Pewnie jako rekompensata, bo nagle wraz z powrotem "3" i "18" STL zniknęły właśnie z '9"
STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Jako rekompensatę to równie dobrze mogliby wysyłać każdego innego z kilkudziesięciu innych huckich STL, a te dwa dawać też na inne linie.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Przyjechal Lajkonik #HY706.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Zapewne z powodów logistycznych - tj. planowania grafików dla prowadzących oraz ustawienia wagonów. Jak wagony są ściśle przypisane do linii i brygady, to
1. Planowanie nie musi codziennie się zastanawiać, na jaką linię jutro wagon zostanie wysłany (i pamiętać, żeby wrzucić do grafiku odpowiednich motorniczych z uprawnieniami na ten konkretny wagon - warto tu przypomnieć, że motorniczowie jeżdżący do tej pory STL1 nie mogą od ręki prowadzić nowych wagonów, muszą i tak przejść dodatkowe 2-3h przeszkolenia na nowe STL2),
2. Zajezdnia nie ma szans na pomyłkę przy nocnym ustawianiu wagonów na placu - np. nie dostaną info, że planiści ustalili grafik dla motorniczych np. na 3-10 oraz 50-07 i odruchowo wystawią wagony jak do tej pory na obie 9tki. I motorniczowie przyjdą nad ranem do wyjazdu, a tu się okaże, że wagony stoją gdzieś na środku placu, otoczone innymi wagonami (bo np. tamte dwie inne linie mają wyjazd o 5.30 czy 6.00).
Jak więcej wagonów będzie już dopuszczonych do ruchu w każdej zajezdni (np. po 6-8 sztuk) oraz będzie więcej przeszkolonych motorniczych, to wtedy pewnie zaczną się pojawiać na różnych liniach.
-
- Ekspert
- Posty: 976
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Tak z ciekawości: nowe wagony nie będą mieć elektronicznych brygadówek oraz wyświetlacza z numerem linii dla osób słabiej widzących?
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Myślę, że trzeba się uzbroić w cierpliwość. Brygadówki są potrzebne dla motorniczych a nie dla miłośników, choć dla nas bardzo przydatne. Na pewno z czasem dokręcą te wyświetlacze i jest tyle samo miejsca co w I serii. Na razie to jest takie wprowadzenie testowe. Seryjne pewnie wkrótce nastąpi.kot_feliks pisze: ↑03 gru 2022, 22:10 Tak z ciekawości: nowe wagony nie będą mieć elektronicznych brygadówek oraz wyświetlacza z numerem linii dla osób słabiej widzących?
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
RY832 z linii 18 jedzie właśnie przez PWŚ z opuszczonym pantografem. Egzemplarze posiadające tę możliwość zawsze tak tędy jeżdżą?
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
-
- Ekspert
- Posty: 1824
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
To ja podbijam, bo często też widzę podnoszenie pantografu przy Stradom.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Czy #HY704 dotarł do Krakowa?
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
MPK na swoim fejsie informuje, że w Krakowie jest już 10 z 60 Lajkoników II - którego brakuje?
HY701
HY702 (dzisiaj)
HY703
HY705
HY706
HY708
HY727
RY875
RY876
?
Ponoć 5 z nich już zostało odebranych i może już wozić pasażerów...
HY701
HY702 (dzisiaj)
HY703
HY705
HY706
HY708
HY727
RY875
RY876
?
Ponoć 5 z nich już zostało odebranych i może już wozić pasażerów...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości