Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: pjetrek » 01 gru 2022, 21:34

Pierwsze spotkanie konsultacyjne zakończyło się wielką awanturą

https://dziennikpolski24.pl/krakow-gora ... nFsAij4u1c

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: fysztof » 02 gru 2022, 11:01

Dyskusja o tej linii w oderwaniu od całościowego planu komunikacyjnego dla Krakowa jest zdecydowanie niepełna. Wskazane byłoby przedstawienie jakie są perspektywy ruchu po oddaniu użytku północnej obwodnicy, jak wpłynie na ruch na alejach ewentualne połączenie Armii Krajowej z Grota Roweckiego itd.
To, że zakończyło się awanturą... nic nowego - na te spotkania przychodzą wyłącznie pieniacze, bo do tego doprowadzono.
Znamienne jest to, co można poczytać, np. "[Mieszkańcy] Zwracali wtedy uwagę między innymi na to, że nowa inwestycja mogłaby wpłynąć na pogorszenie warunków i jakości życia mieszkańców - poprzez uciążliwy hałas (...)". Obecny samochodowy ściek, okna 2 metry od jezdni, najbardziej obciążone buspasy w mieście, ruch samochodowy całą dobę - to sielanka i cisza. Ale tramwaj przyniesie tym mieszkańcom hałas :-P

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: kucyk » 02 gru 2022, 11:26

fysztof pisze: 02 gru 2022, 11:01 Dyskusja o tej linii w oderwaniu od całościowego planu komunikacyjnego dla Krakowa jest zdecydowanie niepełna. Wskazane byłoby przedstawienie jakie są perspektywy ruchu po oddaniu użytku północnej obwodnicy, jak wpłynie na ruch na alejach ewentualne połączenie Armii Krajowej z Grota Roweckiego itd.
To, że zakończyło się awanturą... nic nowego - na te spotkania przychodzą wyłącznie pieniacze, bo do tego doprowadzono.
Znamienne jest to, co można poczytać, np. "[Mieszkańcy] Zwracali wtedy uwagę między innymi na to, że nowa inwestycja mogłaby wpłynąć na pogorszenie warunków i jakości życia mieszkańców - poprzez uciążliwy hałas (...)". Obecny samochodowy ściek, okna 2 metry od jezdni, najbardziej obciążone buspasy w mieście, ruch samochodowy całą dobę - to sielanka i cisza. Ale tramwaj przyniesie tym mieszkańcom hałas :-P
Ale ja Ich rozumiem. Bo jeśli mają wyciąć drzewa, zbudować torowisko dla tych "głośnych" tramwajów i pozostawić jezdnie tak jak obecnie to rzeczywiście jest to pogorszenie (maksymalne z możliwych) jakości życia mieszkańców - chyba temu nie zaprzeczysz? ;)

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: fysztof » 02 gru 2022, 12:00

kucyk pisze: 02 gru 2022, 11:26 Ale ja Ich rozumiem. Bo jeśli mają wyciąć drzewa, zbudować torowisko dla tych "głośnych" tramwajów i pozostawić jezdnie tak jak obecnie to rzeczywiście jest to pogorszenie (maksymalne z możliwych) jakości życia mieszkańców - chyba temu nie zaprzeczysz? ;)
Temu nie zaprzeczę, zdecydowanie;-) Uważam, że taki wariant o którym piszesz w ogóle nie powinien się pojawić w propozycjach. Natomiast już nie rozumiem oponowania przeciwko wyrzuceniu tranzytu samochodowego spod własnych okien! Na ich miejscu skupiłbym siły na tym, by tramwaj powstał kosztem jezdni, bądź całkowicie w tunelu (przy czym wtedy ze znacznym poszerzeniem chodników, wprowadzeniem dróg rowerowych, ograniczeniem liczby pasów ruchu indywidualnego itd).
A co do szczegółów, to dobrze by było też od razu przedstawić w jaki sposób potencjalnie można ten tramwaj przedłużyć - tak, żeby każdy wariant i to zawierał. Bo gdyby w jeszcze dalszej perspektywie torowisko pociągnięto pod AGH, pod UR, pod Muzeum Narodowe - to całkowicie zmieni strukturę publicznej KM w Krakowie. I tego sobie i nam bym życzył;-)
Ja w ogóle widzę to tak, że tramwaj powinien pojawić się na miejscu jezdni od strony centrum. Ale takiej opcji chyba żaden wariant nie przewiduje...

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: WDZ » 02 gru 2022, 12:45

Tunel jest tam mocno problematyczny ze względu na istniejącą infrastrukturę podziemną a jego budowa i tak musiałaby się wiązać z wygoleniem całej obecnej zieleni do zera...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: Kaszmir » 02 gru 2022, 15:01

fysztof pisze: 02 gru 2022, 12:00A co do szczegółów, to dobrze by było też od razu przedstawić w jaki sposób potencjalnie można ten tramwaj przedłużyć - tak, żeby każdy wariant i to zawierał. Bo gdyby w jeszcze dalszej perspektywie torowisko pociągnięto pod AGH, pod UR, pod Muzeum Narodowe - to całkowicie zmieni strukturę publicznej KM w Krakowie.
Tak! Wydaje się, że łatwo można pociągnąć trasę aż do Jubilatu. A w przyszłości myśleć, co dalej (Konopnickiej, Kamieńskiego?) :)

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: Zieleńczanin » 03 gru 2022, 9:48

W pełni popieram Fysztofa - tramwaj kosztem jezdni byłby super.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: Jaky » 03 gru 2022, 11:24

Kaszmir pisze: 02 gru 2022, 15:01 Tak! Wydaje się, że łatwo można pociągnąć trasę aż do Jubilatu. A w przyszłości myśleć, co dalej (Konopnickiej, Kamieńskiego?) :)
To wydłużenie do co najmniej Ronda Matecznego w późniejszym czasie wydaje się wręcz koniecznością. To ze względu na to, że mimo wszystko tramwaj powinien przejąć potoki autobusowe w większości. A gdyby linia kończyła przy Jubilacie, to i tak trzeba będzie pozostawić większość linii autobusowych z południa lub, o zgrozo, zmusić do przesiadki poprzez skrócenie pod Cracovię linii autobusowych...

Oczywiście linia NK - Plac Inwalidów tym bardziej nie jest pod tym względem zbawienna. Natomiast ja bym to traktował jako element przyzwyczajania mieszkańców do tych zmian na Alejach. Dlaczego przy budowie TŁ od razu było powiedziane, że TP i TZ powstaną prędzej czy później. A tutaj panuje jakiś dziwny strach Miasta przed powiedzeniem wprost, że tramwaj w całych Alejach to nie jest kwestia "czy" tylko "kiedy".
Nie dziwię się zatem, że później czytamy te wywiady z "pseudotransportowcami", którzy proponują zastępowanie tramwaju autobusami. Jeden taki powstał zresztą dość niedawno.

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: Parówczak » 03 gru 2022, 13:23

Pod Cracovią więcej linii się nie zmieści. Poza tym trudno to nazwać pętlą.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: Jaky » 03 gru 2022, 15:19

Parówczak pisze: 03 gru 2022, 13:23 Pod Cracovią więcej linii się nie zmieści. Poza tym trudno to nazwać pętlą.
Wskazałem to miejsce przykładowo, chcąc wskazać możliwy problem. Równie dobrze mogłaby być sztucznie stworzona pętla pod Wawelem. ;)

impuls
Ekspert
Posty: 1312
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: impuls » 03 gru 2022, 21:39

Ostatnio z relacji społecznych konsultacji w sprawie budowy Tras Pychowickiej, Zwierzynieckiej, teraz z tramwaju na Alejach słychać ogromny sprzeciw budowania. Kto przychodzi na te zebrania. Czy to faktycznie są mieszkańcy czy bardziej przedstawiciele Stowarzyszeń. Negują wszystko. W tym wątku chciałbym się jednak skupić na Alejach.
Uważam, że na Aleje powinna wrócić szyna. Nie wszyscy wiedzą, że korytarz Alei 3W, mostu Dębnickiego i później Konopnickiej aż do Bonarki to do 1911 roku była w nasypie obwodowa linia kolejowa cyrkumwalacyjna. W miejsce linii kolejowej powstała arteria drogowa. Wybuch II Wojny Światowej spowodował, że wzdłuż Alei aż do Bonarki nie wybudowano planowanego tramwaju. Obecnie mieszkańcy Alei mają taką sytuację, że już gorzej być nie może. Ruch drogowy i zanieczyszczenia spalin oraz pył unoszący się z kół samochodów również z psedo ekologicznych autobusów elektrycznych przekracza wszelkie normy. Uzdrowieniem może być tylko ekologiczna szyna w postaci tramwaju. Dobrze zaprojektowany tramwaj i wykonany nie emituje nadmiaru hałasu oraz zanieczyszczeń. Trzeba uwolnić centrum miasta od nadmiaru samochodów ale też autobusów. Przenieść ich do ekologicznego podróżowania. Ruch obwodowy musi pójść obrzeżami. Czy ważniejsza jest jakaś żabka, czy ludzie umierający na raka, duszący się, codziennie zatruwani emisjami zanieczyszczeń. Tu ludzie muszą mieszkać, egzystować, w rejonie Alej 3W, bo mają pracę, szkołę czy mieszkanie.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: kot_feliks » 03 gru 2022, 23:04

Ludzie protestują, bo przez ostanie lata każda nowa inwestycja, czy to droga, czy tramwaj itd. to finalnie była „trasa”. Morze betonu, asfaltu, zero zieleni, chodniki przyklejone do jezdni, ekrany akustyczne, pasy ruchu jak na autostradzie.

No więc dla ludzi, którzy nie są w temacie, przebudowa takich ATW to zapewne więcej asfaltu, większy hałas, wycięcie zieleni, biało czerwone barierki itd.

No bo tak to niestety zazwyczaj wyglądało i niestety nadal wygląda (to choćby realizowany projekt 29l).

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: Jaky » 28 gru 2022, 12:58

To koniec marzeń. Koncepcja tramwaju NK-Plac Inwalidów odłożona do szuflady.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 49240.html

To już wiemy, skąd taka nagła zmiana decyzji w sprawie linii Kapelanka-CK. Dla Miasta to dwie pieczenie na jednym ogniu, bo nie będzie ani linii wzdłuż TP i TZ, ani na Alejach. Będzie po środku.

abuk
Znawca
Posty: 101
Rejestracja: 30 gru 2020, 14:28
Lokalizacja: Kraków

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: abuk » 28 gru 2022, 14:55

impuls pisze: 03 gru 2022, 21:39 Ostatnio z relacji społecznych konsultacji w sprawie budowy Tras Pychowickiej, Zwierzynieckiej, teraz z tramwaju na Alejach słychać ogromny sprzeciw budowania. Kto przychodzi na te zebrania. Czy to faktycznie są mieszkańcy czy bardziej przedstawiciele Stowarzyszeń. Negują wszystko. W tym wątku chciałbym się jednak skupić na Alejach.
Problem jest raczej taki, że mieszkańcy (w większości starsze osoby, które mieszkają przy tych ciągach) nie wiedzą o takich konsultacjach, lub po prostu uważają, że ta inwestycja ich już w jakiś sposób dotyczyć nie będzie. Reszta ma to gdzieś, więc wyciągnę tezę, że to są przedstawiciele Stowarzyszeń.

Szkoda, że zrezygnowano z tramwaju wzdłuż TZ i TP, oraz ATW. Powinna być stworzona obwodnica tramwajowa Krakowa, bo przy obecnych szlakach, nie wróżę tej sieci dobrze.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: Tramwajolog14 » 28 gru 2022, 15:19

abuk pisze: Szkoda, że zrezygnowano z tramwaju wzdłuż TZ i TP, oraz ATW. Powinna być stworzona obwodnica tramwajowa Krakowa, bo przy obecnych szlakach, nie wróżę tej sieci dobrze.
Tramwaj na TP i TZ raczej nie ma sensu. Byłby pośrodku niczego, więc nie generowałby prawie żadnych potoków. Tak samo do relacji międzydzielnicowych nie byłaby to najlepsza opcja, bo połączyłby jedynie skrawek Ruczaju z częścią Bronowic. A w przypadku tramwaju przez Kapelankę - CK - Piastowską i dalej mamy połączenie omijające centrum dla całego Ruczaju i do tego jeszcze Łagiewnik, Borku a nawet Kurdwanowa. Czyli w zasadzie cały południowy zachód. Tak samo od drugiej strony - mamy połączenie dla całych Bronowic i do tego jeszcze Azory, Krowodrzę, a nawet GN. Dużo lepsza opcja niż TP i TZ.

Natomiast jeśli chodzi o ATW to tam jak najbardziej potrzebny jest tramwaj, ale na całej długości, a nie tylko na Al. Słowackiego. I musi się to odbyć kosztem jezdni, jeśli nie chcemy usuwać 500 drzew. A to raczej przejdzie dopiero po zakończeniu TZ niestety.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości