Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: tomta1 » 14 lis 2022, 19:51

Faktyczny ruch, a nie CEPIK. SCT nie taka straszna, jak ją malują
Nie ponad 200 tysięcy a około 100 tysięcy najstarszych samochodów będzie do wymiany do lipca 2026 r. Takie mają być skutki wprowadzenia SCT w Krakowie. Zapisy, które wejdą w życie od 1 lipca 2024 r. będą natomiast jeszcze łagodniejsze.

Chcąc zrealizować w sposób rzetelny cele SCT, należy przy projektowaniu uchwały oprzeć się o stan faktyczny. Bazowanie jedynie na danych o ogólnej liczbie pojazdów zarejestrowanych w Krakowie mogłoby prowadzić do błędnych wniosków i nie odzwierciedlać obecnej sytuacji. To w konsekwencji prowadziłoby do wprowadzenia w błąd opinii publicznej na temat rzeczywistej liczby pojazdów jaka zostanie objęta przepisami dotyczącymi wprowadzenia SCT. Przede wszystkim należy uwzględnić to, że nie wszystkie pojazdy widniejące w bazach danych w ogóle jeszcze istnieją, a co dopiero jeżdżą po naszych ulicach.

Ogólnopolska baza gromadząca dane o pojazdach zarejestrowanych w Polsce oraz o osobach uprawnionych do kierowania pojazdami tj. Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (CEPiK) bazuje na systemie, który nie pozwala jednoznacznie stwierdzić czy zarejestrowane tam samochody są nadal użytkowane. Dane ewidencyjne do CEPiK są przekazywane przez różne podmioty, w tym organy właściwe do rejestracji pojazdów (np. Wydział Ewidencji Pojazdów i Kierowców UMK). Dane te jednak nie są weryfikowane – zarówno w bazie miejskiej, jak i bazie CEPiK pod względem tego czy dany pojazd jest nadal użytkowany.

O niedoskonałości istniejących baz danych świadczą przykładowo wyniki analiz wykonanych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego (SAMAR). Dane z CEPIK przeanalizowane i przefiltrowane przez SAMAR, wskazują, że łączna liczba pojazdów zarejestrowanych tylko na terenie miasta Krakowa (według stanu na koniec 2021 r.) to 508 436.

508 436 pojazdów oszacowane przez SAMAR obejmuje samochody osobowe oraz samochody ciężarowe i specjalne, autobusy (z wyłączeniem miejskich), motorowery, motocykle, quady i ciągniki rolnicze – a więc też pojazdy, które prawdopodobnie nie przemieszczają się regularnie po ulicach miasta. Liczba ta nie obejmuje przyczep i naczep oraz przede wszystkim tzw. pojazdów archiwalnych. Pojazdy archiwalne są to pojazdy niewyrejestrowane i nieanulowane, inne niż zabytkowe, dla których upłynęło ponad 10 lat od daty pierwszej rejestracji i w okresie 6 lat od daty bieżącej (w tym przypadku koniec 2021 r.) nie wpłynął żaden komunikat aktualizujący z Organu Rejestrującego/ Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego / Stacji Kontroli Pojazdów / Policji. Są to pojazdy, które często już fizycznie nie istnieją. W standardowych danych są one pomijane.

Dla zilustrowania zagadnienia pojazdów archiwalnych w danych CEPiK, a więc i w danych Wydziału Ewidencji Pojazdów UMK, poniżej na podstawie analiz SAMAR wskazano pierwszą piątkę marek takich pojazdów z Krakowa:
  • Fiat 126P – 34 057 archiwalnych (dla porównania tylko 1411 nadal aktywnych);
  • FSO 125P – 20 565 (dla porównania tylko 476 aktywnych);
  • FSO Polonez – 12 128 (dla porównania tylko 683 aktywnych);
  • Syrena 105 – 3 887 (dla porównania tylko 66 aktywnych);
  • FSC Żuk – 3 698 (dla porównania 156 aktywnych).
Dla pokazania rozbieżności pomiędzy danymi statystycznymi widniejącymi w bazach, a bardziej realnym stanem floty pojazdów poruszającej się po ulicach miasta, w poniższej tabeli zestawiono informacje o liczbie oraz odsetku pojazdów, które miałyby nie spełniać wymagań SCT w etapie I oraz II. Różnice są znaczące, a wynikają w większości z zawyżenia liczby pojazdów zarejestrowanych w bazach pojazdami archiwalnymi, tj. takimi, których od kilku lat nie poddaje się przeglądom czy nie ubezpiecza ich – a więc co najwyżej stoją na podwórkach i parkingach i powoli niszczeją.

<tabela>

Co więcej, szacunki SAMAR należy traktować jako zawyżone, ponieważ zakładają one, że przez prawie 4 lata nikt nie wymieni w Krakowie ani jednego pojazdu na nowszy, spełniający wymogi II etapu Strefy (a więc młodszy niż 16 lat w przypadku diesla i młodszy niż 26 lat w przypadku napędu benzynowego i LPG).

Podsumowując, wiedząc o istnieniu ww. niedoskonałości baz danych, w naszych obliczeniach dotyczących efektywności SCT opieramy się na wynikach badań z 2019 r. i 2021 r., dotyczących realnej emisji spalin emitowanych przez pojazdy faktycznie poruszające się po ulicach naszego miasta. Dane te zostały pozyskane i przygotowane na podstawie badań i analiz przeprowadzonych i rekomendowanych przez renomowany waszyngtoński instytut The International Council on Clean Transportation (ICCT) i są zbieżne z podobnymi wykonywanymi na całym świecie.

Według tych wyników, w 2019 r., zaproponowanych w uchwale limitów norm emisji Euro nie spełniało około 27% pojazdów poruszających się po mieście, a według cząstkowych wyników badań z 2021 r. – ok. 21%. Mając na uwadze te wyniki oraz analizy SAMAR szacuje się, że obecnie jest to wartość 20–25%. To oznacza, że wymogów, które miałyby obowiązywać od 2026 r. na dzisiaj nie spełniłoby niewiele ponad 100 tys. pojazdów. A w roku 2026 r. tych pojazdów będzie jeszcze mniej.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1230
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: GoMeZz391 » 18 lis 2022, 10:17

Jak informuje Bartosz Dybała z GK i DP:
Urzędnicy oraz jednostki i spółki miejskie mają ponad 200 aut nie spełniających wymogów SCT.
W MPO mają być 74 pojazdy, które nie spełniają wymogów.
krakow.naszemiasto.pl pisze:Ponad 220 samochodów, z których korzystają miejscy urzędnicy oraz pracownicy gminnych spółek i jednostek, od 1 lipca 2026 roku nie będzie miało prawa wjazdu do Strefy Czystego Transportu
[...]
Przedstawiciele krakowskiego magistratu wyliczyli, że samo tylko Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania ma 74 takie pojazdy.
https://krakow.naszemiasto.pl/krakow-ur ... JwcoNulXHg

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Łukasz » 23 lis 2022, 17:51

PILNE: Rada Miasta Krakowa ZA Strefą Czystego Transportu w Krakowie.

Generalnie tylko radni PISu byli przeciwko wprowadzeniu.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Łukasz » 29 lis 2022, 21:11

Władze Krakowa planują podwyżki w strefie parkowania. Opłata ma być także pobierana w niedziele
https://gazetakrakowska.pl/wladze-krako ... 4-17083471
Prezydent Miasta Krakowa chce podnieść o 1 zł ceny za SPP, a także rozserzyć jej obowiązywanie w niedziele i święta. SPP ma być także rozszerzona o kolejne obszary miasta.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kbieniu7 » 29 lis 2022, 21:47

Powiem szczerze, że jak popieram strefę płatnego parkowania, tym razem jestem przeciw obejmowaniu niedzieli i podnoszeniu stawek. Dlaczego? A to z powodu ostatnich cięć i kryzysów w MPK. Przypomnijmy, że przez pewien czas w weekendy autobusowe linie magistralne jeździły co 30 minut! Sygnał musi być jasny: zniechęcamy do korzystania z samochodu, walczymy o pozbycie się trujących egzemplarzy, ale jednocześnie cały czas walczymy o poprawę funkcjonowania KMK: jej szybkości, dostępności i wygody. W przeciwnym razie to faktycznie trudno bronić miejskiej polityki transportowej.

Jeśli podwyżki i objęcie w niedzielę: to wraz z konkretnym pakietem wzmocnień KMK i harmonogramem ich wdrożenia

Moje uwagi nie dotyczą rozszerzenia zasięgu - są jeszcze obszary, jak np. ul. Bonarka, które nie są objęte opłatami, a w dni powszednie mają bardzo dobrą obsługę KMK i gdzie trudno jest znaleźć miejsce do parkowania.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kaszmir » 30 lis 2022, 4:12

Zmiana z 6 na 7 zł to mało, przynajmniej w I strefie bo to wzrost o niecałe 17%. W chwili, gdy km chcą podwyższyć o... 50%.

Zresztą, 17% to mniej niż obecna inflacja. Czyli ta zmiana praktycznie za niczym nie nadąża, za niecały rok problem powróci. Podwyższenie o 2 zł dałoby przynajmniej spokój na ciut dłużej, a tak znowu za chwilę się okaże, że Strefa jest przepełniona.
kbieniu7 pisze: 29 lis 2022, 21:47Powiem szczerze, że jak popieram strefę płatnego parkowania, tym razem jestem przeciw obejmowaniu niedzieli i podnoszeniu stawek. Dlaczego? A to z powodu ostatnich cięć i kryzysów w MPK.
Wg mnie w niedzielę jest źle, korki coraz większe i Strefa jest potrzebna. Jasne, km potrzeba wzmocnić, jednak mimo wszystko to nie jest tak, że obecna oferta w niedzielę nie jest w stanie pomieścić więcej pasażerów. A tramwaje jednak zapewniają w miarę stabilną ofertę, która w ostatnich miesiącach w święta jednak trochę została wzmocniona (f10 na "52", powrót kursowania "6" w weekendy, zmiany wokół TŁ w tym wydłużenie "10" i "50" (Borek w weekendy na zero bo stracił "19", jednak zyskał Ruczaj dzięki "17").
kbieniu7 pisze: 29 lis 2022, 21:47Jeśli podwyżki i objęcie w niedzielę: to wraz z konkretnym pakietem wzmocnień KMK i harmonogramem ich wdrożenia
Plany i deklaracje są - ile to razy słyszeliśmy, że wzmocnienia są możliwe od wiosny, gdy przybędą kolejne autobusy. Pytanie ile z tych planów będzie zrealizowanych. Acz wybory coraz bliżej, także oczekuję czasu cudów :D

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kot_feliks » 30 lis 2022, 11:55

Kaszmir pisze: 30 lis 2022, 4:12 Zmiana z 6 na 7 zł to mało, przynajmniej w I strefie bo to wzrost o niecałe 17%. W chwili, gdy km chcą podwyższyć o... 50%.

Zresztą, 17% to mniej niż obecna inflacja. Czyli ta zmiana praktycznie za niczym nie nadąża, za niecały rok problem powróci. Podwyższenie o 2 zł dałoby przynajmniej spokój na ciut dłużej, a tak znowu za chwilę się okaże, że Strefa jest przepełniona.
Imho to nie jest kwestia 6 vs 7 pln, tylko wrzucania wszystkiego do jednego wora. Plus największy problem jest głównie w niedzielę.

W tygodniu wcale nie ma jakiegoś olbrzymiego problemu ze znalezieniem miejsca w strefie A, tyle, że zależy to od rejonu (w niektórych ten problem faktycznie jest) i godziny. Za to w nd jest totalny dramat.

I nie dotyczy to tylko A, ale całej SPP.

Po co przykładowo na Mosiężniczej / Sądowej:
- SPP o 19 wieczorem, skoro po horyzont są tam wolne miejsca?
- czemu nie ma strefy o 9 rano, skoro nie da się tam wtedy szpilki wcisnąć;
- dlaczego jest tam strefa C, skoro problem jest tam większy niż w centrum, a obok są parkingi po... 10 pln/30 min?
Kaszmir pisze: 30 lis 2022, 4:12Wg mnie w niedzielę jest źle, korki coraz większe i Strefa jest potrzebna. Jasne, km potrzeba wzmocnić, jednak mimo wszystko to nie jest tak, że obecna oferta w niedzielę nie jest w stanie pomieścić więcej pasażerów. A tramwaje jednak zapewniają w miarę stabilną ofertę, która w ostatnich miesiącach w święta jednak trochę została wzmocniona (f10 na "52", powrót kursowania "6" w weekendy, zmiany wokół TŁ w tym wydłużenie "10" i "50" (Borek w weekendy na zero bo stracił "19", jednak zyskał Ruczaj dzięki "17").
W niedzielę w SPP jest totalny dramat + totalnie puściutkie P+R (bo po co na nich parkować, skoro można za free w centrum?).

Natomiast nie zgodzę się odnośnie KMK. Bo ok - o ile mówimy o tramwajach - jest w miarę względnie, to już autobusy (obsługujące również znaczną część miasta) to w weekendy usługa na poziomie jakiegoś powiatowego miasta i TOTALNY DRAMAT.
Kaszmir pisze: 30 lis 2022, 4:12Plany i deklaracje są - ile to razy słyszeliśmy, że wzmocnienia są możliwe od wiosny, gdy przybędą kolejne autobusy. Pytanie ile z tych planów będzie zrealizowanych. Acz wybory coraz bliżej, także oczekuję czasu cudów :D
Z okazji wyborów to raczej spodziewałbym się:
- braku podniesienia cen w SPP i braku opłat w nd "bo wybory";
- pocięcia kolejnych linii, aby znaleźć $ na wzmocnienie czegoś, gdzie jest "lobby" i ktoś "głośniej krzyczy" :)

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: mkm3 » 30 lis 2022, 12:21

Co do Strefy tzw. Czystego Transportu.. autostrada A4 jest na terenie miasta, to tutaj będą golić przejeżdżających bez naklejek? Czujecie, ze ta cała uchwała to pic na wodę, żeby tylko się przypodobać jakiejś grupie ekologów i być na siłę "pierwszymi" w takich dziwnych rozwiązaniach?

Ganianie za naklejkami do urzędu, problemy dla samochodow specjalistycznych, dostawców, kolejne chordy urzedników delegowane do zajmowania się strefą, której efektów nie będzie - patrz zamknięcie w czasie covid.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Jaky » 30 lis 2022, 12:33

kot_feliks pisze: 30 lis 2022, 11:55 W tygodniu wcale nie ma jakiegoś olbrzymiego problemu ze znalezieniem miejsca w strefie A, tyle, że zależy to od rejonu (w niektórych ten problem faktycznie jest) i godziny. Za to w nd jest totalny dramat.
Tylko, że właśnie rzecz w tym, że w tygodniu problem jest mniejszy, bo funkcjonuje tutaj SPP. Podejrzewam, że gdyby SPP zniknęła, problem by się jednak pojawił.
kot_feliks pisze: 30 lis 2022, 11:55 Natomiast nie zgodzę się odnośnie KMK. Bo ok - o ile mówimy o tramwajach - jest w miarę względnie, to już autobusy (obsługujące również znaczną część miasta) to w weekendy usługa na poziomie jakiegoś powiatowego miasta i TOTALNY DRAMAT.
Nie jest kolorowo, natomiast chyba nie byłeś w miastach powiatowych w ostatnim czasie kryzysu ;) A i nawet w niektórych miastach wojewódzkich wcale nie jest lepiej.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: pablo » 30 lis 2022, 15:44

W strefie A podwyżka powinna być większa niż 1 zł, natomiast w strefie C może niekoniecznie należy robić podwyżkę. Dzięki temu byłoby większe zróżnicowanie cen niż jest teraz pomiędzy strefami. Bo za parkowanie na obrzeżach strefy C i w okolicach I obwodnicy są tylko dwa złote różnicy. Strefa B powinna okalać wianuszkiem strefę A, a nie tak jak teraz, że C przylega do A w niektórych miejscach. I należałoby wreszcie zrobić różne godziny funkcjonowania strefy dopasowane do otoczenia, obiektów itp.. Są miejsca, gdzie powinna być w godz. 8-16, a są takie, że nawet do 22 powinna obowiązywać. Nie powinno być sztywnych godzin na całym terenie. Swoją drogą - przyjęto godzinę 20, a o tej porze komunikacja na głównych liniach jest gorsza niż w międzyszczycie. Może wreszcie czas na to, by połowa taboru z linii magistralnych nie zjeżdżała o 18-19. Rozszerzenie tak, może nawet więcej niż planowane jest, ale nowe rejony powinny być tańsze niż strefa C (strefa D). Planowane podwyżki, to mam wrażenie, tak bez pomyślunku są. Robimy wszędzie + 1 zł, żeby pokazać, że coś robimy. I w ten sposób lokalizacja w centrum procentowo drożeje najmniej.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: tomta1 » 30 lis 2022, 20:14

mkm3 pisze: 30 lis 2022, 12:21 Co do Strefy tzw. Czystego Transportu.. autostrada A4 jest na terenie miasta, to tutaj będą golić przejeżdżających bez naklejek? Czujecie, ze ta cała uchwała to pic na wodę, żeby tylko się przypodobać jakiejś grupie ekologów i być na siłę "pierwszymi" w takich dziwnych rozwiązaniach?
Przecież Prezydent nie zarządza autostradą A4 ani drogami ekspresowymi S7 i S52, ani nawet ich węzłami z drogami miejskimi, więc nie ma tu nic do gadania. Uchwała mówi także: „Dokładna lokalizacja wjazdu do i wyjazdu z SCT na układzie drogowo - ulicznym będzie uregulowana projektem organizacji ruchu, w zależności od uwarunkowań geometrycznych oraz możliwości lokalizacji oznakowania, zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i efektywności ruchu drogowego”. Po coś ten przepis powstał.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kaszmir » 02 gru 2022, 21:41

pablo pisze: 30 lis 2022, 15:44W strefie A podwyżka powinna być większa niż 1 zł, natomiast w strefie C może niekoniecznie należy robić podwyżkę.
Lepiej zrobić teraz podwyżkę w każdej strefie i trochę "na wyrost", bo jeśli zrobi się ją tylko w wersji minimum, to przy obecnej inflacji za parę miesięcy i tak znów stawki przestaną być efektywne. A raczej nie ma szans, by wprowadzono kolejne zmiany za 6 czy nawet 12 miesięcy.
pablo pisze: 30 lis 2022, 15:44I należałoby wreszcie zrobić różne godziny funkcjonowania strefy dopasowane do otoczenia, obiektów itp.. Są miejsca, gdzie powinna być w godz. 8-16, a są takie, że nawet do 22 powinna obowiązywać. Nie powinno być sztywnych godzin na całym terenie.
Rozumiem koncepcję i wydaje mi się słuszna, natomiast realizacja w praktyce jest problematyczna bo takie zasady byłyby mniej czytelne - sąsiednie strefy miałyby nieraz różne godziny funkcjonowania, więc myliłoby to kierowców ("a bo panie, tam za rogiem strefa była tylko do godz. X, a nie wiedziałem że tu jest do Y").

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Tramwajolog14 » 03 gru 2022, 22:19

A ja się zapytam, czemu w ogóle są godziny, w których SPP jest darmowa? KMK nie jest darmowa nocą, czy w niedzielę ;)

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kot_feliks » 03 gru 2022, 22:38

Kaszmir pisze: 02 gru 2022, 21:41Rozumiem koncepcję i wydaje mi się słuszna, natomiast realizacja w praktyce jest problematyczna bo takie zasady byłyby mniej czytelne - sąsiednie strefy miałyby nieraz różne godziny funkcjonowania, więc myliłoby to kierowców ("a bo panie, tam za rogiem strefa była tylko do godz. X, a nie wiedziałem że tu jest do Y").
A nie można zwyczajnie umieścić informacji na znaku, w jakich godzinach postój jest płatny? Obecnie mamy dopisek "płatny", byłby albo dopisek "płatny 08-20" albo stosowna informacja na tabliczce pod znakiem. Na całym świecie to tak funkcjonuje ;)

I to imho zdecydowanie powinno być rozdzielone, ot choćby w samym centrum i na Kazimierzu SPP powinna obowiązywać dużo dłużej, niż do godziny 20tej (do 22 albo nawet 24, czy 2 w nocy), ale już np. na takiej Sądowej wcześniej i wcześniej się kończyć. Wprowadzając SPP dalej od centrum (choćby okolice DP - Bora), tam przykładowo wystarczyłaby opłata i 1-2pln/h w godzinach jedynie 8-16 itd.

A my trochę wylewamy dziecko z kąpielą, obejmując coraz to kolejne obszary dokładnie tymi samymi zasadami :roll: I efekt taki, że w centrum nie znajdziesz miejsca wieczorem, przy sądach rano, ale no wszędzie "identycznie i równo" 10-20... Za to na Sądowej o 19 wieczorem, przy 80% miejsc wolnych, i tak musisz płacić. Za to w godzinach największego problemu (godziny otwarcia urzędów i sądów), przez pewien okres (8-10) parkowanie jest za free... itd. itp :(

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: fysztof » 05 gru 2022, 10:33

Zgadzam się z przedmówcą w 100%. Najprostszym rozwiązaniem będzie opisanie bezpośrednio na znaku w jakich godzinach obowiązuje strefa. Bo tak, to dochodzi dokładnie do takich absurdów, o jakich napisał @kot_feliks.
Spotkałem coś takiego np. w Pradze i nie było z tym problemu. Tam też była fajna rzecz (z perspektywy mieszkańców), że był podział na parkingi w kolorze niebieskim, gdzie mogą stawać tylko mieszkańcy oraz bodaj pomarańczowym, gdzie mogą wszyscy zostawić auto. Również na znakach był regulowany czas postoju (pamiętam miejsca z max. 2h, ale były też chyba 6h albo nawet 24h), a nawet regulowane dni tygodnia (czasem pon-nd, gdzie indziej pon-pt). Generalnie wydaje się to być dostosowywane do charakteru konkretnego miejsca. Na pewno działa elastyczniej i skuteczniej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości