pisze: 30 lis 2022, 15:48 A to nie są te wzmocnienia przedświąteczne w soboty? Później jeszcze w niedziele mają być na tych właśnie liniach. Ale czemu nowe rozkłady są ważne od dziś a nie od weekendu, to nie wiem.
Też tak myślałem. Ale do diabła - zmieniają rozkłady 3 liniom? Aa co z pozostałymi które również miały mieć wzmocnienia w weekendy?
Zresztą od kiedy zmieniają rozkłady w środku tygodnia skoro informacja jest o wzmocnieniach weekendowych? Coś mi tu nie gra? :?

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: pablo » 30 lis 2022, 19:58

Ale zauważ, że w ten weekend więcej wzmocnień nie ma. Rozkład dla sobót wzmocniony do f20 właśnie na 174, 178, 578. W tę niedzielę wzmocnień nie ma. W następny weekend będą wzmocnienia w niedzielę dla 511 (będzie kursować, bo normalnie nie jeździ). 174, 178, 578 znowu trzeba będzie zmienić rozkład, bo dostaną f20 zarówno w niedzielę jak i w sobotę. A na pozostałych wypisanych w komunikacie liniach wzmocnienia obejmują większy tabor, czyli nie potrzeba zmieniać rozkładu. Natomiast dlaczego zmiany weszły formalnie od środy, to nie wiem. Równie dobrze mogli zmienić od piątku albo poniedziałku. Ważne by w tę sobotę były aktualne. Powinny formalnie obowiązywać od soboty, czemu akurat w środę zmienili, tego nie wiem.

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: WDZ » 02 gru 2022, 15:57

Miało być dobrze a będzie jak zawsze. Z Kurdwanowa w stronę Bonarki wzmocnione "174" pojedzie cztery minuty po "179". A potem 16 minut przerwy...

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: pjetrek » 03 gru 2022, 18:28

Dzisiaj po raz kolejny ogromne korki na wjeździe do Bonarki. Zastanawiam się czy w takiej sytuacji autobusy nie mogłyby wjeżdżać pod centrum handlowe od drugiej strony. Jechać Kamieńskiego aż do tego zjazdu, którym teraz wracają na główną drogę i przez te ronda, z nawrotką na tym ostatnim. Korek jest głównie do łącznic prowadzących na parkingi, a na samych rondach już idzie płynnie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kaszmir » 03 gru 2022, 19:09

pjetrek pisze: 03 gru 2022, 18:28Dzisiaj po raz kolejny ogromne korki na wjeździe do Bonarki. Zastanawiam się czy w takiej sytuacji autobusy nie mogłyby wjeżdżać pod centrum handlowe od drugiej strony. Jechać Kamieńskiego aż do tego zjazdu, którym teraz wracają na główną drogę i przez te ronda, z nawrotką na tym ostatnim. Korek jest głównie do łącznic prowadzących na parkingi, a na samych rondach już idzie płynnie.
Ano :) W którąś sobotę byłem świadkiem jak dwa autobusy pod rząd właśnie tak pojechały. Zastanawiam się czy to była oddolna inicjatywa kierowców, czy może dostali zgodę z dyspozytorni.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kaszmir » 06 gru 2022, 12:00

Wywiad z dyr. Frankiem - dużo na temat Strefy Czystego Transportu oraz ogólnie km:

Drogie bilety, drogie Igrzyska i drogi też drogie. "Hello, coś tu jest nie tak!"
https://oko.press/drogie-bilety-drogie- ... st-nie-tak
My dążymy do odjazdów minimum co 30 minut; zdarzają się jeszcze obszary, gdzie autobus jeździ co 40 minut. Zgadzam się, że powinno być częściej, tylko trzeba pamiętać, że te słabiej zurbanizowane obszary nie generują takich napełnień. Chcielibyśmy wprowadzić możliwość odjazdu co 15 minut, ale trzeba wtedy się liczyć z tym, że te autobusy będą słabo zapełnione.
Jest też teraz coś, co się rozwija i chcielibyśmy spróbować pilotażu systemu DRT, czyli demand-responsive transport (transport na żądanie – przyp. red.) w oparciu o mini-vany. I zapewnić co 15 minut lub częściej transport do najbliższego terminala tramwajowego.
My dzisiaj spokojnie moglibyśmy dzisiaj zapełnić pasażerami dodatkowe kilkadziesiąt autobusów; widzimy te potrzeby. Ale na to nawet nie brakuje środków, tylko nie ma kierowców, nie ma pojazdów. Musimy to zrobić przed 2024 rokiem, najpóźniej przed 2026.
Mnie to nie przekonuje, wg mnie braki kadrowe są po prostu wygodną wymówką by ciąć km. W tramwajach wszak nie ma problemów z pracownikami (przyznali to nam sami urzędnicy), tymczasem tramwaje też są w ostatnich miesiącach mega "na ubogo". Jasne, wzmocnienie "52" w niedziele jest na plus, jednak co oprócz tego? "6" i "11" pocięte wieczorami (bardzo wybrakowany dojazd między Płaszowem a Wielicką), ciąg kurdwanowski z samym "24" do I obwodnicy, w Hucie mega cięcia ("5", "44", a wcześniej "52" w szczycie i "16" w weekendy).

Cieszy mnie, że są plany rozwoju, jednak na razie wystarczyłoby gdyby nie cięto istniejących połączeń. Po zmianach z ostatniego półrocza, wiele osób zostało bez dojazdu albo z autobusem dwa razy rzadziej. Nie tędy droga.

Dr2
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Dr2 » 06 gru 2022, 15:36

"Jest też teraz coś, co się rozwija i chcielibyśmy spróbować pilotażu systemu DRT, czyli demand-responsive transport (transport na żądanie – przyp. red.) w oparciu o mini-vany. I zapewnić co 15 minut lub częściej transport do najbliższego terminala tramwajowego."
Przecież już to jest od wielu lat - nazywa się "tele-bus".

Zresztą kto by to nadzorował i tym zarządzał? Zarząd który nie wie gdzie ile autobusów brakuje i nie są wykonywane kursy?

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Zieleńczanin » 06 gru 2022, 16:23

Kaszmir pisze: 06 gru 2022, 12:00 Mnie to nie przekonuje, wg mnie braki kadrowe są po prostu wygodną wymówką by ciąć km. W tramwajach wszak nie ma problemów z pracownikami (przyznali to nam sami urzędnicy), tymczasem tramwaje też są w ostatnich miesiącach mega "na ubogo". Jasne, wzmocnienie "52" w niedziele jest na plus, jednak co oprócz tego? "6" i "11" pocięte wieczorami (bardzo wybrakowany dojazd między Płaszowem a Wielicką), ciąg kurdwanowski z samym "24" do I obwodnicy, w Hucie mega cięcia ("5", "44", a wcześniej "52" w szczycie i "16" w weekendy).
Podaj mi jeden ciąg, który stracił w stałym układzie istotną liczbę kursów w porównaniu z marcem 2020. Istotną, czyli nie, że kilka kursów w wieczory weekendowe, tylko pełne 4/h. Jedynym chyba przykładem może być trasa "52", która straciła f~5 w zamian za f~10 w niedziele. A i to nie na całej długości, bo Ruczaj wyszedł mniej więcej na plus, a Mogilska całkiem na plus.
A co do Huty - trudno, żeby w Hucie nie było cięć, skoro dla Ciebie jest to obszar mniej więcej ograniczony granicami Krakowa, Meissnera, Strzelców i Wisłą (zgodnie z jedną z naszych dyskusji, gdzie cięcia "124" uznałeś za cięcia w Hucie), czyli gdzieś... 1/3 miasta? Coś w tym stylu. Naturalnym jest więc, że w takich granicach Huty tnie się bardziej niż na Bronowicach czy Bieżanowie, bo są po prostu znacznie bardziej rozległe. Do tego mówisz tutaj o układzie remontowym, kiedy wykazano w jednym z wątków, że kolejne kursy mogłyby powodować problemy głównie z powodu sygnalizacji na Czyżyńskim. I nie, to nie jest kwestia "kto chce, ten szuka sposobu, a kto nie chce, ten szuka powodu", co też stwierdziłeś w tamtym wątku, bo w ten sposób można uzasadniać dowolne głupoty.

Ratel
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 2022, 13:18

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Ratel » 06 gru 2022, 19:53

Przecież Kaszmir podał konkretne linie a dochodzą ostatnie cięcia w autobusach 125, 163, 193 ale rozwalił mnie argument o tym że zabrali w szczycie w dni powszednie ale dali w niedzielę. Już nawet nie chodzi mi o to że dzień roboczy jest 5 razy w tygodniu a świąteczny zazwyczaj raz ale porównywanie zabrania 8 brygad z linii w zamian za dodanie 7 w niedziele głównie dla studentów na odcinku Dworzec Ruczaj jest bardzo ciekawe :D . W sumie to może zabierajmy kursy w dni powszednie i dawajmy w weekendy to te 50 mln z innego wątku szybko znajdziemy :lol:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości