DÜWAG GT8S/C/N

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Bayer2003 » 23 lis 2022, 16:02

impuls pisze: 23 lis 2022, 15:55 Muszą też dać pracę ludziom w TR, bo modernizacja NGT6, NGT8 skończona a Pesy też już dużo nie zostało. Wolą chyba włożyć kasę w GT8SU niż swoje N8S które są bardzo awaryjne nawet po głębokiej modernizacji.
Co jest bardzo nieodpowiednim podejściem (N8S mają chociaż pojedyncze drzwi na końcu po każdej stronie), ale czego chcieć od MPK...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Dr2
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Dr2 » 23 lis 2022, 17:06

A czy z tych dwóch egzemplarzy na części nie byłoby możliwości użycia maszyn drzwiowych w celu instalacji dodatkowych drzwi w tych kolejnych trzech wagonach?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Bayer2003 » 23 lis 2022, 17:14

Dr2 pisze: 23 lis 2022, 17:06 A czy z tych dwóch egzemplarzy na części nie byłoby możliwości użycia maszyn drzwiowych w celu instalacji dodatkowych drzwi w tych kolejnych trzech wagonach?
Po pierwsze wstawienie drzwi wymaga pewnej przeróbki konstrukcji wagonu, co dodatkowo podnosi koszt i tak już nieopłacalnej i bezsensownej modernizacji.
Po drugie nie są to GT8S, a GT8SU - tramwaje wysokoperonowe i ich drzwi i tak nie znajdą się w finalnej wersji po modernizacji. Zastanawia mnie tylko skąd MPK weźmie te 12 par drzwi, chociaż RF321 dostał drzwi po zdegradowanym z N8S do N8C HK454, więc może mają ich trochę po tych nieszczęsnych modernizacjach z lat 2013-2017. Ewentualnie wykorzystać dałoby się drzwi od tramwajów E1 oraz doczep c3, jednak pytanie czy ich szerokość jest taka sama?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: pawel200020 » 23 lis 2022, 17:29

impuls pisze: 23 lis 2022, 15:55 Muszą też dać pracę ludziom w TR, bo modernizacja NGT6, NGT8 skończona a Pesy też już dużo nie zostało. Wolą chyba włożyć kasę w GT8SU niż swoje N8S które są bardzo awaryjne nawet po głębokiej modernizacji.
Ale jakoś w Gdańsku udało się zrobić porządnie N8 i nie są aż tak awaryjne jak te w Krakowie...

Wojciech
Znawca
Posty: 126
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Wojciech » 23 lis 2022, 17:44

W którym roku zostały wyprodukowane te wagony?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Bayer2003 » 23 lis 2022, 17:48

Wojciech pisze: 23 lis 2022, 17:44 W którym roku zostały wyprodukowane te wagony?
GT8S/GT8SU 1973-1975
N8S (krakowskie) - 1976-1977
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: suchy » 23 lis 2022, 18:04

pawel200020 pisze: 23 lis 2022, 17:29 Ale jakoś w Gdańsku udało się zrobić porządnie N8 i nie są aż tak awaryjne jak te w Krakowie...
Bo w Gdańsku na 141 wagonów posiadanych przez GAIT aż 62 sztuki to N8C. Trochę łyso by było, jakby któregoś dnia nie wyjechało im ponad 40% taboru, co nie? ;) Więc muszą je utrzymywać w doskonałej sprawności - tym bardziej, że oni mają chyba nieco problemów z rezerwowym zapasem i jak kilka wagonów miało kolizje, to nie byli w stanie obsadzić wszystkich brygad do wyjazdu.

A nasze krakowskie N8S/N8C to zaledwie 12 sztuk na 305 wagonów (składów) - więc jak na codzień nie wyjedzie np. 5 sztuk z powodu przeróżnych awarii, to będzie to ledwo 1-2% całego taboru.

BYĆ MOŻE więc jest tak, że wolą utrzymywać w większej sprawności te wagony, których jest więcej (GT8, EU, NGTx), a N8 zajmować się w drugiej kolejności.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: kucyk » 23 lis 2022, 18:58

impuls pisze: 23 lis 2022, 15:55 Muszą też dać pracę ludziom w TR, bo modernizacja NGT6, NGT8 skończona a Pesy też już dużo nie zostało. Wolą chyba włożyć kasę w GT8SU niż swoje N8S które są bardzo awaryjne nawet po głębokiej modernizacji.
To niech dadzą pracę pracownikom ale przy modernizacji (za dużo powiedziane) dostosowaniu wagonów młodszych i nowocześniejszych jakie będą do kupienia w wielu niemieckich miastach. :oops:

Ja wiem, że sprowadzają te złomy tylko z jednego powodu - brak dwukierunkowych wagonów jakie są potrzebne na najbliższe miesiące. :roll:

Ale czy nie można ściągnąć tych GT8 (i pochodnych) jakie Niemcy będą odsprzedawać? :shock:

krakus
Znawca
Posty: 113
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: krakus » 24 lis 2022, 6:06

W Zajezdni Podgórze stoi laweta z GT8SU #3203.

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: pawel200020 » 04 gru 2022, 23:47

GT8SU 3203 przyjechał na PH

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: tomta1 » 05 gru 2022, 6:02

Do Huty? One będą w Hucie docelowo czy po prostu w Podgórzu nie ma miejsca z powodu m.in. nowych dostaw STL2?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: pasazer_mobilisu » 05 gru 2022, 6:29

Zajezdnia Nowa Huta i wysyłanie na linie "16" i "21" to chyba najlepsze rozwiązanie dla tych wozów.

Cracovian_E1
Pasażer
Posty: 11
Rejestracja: 22 lut 2020, 12:25

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Cracovian_E1 » 05 gru 2022, 14:51

pawel200020 pisze: 04 gru 2022, 23:47 GT8SU 3203 przyjechał na PH
O własnych siłach - czy został tam holowany?

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 05 gru 2022, 20:45

Obok niego na torze stoją trzy wózki "piesków" . On ma szerokie obręcze i być może w nocy na pieskach był holowany.

komunikacjakrk
Miłośnik
Posty: 86
Rejestracja: 19 lut 2020, 16:48

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: komunikacjakrk » 05 gru 2022, 21:40

impuls pisze: 05 gru 2022, 20:45 Obok niego na torze stoją trzy wózki "piesków" . On ma szerokie obręcze i być może w nocy na pieskach był holowany.
Z piątku na sobotę go holowali na wózkach

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 8 gości