SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: suchy » 26 lis 2022, 11:23

Bayer2003 pisze: 26 lis 2022, 10:48 Osobiście wątpię w dalszą eksploatację tramwajów E1 - pozostało jeszcze 38 sprawnych (nieodstawionych do kasacji) egzemplarzy, a debiutować ma jeszcze 58 STL2. Do tego dochodzą jeszcze trzy dodatkowe GT8N, których modernizacja jest okropnym pomysłem, jednak zawsze to dodatkowe tramwaje, które powiększą ilostan. Nawet po skasowaniu wszystkich E1 i tak będzie on większy od obecnego o 23 i wyniesie 329, co powinno MPK satysfakcjonować. Oczywiście wszystko zależy od wielu czynników (między innymi czy skasowane nie zostaną jakieś Konstale), jednak na chwilę obecną nie wydaje się żeby eksploatacja E1 miała być kontynuowana (zwłaszcza, że na razie kasacje za debiutujące wagony idą 1:1).
Nie zapominaj o otwarciu Górki Narodowej, która pochłonie co najmniej kilkanaście kolejnych wagonów (wydłużenie 18 i 50) - więc z tych nadmiarowych 23 wagonów zostanie ci może max 10 sztuk.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 26 lis 2022, 11:37

suchy pisze: 26 lis 2022, 11:23 Nie zapominaj o otwarciu Górki Narodowej, która pochłonie co najmniej kilkanaście kolejnych wagonów (wydłużenie 18 i 50) - więc z tych nadmiarowych 23 wagonów zostanie ci może max 10 sztuk.
Bez przesady - przedłużenie "18" i "50" połknie maksymalnie 10 brygad. Dopiero w przypadku skierowania tam trzeciej linii (prawdopodobnie "17" lub "19") może być ich 13, jednak nie wiadomo czy ZTP się na to zdecyduje. Warto też pamiętać, że obecnie wykorzystanie tramwajów niektórych typów (np. 2x105Na) nie jest maksymalne, a prym wiodą chyba właśnie ... E1 oraz c3. Ich wykorzystanie w Podgórzu to maksymalnie 6/9 (67%), składów w Hucie 14/22 (64%), a solówek w Hucie 5/7 (71%). STL2 powinny pod tym względem wypaść lepiej, zwłaszcza że ich pierwsze dni są raczej udane (HY708 ani HY727 jeszcze nie miały awarii na linii).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: kucyk » 26 lis 2022, 14:52

Bayer2003 pisze: 26 lis 2022, 11:37 Bez przesady - przedłużenie "18" i "50" połknie maksymalnie 10 brygad. Dopiero w przypadku skierowania tam trzeciej linii (prawdopodobnie "17" lub "19") może być ich 13, jednak nie wiadomo czy ZTP się na to zdecyduje. Warto też pamiętać, że obecnie wykorzystanie tramwajów niektórych typów (np. 2x105Na) nie jest maksymalne, a prym wiodą chyba właśnie ... E1 oraz c3. Ich wykorzystanie w Podgórzu to maksymalnie 6/9 (67%), składów w Hucie 14/22 (64%), a solówek w Hucie 5/7 (71%). STL2 powinny pod tym względem wypaść lepiej, zwłaszcza że ich pierwsze dni są raczej udane (HY708 ani HY727 jeszcze nie miały awarii na linii).
Ja kiedyś tak na spokojnie obliczyłem, że otwarcie GN spowoduje dodanie w sumie ok. 15 brygad na liniach "18" i "50". To jest 1/4 obecnego kontraktu Lajkoników II. Pozostałe sztuki pójdą na wypełnienie linii: "9", "10", "14", obsadzenie całej "22". To jest kolejne ok. 20 brygad. Być może pozostanie obsadzona kolejna linia tym taborem - mam tu na myśli jedną z linii: "8", "13", "20" ewentualnie "1" i być może "5" (po wydłużeniu do Azorów). Nic więcej się już nie da obsłużyć nowszym taborem.
A w najbliższych latach czeka nas budowa i oddanie tras: Mistrzejowice (2024-25), Azory (2026-27) potem Rybitwy (2027-28), Rżąka (2028-29). Innych tras bardziej skomplikowanych i o których mało się pisze nie przytaczam. Będą kasować starocie powoli tak aby móc coś ewentualnie puścić na nowe oddawane trasy. ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 26 lis 2022, 15:07

kucyk pisze: 26 lis 2022, 14:52 Ja kiedyś tak na spokojnie obliczyłem, że otwarcie GN spowoduje dodanie w sumie ok. 15 brygad na liniach "18" i "50".
Z ciekawości - jaki czas przejazdu liczysz, że aż tyle Ci wychodzi? :o
Kontynuacja dyskusji w temacie o KST Górka Narodowa - viewtopic.php?t=541&start=75#p29896 - mod. Zieleńczanin.
kucyk pisze: 26 lis 2022, 14:52 Pozostałe sztuki pójdą na wypełnienie linii: "9", "10", "14", obsadzenie całej "22". To jest kolejne ok. 20 brygad. Być może pozostanie obsadzona kolejna linia tym taborem - mam tu na myśli jedną z linii: "8", "13", "20" ewentualnie "1" i być może "5" (po wydłużeniu do Azorów). Nic więcej się już nie da obsłużyć nowszym taborem.
Raczej będzie to "8" (biorąc pod uwagę, że pojedyncze NGT8 jeździły tam podczas remontu torowiska na Krowodrzę Górkę).
kucyk pisze: 26 lis 2022, 14:52 A w najbliższych latach czeka nas budowa i oddanie tras: Mistrzejowice (2024-25), Azory (2026-27) potem Rybitwy (2027-28), Rżąka (2028-29). Innych tras bardziej skomplikowanych i o których mało się pisze nie przytaczam. Będą kasować starocie powoli tak aby móc coś ewentualnie puścić na nowe oddawane trasy. ;)
Nową trasą na Mistrzejowice pojadą prawdopodobnie linie "52" (-2 brygady, krótsza trasa), "16" (+2 brygady jeżeli linia skończy na TAKW) i "49" (+3 brygady, ponieważ linia stanie się całodzienna i prawdopodobnie zmieni numer). Łącznie 3 brygady więcej - raczej niezauważalny wzrost (pomijam już fakt, że na przedłużoną "16" solówki E1 będą za małe, podobnie na "21" bez "52" na odcinku Piastów - Kocmyrzowskie). Azory, Rybitwy, Rżąka - wątpię w otwieranie nowych odcinków co rok (to Kraków). Nawet jeżeli, do 2027 roku raczej będą już kolejne dostawy tramwajów. Popracować można także nad kondycją aktualnego taboru - chociażby z dwukierunkowych N8 dałoby się wycisnąć z pewnością więcej niż 3/6, a i remonty PES kiedyś się skończą. Pozostawianie kilku E1 to absurd.

Kontynuacja dyskusji o Meissnera w bardziej odpowiednim temacie.
~mod.Gz391
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Michajlo » 29 lis 2022, 13:32

https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... do-krakowa

Czyli HW 124 to będzie jednak solówka...
A jednak mimo wszystko liczyłem że w niedługim czasie linia 16 i 21 doczeka się chociażby EU8N bądź N8...

Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka


tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: tomta1 » 04 gru 2022, 13:25

impuls pisze: 03 gru 2022, 16:05 Na 21-04 śmiga solo HW124 a doczepa stoi w "krzakach".
Widzę, że w dalszym ciągu wagony z komputerem mają zakaz na linie „16” i „21”, bo po pozbyciu się doczepy #HW124 pozbył się też komputera.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Kaszmir » 04 gru 2022, 16:33

tomta1 pisze: 04 gru 2022, 13:25Widzę, że w dalszym ciągu wagony z komputerem mają zakaz na linie „16” i „21”, bo po pozbyciu się doczepy #HW124 pozbył się też komputera.
A skąd ten zakaz, w jakim jest celu?

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: tomta1 » 04 gru 2022, 16:35

To oczywiście sarkazm, ale taka niestety rzeczywistość, albowiem wszystkie E1+c3, które pozbawiono przyczep (#HW115, #HW118, #HW119 i teraz #HW124) i wysyłano na linie solo, pozbawiano komputerów. A ja naiwny myślałem, że doczekamy się linii „16” i „21” w pełni widocznych w systemie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Kaszmir » 04 gru 2022, 16:38

Te komputery są przenoszone do innych wagonów, tak?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 04 gru 2022, 16:57

Kaszmir pisze: 04 gru 2022, 16:38 Te komputery są przenoszone do innych wagonów, tak?
Komputery to jedno, pytanie też co z wyświetlaczami (mogłyby one trafić chociażby do 2x105Na)?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: tomta1 » 04 gru 2022, 18:37

Kaszmir pisze: 04 gru 2022, 16:38 Te komputery są przenoszone do innych wagonów, tak?
Jeśli tak jest, to tylko do STL2, ale w takim wypadku MPK musiałoby celowo zamawiać mniej komputerów niż tramwajów. Dotychczas nie było sytuacji, by po wejściu nowych Lajkoników i kasacji E1+c3 lub 2x105Na komputer dostał jakikolwiek tramwaj, który dotychczas go nie miał.

judash
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: judash » 04 gru 2022, 19:17

Swoją drogą, w czym pasażerowie 16 czy 21 są gorsi od innych i nie mają dostępu do danych o pozycji ich pojazdu?

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Adrian14 » 04 gru 2022, 20:14

Ale w STLach są nowe Trapeze, a w E1 stare. Co najwyżej mogą je przenieść do 105tek, albo podmieniać jeśli gdzieś są zepsute.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 15 gru 2022, 12:53

RW150+RB550 stoi od wielu dni zasypany śniegiem. Wcześniej też miał przestoje. Ale tym razem może już nie wrócić do eksploatacji. Chociaż jeszcze jest cały nierozszabrowany z elektroniki.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 19 gru 2022, 16:23

Pojawiła się aktualizacja taboru tramwajowego. Odjęto ze stanu skład E1+c3 RW137+RB511 ale nie dodano dzisiejszych premier HY704 i HY705.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości