Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 20 lis 2022, 19:22

Niestety w piątek trójskłady na linii "52" padały jak muchy (RZ231, HZ255, HZ261 i HZ284) w wyniku czego po godzinie 16 wypuścili ostatniego wolnego Krakowiaka #HG930, a że więcej nie było na zajezdni wolnych, to do wieczora musiała jeździć druga rezerwa #RF327 na "52".

Za to mamy wysyp Krakowiaków na brygadach linii "50" (5x TT i 4x TH) zmniejszając rezerwę na zajezdni w Hucie do jednej sztuki.
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 20 lis 2022, 20:07

brovar pisze: 20 lis 2022, 19:22 Niestety w piątek trójskłady na linii "52" padały jak muchy (RZ231, HZ255, HZ261 i HZ284) w wyniku czego po godzinie 16 wypuścili ostatniego wolnego Krakowiaka #HG930, a że więcej nie było na zajezdni wolnych, to do wieczora musiała jeździć druga rezerwa #RF327 na "52".

Za to mamy wysyp Krakowiaków na brygadach linii "50" (5x TT i 4x TH) zmniejszając rezerwę na zajezdni w Hucie do jednej sztuki.
Obecnie wykorzystanie taboru najdłuższego wygląda następująco:
  • ufoki Huta: 4/5 (4x52),
  • ufoki Podgórze: 4/5 (4x52),
  • niskie Huta: 20/23 (8x4, 4x50, 8x52),
  • niskie Podgórze: 11/14 (2x4, 5x50, 4x52),
Jedna PESA z Huty i jedna z Podgórza jest aktualnie w remoncie. Rezerwy faktycznie wyglądają nieciekawie, jednak najwyraźniej zapotrzebowanie na najdłuższy tabor jest (chociaż nawet przy 9 brygadach nie stanowią one na linii "50" połowy taboru). Niestety ufoki nie lubią mrozów, a na rezerwie jest tylko jeden egzemplarz w każdej zajezdni. Jeżeli chodzi o Nową Hutę, zajezdnia ta powinna po wykorzystaniu wszystkich najdłuższych tramwajów ściągać jakąś PESĘ z "50" (są one także na brygadach szczytowych) i kierować ją na "52". Tramwajów 40m+ powinno być w ruchu jak najwięcej, jednak gdy nie dają one rady, chyba nie ma nic gorszego od posłania na linie przez nie obsługiwane GT8N.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kot_feliks » 20 lis 2022, 20:29

Jak widać wcale nie potrzeba dłuższego taboru, więc kolejny przetarg jak najbardziej powinien być pod wozy 24-27m ;) :mrgreen:

Natomiast niezmiernie ciekawi mnie, co się stanie po otwarciu trasy na GN, jak wtedy będą wyglądać zapełnienia w '18' i '50' i skąd znajdą dłuższy tabor. No chyba, że w zamian, w imię rewelacyjnej polityki taborowej, puszczą np. na '50' zmodernizowane GT8 :lol:

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: M0096 » 20 lis 2022, 20:34

"18" raczej zwiększenia nie będzie potrzebować, bo NGT8/Lajkoniki skierowano głównie z myślą o południowej części trasy.
Zaś na "50" zapewne tabor 40+ m będzie potrzebny.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kot_feliks » 20 lis 2022, 20:35

No ale skąd ten tabor 40+ na '50'? Z '4', czy '52''? :mrgreen:

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 23 lis 2022, 20:25

Wejście Stadlerów do ruchu spowoduje rotację na wielu liniach. Jeśli ktoś chce uwiecznić sobie składy na "20" czy weekendowej "6" to powinien się pospieszyć. Prawdopodobnie znikną bezpowrotnie EU8N z linii "9" i powrócą na "20". Składy z "20" zasilą "21" i na tej ostatniej mogą być dni bez E1 solo.
Bo zostało już tylko siedem solówek. Jak zaczną wchodzić podgórskie Stadlery, to zaczną zastępować NGT6 na "9", "10" i "14". Krótkie Bombardiery zaczną zastępować E1+c3 na "13".

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1807
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 23 lis 2022, 20:35

impuls pisze: 23 lis 2022, 20:25 Wejście Stadlerów do ruchu spowoduje rotację na wielu liniach. Jeśli ktoś chce uwiecznić sobie składy na "20" czy weekendowej "6" to powinien się pospieszyć. Prawdopodobnie znikną bezpowrotnie EU8N z linii "9" i powrócą na "20". Składy z "20" zasilą "21" i na tej ostatniej mogą być dni bez E1 solo.
Bo zostało już tylko siedem solówek. Jak zaczną wchodzić podgórskie Stadlery, to zaczną zastępować NGT6 na "9", "10" i "14". Krótkie Bombardiery zaczną zastępować E1+c3 na "13".
Ja uważam że w weekend MPK dalej będzie puszczać 105Na bo przecież nie mogą odpocząć w weekendy, tylko muszą jeździć..

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kowalik » 23 lis 2022, 23:01

Scania_9640 pisze: 23 lis 2022, 20:35 Ja uważam że w weekend MPK dalej będzie puszczać 105Na bo przecież nie mogą odpocząć w weekendy, tylko muszą jeździć..
Ironicznie stwierdzę, że wszędzie są naciski na oszczędzanie energi, to jak najbardziej energochłonne 105tki nie powinny zostawać w zajezdni w weekendy :twisted:.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 04 gru 2022, 13:37

Ostatnie działania MPK przekonują mnie że w ruchu po dostawach Stadlerów II pozostanie ok. 10 ufoków, 10 składów 105Na i do 10 sztuk E1 solo. Trwa już praktycznie egzekucja E1+c3 a przy 105Na coś jeszcze remontują. Dlatego powyższa teza. W ostatnich tygodniach skasowano już oficjalnie cztery składy E1+c3, dwie solo E1 i skład rozbitków 105Na (RW111, RB537, HW168, HW152, HB552, HW125, HB525, HW169, HW174, HB528, HZ207, HZ208.)
Ale to nie wszystko. Na oficjalną kasację już czekają RW137, RB511, HB524. HW115 a od kilku dni dwa składy Huckie stoją na ślepych torach i los ich jest niepewny HW141+HB541, HW129+HB529. Już tylko 18 pociągów E1+c3 jest do dyspozycji w Hucie (HW122+HB522 jest oddelegowany jako szkoleniowy). Wielce prawdopodobne, że w ciągu kilku dni stopniowo na linii "22" w dni powszednie zaczną pojawiać się Stadlery. A to ostatnia całodzienna linia na której kursują wiedeńskie składy. Myślę, że na przełomie grudnia i stycznia składy będą zastępowane na "22". Od lutego wiedeńskie składy będą pełnić już tylko marginalną rolę na brygadach "13" , "49" i może "44". Przed wakacjami może dojść do oficjalnego pożegnania c3. Wprowadzenie przygotowywanych kilku Stadlerów II do ruchu oraz oddanie Bieńczyckiej i Kocmyrzowskiej do eksploatacji spowoduje duże zmiany w rozdziale taboru jeszcze na pewno w tym roku.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 04 gru 2022, 14:02

impuls pisze: 04 gru 2022, 13:37 Ostatnie działania MPK przekonują mnie że w ruchu po dostawach Stadlerów II pozostanie ok. 10 ufoków, 10 składów 105Na i do 10 sztuk E1 solo. Trwa już praktycznie egzekucja E1+c3 a przy 105Na coś jeszcze remontują. Dlatego powyższa teza.
Zastanawia mnie dlaczego zakładasz pozostawienie zaledwie 10 składów 105Na. Aktualnie jest ich 14, jednak skład w zdecydowanie najgorszym stanie z nich wszystkich (HZ278+HZ279) jest obecnie w remoncie. Skoro więc remontują najgorszy skład, dlaczego mieliby skasować jakiś lepszy (pomijam sytuacje jakiegoś poważnego wypadku któregoś ze składów, do którego po raz kolejny miejmy nadzieję nie dojdzie)? Co do E1 solo - pytanie jaki MPK zakłada docelowo ilostan, na razie są one mnożone, ponieważ na "16" i "21" musi coś jeździć, jednak jeżeli zwolni się trochę taboru 26m, a STL2 będą miały wysokie wykorzystanie, moim zdaniem jest szansa na wycięcie wszystkich (przy czym pożegnanie raczej będzie miało miejsce na linii "16").
impuls pisze: 04 gru 2022, 13:37 W ostatnich tygodniach skasowano już oficjalnie cztery składy E1+c3, dwie solo E1 i skład rozbitków 105Na (RW111, RB537, HW168, HW152, HB552, HW125, HB525, HW169, HW174, HB528, HZ207, HZ208.)
Ale to nie wszystko. Na oficjalną kasację już czekają RW137, RB511, HB524. HW115 a od kilku dni dwa składy Huckie stoją na ślepych torach i los ich jest niepewny HW141+HB541, HW129+HB529. Już tylko 18 pociągów E1+c3 jest do dyspozycji w Hucie (HW122+HB522 jest oddelegowany jako szkoleniowy).
Przy takich kasacjach mogą pojawić się problemy z obsługą linii "44" taborem wysokopodłogowym (jeżeli ta linia powróci). Być może będą tam eunuchy zdjęte z "1" (jeżeli linia ta trafi na Wańkowicza w najbliższym czasie)?
impuls pisze: 04 gru 2022, 13:37 Wielce prawdopodobne, że w ciągu kilku dni stopniowo na linii "22" w dni powszednie zaczną pojawiać się Stadlery. A to ostatnia całodzienna linia na której kursują wiedeńskie składy. Myślę, że na przełomie grudnia i stycznia składy będą zastępowane na "22".
Na razie uzupełnić trzeba całą "9", a w kolejce czekają jeszcze "10" i "14", gdzie NGT6 wyraźnie nie wyrabiają. Wszystko zależy od tempa odbiorów (bo dostawy na razie idą bardzo sprawnie), jednak w grudniu raczej tabor ten nie wejdzie na "22".
impuls pisze: 04 gru 2022, 13:37 Od lutego wiedeńskie składy będą pełnić już tylko marginalną rolę na brygadach "13" , "49" i może "44". Przed wakacjami może dojść do oficjalnego pożegnania c3.
Czyli wyłącznie brygady szczytowe :D.
impuls pisze: 04 gru 2022, 13:37 Wprowadzenie przygotowywanych kilku Stadlerów II do ruchu oraz oddanie Bieńczyckiej i Kocmyrzowskiej do eksploatacji spowoduje duże zmiany w rozdziale taboru jeszcze na pewno w tym roku.
Czekamy na kolejne debiuty oraz komunikat ZTP w sprawie układu linii po zmianie sytuacji remontowej w Nowej Hucie (chociaż przy kasacjach 1:1 już teraz, na "5" raczej nie ma co liczyć :().
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 04 gru 2022, 14:18

Na "9", "10", "14" brakuje już z Podgórza podmiany na 32 metry. Może dojść do podmiany jakichś brygad szczególnie na "9" pomiędzy zajezdniami ale nie wszystkich. Większość tych brygad będzie podmieniana jak Podgórze będzie mieć więcej Stadlerów II. Ponadto na "22" będzie musiała wzrosnąć ilość brygad przynajmniej o jedną. Pozostaję przy swojej tezie, że już w grudniu zaczną pojawiać się na "22" Stadlery w dni powszednie, choć nie na wszystkich brygadach.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 04 gru 2022, 14:31

impuls pisze: 04 gru 2022, 14:18 Na "9", "10", "14" brakuje już z Podgórza podmiany na 32 metry. Może dojść do podmiany jakichś brygad szczególnie na "9" pomiędzy zajezdniami ale nie wszystkich. Większość tych brygad będzie podmieniana jak Podgórze będzie mieć więcej Stadlerów II.
Przed obecnymi remontami "9" miała 2 brygady z Podgórza i 7 z Huty i raczej MPK do tego powróci. W związku z tym 5 najbliższych nowohuckich egzemplarzy STL2 trafi raczej tam ;). Zresztą pierwsze dwa podgórskie STL2 już są w Krakowie i po odbiorze wejdą zapewne na którąś z tych linii.
impuls pisze: 04 gru 2022, 14:18 Ponadto na "22" będzie musiała wzrosnąć ilość brygad przynajmniej o jedną. Pozostaję przy swojej tezie, że już w grudniu zaczną pojawiać się na "22" Stadlery w dni powszednie, choć nie na wszystkich brygadach.
Pytanie z jakiej zajezdni będzie to miała być brygada - w Podgórzu wykorzystanie E1+c3 jest znikome i bez problemu jeszcze jedną da się dołożyć. Co do Huty - zależy co będzie z "44", jednak od 24 listopada kolejnych debiutów nie ma, więc i kasacji nie będzie bardzo dużo (a i tak kolejne 5 nowohuckich STL2 to raczej "9") - szanse na pojawienie się STL2 na "22" w dni powszednie w grudniu są bardzo niewielkie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 04 gru 2022, 15:46

impuls pisze: 04 gru 2022, 13:37 Ostatnie działania MPK przekonują mnie że w ruchu po dostawach Stadlerów II pozostanie ok. 10 ufoków, 10 składów 105Na i do 10 sztuk E1 solo. Trwa już praktycznie egzekucja E1+c3 a przy 105Na coś jeszcze remontują. Dlatego powyższa teza. W ostatnich tygodniach skasowano już oficjalnie cztery składy E1+c3, dwie solo E1 i skład rozbitków 105Na (RW111, RB537, HW168, HW152, HB552, HW125, HB525, HW169, HW174, HB528, HZ207, HZ208.)
Ale to nie wszystko. Na oficjalną kasację już czekają RW137, RB511, HB524. HW115 a od kilku dni dwa składy Huckie stoją na ślepych torach i los ich jest niepewny HW141+HB541, HW129+HB529. ...
Nie do końca się zgadzam z Twoimi teoriami. Zaznaczyłem na grubo skład który był przeze mnie osobiście w tym mijającym tygodniu widziany na "49" - skład z reklamą Meloradio Kraków. ;)

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1807
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 04 gru 2022, 20:10

kucyk pisze: 04 gru 2022, 15:46 Nie do końca się zgadzam z Twoimi teoriami. Zaznaczyłem na grubo skład który był przeze mnie osobiście w tym mijającym tygodniu widziany na "49" - skład z reklamą Meloradio Kraków. ;)
HW141 jechałem w tym tygodniu na 49, więc też jeździł, chyba że odstawili go w piątek/sobotę

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 04 gru 2022, 20:42

Jak są pociągi sprawne to zwykle ustawiają je na tory przelotowe. W systemie TTSS HW129+HB529, i HW141+HB541 nie pojawiają się od kilku dni. Napisałem stan niepewny nie znaczy, że już skasowany. Ale coś jest na rzeczy, bo składami wiedni nie lubią cofać na tory ślepe. Zobaczymy za parę dni. Stoją przodem do wyjazdu więc nikła szansa powrotu jest. Na ślepych torach stawiają też sprawne Stadlery czy Tinę (tym najbliżej Hali szlifierki podtorowej). Zwykle też na ślepe tory stawiają pociągi które łatwo cofać. Ponadto sytuacja jest dynamiczna i to że ktoś pięć dni temu jechał czymś, nie znaczy że jutro jeszcze tym pojedzie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości